Stránka 1 z 7
Kolejiště H0 - VEJROV (Kubíci)

Napsal:
pon 10 srp, 2009 11:24 pm
od Janek

Napsal:
úte 11 srp, 2009 1:18 pm
od milan ferdián
Ve Witracku PECA jsou,já jich mám pět (i s úzkou).No co k tomu kolejišti,nechci být na tebe ošklivý,ale nejde poznat základní míry kolejiště.Sice vím ,že takové napojení lokomotivního depa u nás je (Tombart/Jaroměř),ale zde

Dva okruhy

.Jestli chápu co píšeš,tak už levá strana je hotova

Kolejiště je určené pro děti


Napsal:
úte 11 srp, 2009 1:44 pm
od Janek
milan ferdián píše:Ve Witracku PECA jsou,já jich mám pět (i s úzkou).No co k tomu kolejišti,nechci být na tebe ošklivý,ale nejde poznat základní míry kolejiště.Sice vím ,že takové napojení lokomotivního depa u nás je (Tombart/Jaroměř),ale zde

Dva okruhy

.Jestli chápu co píšeš,tak už levá strana je hotova

Kolejiště je určené pro děti

Já tam Peco nemám, mám jen demo verzi. Levé zhlaví je položeno. Základní míry 2,9 x 1,9 m (bohužel více místa není a modulovku nechceme). Téma Hlavní trať se skrytým nádražím a vedlejší se zastávkou a vlečkou. Jak pro děti? nechápu otázku? Původní kolejiště jsme měli s vedlejším nádražím koncovým, ovšem tento námět mjiž nechceme, proto zastávka průjezdná.

Napsal:
úte 11 srp, 2009 2:46 pm
od oggyno
Tiež momentálne riešim dilemu s miestom a mierkou a hlavne s usporiadaním koľajníc.K tomu depu so stanicou nemám nič ale ta horná ľavá časť sa mi vôbec nepozdáva.Príde mi to také nezmyselné.

Skus ešte trochu popremýšľať.Pretože sám na sebe viem že keď si teraz pozriem plánik čo som nakreslil pred dvoma mesiacmi a porovnám si s terajším čo už chcem aj postaviť tak ten prvý sa mi zdá otrasný.
Darmo..všetko chce svoj čas.

Napsal:
úte 11 srp, 2009 2:56 pm
od Janek
oggyno píše:Tiež momentálne riešim dilemu s miestom a mierkou a hlavne s usporiadaním koľajníc.K tomu depu so stanicou nemám nič ale ta horná ľavá časť sa mi vôbec nepozdáva.Príde mi to také nezmyselné.

Skus ešte trochu popremýšľať.Pretože sám na sebe viem že keď si teraz pozriem plánik čo som nakreslil pred dvoma mesiacmi a porovnám si s terajším čo už chcem aj postaviť tak ten prvý sa mi zdá otrasný.
Darmo..všetko chce svoj čas.
jj proto jsem to sem hodil, ten v rch se mi taky nezdá... jelikož chci něco s vlečkou a průjezdného volil jsem to takhle... a je to zkráceno z důvodu depa dole.. to mi bere strašně místa...

ještě jsem přemýšlel udělat výjezd nahoru z prava a pak po zastavce ho spustit ve šroubovici pod stůl do spodního skrytého nádraží...

Napsal:
úte 11 srp, 2009 4:51 pm
od milan ferdián
Janek píše:
Já tam Peco nemám, mám jen demo verzi. Levé zhlaví je položeno. Základní míry 2,9 x 1,9 m (bohužel více místa není a modulovku nechceme). Téma Hlavní trať se skrytým nádražím a vedlejší se zastávkou a vlečkou. Jak pro děti? nechápu otázku? Původní kolejiště jsme měli s vedlejším nádražím koncovým, ovšem tento námět mjiž nechceme, proto zastávka průjezdná.
V tom případě máš špatně dosazené údaje,protože kolejiště ve velikosti HO/1:87 o rozměrech 2,9m*1,9m by ti vyšlo úplně jinak.Proč jsem se ptal ,zda je určeno pro děti ?Protože mi to tak připadlo.Nic ve zlém ,ale uvědom si ,že jsi nás žádal o připomínky a ty někdy nejsou lichotivé.

Napsal:
úte 11 srp, 2009 7:37 pm
od Michal Šuhajda
Proč pro děti? No vypadá tak. Každé ze dvou dětí bude mít svůj okruh aby se nehádali. Děti byví pouštět vlaky pořád dokola, ale posléze je to taky omrzí.
Uvědom si, že kolejiště vůbec neumožňuje reálnou simulaci nějakého provozu, je to jen "kolotoč" Ve chvíli, kdy vypravíš ze stanice vlak na trať, nemůžeš dělat nic než počkat až přijede z druhé strany zpět do stanice. Chybí Ti tam skryté nádraží, kde můžeš aspoň křižovat vlaky a odstavovat soupravy a tím se víc přiblížit realitě.
Stanice je na daný prostor zbytečně obrovská a přitom by si obě zhlaví zasloužila předělat. Vlevo chybí spojka z dolní trati, levé je taky velmi netypické. Ta "obrovtost" stanice je podpořena ještě depem, které postrádá většinu vybavení resp. prostor pro umístění vybavení. Depo není jen garáž na mašinky s točnou!
Co se týká horní trati, tak se ani nedivím, že ti připadá divná. Je vedena naprosto nelogicky s jakýmkoliv terénem, který by tam mohl být. Například vedení trati na náspu mezi dvěma tunely... Mmch. kam bude odtékat voda od tun. portálu za továrnou?
Tunel je hrozně drahá stavba (nejdražší při stavbě trati vůbec), tak se dělá jen tam, kde je k tomu důvod. Na kolejišti to chce respektovat aspoň tak, že nad tunelem pokračuje kopec aspoň stejně vysoký jako portál ne, že je tam placka nebo další trať.
Další věc je přístup do středu kolejiště 2,9x1,9m, Kudy? I když bude dostupné ze všeh stran (škoda nedá se použít kulisa) do středu dosáhne leda Saxana nebo Dlouhý ze známé pohádky.
Takhle by se dalo pokračovat dál a dál.
Ještě se vrátím k tomu skrytému nádraží (SN)Shodou okolností jsem viděl v neděli na Parním létě v Bezdružicích kolejiště (veklikost N), s podobným námětem. Taky to byly dva okruhy, jedna trať skrz tunel, druhá viditelná. Nicméně trati se spojovaly v tunelu, takže do stanice z jedné strany přicházela pouze jedniná trať. Potom ani moc nevadilo, že odbočná stanice má jen tři koleje (aspoň jedna manipulační kolej navíc by prospěla).
Nejdřív jsem ho jen zkouknul a mávnul rukou, že je tak pro děti, ale protože Kristýnku (to je dcera) zaujalo, chvíli jsme se koukali a já se nestačil divit.
Díky vtipně řešenému SN (kde mimo jiné odbočovala kolej skrz kterou bylo možné napojit pokračování na kolejiště) se během chvíle vystřídalo tolik různých vlaků (asi 4 motorové vozy, dvakrát "klasika" a tři nákladní vlaky), že to vůbec nepůsobilo jako kolotoč. A to vlaky jezdily velmi hustě.

Napsal:
úte 11 srp, 2009 7:55 pm
od Janek
milan ferdián píše:Janek píše:
Já tam Peco nemám, mám jen demo verzi. Levé zhlaví je položeno. Základní míry 2,9 x 1,9 m (bohužel více místa není a modulovku nechceme). Téma Hlavní trať se skrytým nádražím a vedlejší se zastávkou a vlečkou. Jak pro děti? nechápu otázku? Původní kolejiště jsme měli s vedlejším nádražím koncovým, ovšem tento námět mjiž nechceme, proto zastávka průjezdná.
V tom případě máš špatně dosazené údaje,protože kolejiště ve velikosti HO/1:87 o rozměrech 2,9m*1,9m by ti vyšlo úplně jinak.Proč jsem se ptal ,zda je určeno pro děti ?Protože mi to tak připadlo.Nic ve zlém ,ale uvědom si ,že jsi nás žádal o připomínky a ty někdy nejsou lichotivé.
Sem s těma nelichotivejma...

Napsal:
úte 11 srp, 2009 8:06 pm
od Janek
Michal Šuhajda píše:Proč pro děti? No vypadá tak. Každé ze dvou dětí bude mít svůj okruh aby se nehádali. Děti byví pouštět vlaky pořád dokola, ale posléze je to taky omrzí.
Uvědom si, že kolejiště vůbec neumožňuje reálnou simulaci nějakého provozu, je to jen "kolotoč" Ve chvíli, kdy vypravíš ze stanice vlak na trať, nemůžeš dělat nic než počkat až přijede z druhé strany zpět do stanice. Chybí Ti tam skryté nádraží, kde můžeš aspoň křižovat vlaky a odstavovat soupravy a tím se víc přiblížit realitě.
Stanice je na daný prostor zbytečně obrovská a přitom by si obě zhlaví zasloužila předělat. Vlevo chybí spojka z dolní trati, levé je taky velmi netypické. Ta "obrovtost" stanice je podpořena ještě depem, které postrádá většinu vybavení resp. prostor pro umístění vybavení. Depo není jen garáž na mašinky s točnou!
Co se týká horní trati, tak se ani nedivím, že ti připadá divná. Je vedena naprosto nelogicky s jakýmkoliv terénem, který by tam mohl být. Například vedení trati na náspu mezi dvěma tunely... Mmch. kam bude odtékat voda od tun. portálu za továrnou?
Tunel je hrozně drahá stavba (nejdražší při stavbě trati vůbec), tak se dělá jen tam, kde je k tomu důvod. Na kolejišti to chce respektovat aspoň tak, že nad tunelem pokračuje kopec aspoň stejně vysoký jako portál ne, že je tam placka nebo další trať.
Další věc je přístup do středu kolejiště 2,9x1,9m, Kudy? I když bude dostupné ze všeh stran (škoda nedá se použít kulisa) do středu dosáhne leda Saxana nebo Dlouhý ze známé pohádky.
Takhle by se dalo pokračovat dál a dál.
Ještě se vrátím k tomu skrytému nádraží (SN)Shodou okolností jsem viděl v neděli na Parním létě v Bezdružicích kolejiště (veklikost N), s podobným námětem. Taky to byly dva okruhy, jedna trať skrz tunel, druhá viditelná. Nicméně trati se spojovaly v tunelu, takže do stanice z jedné strany přicházela pouze jedniná trať. Potom ani moc nevadilo, že odbočná stanice má jen tři koleje (aspoň jedna manipulační kolej navíc by prospěla).
Nejdřív jsem ho jen zkouknul a mávnul rukou, že je tak pro děti, ale protože Kristýnku (to je dcera) zaujalo, chvíli jsme se koukali a já se nestačil divit.
Díky vtipně řešenému SN (kde mimo jiné odbočovala kolej skrz kterou bylo možné napojit pokračování na kolejiště) se během chvíle vystřídalo tolik různých vlaků (asi 4 motorové vozy, dvakrát "klasika" a tři nákladní vlaky), že to vůbec nepůsobilo jako kolotoč. A to vlaky jezdily velmi hustě.
Super... důvod zamítnout...

tak a jsem ne začátku... sice levé zhlaví mám hotové, ale to není důvod to nezmněnit

tím pádem jsem mimo mísu a nevím jak dál... má představa je o tak 5ti kolejném nádraží (délka staniční koleje na loko + 3 rychlíkáč + něco málo navrch, míň kolejí ne, menší depo, nejlépe dle vzoru:

a vedlejší trať s vlečkou do cihelny... kde bude i malý hliňák s vozejčky o rozchodu 600 mm (ale to až jindy) proto prosím jestli neví někdo o nějakém hezkém návrhu pro prostor 2 x 3,5 m (moduly nechci)

Napsal:
stř 12 srp, 2009 5:38 am
od petrh
vim, ze moduly enches, ale co udelat to depo presne jak zde ukazujes na obrazku jako dalsi panel, ktery se pripadne pripoji, kdyz bzdes chtut, pripadne odpoji a da se uklidit... nemusis mit doma moduly, kdyz neches, ale je to vyhoda na skladani, ulozeni, muzes udelat dva, tri, segmenty a ty pripadne popojit do hada, viz napr. web JBr.

Napsal:
stř 12 srp, 2009 5:55 am
od Janek
petrh píše:vim, ze moduly enches, ale co udelat to depo presne jak zde ukazujes na obrazku jako dalsi panel, ktery se pripadne pripoji, kdyz bzdes chtut, pripadne odpoji a da se uklidit... nemusis mit doma moduly, kdyz neches, ale je to vyhoda na skladani, ulozeni, muzes udelat dva, tri, segmenty a ty pripadne popojit do hada, viz napr. web JBr.
Taky jsem o tom uvažoval, ovšem jakýkoli had se mi do naší místnosti nevejde... alespoň v H0 by to bylo obtížné... viz foto naší místnosti...


Napsal:
stř 12 srp, 2009 6:24 am
od petrh
tak ja kdysi jsem uvazoval hada, ktery by po rozlozeni udelal klasickou domaci modulovku, ale zaroven by se dal slozit vedle sebe a propjit jako panel..

Napsal:
stř 12 srp, 2009 6:30 am
od Pája
Tak postav hada z modulů jedním směrem,pak oblouk 180 st. a hada směrem z5.Nebo hada a napoj ho na nemodulový modul (nestandartních rozměrů)a na něm přírodu,volnou trať,křížení tratí atd.Popřemýšlel bych o tom,jednodílný kolejiště v H0 na takovémto rozměru nemůže být nic jiného než lokálka s malinkatou zastávkou,jinak to bude vypadat jako vlakodrom (viz tvůj návrh) a to pak je škoda práce,času a peněz.Doporučuji ti zajít,případně i s dětma,kouknout se na nějakou akci Zababováků (
http://www.zababov.cz/)a pak rozmýšlej.Jinak záleží jen na tobě kterým směrem se vydáš a přeji hodně zdaru

Napsal:
stř 12 srp, 2009 7:01 am
od Janek
mno přemýšlel jsem nad tím a šlo by udělat stavici v duchu modulu na jednu stranu smyčkovou obrátku (další díl), a na druhou starnu ještě nevím... zapracuju na tom do víkendu...

Napsal:
stř 12 srp, 2009 7:13 am
od Pája
Jen doplním,ani ty moduly s nádražím nemusí být rovné,nádraží do oblouku má své kouzlo a smyčka na konci pro otáčení souprav může být několika-patrová a zastoupí i funkci skrytého nádraží a tak zpestří provoz.Koukni na str Zababova,jsou tam normy a fotky modulů,termíny a místa akcí,kde si zajezdíš,poklábosíš,i něco popiješ ....