Kolejiště H0 - VEJROV (Kubíci)

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Janek » úte 10 lis, 2009 12:42 am

Michal Šuhajda píše:Na typu výhybek (výměna je pouze pohyblivá část výhybky) a na jejich zabezpečení (zámky, závěry atd.) závisí to jakou rychlostí smějí být pojížděny. Tu rychlost je pak vhodné (ovšem ne nutné) návěstit pokud zadané zabzař. ve stanici umí.
Myslím, že obě možnosti (názory) jsou správné a v modelu použitelné. Pokud bude návěstidlo CCCP u každé koleje, a ve stanici i ranžírky, myslím, že je vhodnější varianta kecu.pa (ale přijde mi, že ty rychlostníky má ve schématu už trochu navíc. Prostě byla stanice rekonstruována důkladně včetně zabzař. Varianta s rychlostí 40/km se spíš hodí pro případ skupinových návěstidel a bez seřaďovacích návěstidel ve stanici. To je pípad pseudorekonstrukce, kdy byla mechanická návěstidla nahrazena světelnými.

Jen bych si dovolil zmínit ještě jednu možnost. Při použití obloukových výhybek(nevím, zda s nimi stavitel počítá) se dá vést hlavní kolej i obloukem o menším poloměru, což lze na modelu vhodně využít.
Kolej č.1 (dle schématu) kolej by tak byla hlavní s průjezdem třeba rychlostí 50km/h. Tomu by odpováídala návěst na vjezdu na první kolej volno (pouze Z)nebo výstraha (pouze Ž) na ostatní koleje 40 a 40 (Ž+Žpřerušovaná) nebo 40 a výstraha (Ž+Ž). Na odjezdu z kolej č.1 by byla pouz třísvětelná návěstidla (Z,Č,B).


O obloukových vyhýbkách vím, jenže ikdybych je použil do každého zhlaví, tak na kolej č. 1 budu najíždět v obloukovce do odbočky (menším poloměrem vyhýbky). Vím že tato zhlaví co mám jsou dosti nestandartní ovšem v důvodu zachování co njedelších staničních kolejí, poloměru vybíhajících oblouků na obě strany do trati od stanice už to opravdu jinak nejde. :( Ani mi nebudete věřit kolikrát a kolik dní jsem jen trávil bezducha tápajícícm přehazovaním vyhýbek a štimováním do zhlaví...
A to ještě nemluvím o levém zhlaví kde přesně v místě narovnání všech 5 staničních kolejí je spoj segmntů, kde musí všech pět kolejí jít rovně (nikoliv do oblouku) z důvodu vsazení případného prodlužovacího segmentu nádraží na modelovou délku. :-( Jinak trochu orientační fotky zhlaví jsou zde:
pravé:
Obrázek
levé:
Obrázek
H0 - DCC - PC - ŽELEZNICE - ELEKTRO
http://kolejiste.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Janek
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon 27 črc, 2009 7:09 pm
Bydliště: Hrochův Týnec

Příspěvekod kecu.p » úte 10 lis, 2009 4:13 am

Kdyby to šlo, nahradil bych krajní výhybky oblokovými. Pokud vnitřní oblouk by byl stejného poloměru jako navazující oblouk na širé trati, a vhodně by se dal do převýšení, mohla by se 1. kolej považovat jako bez omezení rychlosti, proto by tam nebyl rychlostník 40, ale třeba 60. Odjezdová návěstidla by měla jen 3 světla pro první kolej a to zelená, červená a bílá, ale zbytek ostatních kolejí by měl klasiku 4 světla.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Janek » úte 10 lis, 2009 10:24 am

Mno v těch vyhýbkách bude právě problém... co jsou na prodej jsou:

malé obloukovky 438mm, vnější rádius 505mm s izol. srdcovkou
a velké obloukovky 762mm, vnější rádius 1524mm s vodivousrdcovkou

1) plánovaný oblouk je 550 mm (na obě strany)
2) používám vodivé srdovky - jen u angličana mám izolované
3) výrobce PECO
4) CODE 100

Velké obloukovky se mi tam nevejdou a malé obloukovky jsou zas moc malé, ikdyž udělat oblouk o poloměru 505 by šlo, ovšem ten menší z vyhýbky by šel na kolej č. 1, nebude to zas do odbočky? Poraďte mi co tam dát... oblouk 438 mám použit ve skryťáku kde to není vidět, ale na vizuální strně panelu je používat nechci!
H0 - DCC - PC - ŽELEZNICE - ELEKTRO
http://kolejiste.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Janek
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon 27 črc, 2009 7:09 pm
Bydliště: Hrochův Týnec

Příspěvekod Martin HO » úte 10 lis, 2009 2:12 pm

No já jsem kvůli poloměrům na jedno zhlaví použil PIKO A-gleis. Mimochodem suprové výhybky.

Jinak mám na celém kolejišti PECO code 100.
Martin HO
 

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 10 lis, 2009 5:15 pm

jak jsem psal u obloukové výhybky může být jako hlavní i větev s menším poloměrem. A pokud bude plynule navazovat na předchozí oblouk, jak napsal kecu.p, bude to naprosto v pořádku.
co se týká výhybek, co třeba Tillig? EW3 ze stavebnice je vlastně fexivýhybka. Může být stejně tak oblouková jako jednoduchá nebo symetrická (levá i pravá).
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Janek » úte 10 lis, 2009 5:35 pm

Michal Šuhajda píše:jak jsem psal u obloukové výhybky může být jako hlavní i větev s menším poloměrem. A pokud bude plynule navazovat na předchozí oblouk, jak napsal kecu.p, bude to naprosto v pořádku.
co se týká výhybek, co třeba Tillig? EW3 ze stavebnice je vlastně fexivýhybka. Může být stejně tak oblouková jako jednoduchá nebo symetrická (levá i pravá).


Citace: "jak jsem psal u obloukové výhybky může být jako hlavní i větev s menším poloměrem. A pokud bude plynule navazovat na předchozí oblouk, jak napsal kecu.p, bude to naprosto v pořádku."

Takže pokud bude oblouková vyhýbka s vnitřním poloměrem např.: 438 mm (vnější poloměr např. 505 mm) navázaná na oblouk r = 438 mm je to bráno viz. citace.

Co kdybych na údajnou obloukovku přivedl poloměr 505 mm ale na kolej č. 1 by to šlo přes menší poloměr vyhýbky 438 mm?
H0 - DCC - PC - ŽELEZNICE - ELEKTRO
http://kolejiste.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Janek
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon 27 črc, 2009 7:09 pm
Bydliště: Hrochův Týnec

Příspěvekod kecu.p » úte 10 lis, 2009 6:47 pm

Tak potom jedině že by jsi tam udělal převýšení .... sklon koleje v oblouku.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Janek » úte 10 lis, 2009 7:59 pm

kecu.p píše:Tak potom jedině že by jsi tam udělal převýšení .... sklon koleje v oblouku.

převýšení neplánuji...

tak teď už nevím...

1) tou obloukovou vyhýbkou která bude na kolej č. 1 napojena menším poloměrem vyhýbky, z trati bude napojena vetším poloměrem vyhýbky - pomůžu si tím něco a nebo to je stejné jako u první varianty s vyhýbkou přímou?

2) pokud to zůstane v tom sestavení co teď, mohu trať zaelektrifikovat?

3) vyskytuje se nějaké podobné zhlaví na našich tratích? ač hledám jak hledam nenacházím, tedy krom zhlaví kde jsou přivedeny dvě různé traťa na jedno zhlaví
H0 - DCC - PC - ŽELEZNICE - ELEKTRO
http://kolejiste.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Janek
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon 27 črc, 2009 7:09 pm
Bydliště: Hrochův Týnec

Příspěvekod kecu.p » úte 10 lis, 2009 9:25 pm

Elektrifikovat samozřejmě můžeš. A co se týče skutečnosti, třeba zhlaví stanice Karlovy Vary ze strany od Chebu má 1. staniční kolej proti hrotu výhybek do odbočky, traťová rychlost je 60 km/h. Na jednokolejce to byla třeba stanice Marianské Lázně od Plzně aj...
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Janek » úte 10 lis, 2009 9:34 pm

kecu.p píše:Elektrifikovat samozřejmě můžeš. A co se týče skutečnosti, třeba zhlaví stanice Karlovy Vary ze strany od Chebu má 1. staniční kolej proti hrotu výhybek do odbočky, traťová rychlost je 60 km/h. Na jednokolejce to byla třeba stanice Marianské Lázně od Plzně aj...

super už jsem klidnější :) takže to nechám tak jak je a návěstidla osadím dle tvého návrhu :) ostatně tato návěstidla jsou i v naší obci. :) děkuji a v klidu mohu rozmýšlet již nákup návěstidel...
H0 - DCC - PC - ŽELEZNICE - ELEKTRO
http://kolejiste.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Janek
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon 27 črc, 2009 7:09 pm
Bydliště: Hrochův Týnec

Příspěvekod Yarda » stř 11 lis, 2009 5:50 am

Janek píše: vyskytuje se nějaké podobné zhlaví na našich tratích?


Dobřany (trať Plzeň-Klatovy) mají 5 kolejí a na klatovském zhlaví obloukovou výhybku, která menším obloukem napojuje trať na hlavní kolej.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Re: Kolejiště - Kubíci

Příspěvekod Janek » pát 14 říj, 2011 2:18 pm

Zdravím, dlouho jsem se neozval - ale času málo a tak stavbu na kolejišti přerušila stavba bazénu na zahradě a jiné záležitosti.

Pro zkouknutí posílám malý odkaz na video - první testovací jízda přes jedno zhlaví nádraží:

http://www.youtube.com/watch?v=lZHsx6JcFvU
H0 - DCC - PC - ŽELEZNICE - ELEKTRO
http://kolejiste.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Janek
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon 27 črc, 2009 7:09 pm
Bydliště: Hrochův Týnec

Re: Kolejiště - Kubíci

Příspěvekod Janek » pát 27 zář, 2013 6:31 am

tady naleznete pár dalších fotek a stav naší stavby kolejiště...

http://kolejiste.blogspot.cz/search/lab ... %A1t%C4%9B
H0 - DCC - PC - ŽELEZNICE - ELEKTRO
http://kolejiste.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Janek
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon 27 črc, 2009 7:09 pm
Bydliště: Hrochův Týnec

Re: Kolejiště - Kubíci

Příspěvekod Janek » úte 26 lis, 2013 12:43 am

po dlouhé době posílám pár foteček ze stavby

http://momentky.rajce.idnes.cz/Stavba_kolejiste_H0_-_Hrochuv_Tynec

dále prosím o nápady jak nejlépe využít část kolejiště:
Obrázek
Specifikace
- jedná se o přilehlé místo vedle nádraží, možné vrstevnice max. - 2 cm pod úroveň nádraží a do výšky max. cca 15 cm s terénem dle potřeby...
- délka cca 1 metr až 130 cm, šířka 30 až 50 cm
- co můžete nabídnout, něco z východních čech (přes koleje bude stát cihelna s hliňákem a dalším zázemím, tedy k tomuto nic...
- tento prostor může být spojen silnicí od nádraží, či nemusí
- nápad byl statek s polnohospodářstvem, ale moc se mi to nezamlouvá, taktéž město se mi nezamlouvá
- použité motivy na kolejišty: cihelna s hliništěm, depo, nádraží, sběrný dvůr, les s dřevaři, rozhledna - tedy do tohoto nestřílet
- železnice je regionální trať, nádraží s depem a zázemím

děkuji za jakékoli návrhy, podněty či nápady
H0 - DCC - PC - ŽELEZNICE - ELEKTRO
http://kolejiste.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Janek
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon 27 črc, 2009 7:09 pm
Bydliště: Hrochův Týnec

Re: Kolejiště - Kubíci

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 26 lis, 2013 10:20 am

Kusá kolej s nakládkou dřeva (když už tam máš ty dřevaře), nebo u kusé koleje oblíbené uhelné sklady - hromady uhlí (dle druhu) bouda s váhou, dopravník se šnekem na vykládku, třeba i s násypkou, nebo nějaký starý bagr, a špinavý náklaďák (Ifa, trambus nebo Liaz) za plotem pokračuje silnice od nádraží a za silnicí se zvedá louka (pastvina), nebo zahrádky přilehlých domků.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků