Michal Šuhajda píše:Na typu výhybek (výměna je pouze pohyblivá část výhybky) a na jejich zabezpečení (zámky, závěry atd.) závisí to jakou rychlostí smějí být pojížděny. Tu rychlost je pak vhodné (ovšem ne nutné) návěstit pokud zadané zabzař. ve stanici umí.
Myslím, že obě možnosti (názory) jsou správné a v modelu použitelné. Pokud bude návěstidlo CCCP u každé koleje, a ve stanici i ranžírky, myslím, že je vhodnější varianta kecu.pa (ale přijde mi, že ty rychlostníky má ve schématu už trochu navíc. Prostě byla stanice rekonstruována důkladně včetně zabzař. Varianta s rychlostí 40/km se spíš hodí pro případ skupinových návěstidel a bez seřaďovacích návěstidel ve stanici. To je pípad pseudorekonstrukce, kdy byla mechanická návěstidla nahrazena světelnými.
Jen bych si dovolil zmínit ještě jednu možnost. Při použití obloukových výhybek(nevím, zda s nimi stavitel počítá) se dá vést hlavní kolej i obloukem o menším poloměru, což lze na modelu vhodně využít.
Kolej č.1 (dle schématu) kolej by tak byla hlavní s průjezdem třeba rychlostí 50km/h. Tomu by odpováídala návěst na vjezdu na první kolej volno (pouze Z)nebo výstraha (pouze Ž) na ostatní koleje 40 a 40 (Ž+Žpřerušovaná) nebo 40 a výstraha (Ž+Ž). Na odjezdu z kolej č.1 by byla pouz třísvětelná návěstidla (Z,Č,B).
O obloukových vyhýbkách vím, jenže ikdybych je použil do každého zhlaví, tak na kolej č. 1 budu najíždět v obloukovce do odbočky (menším poloměrem vyhýbky). Vím že tato zhlaví co mám jsou dosti nestandartní ovšem v důvodu zachování co njedelších staničních kolejí, poloměru vybíhajících oblouků na obě strany do trati od stanice už to opravdu jinak nejde. Ani mi nebudete věřit kolikrát a kolik dní jsem jen trávil bezducha tápajícícm přehazovaním vyhýbek a štimováním do zhlaví...
A to ještě nemluvím o levém zhlaví kde přesně v místě narovnání všech 5 staničních kolejí je spoj segmntů, kde musí všech pět kolejí jít rovně (nikoliv do oblouku) z důvodu vsazení případného prodlužovacího segmentu nádraží na modelovou délku. Jinak trochu orientační fotky zhlaví jsou zde:
pravé:
levé: