Stránka 1 z 1

Koľajisko TT 110 x 115 cm

PříspěvekNapsal: stř 22 črc, 2009 5:23 pm
od kiski
Zdravím všetkých, chcel by som si postaviť koľajisko o rozmeroch 110 x 115 cm, pretože viac miesta nemám, bohužiaľ. Nevadí, vychádzal som z dostupných materiálov, a najviac sa mi pozdávalo koľajisko od p.Ferdiána, konkrétne Úvraťovka, pôvodne navrhnutá pre koľajivo TT standard. Keďže som chcel použiť nový typ koľajiva (nie U-profilové), tak som si ho trochu upravil, trošku zväčšil polomery, a nakoniec trochu narástlo v rozmeroch. Takisto som sa snažil používať výhybky EW2, nakoľko som zistil z rôznych zdrojov, že majú lepšiu priechodnosť oproti EW 1 vzhľadom na lepšiu srdcovku a jazyk.

Je to prerobené do Wintracku 8. Je to síce dobrý program, ale aj tak v reále to bude odlišné. Na názornú ukážku to však postačuje.

O čo sa mi jedná - chcel by som počuť celkový názor na vec, ďalej by som chcel vedieť, aké typy návestidiel tam môžem osadiť, druh epochy, použié vozidlá apod...

Vďaka za každú radu.

Tu je link:

http://kiski.rajce.idnes.cz/Plan_TT_110 ... Uvratovka/

Apropo, ak by niekto chcel objekty z Wintracku 8 (odkaz na túto verziu sa tu niekde na fóre povaľuje), tak nech sa ozve, vykuchal som ich, zbalil do RAR-u a možem poslať mailom. Ma to len 6,45 MB, takze cez mail v pohode.

PříspěvekNapsal: stř 22 črc, 2009 6:12 pm
od petrh
Ahoj kiski:) prvni pochvala, ze mas planek a predstavu a precteno zde forum. druha pochvala, ze jsi vysel z planku od milana a nebres si sousta velika a vis, ze prostor vetsi nebude a ze to nepreplacas:) dle meho super pouziti planku, a navic do budoucna muzes klidne pres cast v tunelech klidne napojit...
ja bych kolejiste osadil vozidly CSD nekde na pomezi 3-4 epochy? lokalovy tip, cili nejaky kocour, ci hekttor naposun do skladu, motoracek, druhy, jeden pripojnak na ranni spiscku a dovoz lidi do prace do mesta vedle, mozna nekdy svatecne malinkata netendrova para, dva vagonky, proste pohodobve nadrazi u te nasi vesnicky strediskovy, co ty na to;)

PříspěvekNapsal: stř 22 črc, 2009 6:44 pm
od chameleon
Je to supr, aspoň máš velkou šanci projekt dokončit a pořádně si ten kousek vypiplat :wink:
EW2 jsou nááádherný (jestli neznáš tak ti mohu 1 i 2 společně vyfotit a poslat fotku), pozor ale EW2 musí přestavovat motorový přestavník. Např. Tilig se montuje nejčastěji pod výhybku, ale snad se ti tam vejde..

PříspěvekNapsal: stř 22 črc, 2009 6:51 pm
od kiski
Vďaka páni, za pripomienky.

to petrh: no, môže byť, presne niečo na tento spôsob som potreboval

to chameleon: jasné, ak sa ti chce a máš čas, možeš mi ich vyfotiť, a hlavne názorne popísať konkrétne výhody a nevýhody každej z nich. A čo sa týka prestavníkov, tak tie budem mať vlastnej výroby, motorové samozrejme...:) tajomstvo :)

PříspěvekNapsal: stř 22 črc, 2009 7:14 pm
od Jarda H.
chameleon píše: ..... pozor ale EW2 musí přestavovat motorový přestavník. Např. Tilig se montuje nejčastěji pod výhybku, ale snad se ti tam vejde..


To může být i problém, aby výška přestavníku (montovaného zespodu desky) nezasahovala do průjezdného profilu trati ve spodním patře, při zachování normálních parametrů stoupání /klesání ?!

To kiski : asi jsi to zatím nepočítal ?! Nebo ano - vyjde ti průjezd vlaku na spodním patře, když tam bude i přestavník na spodní straně horní desky ?! Jak vychází spád kolejí ?

PříspěvekNapsal: stř 22 črc, 2009 9:34 pm
od kiski
No nepočítal, ale tie výhybky sú umiestnené tak, že tie moje prestavníky nebudú do zasahovať do prechodového prejazdu. Nebudú také vysoké, ako originálne vyrábané.

Stúpanie bolo navrhnuté presne podľa originálneho plánku p. Ferdiána. A ten asi vie čo robí...:) Akurát bol ten plánik prerobený pre terajšiu geometriu TILLIG-u a pre použitie EW2.

PříspěvekNapsal: čtv 23 črc, 2009 4:58 am
od Myšpulín
kiski píše:A čo sa týka prestavníkov, tak tie budem mať vlastnej výroby, motorové samozrejme...:) tajomstvo :)


Sakryš, jak hrad v Karpatech a ráno na blatech. Nemůžeš trochu do tý mlhy fouknout?

PříspěvekNapsal: čtv 23 črc, 2009 5:27 am
od kiski
No dobre teda. Prestavníky budú zo šnekových pohonov laserovej čočky z CD-ROM-iek...:)

Už vyskúšané, overené. Ak budem mať čas, vytvorím nejaký malinkatý PDF súborík aj s názornými schémami... Inak nie je to z mojej hlavy, dokonca tu na fóre už o tom bola zmienka, takže až také tajomstvo to zas nie je. Priamo to bola moja inšpirácia. Len kým to nebude priamo na koľajisku, nechcel som o tom zbytočne kecať.

Dúfam, že zoženiem dosť starých CDROM-iek, inak som v hotový :) Stále je tu ale možnosť kúpy továrenských prestavníkov.

PříspěvekNapsal: čtv 23 črc, 2009 5:46 am
od Myšpulín
Budu rád. Stačí foto. Takto tvořené přestavníky jsem asi přehlédl.

PříspěvekNapsal: čtv 23 črc, 2009 6:35 am
od kiski
Samotné prestavovanie jazyka je na spôsob niečoho podobného, ako je tu:

http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2008040005

Akurát že u mňa ten elektromotorček poháňa tú prestavovaciu kulisu pomocou šneku, a nie pomocou ozubených prevodov. A máš vyriešené aj koncové vypínanie. Chlap je šikovný.

Inak aj tento jeho spôsob prestavovania pomocou ozubenej prevodovky a tiahla je celkom super. A nepotrebuješ nič len starú CDROM alebo DVDROM, ktorá už nefunguje (zle číta médiá alebo niečo podobné, hlavne aby mala v poriadku motorčeky), nájdeš v nej všetko potrebné - motorčeky, ozubené kolieska, šneky atď...

PříspěvekNapsal: čtv 23 črc, 2009 12:32 pm
od milan ferdián
Dvě poznámky:
1)Stoupání tratí sice vypočítavám a hlídam průjezdný profil dle NEM 102,ale třeba nejdříve před stavbou na sucho vyzkoušet.
2)Nevím ,jak chceš rozpojovat vozy va SN.Pro automatické rozpojování pomocí obyčejné pásky je třeba kousek přímých kolejí,aby se lokomotiva sama odpojila a po objetí okruhu se zase sama připojila k soupravě.
Jinak jsem rád ,že moje návrhy kolejišť jsou pro vás inspirací a že rozvíjite ideu dál. :wink:Pánové děkuji. :D

PříspěvekNapsal: čtv 23 črc, 2009 3:36 pm
od kiski
No ďakovať by sme mali skôr my. Takže ďakujeme :)

1) samozrejme, stúpanie sa ešte overí v praxi, keď sa to bude celé stavať.

2) ... ten potrebný kúsok rovnej koľaje sa tam hádam niekde nájde...:)

PříspěvekNapsal: pát 24 črc, 2009 7:20 am
od Myšpulín
kiski píše:Samotné prestavovanie jazyka je na spôsob niečoho podobného, ako je tu:

http://railnet.sk/view.php?cisloclanku=2008040005



Díky, toto znám. Já jen, jestli nebyla použita nějaká jiná zajímavá finta.

PříspěvekNapsal: sob 25 črc, 2009 4:43 pm
od kiski
No bola použitá, a to je ten šnek. Hlavne tam potom nie je kopa ozubených koliesok. Je to jednoduchšie...

PříspěvekNapsal: stř 23 zář, 2009 9:46 am
od kiski
Zdravím všetkých. Mal by som na skúsenejších modelárov jednu otázočku - chcel by som v mojom pláne "Úvraťovky" rozšíriť staničku o jednu koľaj, kvôli bohatšej a pestrejšej prevádzke, len neviem, ako to mám spraviť, aby to bolo správne, čo sa týka usporiadania zhlaví. Jedná sa o rozšírenie stanice zvonka, čiže smerom k hrane panelu, aby bola užitočná dĺžka novej koľaje čo najväčšia. Nie je problém zväčšiť celkový rozmer koľajiska o nejakých 10-20 cm.

Preto by som poprosil niekoho, kto by bol taký ochotný, aby mi to navrhol a nakreslil. Samozrejme, stačí ručne, do WinTracku si to prekreslím...

Vďaka za pomoc.

Link na pôvodný návrh je v prvom príspevku.