Stránka 1 z 2

HOe

PříspěvekNapsal: stř 28 úno, 2007 1:04 pm
od vildas
Dobrý den, rád bych si postavil malé kolejiště HOe,ale nemůžu nikde zjistit,jaké jsou nejmenší možné poloměry zatáček.Může mi prosím někdo poradit?

Re: HOe

PříspěvekNapsal: stř 28 úno, 2007 1:33 pm
od Zdenek Valter
vildas píše:Dobrý den, rád bych si postavil malé kolejiště HOe,ale nemůžu nikde zjistit,jaké jsou nejmenší možné poloměry zatáček.Může mi prosím někdo poradit?


Jde ti přepočet, nebo o technickou mez modelu ?

Tohle znáš ?

http://www.zababov.cz/index.php?id=150

PříspěvekNapsal: čtv 01 bře, 2007 10:06 am
od vildas
Díky za odkaz,ale jde mi spíše o technickou mez modelu.Na stránkách výrobců jsem to nenašel.U HO ji udávají celkem běžně,ale u HOe nikoli.

HOe - oblouky

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2007 10:32 am
od MaHa
vildas píše:Díky za odkaz,ale jde mi spíše o technickou mez modelu.Na stránkách výrobců jsem to nenašel.U HO ji udávají celkem běžně,ale u HOe nikoli.

Je potřeba číst SZ když ti bliká ikona. Pokud to někdo nedělá, pak je to opravdu těžké.

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2007 2:19 pm
od Zdenek Valter
vildas píše:Díky za odkaz,ale jde mi spíše o technickou mez modelu.Na stránkách výrobců jsem to nenašel.U HO ji udávají celkem běžně,ale u HOe nikoli.


Zeptal jsem se našich ouzkých v klubu. Určitě to bude něco pod 380 mm. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2007 3:01 pm
od Houmr
Taky už pomalinku přemýšlím, že bych nějak HOe do svého kolejiště zakomponoval.

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2007 7:05 pm
od Rudolf
U 37.0 a dvounápravové vozy jedou i po poloměru 192 mm (kolejivo Fleischman N). Jak spolehlivé je ježdění delší dobu ale nevím.

Re: HOe

PříspěvekNapsal: pát 02 bře, 2007 11:13 pm
od Zdenek Valter
vildas píše:Dobrý den, rád bych si postavil malé kolejiště HOe,ale nemůžu nikde zjistit,jaké jsou nejmenší možné poloměry zatáček.Může mi prosím někdo poradit?


Zde jsou slíbené odpovědi na dotaz technických minim H0e.

Odpověd kolegy Šemíka :
dvouose vagony od fy Strobach udavaji 220 mm polomer.
ctyrose vagony od Roco (ma je Bohous) bych typoval tak na 400 mm minimalne. Vyoseni naprav prekazi ram.
Za masiny si netroufam dat ruku do ohne, ale pod 400 mm bych nesel. U37 by nemusela mit problemy, ale petisprezky nemeckych kolegu uz ano.

Odpověď kolegy Poustvy:
prumyslove vyhybky se delaji r=300 a 515mm. Nouzove jsme meli tu r300 na jednom setkani zabudovanou, projel to s problemy veskery nas vozovy park, ale... Rolf ma v Illsee ty r515, dalo se tam jezdit i s podvalnikama celkem bez problemu, pod 500 bych nesel.

PříspěvekNapsal: pon 05 bře, 2007 6:35 am
od vildas
Díky moc všem za rady a za ochotu,teď si to nějak přeberu a začnu plánovat. Půjde však určitě o malé kolejiště z možností budoucího rozšíření o další části.

PříspěvekNapsal: pon 05 bře, 2007 10:33 am
od Houmr
Takže jsme se bavli o poloměrech, nebo průměrech. Když se HO dělá nejmenší poloměr 350mm, tak jsem si myslel, že takový poloměr pro HOe musí být dostatečný, nebo né :?: :?:

PříspěvekNapsal: pon 12 bře, 2007 2:26 pm
od stefanelmont
Má někdo provozní kolejiště HOe (krom Zababova) ?
Jde mi o poznatky z provozu -
-použitelnost lokomotiv Liliput KBK U37 bez úprav
-rozpojování vozů (magnetický rozpojovač) pro použití klasických spřáhel (ne Kadee)

Čekám jen na dodávku kolejiva , "moduly" samodoma už mám relativně hotové , ale nerad bych metodou pokus-omyl (jako vždy) musel vše překopat .

Jirka

Ještě dotaz

PříspěvekNapsal: pon 12 bře, 2007 5:15 pm
od stefanelmont
V katalogu Lilliput 2004 je pod katalogovým číslem E200531 vyobrazen parní bagr .
Má někdo informaci o tom , jestli byl tento bagr vyroben , nebo ne ?

Jirka

PříspěvekNapsal: pon 12 bře, 2007 5:20 pm
od Zdenek Valter
stefanelmont píše:Má někdo provozní kolejiště HOe (krom Zababova) ?
Jde mi o poznatky z provozu -
-použitelnost lokomotiv Liliput KBK U37 bez úprav
-rozpojování vozů (magnetický rozpojovač) pro použití klasických spřáhel (ne Kadee)

Čekám jen na dodávku kolejiva , "moduly" samodoma už mám relativně hotové , ale nerad bych metodou pokus-omyl (jako vždy) musel vše překopat .

Jirka


Obávám se že ta U37 bez úprav nee ... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Re: Ještě dotaz

PříspěvekNapsal: pon 12 bře, 2007 5:22 pm
od Zdenek Valter
stefanelmont píše:V katalogu Lilliput 2004 je pod katalogovým číslem E200531 vyobrazen parní bagr .
Má někdo informaci o tom , jestli byl tento bagr vyroben , nebo ne ?

Jirka


Nevím, ale i s tou U37 atp. se můžeš s důvěrou na kluky ze Zababova H0e obrátit. Je vás jako šafránu.

Poloměr HOe

PříspěvekNapsal: stř 14 bře, 2007 6:21 pm
od MaHa
stefanelmont píše:Má někdo provozní kolejiště HOe (krom Zababova) ?
Jde mi o poznatky z provozu -
-použitelnost lokomotiv Liliput KBK U37 bez úprav
-rozpojování vozů (magnetický rozpojovač) pro použití klasických spřáhel (ne Kadee)

Čekám jen na dodávku kolejiva , "moduly" samodoma už mám relativně hotové , ale nerad bych metodou pokus-omyl (jako vždy) musel vše překopat .

Jirka

Klikni si tady: http://www.knihyn.ic.cz/kolejiste/tech/zkus_o.html
U37 bez úprav se vleze bez problémů i do poloměru 150mm. Dál se spíš hůř ohýbají koleje. :lol: