Stránka 1 z 22

Úvraťovka v HO

PříspěvekNapsal: stř 08 dub, 2009 10:06 am
od diego.dan
Přeji všem pěkný den,přicházím i já se svou troškou do mlýna.
Nejprve trochu obecně:po vylétnutí dětí z hnízda se mi povedlo ukořistit část panelákového pokoje.Míry panelu jsou proto takové jaké jsou a proto také téma úvratě,zejména kvůli místu.
Nyní k námětu atd:jedná se o vedlejší trať v pahorkatém terénu s malou frekvencí osobní přepravy v obou stanicích.V letní sezóně předpokládám turisty k vyhlídkovému bodu(zřícenině) v levém horním rohu.
V nákladní dopravě dominuje odvoz dřeva z pily v koncové stanici,občas nějaká Z k oběma skladištím.Předpokládám motorový provoz jak v osobní tak nákladní dopravě.Pouze sezónně vypomůže "pára" v osobní dopravě :wink: .
Jelikož se tímto tématem zaobírám čistě teoreticky již delší dobu,mám vytvořen grafikon a technologické postupy práce stanice.Takže alespoň jsem si jezdil papírově.
Jak jsem uvedl:měřítko HO,kolejivo Tillig elite(předpokládám flexi,proto ve Wintraku - DEMO některé chybky),ovládání kompletně analog.
Nedostatky,které vidím na první pohled:krátké staniční koleje.

Děkuji za vstřícné připomínky. Diego

Obrázek

Obrázek

PříspěvekNapsal: stř 08 dub, 2009 10:42 am
od andrejH0
no pekny priestor ale skor by som siel do H0e to by mozno bolo lepsie na tu malu plochu.tam by voslo toho viacej aj viacej na prevadzku. Na velku H0 je to ani nie male ale stiesnene a neviem ci by pri tomto to neomrzelo uz pri stavbe. aj tie stanicne kolaje su dost male to mas na masinku a jeden 4 osovy aelbo 2 dvojosove vozne Pri H0e by sa dalo viacej vyblaznit.
tot len moja poznamka

PříspěvekNapsal: stř 08 dub, 2009 12:18 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
mám doma podobný námět. Stanice je větší a stejně nestačí :D
Jak píšeš problém jous krátké staniční koleje, ale taky se mi zdá že hrozně plýtváš místem.
Na šířku 80 cm se už i dá otočit s poloměrem R2 i když horko těžko. Další věc je problémová jízda úvratí.
Takhle můžeš použít pouze jednu a to ještě velmi krátkou kolej. Co zkusit umístit stanice úhlopříčně. Zvlášť horní stanici by to celkem pomohlo.

PříspěvekNapsal: stř 08 dub, 2009 2:00 pm
od Michal Šuhajda
Zkusil jsem jen tak narychlo udělat jednoduchý návrh. Je to jen inspirace, použité kolejivo Tillig min. R 360mm
k vidění je na: http://suhys.rajce.idnes.cz/Navrhy_kolejist/#H0-Diego.jpg
Skrytá trať klesá a vpravo se otáčí se o 180° takže skryté nádraží je v prostoru pod pilou

PříspěvekNapsal: stř 08 dub, 2009 2:16 pm
od petrh
diego, ja bych se rozhodne priklanel k michalove verzi;)

PříspěvekNapsal: stř 08 dub, 2009 2:24 pm
od Jarda H.
Michalův plánek je krok vpřed :lol: , mně na malou chvíli (fakt jen na chvíli :oops: ) napadl tobogán - využít ho pro vystoupání a udělat dvě stanice výškově od sebe dost rozdílně položené ! Ale tím by se tazatel ošidil o tu alespoň krátkou jízdu krajinou :lol: !
Za zkoušku by stálo ještě se pokusit natáhnout délku stan.kolejí ve stanici vpravo (koncová stanice) ! Na levem zhlaví (je to jen jedna výhybka :wink: ) ji posunout doleva blíž hraně panelu, protáhnout i tu kusou kolej - možná by se musel o kousek posunout "dolů" portál tunelu na trati o úroveň níže ?! A pravé zhlaví posunout do oblouku, použít oblouk.výhybky !

Zkus si to diego ve Wintracku zkreslit ! Myslím, že se to vyvíjí dobrým směrem.

PříspěvekNapsal: stř 08 dub, 2009 2:37 pm
od Michal Šuhajda
Jen pozor s kolejemi a s výhybkami na hraně kolejiště. 4cm od kraje na osu je fakt minimum. V literatuře se uvádí min. 5cm. Pokud by šlo aspoň na smyčku přidat 5cm bylo by to lepší.

PříspěvekNapsal: stř 08 dub, 2009 3:08 pm
od diego.dan
Díky hlavně Michalovi za "otevření očí" vratným obloukem.Člověk prostě má určitou představu a vůči jiným variantám je slepý.Určitě zkusím něco vytvořit v podobném stylu.Jinak právě úvrať poskytuje při takovém prostoru a možnostech větší možnost "vyblbnutí se".Proto jsem k ní přistoupil.
AndrejHO - o "úzké" jsem také uvažoval,ovšem díky zděděným vagónům,doplňkům a mašinám přece jen ivestice by byla o mnoho větší.Při pročítání fóra mě docela nadchlo téma lesní železnice od MF.
Zatím děkuji a těším se na další podněty.Večer sem zkusím něco postnout.


Verze 2.:nepropracovával jsem skryté nádraží,určitě lze vylepšit.Vyhádal jsem ještě 10 cm :D v nehorším úseku.Úvrať jsem zaústil podle zvyklostí.Pila se mi přece jen líbí spíše v blízkosti koncového nádraží i vzhledem k pozdější návaznosti krajiny.Výškově to vychází dobře,jen mám trochu strach z oblouků R 366.Jaké máte zkušenosti?
Tak na to jukněte,díky.

Obrázek

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2009 6:33 am
od Myšpulín
A co to skryté nádraží pomocí dvou protisměrných oblouků udělat pod úvraťovou stanicí?

Jinak k tý úvraťový stanici. Nějak se mi nelíbí to horní zhlaví. Co trať do skrytého nádraží udělat jako hlavnější (s možností jízdy na většinu staničních kolejí) a tu trať ke koncovému do toho zaústit. Myslím, že i takto by byly tratě v reálu budovány.
A neboj se to nádraží udělat trochu šikmo. Vypadá to určitě lépe.

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2009 7:43 am
od Michal Šuhajda
Skrytou sdtanici bych udělal blíž ke kraji. BUde k ní lepší přístup a na delší trase se dá s tratí klesnout o víc a větší prostor nad kolejemi v SN je pouze k dobru. Podporuji Myšpulínův nápad.
Neodpustím si rýpnutí ohledně "typického" zaústění tratí do SN. Můj návrh vycházel ze skutečné stanice (Liteň). Protože mi Diegovo tvrzení, že v jeho návrhu jde o typické zaústění nesedělo, udělal jsem si malý průzkum.
Výsledky:
Tachov - Dvojitá kolejová spojka (DKS)
Dubí - DKS
Stupno - DKS
Liteň - výjezd přes společnou výhybku
Zásmuky - zřejmě řešení jako v Diegově plánku, nevím (prosím o doplnění)
Žleby - výjezd přes společnou výhybku
Klobouky u Brna - výjezd přes společnou výhybku
Jindřichův Hradec (úzká) - výjezd po dlouhé splítce (kdysi čtyřkolejnicová, dnes tříkolejnicová splítka) a na rozdělení tratí výhybka.

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2009 8:11 am
od petrh
Mozna diego, co tu uvratovku pojmout trosku jako ma MiS? to by neslo? kazdopadne doporucuju urcite uvratovou stanici sikmo, budes mit vicero prostoru a delsi stanicni koleje:)

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2009 9:29 am
od alexander

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2009 9:33 am
od alexander
Prípadne "neskutočný" , zato skutočne pekný:

http://magazin.modely.biz/image/img_red ... 8_H0_8.jpg

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2009 9:40 am
od petrh
alexander píše:Prípadne "neskutočný" , zato skutočne pekný:

http://magazin.modely.biz/image/img_red ... 8_H0_8.jpg

jo milanova klasika, to je klenot:)

PříspěvekNapsal: čtv 09 dub, 2009 9:58 am
od andrejH0
ad alexander
je to pekna praca ale to je koncova stanica a nie uvratova len tak mimo recou.
ale milan ma pekne navrhy a tento je usporny na miesto a uvrat by sa tam dala dorobit v pohode