Stavba domácího kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stavba domácího kolejiště

Příspěvekod Jirkátor » čtv 16 úno, 2023 10:40 am

Pokud by byla budova na opačné straně koleje, pak by sice bylo vidět na ty náklaďáky, ale přístup k vozu, který se odmítá přivěsit / odvěsit, či vykolejil nebude nic moc a čištění koleje bude také obtížnější. Nicméně o smysluplnosti té druhé koleje mám také jisté pochybnosti, daly by se na ni odstavovat vozy, které se nevejdou k rampě, ale to by znamenalo posun do traťové koleje, zož není zrovna pravděpodobné a předpokládala by se lokomotiva vlečkaře.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1040
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Stavba domácího kolejiště

Příspěvekod Zlámalík » čtv 16 úno, 2023 10:59 am

Já mám možná blbý dotaz - mrazírny a budova s tolika okny? Tak pravda, nemusí to být zrovna sklad mraženého zboží...
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1836
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Stavba domácího kolejiště

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 16 úno, 2023 4:29 pm

Okna nevadí, původně mohla být budova čímkoliv jiným - třeba přádelnou. Ale nemělo by býti vidět skrz patro. A taky by budova neměla být vytápěná moc okny sluníčkem, příp. zatřít?. Předpokládám, že do pater byly vestavěny mrazící boxy (n.p. Frigera Kolín :D )a ta okna tam mohli zůstat kvůli uličce třeba. Dále mi tam chybí výtah a schodiště. Výtahovou šachtu bych udělal svislý hranol se strojovnou na vrchu, jednoduše zvenku přilepený k budově. Mnohde to ve starých průmyslových areálech bylo k vidění. Dále bych objekt doplnil - opět ošklivým krabicoidním přístavkem - o objekt čpavkoveho hospodářství. Tedy jedná se o kompresorovnu s dílnou údržby, která má na střeše tak typickou chladící mini věž o šestibokém průřezu - bokorys, půdorys je kruh. Pro inspiraci si můžete najít reportáž ze starého zimního stadionu, kde se ještě topí, pardon chladilo NH4. Výjimečně může dorazit i cisterna se čpavkem. Případně ještě přístavek doplnit malou kotelnu, sociální budovou a trafostanicí s rozvodnami VN/NN - profesní deformace :D ta druhá malá budova je něco takového původně? Ta druhá kolej nevadí. Nic není nemožné. Nakonec to může být i jiný závod, nebo další provoz mrazíren, balírna, sklad papírových obalů... Ale třeba garáže už bych tam nedělal. O dopravu se postará místní ČSAD, netřeba míti vlastní autodopravu. :D Osobně bych spíše ty dvě koleje vedl souběžně vedle sebe a natáhl je až za velkou budovu a udělal bych tam rampy skoro až námezníku. Hadovité vedení není nemožné, ale je spíše efektní než efektivní...
Moc se mi nelíbí dvě věci. Kilometry hladových opěrných zdí, přijde mi to zbytečné. Ano, můžeme se s tím ve skutečnosti setkat, třeba v Chuchli, ale tam to drží obrovský kopec. A chybí Vám tam schody od nádraží. Spousta lidí jezdila do práce vlakem či busem. Schodiště jsem nakonec na fotce našel...
Druhak ten autobusák, nwm kam autor dobově míří, ale více dobové je provedení čelní zubové. Výhodou je, že to zabere méně místa. Celkem překvapivě se RTO dožilo na linkách 80. let kvůli potřebě tahání vleků. Kvůli dlouhému čekání na čabajky, či české harmoniky...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Stavba domácího kolejiště

Příspěvekod milostt » čtv 16 úno, 2023 6:43 pm

Mrazírny jsou teprve ve vývoji , přibude kotelna ,vrátnice , ta druhá kolej , bude ústit do malé točný přes kterou budou jezdit vozy do kotelny ,a bude sloužit k osdtavování prázdných vozů
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Stavba domácího kolejiště

Příspěvekod milostt » čtv 16 úno, 2023 6:45 pm

[quote="Jirkátor"]Pokud by byla budova na opačné straně koleje, pak by sice bylo vidět na ty náklaďáky, ale přístup k vozu, který se odmítá přivěsit / odvěsit, či vykolejil nebude nic moc a čištění koleje bude také obtížnější.
čištění kolejí je zajištěno pomoci servisního žebříku , druhá kolej bude pokračovat přes točnu ke kotelně
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Stavba domácího kolejiště

Příspěvekod milostt » čtv 16 úno, 2023 6:46 pm

Zlámalík píše:Já mám možná blbý dotaz - mrazírny a budova s tolika okny? Tak pravda, nemusí to být zrovna sklad mraženého zboží...

v patře je příprava konzervy a podobně , níže plnění a skladové prostory jsou dole bez oken , asi by se to dalo při torše tolerance skoustnout
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Stavba domácího kolejiště

Příspěvekod milostt » čtv 16 úno, 2023 6:49 pm

Vladimír_B píše:Okna nevadí, původně mohla být budova čímkoliv jiným - třeba přádelnou. Ale nemělo by býti vidět skrz patro. A taky by budova neměla být vytápěná moc okny sluníčkem, příp. zatřít?. Předpokládám, že do pater byly vestavěny mrazící boxy (n.p. Frigera Kolín :D )a ta okna tam mohli zůstat kvůli uličce třeba. Dále mi tam chybí výtah a schodiště. Výtahovou šachtu bych udělal svislý hranol se strojovnou na vrchu, jednoduše zvenku přilepený k budově. Mnohde to ve starých průmyslových areálech bylo k vidění. Dále bych objekt doplnil - opět ošklivým krabicoidním přístavkem - o objekt čpavkoveho hospodářství. Tedy jedná se o kompresorovnu s dílnou údržby, která má na střeše tak typickou chladící mini věž o šestibokém průřezu - bokorys, půdorys je kruh. Pro inspiraci si můžete najít reportáž ze starého zimního stadionu, kde se ještě topí, pardon chladilo NH4. Výjimečně může dorazit i cisterna se čpavkem. Případně ještě přístavek doplnit malou kotelnu, sociální budovou a trafostanicí s rozvodnami VN/NN - profesní deformace :D ta druhá malá budova je něco takového původně? Ta druhá kolej nevadí. Nic není nemožné. Nakonec to může být i jiný závod, nebo další provoz mrazíren, balírna, sklad papírových obalů... Ale třeba garáže už bych tam nedělal. O dopravu se postará místní ČSAD, netřeba míti vlastní autodopravu. :D Osobně bych spíše ty dvě koleje vedl souběžně vedle sebe a natáhl je až za velkou budovu a udělal bych tam rampy skoro až námezníku. Hadovité vedení není nemožné, ale je spíše efektní než efektivní...
Moc se mi nelíbí dvě věci. Kilometry hladových opěrných zdí, přijde mi to zbytečné. Ano, můžeme se s tím ve skutečnosti setkat, třeba v Chuchli, ale tam to drží obrovský kopec. A chybí Vám tam schody od nádraží. Spousta lidí jezdila do práce vlakem či busem. Schodiště jsem nakonec na fotce našel...
Druhak ten autobusák, nwm kam autor dobově míří, ale více dobové je provedení čelní zubové. Výhodou je, že to zabere méně místa. Celkem překvapivě se RTO dožilo na linkách 80. let kvůli potřebě tahání vleků. Kvůli dlouhému čekání na čabajky, či české harmoniky...

chlapy kolejiště je teprve ve výstavbě , autobusák i mrazírna nejsou pevně na svém místě, do mrazíren toho ještě přibude, dost kotelna , mrazírna , vrátnice ... autobusák je jen skusmo aby bylo vidět co se kam vejde nebo spíše už nevejde .. mrazírna má schodiště dvě byli součásti stavebnice , výtah je dobrý nápad.
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků