Stránka 1 z 3

NADĚJE TT 330*60

PříspěvekNapsal: ned 01 bře, 2009 5:13 pm
od chameleon
Tak po delším trápení a vašich radách jsem změnil svůj původní návrh a došel jsem snad do finále :? Snad budou ku prospěchu následující změny:
- rozměr segmentů jsem změnil z 100x60cm na 110x60cm, abych mohl vylepšit horní nádražíčko na lokálce a výrazněji překopat hlavní nádraží
- prodloužil jsem staniční koleje hl.nádraží určené pro lokálku, tj. koleje 3 a 5.
- aplikoval 2místnou remízu a upravil depo. Remízu mohu i změnit na jednomístnou, pokud Vám depo připadne divné...počítám totiž, že když se stavba povede, a bude chuť, budu pokračovat dalšími segmenty - z hlavní stanice udělám průjezdnou a vyrobím další nádraží s větším depem - samozřejmě dle možností v budoucnu... :wink: CO VY NA TO?

330x60.jpg
330x60.jpg (104.56 KiB) Zobrazeno 9659 krát

Díky!
PS: řeka bude OK, klesání do SN mám propočítané..
PS2: líbí se mi, když do nádraží vede více tratí (hlavní,lokálka,vlečka..), proto jsem i chtěl zanechat to zaústění lokálkové tratě z boku do stanice..

PříspěvekNapsal: ned 01 bře, 2009 5:47 pm
od Jarda H.
Plánek skutečně dobrý, protáhl jsi díky umístění výhybky v koncové stanici hned "za řeku" staniční koleje - dobrý ! Povedlo se ti to dotáhnout k fajnovému konci :lol: :!:

Jednu připomínku přece jen mám - depo ! Důvodem je tvé konstatování (a já věřím, že tě to chytne a časem přistavíš další segment /-y), že v další větší stanici uděláš VĚTŠÍ DEPO ! Nic proti tomu záměru, ale pro ten případ bych ve stávající stanici depo upravil na remízu pro nocující stroje :arrow: tohle depo už je "větší" a dvě depa ve stanicích za sebou, ... no nevím co na to odborníci z branže :?:

Celkově tobě dík za nápad, jak si poradit doma při abnormálně úzkém prostoru !!

PříspěvekNapsal: pon 02 bře, 2009 7:23 am
od Myšpulín
No, dobrý. Pro zajímavější dopravní situace bych popřemýšlel o posunutí výhybky z třetí koleje na lokálku až do první koleje a do třetí dát místo ní angličana. Ale to jen pro lepší vyřádění se s provozem. Je fakt, že podle umístění staniční budovy by tam ty výhybky trochu překážely.

P.S. A kam se ztratila TéTička? :lol:

PříspěvekNapsal: pon 02 bře, 2009 8:46 am
od Martin HO
Hezké, jedině bych měl obavy z odpojování soupravy (vagonů) v obloukové koncové stanici. Předpokládám, že se bez toho neobejdeš a že nebudeš odpojovat ručně, ale i tak.

PříspěvekNapsal: pon 02 bře, 2009 8:34 pm
od pavel
Musím jedině pochválit.Dopracoval jsi to výborně , jen mě zajímají užitné délky staničních kolejí hl.stanice.

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2009 5:42 pm
od chameleon
Jarda H. píše:Jednu připomínku přece jen mám - depo !

Jardo napadlo mě, že bych ho udělal v tuto chvíli raději takhle větší. A pokud v budoucnu postavím poblíž větší a modernější, tak tohle nechám zchátrat (drsnou patinou, zasypáním popelových jam, demolicí...) jako ve skutečnosti :D

A díky moc za tvé pochvaly !!

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2009 5:47 pm
od chameleon
Martin HO píše:Hezké, jedině bych měl obavy z odpojování soupravy (vagonů) v obloukové koncové stanici. Předpokládám, že se bez toho neobejdeš a že nebudeš odpojovat ručně, ale i tak.

Martine ikdyž bude vše řízeno digitálně, tak u odpojování zůstanu u ručního :? V tt velikosti je to docela problém - teda co jsem se zatím dočetl (extra dekodéry zimo + instalace mechanismu a ještě ne do každé loko je to možné... nebo přes elektromagnety na daném místě v kolejišti..). Asi tedy spíš zapojím ruce a budu doufat že to v budoucnu někdo efektivně vyřeší.. :?

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2009 5:51 pm
od chameleon
Myšpulín píše:No, dobrý. Pro zajímavější dopravní situace bych popřemýšlel o posunutí výhybky z třetí koleje na lokálku až do první koleje a do třetí dát místo ní angličana. Ale to jen pro lepší vyřádění se s provozem. Je fakt, že podle umístění staniční budovy by tam ty výhybky trochu překážely.

P.S. A kam se ztratila TéTička? :lol:


Přemýšlel jsem nad tím dlouhou dobu, nakonec jsem ale došel k tomuto provedení nádraží.. Totiž bych téměř rozpůlil 1. kolej, atd
Napíšu ti zítra podrobněji do SZ :wink:

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2009 5:59 pm
od Jarda H.
chameleon píše: ..... že bych ho udělal v tuto chvíli raději takhle větší. A pokud v budoucnu postavím poblíž větší a modernější, tak tohle nechám zchátrat (drsnou patinou, zasypáním popelových jam, demolicí...) jako ve skutečnosti :D .....


Tak to je velmi dobrý nápad :idea: , tohle mne nenapadlo :oops: Určitě tím vznikne zajímavé zákoutí !

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2009 6:01 pm
od chameleon
pavel píše:Musím jedině pochválit.Dopracoval jsi to výborně , jen mě zajímají užitné délky staničních kolejí hl.stanice.

Pavle díky za pochvalu, a posílám info:
5 - 83cm
3 - 83cm
1 - 133cm
2 - 127cm
4 - 102cm

Pro lokálku je max. povolená délka soupravy vzhledem k stoupání úvratěmi 50cm. A napadl mě dotaz - Jak se v reálu měří délka soupravy? Počítají se vagóny dle tabulek?
Totiž mě napadá jestli na kolejích 5 + 3, kde se odjíždí na lokálku, bych nemohl aplikovat speciální námezník navíc - který bude ukazovat max. povolenou délku soupravy, tj. těch 50cm.. Nebo nic neznačit a zvolit si nějaký terénní bod v blízkosti?

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2009 6:27 pm
od milan ferdián
chameleon píše: A napadl mě dotaz - Jak se v reálu měří délka soupravy? Počítají se vagóny dle tabulek?


Délka vlaku se počítá dle počtu náprav.Na jednu nápravu dvouosových vozů se počítá s půměrnou délkou 5 m.Podvozkové vozy se počítají jako třínápravové,pro lokomotivu se předpokládá zpravidla 20m.Každá trať má stanovený normativ počtů náprav a jsou uvedeny v dodatku jízdního řádu.

dlzka vlaku

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2009 9:11 pm
od andrejH0
este pridam...tych 5m je aj pre 4 osovy nakladny vozen teda pre rozny nakladny vozen. sice u nas nejazdia 6 osove bezne a viac ose su uz solo suprava u tkorych je dolezity napravovy tlak.
osobne a rychliky su polda poctu voznov ale maximum co je je 450 m ..to jest dlzka peronu maximalna. este plus lokomotiva.
ak viac info tak doporucujem sa obratit na knihu teda skriptum ZELEZNICEN STANICE A UZLY vydane v CVUT Praha.sice mozno ked s aporiadne pozremaj ju doma niekde najdem.
teraz sa to riadi podla europskych noriem....teda moderne STN EN alebo CSN EN a k tym pristup je tazsi....ja mam len k TC EN 256 co je na slovensku ale to som uz v inych detailoch co k modelarine vobec nepatria.

PříspěvekNapsal: úte 03 bře, 2009 9:29 pm
od pavel
Délky kolejí máš co se týče modelovosti v pohodě - tedy pokud nebudeš chtít časem nádraží udělat "vyššího" řádu a tahat tam delší soupravy. To by pak doporučil vložit ještě mezikus cca 50 cm. Už se těším na případnou fotoreportáž ze stavby :wink:

PříspěvekNapsal: čtv 10 pro, 2009 7:57 am
od Radek
Probrala se tu už spousta plánků, ale ukázek realizace je jako šafránu. Chameleon věrný svému nicku stojí nenápadně v koutě a to je myslím škoda.
http://jirkovott.rajce.idnes.cz/Stavba_Kolejiste/
Klidně se chlub, když je čím :wink:

PříspěvekNapsal: pon 14 pro, 2009 4:07 pm
od milan ferdián
Radek píše:Probrala se tu už spousta plánků, ale ukázek realizace je jako šafránu. Chameleon věrný svému nicku stojí nenápadně v koutě a to je myslím škoda.
http://jirkovott.rajce.idnes.cz/Stavba_Kolejiste/
Klidně se chlub, když je čím :wink:



Jirko,ty tajnustkáři :wink: .Kdybych si nevšiml Radkovi poznámky,tak ani nevím,že už stavíš. :D :D :D Ten plotr mě hodně zaujal.