Stránka 1 z 2

Námět Železná Ruda

PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2009 5:05 pm
od vonBahnhof
Zdravím všechny!

Začínám budovat kolejiště v H0 s námětem trati Špičák - pohraniční rozdělená stanice Žel. Ruda - Alžbětín. Chci to mít rozebíratelné a poměrně snadno skladovatelné, aby jinak prostorný pokoj šel použít i jinak než modelářsky 8). Proto jsem zvolil moduly (trať 1300 x 500 mm, stanice 1300 x 800 mm). Na obou koncích bych v přilehlých kumbálcích (nebo jinde) chtěl umístit hlavová skrytá nádraží.

Prosím, kdo by by měl nějaký nápad, návrh, rád přivítám podněty, za které předem děkuji. Zejména bych se rád pobavil o možnostech skrytého nádraží - má někdo zkušenosti s tobogánem, kterým by se dalo klesnout pod úroveň modulu a skryťák umístit pod modulem?

Díky a tady jsou obrázky:

Náčrty kolejiště:
náčrt - menší obrázek
náčrt - větší obrázek

PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2009 5:32 pm
od F. Placheta
K tomu toboganu; pokud jsi tak jiz neucinil, tak by ti mohl poradit a nazorne predvest kolega Radim Stepanek viz http://www.radim-stepanek.com./

PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2009 5:39 pm
od vonBahnhof
K tomu toboganu; pokud jsi tak jiz neucinil, tak by ti mohl poradit a nazorne predvest kolega Radim Stepanek viz http://www.radim-stepanek.com./


Díky, mrknu na to. Vím, že něco takového dělá jako hotový kus Noch, ale bylo to poměrně drahý.

PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2009 6:03 pm
od milan ferdián
Doporučují pohraniční nádraží uvést do plného kolejového propojení.II-epocha.

PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2009 6:23 pm
od vonBahnhof
Myslíš toto?
Obrázek

Bylo by to lákavé, ale nevím, jestli by se to tam vše vešlo. Vycházím ze souč. stavu, ten mám dobře zdokumentovaný. Než se dostanu k této stanici, kterou budu dělat až jako druhou, tak rozhodnutí určitě dozraje.
Dík za nápad.

Chtěl bych to směřovat do přelomu IV. a V. epochy - tj. po obnovení provozu na české straně do současnosti. Nechci to ale hrotit za každou cenu do detailu, ostatně na dvojičku regiosprintera Waldbahnu od Bema budu nějakou tu korunu šetřit delší dobu :?. Myslím, že se tam může objevit i současný vozový park DB AG a aby se trochu jezdilo, tak počítám i s tím, že německý soupravy budou jezdit i na "Špičák", jako dnes Waldbahn. Takže modelovost a reálnost typů vozidel ano, ale nejsem dogmatik.

Ještě k tomu vytrhanýmu kolejišti v Rudě: Němci na své síti Walbahnu zlikvidovali na odbočných tratích ze Zwieselu do Grafenau a Bodenmais všechny koleje mimo průběžné, a to i na konečné v Grafenau, v Bodenmais udělali ze zbytku kolejiště park, mimochodem velmi hezkej. Takže to trhací šílenství v Bay. Eisensteinu není ojedinělé. My tam mámě pěkný koleje se šturcama :lol:

Pohraniční stanice

PříspěvekNapsal: pát 02 led, 2009 8:17 pm
od milan ferdián
Též,když zredukuješ stanici na rozumnou míru a ponecháš její hlavní atributy a charakter,budeš spokojený.

Ž. Ruda

PříspěvekNapsal: ned 04 led, 2009 11:14 am
od vonBahnhof
Pánové, díky za odpovědi a náměty, kdyby někdo vyhrabal nějaký zajímavý materiál o trati Špičák - ŽR Alžbětín, rád jej přivítám.

PříspěvekNapsal: pon 05 led, 2009 9:43 am
od Michal Šuhajda
Ahoj,
zajímavý nápad, neuvažuješ o depu na bavorské straně přechodové stanice? Dnes je tam docela hezké muzeum místních drah. Nabízí se tím i zajímavá možnost jak na moderní kolejiště dostat starší stroje německé výroby.
Přidávám odkaz na muzeum, je tam i plánek http://www.michaelsen-ellerau.de/Modellbahn/Grosses_Vorbild/Museen/Localbahnmuseum/localbahnmuseum.html
-M-

Muzeum Bay. Eisenstein

PříspěvekNapsal: pon 05 led, 2009 12:36 pm
od vonBahnhof
Ahoj,
zajímavý nápad, neuvažuješ o depu na bavorské straně přechodové stanice? Dnes je tam docela hezké muzeum místních drah. Nabízí se tím i zajímavá možnost jak na moderní kolejiště dostat starší stroje německé výroby.
Přidávám odkaz na muzeum, je tam i plánek http://www.michaelsen-ellerau.de/Modell ... useum.html


Ahoj,
přesně tohle mám v plánu, výtečná příležitost, jak v rámci muzea a nostalgických jízd na kolejiště propašovat prakticky cokoliv a zůstat modelovej 8) . Muzeum je krásný, prolezli jsme to předloni s manželkou celý asi 2x. Pán v pokladně byl sdílný a popisoval další rozvoj muzea, leč s mou koloniální němčinou jsem pochytil jen základ. Taky jsem měli štěstí, že ten den jezdil parní vlak Ruda - Zwiesel a zpět.

Depo samotné by se tam mělo vejít bez větších problémů, akorát nevím, jestli to bude plná půlkruhová rotunda, nebo jestli to zredukuju.

Dík za nápad.

Re: Námět Železná Ruda

PříspěvekNapsal: sob 29 říj, 2011 11:33 pm
od vonBahnhof
Přátelé, konečně se mi podařilo sestavit fotogalerie ze svých modelářských aktivit. První várku si můžete prohlédnout na adrese http://von-bahnhof.rajce.net. Kromě modelů (galerie MODELY - ...) se můžete mrknout i na další fotky převážně s dopravní tématikou. Později tam toho bude víc. Račte vstoupit!

Re: Námět Železná Ruda

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2012 11:44 am
od vonBahnhof
Zdravím Vás, kolegové!

Uplynul rok. Přibylo pár segmentů, takže ke stanici Špičák alias Debrník přibyl alespoň jednoduchý okruh.
http://von-bahnhof.rajce.idnes.cz/MODELY_11_-_Zkusebni_okruh/

A už začínám plánovat stavbu depa podle toho v Bayerisch Eisenstein.
http://von-bahnhof.rajce.idnes.cz/MODELY_12_-_Depo/

Pokud máte zájem o fotky ze stavby kolejiště a jiné převážně dopravní snímky, račte vstoupit na http://von-bahnhof.rajce.net!

Re: Námět Železná Ruda

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2012 2:05 pm
od Martin Justiz
zkouknul sem to cele a nadhera, ale co me nejvic dostalo je vodarna

Re: Námět Železná Ruda

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2012 3:02 pm
od Raaba
Jo, je to nádhera! Vodárna je krásně schátralá :D

Re: Námět Železná Ruda

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2012 6:47 pm
od Dan Buchtela
Dovolil bych si dotaz ke konstrukci styrodurového modulu, nejvýrazněji se týká tohoto:
Obrázek
Vzhledem k tomu, že modul tvoří údolí a vyztužen dřevem je jen ve spodní části, měl bych na základě stávajících zkušeností obavu ze sevření jinými moduly v layoutu. V modulišti je modeul někdy vystaven neuvěřitelným tlakům a jen nepatrné sevření může způsobit, že kolej se z podloží utrhne a vystřelí vzhůru. Zdeněk Valter by mohl vyprávět.
Opravdu dává styrodur (který je jinak pro tvorbu krajiny mým nejoblíbenějším materiálem) takovou tuhost, že zamezí sevření čel byť o jediný mm? Tím spíše, že nosník trati naní v případě propustku souvilý, měl bych opravdu vážné obavy!
Pokud moduly budeš proozovat jen doma a nevozit do velkých modulišť, je tato obava nejspíše lichá, ale pokud chceš jezdit i na modulová setkání...

Re: Námět Železná Ruda

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2012 6:54 pm
od vonBahnhof
Tyhle moduly nejsou určeny k převážení - jinak bych to udělal z překližky. Tady byla priorita jiná - hmotnost, aby s tím hnula bez problému i manželka. Je to kompromis. Snad nebudu nepříjemně překvapen. Zatím se to chová slušně:-)
Ale na něco bych se zeptal: Jak řešíte na modulech uchycení kolejnice na hraně modulu? Já to pájím na pocínované hlavičky vrutů, které jsou zavrtané do překližky čel.