Stránka 4 z 4

PříspěvekNapsal: pon 24 kvě, 2010 5:06 am
od Myšpulín
Podle mne ti v digitálu stačí jen jeden modul vratné smyčky pro točnu.

V analogu máš pravdu, že napájení stanice zvlášť a ostatní taktéž. Ale zde bych udělal i samostatné napájení lokálky. Takže minimálně tři nezávislé napájecí bloky.

PříspěvekNapsal: pon 24 kvě, 2010 10:15 am
od zugi
analog bude jen dočasné nouzové řešení pro testy sjízdnosti a sběru z kolejnic a na vyhýbkách, než pořídím MM.

druhý modul vratné smyčky bude muset být, protože těsně před točnou je vyhýbka spojující obě větve SN.

jde mi hlavně o to, zda těch úseků (35) nemám zbytečně moc, ale snažil jsem se, aby případná obsazenost zhlaví nebránila v průjezdnosti stanice.
Mám pocit, že kvůli tomu někdo (??shimi??) nedávno řezal zhlaví :-(

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: úte 23 lis, 2010 11:03 pm
od zugi
Zprovoznil jsem prvních 5m skryté tratě, zatím pro kontrolu vodivosti pouze s FZ1 a starým motorákem.
O motoráku: překvapil mě klidnou spolehlivou pomalou jízdou, což jsem v žádném případě neočekával :-O
více zde

Obrázek

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 09 led, 2011 1:21 am
od zugi
Dovolím si vznést prostu ve "vlastním" vlákně a budu doufat, že si jí někdo všimne :-)

Na budovaném kolejišti je před levým zhlavím hlavní stanice řeka a přes ní (světe div se) most.
Marně si lámu hlavu jaké konstrukce a stylu by měla tato stavba být.
Základní rovina do které mohu dlabat je tvořená ze dvou desek EPS Styrodur tl. 22mm.
Řeka by měla být široká cca 5cm a při téhle světlosti mi to na kamený most připadá nízké a
když mířím na přelom III./IV. epochy tak nevím jestli beton je to pravé.
Ocelový z profilů jde vybudovat kdekoliv, ale víc vyniknou dva "vzdušné" oceláky na horní trati, tak by to tady
chtělo něco nízkého.
Asi zkusím z kartonu postavit něco jako je v Loučné. Pod mostem zbude cca 3cm světlost, tak snad to nebude moc tahat oči.

Prosím, zkuste mě nakopnout k nějaké inspiraci.

Obrázek

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 09 led, 2011 8:48 am
od petrh
ja osobne bych se toho nizkeho mostu ala loucna nebal, i byhc rekl, ze podle milanova planku se s necim takovym pocita:)

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 09 led, 2011 9:16 am
od milan ferdián
Není problém vodní tok změnit v horskou bystřinu.Tím vyrovnáš i krytí skryté tratě ,která zde vede.U vás v Jeseníkách je spousta námětů přímo z přírody.Most,opět záleží na tobě ,kterou předlohu si zvolíš z místni tratě... :wink:

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 09 led, 2011 1:45 pm
od radekkrupka
A kolik máš předpokládanou hladinu řeky pod niveletou koleje?

Z hlediska plánku je trochu nelogické vykreslení obou mostů přes tu samou řeku. Zatímco spodní most (za tunelem) je evidentně níž nad řekou, má nosnou konstrukci nakreslenou pod kolejí, most na lokálce má nosnou konstrukci nad kolejí, přičemž je o dost výš nad řekou.

Já osobně bych oba mosty prohodil, ten dole udělej příhradový a ten na lokálce buď ten parapetní (jako odkazuješ ve svém příspěvku), nebo dej nosníky až pod kolej.

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 09 led, 2011 4:31 pm
od MirekTT
Nehodil by se ti tam tenhle? http://mirektt.rajce.idnes.cz/ModulyII/#DSC05147.JPG Nedávno jsem dokončil jeho vystřihovánku. Betaverzi mám sestavenou a na zkoušku je v palírně na laseru jakožto stavebnice, ale zatím jen jako TT, tak uvidím jak to dopadne. Tenhle most má temeno kolejnice sotva tři metry nad hladinou. Skutečná délka mostního pole je 22m. Říčka má šířku dva metry. Při zvýšené hladině při povodních je hladina vody třicet centimerů od spodní hrany mostu.

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 09 led, 2011 4:51 pm
od zugi
MirekTT píše:Skutečná délka mostního pole je 22m


To by mohlo jít...v TT by to mělo byt cca 18cm
Mostovka je nízká, tak by to nemuselo vadit. Z řeky udělám potok, a pro jarní rozlití bude dost místa kolem
Pokud by se beta-test zadařil, určitě bych měl zájem, ať už by byl na kolejišti vpředu, vzadu nebo skončil na nějakém dioramatu...

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: ned 09 led, 2011 5:17 pm
od milan ferdián
Šikula modelář-stavitel,umí si poradit .. :wink:

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 02 úno, 2011 5:22 pm
od zugi
Nevím do kterého tématu přesně tohle hodit, tak si to nechám u sebe :-P
Protože se mi nedaří vymyslet ke své spokojenosti odbočku na lokálce, tak si hraji se zhlavím. Elektrické připojení EW2 na 5 vodičů (opornice, jazyky, "křídla") je celkem v pohodě pájením pod patu a vyvedení styrodurem pod základní rovinu.

Pod ruku mi přišla také první EW1. Od prvopočátku jsem rozhodnut pro její úpravu a zvýšení spolehlivosti, především kvůli plánovanému vozovému parku (M152. M140, M131...). Rozhodnul jsem se pro generální přestavbu kompletní srdcovky a výměnu jazyků za pružné dle vzoru EW2. Zde se můžete kouknout jak se mi zadařilo. I přes drobné problémy. Naopak očekávaný problém s přestavováním pružných jazyků se díky servu nedostavil.

Za největší problém považuji odbroušení paty jazyků, viz článek. Kdyby někoho napadlo, jak tohle zlepšit, uvítám každý námět...

ZugiWeb...
Obrázek

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 02 úno, 2011 9:23 pm
od norbert
Prosím tě zugi, jakou frézku jsi použil na odfrézovaní plastové srdcovky?
Upravují angl. vyhybky tillig, frézka mi moc nebere plast - klouže mi po plastu, spíš jej pak zahřeje a roztaví, zkoušeno při vysokých i nízkých otáčkách frézy.

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: stř 02 úno, 2011 11:16 pm
od zugi
norbert píše:jakou frézku jsi použil


Tak přiznám barvu: srdcovku, teda její nadpražcovou část, jsem odříznul žilpilkou a dočistil modelářským pilníkem :-X
Proto jsem také musel zeslabit patu křídlových kolejnic - odříznutím jsem se výškově nedostal pod upevňovače.
Ale mám připraveny zubní frézky, tak to zkusím i s nimi.

PS: jak se odborně nazývá to čemu říkám "upevňovače" ? To co drží patu kolejnice na pražci.

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 03 úno, 2011 6:55 am
od radekkrupka
zugi píše:
norbert píše:jakou frézku jsi použil
PS: jak se odborně nazývá to čemu říkám "upevňovače" ? To co drží patu kolejnice na pražci.

Pod kolejnicí je podkladnice, a kolejnice je uchycena "upevňovadly" - šrouby, pružné spony atd... Existuje víde typů.

Re: Úzké obyvákové kolejiště

PříspěvekNapsal: čtv 03 úno, 2011 9:07 am
od Ferda
norbert píše:Prosím tě zugi, jakou frézku jsi použil na odfrézovaní plastové srdcovky?
Upravují angl. vyhybky tillig, frézka mi moc nebere plast - klouže mi po plastu, spíš jej pak zahřeje a roztaví, zkoušeno při vysokých i nízkých otáčkách frézy.

S frézkou jsem měl stejné potíže. Řežu to skalpelem. Řez je naprosto čistý a přesný. Nemusím nic dočišťovat. Mám spíše problém, jak do upevňovadel vytvořit "T" drážku pro kolejnici. I lupenková pilka je moc humpolácký nástroj. Šířka drážky je 0,4 mm a pro stojinu to vytvořit jde, ale drážka pro patu kolejnice je problém.