Úzké obyvákové kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 21 zář, 2009 5:45 am

Tohle je opravdu nádhera - krásný příklad že i do obýváku se dá umístit nádherný solitér! Na Milana fakt nikdo nemáme :D - tenhle námět by mě ještě před "mým" plánkem od Milana dokonale nahlodal přejít na TT!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Citrus » pon 21 zář, 2009 1:48 pm

třeba v Mladé Boleslavi na hlavnim nádraží vede takhle trať na Mšeno hned nad nádražim stoupá trať
ÖBB Ep.V vel.H0 řízení DCC Lenz
Citrus
 
Příspěvky: 102
Registrován: pon 14 led, 2008 3:03 pm
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvekod Jarda H. » pon 21 zář, 2009 4:13 pm

zugi píše: .....Můj vozový park není nijak obsáhlý, předpokládám především s vlastní výrobou kdovíčeho a umístěním na "chlubících" místech: vitríny apod. .......


Pěkné a zajímavé zpracování "prostoru" na chlubení :lol: ! Ta tapeta jako pozadí (na jednotlivých lištách) to celkově oživí, povedlo se ti to !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2795
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod pavel » pon 21 zář, 2009 7:21 pm

to zugi: buď rád že máš manželku ochotnou mít kolejiště v obýváku jiní ti mohou myslím závidět. Co se týče údivu návštěv - myslím že pokud to nebude jedinec který alespoň trochu tíhne k " mašinkám " tak moc nečekej - vlastní zkušenost. Je fakt že todle mi moc pod nos nejde - trať hned za nádražím.Tím ale nechci degradovat Milanovo dílo Milan opět udělal maximum na malém prostoru, jako obvykle a dělal jej pro tvé minimální prostorové možnosti.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod zugi » pon 21 zář, 2009 8:47 pm

na manželku si opravdu stěžovat nemohu, jsme celkem kompatibilní :D

s návštěvama jsem to nemyslel až tak "životně"... Pravdou jest, že kdo přijde pokecat, ten si všimne akorát tak nové televize, protože ji musí překřičet :D Kdo je alespoň trošičku hračička, rád se předvedu... (z toho plyne jasná pravda, že ženský si všimnou akorát tak "jak to asi uklízíte", kdežto s chlapem rozebereme zapojení s tím, že jsme u ženských "puberťáci)
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

Příspěvekod kubulak » úte 22 zář, 2009 8:36 am

Ja jsem malickym kolejistem (2,20 x 1,30) zabral rozlozeny gauc v obyvaku pod oknem, a zatim u navstev vitezi vlacky nad vsim ostanim :)
Ale uz taky premyslim o verzi 2 - nejaky vrsek skrinek podel zdi...
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

další rok - slepičí krok

Příspěvekod zugi » úte 06 dub, 2010 6:57 pm

Tak jsem konečně zrealizoval rámy.
Zatím provizorní nohy, ale systém a pevnost montáže se osvedčily :wink:
Podrobněji zde
Obrázek
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

Re: další rok - slepičí krok

Příspěvekod milan ferdián » úte 06 dub, 2010 7:20 pm

zugi píše:Tak jsem konečně zrealizoval rámy.
Zatím provizorní nohy, ale systém a pevnost montáže se osvedčily :wink:
Podrobněji zde
Obrázek


Paráda,zamáčknul jsem slzičku v oku...pro mě to je obrovská satisfakce.Držím stavbě zdar. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Houmr » stř 07 dub, 2010 5:32 am

Já taky držím palce a těším se moc na pokračování stavby. Navíc by toto kolejiště mohlo být velkou inspirací pro mnoho lidí, kteří bojují s prostorem.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 07 dub, 2010 8:02 am

Moc pěkné, a hezký web, už jsem si ho prolistoval.
Jen malá a celkem nevýznamná připomínka. V části o rámu píšeš o vratných šroubech, jestli by to neměly být spíš vratové.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod zugi » stř 07 dub, 2010 8:34 am

pravda, pravda...vratové
opravím
thx
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

Příspěvekod zugi » ned 16 kvě, 2010 9:19 am

tak tu mám další slepičí krok:
- položena základní rovina z tvrzeného styroduru 22mm
- rozměřena hlavní stanice a vratné oblouky
- vytvořen výškový model abych získal představu o vedení tratí
podrobněji zde

Obrázek
Naposledy upravil zugi dne úte 23 lis, 2010 10:56 pm, celkově upraveno 2
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

Příspěvekod milan ferdián » ned 16 kvě, 2010 5:32 pm

zugi píše:tak tu mám další slepičí krok:
- položena základní rovina z tvrzeného styroduru 22mm
- rozměřena hlavní stanice a vratné oblouky
- vytvořen výškový model abych získal představu o vedení tratí
podrobněji zde

Obrázek


A kdy bude další pokračování... :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod zugi » pon 17 kvě, 2010 1:14 pm

bude, bude...
funguju pomalinku, ale jsem rád že nestojim :-D
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

úseky

Příspěvekod zugi » pát 21 kvě, 2010 10:47 pm

Na panelu se plácám se stoupáním/klesáním ve vratných obloucích, ale jak tak kreslím vedení tratě, začínám řešit rozdělení úseků.
Jsem rozhodnut o přerušení obou kolejnic. První zkušební jízdy budou v analogu, ale v plánu je digitální řízení s multimausem. Pěkně postupně MM s dekodéry dle pánů z DCCkoleje, přídat H-centrálu, zpětné S88, počítadlo....

Chtěl bych tedy poprosit znalejší o vyjádření k mému plánu na rozdělení úseků.

K jednotlivým stanicím "přináleží" výtažné úseky včetně posledních výhybek. Dále protože je celé kolejiště koncipováno jako vratná smyčka, mezi výtažnými úseky hlavního a skrytého nádraží by byl modul "vratné smyčky". Druhý by pak samozřejmě měla točna. Jednotlivé paprsky točny jsou také samostatnými úseky, kde elektrické oddělení zajistí právě točna.

celkový plán:
Obrázek

rozdělení úseků (větší obrázek po kliku):
X=úsek ošetřený vratnou smyčkou
číslo=počet úseků náležející "správnímu obvodu"

hlavní+lokálka...
Obrázek
hlavní+skryťák...
Obrázek
Naposledy upravil zugi dne úte 23 lis, 2010 10:53 pm, celkově upraveno 2
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků