pavel píše:ad milan : nebude to na sobě moc " namačkané " ? Zugimu to možná nevadí ale pro ostatní kteří by z toho chtěli mít určitý příklad ... ?
Nevím jestli to nazvat "namačkané", pravdou jest, že ve skutečnosti by se tohle asi hledalo velice těžce (trať hned za nádražím).
Milanuv návrh ale přesně vystihnul to co jsem hledal: obyvákové kolejiště. Jelikož nemám možnost vlastního prostoru, velice mě zaujaly obrázky různých "nábytkových" kolejišť, která vyplňovaly horní plochy skříněk. Všechna byla ve větších měřítkách, oblíbených v Anglii a emerice, pár jich bylo v H0. Námětově naprosto převládly jednokolejné tratě posunovacího/venkovského charakteru - osobně bych to zařadil spíš na divokej západ. Tematika to je krásná, ale mě nic neříká. Navích jsem chtěl něco, kde mašina s max 2-3 vozy nějakou tu chvilku jede krajinou. Nepředpokládám delší soupravy (ono by to stejně nešlo). V osobní dopravě mi do tohodle námětu spíš sedí M152 solo, občasná jízda M120, M131 apod. Když k nim dám nějakej přivěsák, bude to dokonalý. Pro nákladní dopravu by nemělo být nijak divným, když mi barča nahoru vyveze 1-2 Vt s uhlím, případně zajede s Eas-em pro dřevo, nebo T211 zajede na pilu (?) s jedním plošiňákem.
Ve SN je díky točně dost místa na odstavení právě zmíněných M120 apod. i odstavení krátkých "stálých" souprav T211, M152 atd.
Můj vozový park není nijak obsáhlý, předpokládám především s vlastní výrobou kdovíčeho a umístěním na "chlubících" místech: vitríny
apod.
Ohledně příkladu, myslím že právě naopak je to vynikajícím vzorem pro ostatní. Jasný důkaz toho, že i do obýváku lze umístit kolejiště s plnohodnotným námětem.
Obývák máme 4,5x4,5m. Jako místnost pouze pro kolejiště by to bylo příjemné, ale v reálu zde žije 5 osob a já se sem chci vetřít s kolejištěm. Ten půlmetr který ukradnu je opravdu maximem. Kolejiště bude umístěno na zdi za sedací soupravou, která ani dnes není nijak využitá. Prostě jen se sedačkou šoupnu v době pracovního klidu o půl metru dál od zdi, v případě práce na kolejišti ještě o další půlmetr až metr abych se vleznul i já a pak hned zase zpátky ke kolejišti. Výškově by kolejiště mělo v základní rovině lícovat se sedačkou, tzn, že kdyby se pod někým (chápejte potomci) náhodou samovolně (chápejte při bitkách) posunula, narazí do kovového rámu a nenapáchá škody.