Úzké obyvákové kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

serva

Příspěvekod zugi » pát 02 led, 2009 9:24 pm

Baterfly píše:Co použít serva a pomocí lanovodů je umístit jinam kde nebudou překážet?


JJ
serva jsem použil uz na modulu, kde jsem na ně měl vytvořenou usazovací konstrukci, ale ta byla "na výšku" cca 10cm.
Tady by asi přišli naležato a otáčivá torzní tyč. Přece jen je pro servo přirozená otáčka 90-180st. a to bych přímo na vyhýbku nepustil. Pružnost tyče také zajišťuje přítlak k opornicím.
Ale to je hodně daleká budoucnost ;-)
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

Příspěvekod Radek » pát 02 led, 2009 9:29 pm

Možná se pletu, ale nemyslel Milan tu skutečnou?
http://www.mapy.cz/#x=131444928@y=13821 ... _149899137
Ona totiž docela odpovídá tvému popisu :wink:
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod milan ferdián » sob 03 led, 2009 7:15 am

Radek píše:Možná se pletu, ale nemyslel Milan tu skutečnou?
http://www.mapy.cz/#x=131444928@y=13821 ... _149899137
Ona totiž docela odpovídá tvému popisu :wink:


Myslel...Ten plánek je Tomášuv a má pojmenování úvraťová stanice (DUBÍ).
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Horní stanice

Příspěvekod milan ferdián » sob 03 led, 2009 7:16 am

zugi píše:
milan ferdián píše:Kdyby jsi se podíval na můj poslední návrh kolejiště v TT... stanici MOLDAVA ...


Myslíš tím tento?
Obrázek

Jinak se omlouvám a prosím o přesnější odkaz.
Prohledáváním fóra na "moldava" jsem si sice prošel všechny vybrané příspěvky, pak ještě celé téma Plány kolejišť a nakonec i uložené obrázky, ale neúspěšně :-(
Plánek asi není přímo označenej jako Moldava :-(


Ano ,ale to není Moldava :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: serva

Příspěvekod Baterfly » sob 03 led, 2009 5:36 pm

zugi píše:
Baterfly píše:Co použít serva a pomocí lanovodů je umístit jinam kde nebudou překážet?


JJ
serva jsem použil uz na modulu, kde jsem na ně měl vytvořenou usazovací konstrukci, ale ta byla "na výšku" cca 10cm.
Tady by asi přišli naležato a otáčivá torzní tyč. Přece jen je pro servo přirozená otáčka 90-180st. a to bych přímo na vyhýbku nepustil. Pružnost tyče také zajišťuje přítlak k opornicím.
Ale to je hodně daleká budoucnost ;-)


http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?t=1720 :) :) :)
Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

Pokračování

Příspěvekod milan ferdián » čtv 17 zář, 2009 7:19 pm

Loučná_zugi_TT-1:120/4400*500(800)/PILZ-TT-15°

ObrázekObrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod zugi » pát 18 zář, 2009 10:32 pm

Milane, moc díky. Je to paráda.
Musím se přiznat, že jsem hodně přemýšlel, jak může mé přání o objízdnosti kolejiště řešit pouze jediný vratný oblouk, ale tohle mě ani ve snu nenapadlo :-D
Prostě geniální. Umístění mostu a přejezdu je třešničkou...
Zjišťuji, že jsem se moc upnul na první nápad a přitom zapomněl vyzkoušet např. variantu s levotočivým obloukem...
Z tvého návrhu pro mne zároveň vyplývá další téma ke studiu a pokusničení: točna.
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

Příspěvekod milan ferdián » sob 19 zář, 2009 2:44 am

Návrh tvého kolejiště ještě není domalován.Chybí ještě krajina a točna je alá systém JBr (CD) :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod zugi » sob 19 zář, 2009 10:13 am

system ala JBr si nastuduji ;-)
teď mě ještě napadlo, že jedna kolej spojuje Petrov s Koutama, takže vratnou smyčku nejspíš budu muset ošetřit DCC modulem vratne smyčky. Ale to je téma do jiné sekce... :-)
A malý dotaz: ta čárkovaná kolej (332) v Petrově je jako "volitelná" nebo to čárkování má jinej význam, který neznám?
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

Příspěvekod milan ferdián » ned 20 zář, 2009 4:48 pm

Loučná_TT-1:120/4400*500(800)/PILZ-TT-GLEISSYSTEM/zugi

ObrázekObrázek

Zatím bez doprovodného komentáře :( .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pavel » ned 20 zář, 2009 5:35 pm

ad milan : nebude to na sobě moc " namačkané " ? Zugimu to možná nevadí ale pro ostatní kteří by z toho chtěli mít určitý příklad ... ?
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod milan ferdián » ned 20 zář, 2009 5:41 pm

pavel píše:ad milan : nebude to na sobě moc " namačkané " ? Zugimu to možná nevadí ale pro ostatní kteří by z toho chtěli mít určitý příklad ... ?


Bohužel všechny kolejiště ,co tu prošly,jsou připravovány na míru prostor jednotlivých modelářů.Zcela záměrně jsem aspoň kousek trati nad odbočnou stanici schoval do tunelu.Že to je úzké,to je z pohledu ,jasné,respektoval jsem přání zugiho.Ostatním modelářům snad nebude dělat problém kolejiště rozšířit na těch 800mm.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pavel » ned 20 zář, 2009 6:00 pm

Máš Milane pravdu , ten prostor který většinou nemáme než ano , ten dokáže potrápit.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod zugi » ned 20 zář, 2009 9:00 pm

Ochutnávka byla fantastická, ale ted jsem na výsledek hodinu koukal beze slov. Jak pochválit MISTRA aby to nevypadalo lacině... Přidám se do zástupu: smekám klobou a moooooc děkuji. Zpracování plánu je "ferdiánsky" jedinečné, námět dokonalý.

Na můj malý prostor jsem se marně snažil naskládat svou představu. Milan tohle zvládnul z prostého nedokonalého popisu a ještě je vše nádherně "zhlédnutelné". Prostě přesně to obyvákové kolejiště, které je už v hrubé stavbě přijatelné manželkou jako součást bytu. Nemluvě o údivu návštěv (zatím předpokládaném).

Musím se přiznat, že při vymýšlení a počítání vlastního námětu jsem s přibývajícím časem a minimálním výsledkem stále více oddaloval další výpočet (překreslení, přeznačení...) a tak trochu ztrácel víru ve vlastní realizaci projektu. Milan mi tímto přidal tolik chutě, že jsem nyní naprosto přesvědčen v brzký začátek technické realizace a úspěšné vyřešení všech případných komplikací s umístěním v bytě.

Milanovi jsem tímto zavázán nejen za zpracování, ale také informacemi o průběhu realizace. Realizace sice nebude blesková (rodina, práce atp.), ale jsem opravdu pevně přesvědčen, že tohle kolejiště jednou bude jezdit :wink:
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

Příspěvekod zugi » ned 20 zář, 2009 9:43 pm

pavel píše:ad milan : nebude to na sobě moc " namačkané " ? Zugimu to možná nevadí ale pro ostatní kteří by z toho chtěli mít určitý příklad ... ?


Nevím jestli to nazvat "namačkané", pravdou jest, že ve skutečnosti by se tohle asi hledalo velice těžce (trať hned za nádražím).

Milanuv návrh ale přesně vystihnul to co jsem hledal: obyvákové kolejiště. Jelikož nemám možnost vlastního prostoru, velice mě zaujaly obrázky různých "nábytkových" kolejišť, která vyplňovaly horní plochy skříněk. Všechna byla ve větších měřítkách, oblíbených v Anglii a emerice, pár jich bylo v H0. Námětově naprosto převládly jednokolejné tratě posunovacího/venkovského charakteru - osobně bych to zařadil spíš na divokej západ. Tematika to je krásná, ale mě nic neříká. Navích jsem chtěl něco, kde mašina s max 2-3 vozy nějakou tu chvilku jede krajinou. Nepředpokládám delší soupravy (ono by to stejně nešlo). V osobní dopravě mi do tohodle námětu spíš sedí M152 solo, občasná jízda M120, M131 apod. Když k nim dám nějakej přivěsák, bude to dokonalý. Pro nákladní dopravu by nemělo být nijak divným, když mi barča nahoru vyveze 1-2 Vt s uhlím, případně zajede s Eas-em pro dřevo, nebo T211 zajede na pilu (?) s jedním plošiňákem.
Ve SN je díky točně dost místa na odstavení právě zmíněných M120 apod. i odstavení krátkých "stálých" souprav T211, M152 atd.
Můj vozový park není nijak obsáhlý, předpokládám především s vlastní výrobou kdovíčeho a umístěním na "chlubících" místech: vitríny apod.

Ohledně příkladu, myslím že právě naopak je to vynikajícím vzorem pro ostatní. Jasný důkaz toho, že i do obýváku lze umístit kolejiště s plnohodnotným námětem.
Obývák máme 4,5x4,5m. Jako místnost pouze pro kolejiště by to bylo příjemné, ale v reálu zde žije 5 osob a já se sem chci vetřít s kolejištěm. Ten půlmetr který ukradnu je opravdu maximem. Kolejiště bude umístěno na zdi za sedací soupravou, která ani dnes není nijak využitá. Prostě jen se sedačkou šoupnu v době pracovního klidu o půl metru dál od zdi, v případě práce na kolejišti ještě o další půlmetr až metr abych se vleznul i já a pak hned zase zpátky ke kolejišti. Výškově by kolejiště mělo v základní rovině lícovat se sedačkou, tzn, že kdyby se pod někým (chápejte potomci) náhodou samovolně (chápejte při bitkách) posunula, narazí do kovového rámu a nenapáchá škody.

Obrázek
Naposledy upravil zugi dne úte 06 dub, 2010 6:51 pm, celkově upraveno 1
TT/IV-V.epocha , poslední měsíce/roky ve stavu ReadOnly :'(
Uživatelský avatar
zugi
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 07 bře, 2008 8:59 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků