Dobrý den.
Po několika (dvanácti) letech jsem letos o prázdninách vytáhl dobře uklizené krabice se spoustou vláčků. A jako dobře vychovaný železniční nadšenec jsem jejich kouzlu propadl
Kdyz je cloveku 10 let, tak nejake vyhlidky na vlastnorucni stavbu kolejiste jsou minimalni. Byl mi tenkrát (před temi desiti lety) postaven dvojitý ovál s jedním nádražím, ale bohužel po velice krátké době bylo z prostorových důvodů rozhodnuto o jeho demontáži. Prostorové podmínky se od té doby příliš nezměnily, ale nadšení je nekolikanásobně větší..
a technické podmínky a současná úroveň modelů je také na úplně jiné úrovni.
O co jde: rozhodl jsem se pro stavbu kolejiště... v TT. vzhledem k prostorovým podmínkám (max. rozměr panelu 195*130cm) je vyloučen jakýkoliv "vlakodrom" a uchýlil jsme se spíš k provozu na lokálních tratích. Objevil jsme digitál, vyzkoušel jsem ho... a následně taky zakoupil..
Půl roku jsem si hrál s wintrackem, pročetl fórum, vyzkoušel jsem desítky variant až mi z toho vyšlo tohle:
http://tenpepek.rajce.idnes.cz/Navrhy
Jedná se o tradiční návrh okruhu s menším nádražím, ze kterého odbočuje trať do výše položeného koncového nádraží. Přišlo mi příliš stereotypní umisťovat hlavní nádraží (nebo obecně jakékoliv nádraží) rovnoběžne s hranami panelu a tak mi různými úpravami vznikla tato upravená"osmička". Nejsympatičtější mi je přelom III. a IV. epochy, tudíž nedílnou součástí nádraží bude i malé depo se zauhlováním a zbrojení naftou.
Za levým zatočeným zhlavím hlavní stanice projede trať krátkým tunelem, po čase překoná značený přejezd (ten není v plánku zakreslený) a sklesá volnou krajinou do tunelu. V tom je umístěno skryté trojkolejné nádraží s vratnou smyčkou pro případné otáčení souprav. V tunelu trať podjede hlavní stanici a v rohu panelu vyjede z tunelu a napojí se do pravého zhlaví hlavní stanice. Do tohoto zhlaví je zapojena i trať spojující hlavní stanici s horním nádražím a vlečkou. Trať začíná hned za nádražím stoupat aby nabrala patřičnou výšku pro překonání nádraží. To přejíždí v místě levého zhlaví po příhradovém mostě a po chvíli se schová v tunelu. Ten po chvíli opustí a po krátkém úseku volné krajiny se napojí do horního doukolejného nádraží, do kterého je napojena i vlečka z nedaleké pily.
Plánuju profilové kolejivo Tillig, přestavníky z paměťového drátu, ovládání příslušenství analog, vlaky digitál, provoz ČSD, epocha III, IV. Chybí mi však jakákoliv kritika... nevím nakolik je můj návrh "správný" co se týče napojení kolejí ve zhlaví, napojení vlečky, depa a jiných podstatných detailů...
Pomůžete mi?
Předem děkuji za jakoukoliv kritiku...