Stránka 1 z 2

malé kolejiště TT do L

PříspěvekNapsal: stř 10 zář, 2008 6:41 pm
od chameleon
Ahoj všem.
Nedávno jste se mi tu radili s návrhy na pidi kolejiště, až jsem nakonec zjistil, že musím jít do "větších" rozměrů - 2 dílů spojených do L, každý díl 145x75cm. Páč bych chtěl mít hlavní trať + vedlejší s koncovou stanicí. Nelekejte se náčrtu, neumím moc kreslit a ve Wintracku kreslení taky stojí za... a už musím začít stavět, tak aby to mělo reálnější podobu, vzal jsem fixku a takhle to dopadlo :wink:

Z koncové stanice jezdí jen motoráček, který přes nádraží malého městečka pokračuje do okresního města, kde má zázemí. Proto zde není žádná točna apod. Hlavní nádraží je napodobeninou skutečného. V podzemí modelu na hlavní trati se vešla pouze 1 smyčka a skryté nádr. o 2 kolejích, ale bude to určitě stačit.

Velikost TT, 90tá léta, na hlavní trati min. poloměry 310, na vedlejší i 267 - dvě otočky za nádr. kvůli vystoupání na most. Jinak bude to digitál a návěstidla a ovládání teprve řeším (co třeba místo ovl. panelu starý Tablet?)

Nemáte prosím nějaký nápad co bych mohl do modelu zakomponovat? Případně co změnit? Nějak teď nemám moc fantazie...

Těším se na vaše náměty :)
Jirka

PS: ta nádražní ulice a také baráky jsou obrovitánské - zkrátka jen od ruky... :oops: A vyznačená trasa je pro autobus - faller car system

Obrázek

PříspěvekNapsal: stř 10 zář, 2008 6:45 pm
od petrh
äd planek: je fakt cool:) cili 1*, podle meho by si z tebe meli vztit vsichni zacatecnici priklad (btw. mozna si tento trik taky pujcim;) )

ad trat mimo toho mostu - bych rekl ze super (ale chapu, ze ten most musis dostat lokalku do patra:)

PříspěvekNapsal: stř 10 zář, 2008 7:03 pm
od milan ferdián
Je tu ještě jedna možnost,přetvořit přímý úsek s mostem na vnitřní oblouk přimknutý ke svahu,přímo nad tunelovými ústí ,které by se taktéž blíže posunulo ke stanici.Ode mne máš též pochvalu za vytvoření skice.

PříspěvekNapsal: stř 10 zář, 2008 7:21 pm
od chameleon
Díky za pochvaly, bál jsem se, že se v těch čmáranicích nevyznáte :)

Ohledně mostu nad tím zapřemýšlím, přál bych si most na kolejišti... :?

Mohli byste mi poradit - když mají nádraží manipulační koleje, a nemají zázemí pro posunovací loko, tak pro odvoz vagonů např. z vlečky si zvou lokomotivu z nádraží poblíž?

Na mém hlavním nádraží bych totiž mohl nacpat remízu pro 1 místo do pravého dolního rohu..a druhou kolej využít jako "servisní" - závoz sudů s naftou apod..

PříspěvekNapsal: stř 10 zář, 2008 7:50 pm
od Jarda H.
To chameleon : dobře jsi to zmákl, máš to parádní :shock: ! K plánku tedy jen pár postřehů : ¨

1) i když bys rád na panelu most, spíše bych zkusil (jak píše milan.f) trať do koncové stanice vést ne přes most, ale po úbočí svahu ! A když už mermomocí most na panelu, co ho zkusit v malém s jedním obloukem někde vpravo na oblouku před koncovou stanicí, kde by menší říčka tekla do rybníka, jezera, .... nebylo by to jezírko v lomu, ale ten rybník či jezero ?!

2) remízu bych do hlavní stanice vpravo dole dal, jsi sice podle nákresu na kraji panelu, ale měla by se vejít - tu druhou kolej (malý skládek či přístřešek se sudy s naftou) vést buď šikmo "vzhůru" nebo ji více odsadit od koleje do remízy ! Chtělo by to zkusit si tenhle úsek namalovat (i tou tužkou) v měřítku, máš-li vytypovanou stavebnici remízy nebo vlastní výroba, rozměry by tak byly dány i pro stavbu.

A poslední dodatek - nejde o čmáranici, krásně se v tom dá vyznat ! Kdyby tak všichni zájemci - žadatelé o plánek byli tak šikovní :lol: :!:

PříspěvekNapsal: stř 10 zář, 2008 7:52 pm
od milan ferdián
Já mám jiný bleskový nápad :wink: Co kdyby bylo jen jedno tunelové ústí,stanice by měla dvě nebo lepší tři dopravní koleje ,dvě manipulační koleje a vy padalo by to takto.(třetí dopravní kolej dokreslit)Tuto stanici znají všichni znalci posázavského pacifiku.

Obrázek

P.S.Jarda H mě už předběhnul :D

PříspěvekNapsal: stř 10 zář, 2008 8:01 pm
od Jarda H.
Milane, ty jsi nevyčerpatelná studnice zajímavých postřehů, podnětů, nápadů, ..... zkrátka paráda :!: I to vedení trati na úbočí z první tvé poznámky je pěkný, ty jsi popřemýšlel ještě o krok dál a zachoval jsi chameleonovi most :lol: !
Jsem zvědav, jak se chopí případných změn chameleon.

PříspěvekNapsal: stř 10 zář, 2008 8:19 pm
od chameleon
Teda vy mi dáváte :D

Vést trať na úbočí a most dál o kus dál je super nápad. Remízku do stanice přidám.

No, ale úplně mi vyměnit hlavní nádraží :? Já vám nevím, nostalgicky jsem se přiblížil k tvaru nádraží z mého rodiště :) Sice 3 tunely poblíž sebe tam nejsou, ale...

Beru dosavadní plánek, tužku a vytištěný Milanův návrh do kapsy a jdu o tom domů popřemýšlet :wink:

PříspěvekNapsal: čtv 11 zář, 2008 6:07 am
od Myšpulín
Nostalgie je pěkná věc, ale pokrok je pokrok.

Takhle to budeš mít i jednodušší, pokud přijedeš se soupravou ze skrytého nádraží na hlavní z levé strany, nebudeš jej muset složitě přetahovat na druhou část nádraží, aby mohla odjet ke koncovému (platí hlavně pro Mn vlaky).

PříspěvekNapsal: čtv 11 zář, 2008 6:43 am
od petrh
chameleon píše:Teda vy mi dáváte :D

Vést trať na úbočí a most dál o kus dál je super nápad. Remízku do stanice přidám.

No, ale úplně mi vyměnit hlavní nádraží :? Já vám nevím, nostalgicky jsem se přiblížil k tvaru nádraží z mého rodiště :) Sice 3 tunely poblíž sebe tam nejsou, ale...

Beru dosavadní plánek, tužku a vytištěný Milanův návrh do kapsy a jdu o tom domů popřemýšlet :wink:


no me se treba osobne ten napad z nastupisti do "V" strasne libil:)

PříspěvekNapsal: čtv 11 zář, 2008 6:28 pm
od juroH0
no mne sa planik tiez paci a som za ten most ale iba ponad jednu kolaj ako navrhol milan...a suhlasim aj s perthom sice bude supravu pretahovat ale to nastupise do V ma noeco do seba...predsa sa to tak casto nevidi a je to podla mna pekne ozivenie...

"A poslední dodatek - nejde o čmáranici, krásně se v tom dá vyznat ! Kdyby tak všichni zájemci - žadatelé o plánek byli tak šikovní :lol: :!:"

ano planik je namalovany paradne...oni ty ziadatelia by sikovni boli, lenze ked sa raz nechce... :lol:

PříspěvekNapsal: čtv 11 zář, 2008 6:52 pm
od petrh
naprosty souhlas a kdyby mi nekdo rekl tohle si muzes postavit, tak bych klidne rekl, ze jo...

PříspěvekNapsal: pát 12 zář, 2008 8:59 am
od Michal Šuhajda
chameleon píše:Teda vy mi dáváte :D

Vést trať na úbočí a most dál o kus dál je super nápad. Remízku do stanice přidám.

No, ale úplně mi vyměnit hlavní nádraží :? Já vám nevím, nostalgicky jsem se přiblížil k tvaru nádraží z mého rodiště :) Sice 3 tunely poblíž sebe tam nejsou, ale...

Beru dosavadní plánek, tužku a vytištěný Milanův návrh do kapsy a jdu o tom domů popřemýšlet :wink:


Pokud budeš přidávat remízu, která by měl být pro lokálku, tak ji nedávej do pravéhodolního rohu. Nádraží(předlohou je Aš? ) , podobné tomu Tvému většinou vznikala tak, že tratě stavěly dvě různé společnosti, které se nedomluvily, nebo chtěly mít každá svoje koleje. na "spojovací" koleji se pouze předávaly vozy s nákladem, jinak si "hráli každý na svém písečku". Proto by i remíza měla navazovat na "lokálkovou část nádraží", ke které patří.
Možná někdo, že nemá cenu řešit takovéhle blbosti, ale nedá mi to.
Představte si dvě konkurenční společnosti, které nechtějí ani společné nádraží a najednou si provozovatel hlavní trati nechá napojit výtopnu na SVÉ koleje a ještě si nechá rušit provoz nějakým posunem do/z výtopny. Na drhou stranu provozovatel lokálky se přece nebude "doprpošovat", když bude chtít vyzbrojit svou lokomotivu... :D :D
Protože skladiště pro místní dráho by v dolní stanici být mělo, umístil bych remízu do koncové stanice. Případně (když modeluješ 90-tá léta) ji nedělal vůbec s tím, že už ji jako nepotřebnou zbourali...

PříspěvekNapsal: pát 12 zář, 2008 10:29 am
od petrh
ja bych lokalkovou remizu dal do konceve stanicky misto sturce "hlavni koleje"?
ale pokud tam bude drandit jen 810 (M152) obcas Mn tak muze klidne motorak remizovat jen na koleji ke sturcu a nakladni (kocour, rocniccka, prasatko) klidne dole u skladiste?

PříspěvekNapsal: čtv 25 zář, 2008 8:58 am
od chameleon
Pokud budeš přidávat remízu, která by měl být pro lokálku, tak ji nedávej do pravéhodolního rohu. Nádraží(předlohou je Aš? ) [/quote]

Michale dobrý postřeh, jedná se o Aš :wink: S tou remízou to ještě promyslím...