Mikrokolejiště Darjeeling Himalayan Railway

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod JanoH0e » úte 09 zář, 2008 9:51 pm

Mám 2 amatérske filmy a jednu publikáciu od známeho, ktorý tam bol služobne, tak som ho presvedčil, aby mi to natočil. Inak, keď tam bol asi pred 4 rokmi, chodili tam už diesle, dvojnaprávove. Parné vlaky na objednávku, celú trať Indovia pojali ako NT pamiatku, trať udržujú a všetky miesta okolo trate musia spĺňať prísne hygienické požiadavky. Inak trať nekončila v Dardžilingu ale pokračovala ďalej. Dartdžilinsku stanicu nemodeluj, tá je už veľmi moderná s nástupiskami atď. Nákladná doprava už neexistuje.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 zář, 2008 5:18 pm

JanoH0e píše:ale Dardžilinska trať je v Indii, rozchod 600 mm, veľkosti H0f


Jo beru na vědomí,nevím proč jsem měl zafixované ,že jde o Nepál. :wink: Už jsem se i mrknul do "světových železnic-2",kde se o tom píše a ještě do jedné knížky z níž jsou známé obrázky.Zdroj"VELKÉ ŽELEZNICE SVĚTA-Džunglí a tajgou"JOSEF HONS/1978

ObrázekObrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod xtepn01 » stř 10 zář, 2008 7:48 pm

milan ferdián píše:
JanoH0e píše:ale Dardžilinska trať je v Indii, rozchod 600 mm, veľkosti H0f


Jo beru na vědomí,nevím proč jsem měl zafixované ,že jde o Nepál. :wink: Už jsem se i mrknul do "světových železnic-2",kde se o tom píše a ještě do jedné knížky z níž jsou známé obrázky.Zdroj"VELKÉ ŽELEZNICE SVĚTA-Džunglí a tajgou"JOSEF HONS/1978



Teda to koukám, díky moc za ty skeny, super počtení. Obzvlášť ta popisná pasáž cestovatele, to je přesně ono :)
xtepn01
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 29 srp, 2008 12:46 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 zář, 2008 7:56 pm

xtepn01 píše:
milan ferdián píše:
JanoH0e píše:ale Dardžilinska trať je v Indii, rozchod 600 mm, veľkosti H0f


Jo beru na vědomí,nevím proč jsem měl zafixované ,že jde o Nepál. :wink: Už jsem se i mrknul do "světových železnic-2",kde se o tom píše a ještě do jedné knížky z níž jsou známé obrázky.Zdroj"VELKÉ ŽELEZNICE SVĚTA-Džunglí a tajgou"JOSEF HONS/1978



Teda to koukám, díky moc za ty skeny, super počtení. Obzvlášť ta popisná pasáž cestovatele, to je přesně ono :)


Ale tam nemám nascenovany komplet cestopis... :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod xtepn01 » stř 10 zář, 2008 9:36 pm

milan ferdián píše:
xtepn01 píše:Teda to koukám, díky moc za ty skeny, super počtení. Obzvlášť ta popisná pasáž cestovatele, to je přesně ono :)


Ale tam nemám nascenovany komplet cestopis... :wink:


Myslel jsem ten odstaveček na druhém skenu vlevo dole. Nahradí tisíc fotek :)
xtepn01
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 29 srp, 2008 12:46 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod JanoH0e » čtv 11 zář, 2008 4:05 pm

Tak som oprášil knihu a zistil, že koncová stanica je Bašar za Dardžilingom, dnešný stav km DHŽ je asi polovičný, ďalšiu polovicu tvorili odbočky a vlečky k čajovníkovým plantážam, lesné železnice atď, chodili tam hlavne v úseku Japaiguri-Siliguri-Rungtong veľké 4 napravové rušne, niečo podobné ako Krauss v Mladejove ale v anglickom štýle a Garatky. Brzdenie vozňov nožnými brzdami. Nákladne vozne sa upravovali z osobných, odobrali sa lavice a okolo tyči sa natiahlo pletivo, do vnútra sa sypali čajové lístky. Takýto vlak potom išiel do továrne - kde sa čaj sušil, triedil a balil. Potom sa upravoval podľa prianí zákazníkov. Spracovaný sa balil do dební - kontajnerov a tie putovali do prístavu v Kalkate. Cesta to nebola jednoduchá, najprv na rozchode 610 mm do Japaiguri, potom na 1000 mm, nakoniec 1676 mm. Dnes je už trať do Siligury 1676 mm, v časti trate spleť 1676/610. Stanice sú veľké, pretože slúžili spolu s personálom hlavne v odľahlých oblastiach ako : stanica, pošta, banka, škola ( čakáreň ), radnica, policajná stanica, prvý kontakt štátnej správy atd. Tuším tu trať aj lokomotívy stavali Škóti
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod pan.martinek » čtv 11 zář, 2008 5:03 pm

Dnes mi mailem přišla prezentace Aljašské železniční tratě. Jsou to, pokud vidím dobře dvě úzkorozchodky v sobě. Loko i s vagóny jsou sice typicky Americké (mě osobně se nelíbí), ale krajina je úžasná. Navíc pár zimních fotek na závěr tomu dodá to správné.
Možná už to tu někdy kolovalo, nevím, ale pokud máte zájem napište SZ s mailem a já vám to přepošlu. Stojí za zkouknutí.

P.S. Lepší téma jsem nenašel, takže se omlouvám, ale myslím si, že se to sem hodí...
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Nie čo na poučenie

Příspěvekod JanoH0e » úte 16 zář, 2008 8:21 pm

Zopár záberov od turistov. http://uk.youtube.com/watch?v=LwnmaB4Oa ... re=related . Inak tí dvaja sypači sa dolu kopcom sa menia na brzdarov, su zavesený na vagóne a šliapu nožné brzdy. Keďže cesta trvá cez 8 hod. nič moc práca. Ale na také 2 dni by som to skúsil. U diesela sú už asi brzdy tlakové.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod xtepn01 » stř 17 zář, 2008 2:26 pm

Ještě jednou díky za zaslané podklady, youtube jako zdroj informací mne napadl před pár dny a pár videí DHR se tam opravdu najde.
Mně se moc líbí tohle, obzvlášť poslední záběr vlaku ve smyčce je nádherný: http://www.youtube.com/watch?v=CnhB1Ih7VtA
xtepn01
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 29 srp, 2008 12:46 pm
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků