Stránka 1 z 1

TT 110*110

PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 8:03 am
od el_salamo
Zdravím všechny

přemýšlel jsem o menším kolejišti a-lá Milan Flendrián, plánek 6 (http://magazin.modely.biz/image/img_red ... 6_TT_6.jpg) s malou úpravou - rád bych nádraží rozšířil o třetí kolej pro bohatší provoz a o 10cm v každém rozměru. Ve wintracku se mi to tam vleze, jde o to, nakolik to nebude vlakodrom, proto prosím zkušenější o zhodnocení:

http://www.doucime.com/photos/kolejiste%201,1x1,1.jpg

Vpravo je stání pro 1 lokomotivu (t334 nebo hektor), nahoře v rohu nejspíše malá strojírna.

Předpokládám ep IV (m131, m152, nákladní vozy tažené hektorem nebo kocourem, po hlavní trati by se občas mohla prohnat bardotka s rychlíkem, "nahoru" asi zajíždět nebude :) ).

Předem díky všem :)

PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 8:16 am
od petrh
normalne musim ti dat pochvalu, ty jsi jeden z mala, co proste kdyz se mu hodi navrh tak se jim inspiruje:)
myslim, ze milan bude mit urcite radost:) jen ja bych tam tu treti kolej nedaval a pripadne bych mozna uvazoval o napojeni pres spodni tunel na kousek sire trati?
edit: a moc mi nesedi to vecko v pravem hornim rohu, mozna bych tam nechal jen jednu kusou spolu s tou tovarnou

PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 8:23 am
od Michal Šuhajda
Myslím, že třetí kolej není na škodu, akorát bych asi zrušil jednu z těch tří kusých kolejí na konci kolejiště, Nejspíš tu nejvíc "nahoře" ať zbyde trošku víc místa na optické oddělení tunelu s odbočkou a stanice.

PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 9:40 am
od el_salamo
petrh píše:normalne musim ti dat pochvalu, ty jsi jeden z mala, co proste kdyz se mu hodi navrh tak se jim inspiruje:)


Dík :oops: :)

petrh píše:myslim, ze milan bude mit urcite radost:) jen ja bych tam tu treti kolej nedaval a pripadne bych mozna uvazoval o napojeni pres spodni tunel na kousek sire trati?


Počítám s tím, že tohle kolejiště bude jednou sloužit jako vratná smyčka pro něco většího, takže skrytá část bude navíc doplněná o dvě výhybky přes které se jednou ta smyčka uzavře.

petrh píše:edit: a moc mi nesedi to vecko v pravem hornim rohu, mozna bych tam nechal jen jednu kusou spolu s tou tovarnou


Tohle promyslím - továrna se asi na panel nevejde celá, předpokládal jsem, že tohle bude její část. Možná to zní hloupě, ale tak nějak mi tam dvě koleje sedly, na jedné plošiňák s ocelí a kulatina s dřevem, na druhé Ztky na hotové výrobky. Uvidím při pokládce, jestli to není moc a jestli jsou koleje jakž takž dlouhé...


Michal Šuhajda píše:Myslím, že třetí kolej není na škodu, akorát bych asi zrušil jednu z těch tří kusých kolejí na konci kolejiště, Nejspíš tu nejvíc "nahoře" ať zbyde trošku víc místa na optické oddělení tunelu s odbočkou a stanice.


Jj, tohle je oříšek... dost jsem nad tím přemýšlel a asi tuhle část nádraží upravím až při pokládce kolejí. Mám pocit, že bych se tím připravil o dost délky koleje s kterou počítám pro osobní dopravu (semo tamo se tam zjeví naleštěná pára a tři rybáky s jízdou nostalgie...)

Napadlo mě, že k opticky většímu místu by mohlo pomoci přesunutí staniční budovy do oblouku, ke kusé koleji bych dal maximálně skladišťátko, možná jen cestu a nějaké to železniční smetí, pak by tam bylo cca 20 cm pro lesík a svah...

PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 10:36 am
od petrh
no tak pokud chces cilejsi zavod, ktery z matrose (drve, plechy...) bude delat vyrobky proc ne:) no jako smycka ci konec sire trati to je super:)
mo mozna ta varianta jak pises, kdy budova by byla vice v oblouku a u kuse by bylo skladiste, tak to by se mi libilo

PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 12:43 pm
od milan ferdián
No radost mám,že někomu viz el_salamo,přinesl návrh podnět k další inspiraci.Jen houšť.... :wink:

PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 2:24 pm
od Michal Šuhajda
A co nádraží převrátit. Udělat staniční budovu do rohu (pravého dolního) místo koleje, které odbočuje v oblouku. Skladiště s rampou u nejspodnější koleje (jen v náznaku, pokud se nevejde) a pokud bude remíza (zatím na ní v plánku dost místa není) tak ji postavit ke zkrácené kusé koleji (nad tunel) Hned za remízou může začít houští a les.
Vznikne i malé provozní zpestření (rozuměj komplikace :D ) , protože obsluha vlečky bude možná jen mimo dobu příjezdui a odjezdu os. vlaků (aby posun neohrozil nestupující, případně nebyl blokován os vlakem na koleji u st. budovy). No ať se plánovači grafikonu snaží :D

PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 2:25 pm
od pan.martinek
Určitě to bude moc hezké. Jako vratná smyčka výborné!
Jen tak dál, těším se, až budou hotové fotečky z hotového "kolejiště"! :wink:

PříspěvekNapsal: pon 01 zář, 2008 3:23 pm
od el_salamo
Michal Šuhajda píše:A co nádraží převrátit. Udělat staniční budovu do rohu (pravého dolního) místo koleje, které odbočuje v oblouku. Skladiště s rampou u nejspodnější koleje (jen v náznaku, pokud se nevejde) a pokud bude remíza (zatím na ní v plánku dost místa není) tak ji postavit ke zkrácené kusé koleji (nad tunel) Hned za remízou může začít houští a les.
Vznikne i malé provozní zpestření (rozuměj komplikace :D ) , protože obsluha vlečky bude možná jen mimo dobu příjezdui a odjezdu os. vlaků (aby posun neohrozil nestupující, případně nebyl blokován os vlakem na koleji u st. budovy). No ať se plánovači grafikonu snaží :D


Vida, to je nápad... jedno stání se na kusou kolej vejde, zároveň se vyřeší problém s přebytkem kusých kolejí a zřejmě i nedostatkem místa na parkoviště před nádražím a ani mě to nebude nutit budovu moc "lámat" a posunout příliš do středu kolejiště, kde by měla být volná krajina...