TT 110*110

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

TT 110*110

Příspěvekod el_salamo » pon 01 zář, 2008 8:03 am

Zdravím všechny

přemýšlel jsem o menším kolejišti a-lá Milan Flendrián, plánek 6 (http://magazin.modely.biz/image/img_red ... 6_TT_6.jpg) s malou úpravou - rád bych nádraží rozšířil o třetí kolej pro bohatší provoz a o 10cm v každém rozměru. Ve wintracku se mi to tam vleze, jde o to, nakolik to nebude vlakodrom, proto prosím zkušenější o zhodnocení:

http://www.doucime.com/photos/kolejiste%201,1x1,1.jpg

Vpravo je stání pro 1 lokomotivu (t334 nebo hektor), nahoře v rohu nejspíše malá strojírna.

Předpokládám ep IV (m131, m152, nákladní vozy tažené hektorem nebo kocourem, po hlavní trati by se občas mohla prohnat bardotka s rychlíkem, "nahoru" asi zajíždět nebude :) ).

Předem díky všem :)
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 207
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod petrh » pon 01 zář, 2008 8:16 am

normalne musim ti dat pochvalu, ty jsi jeden z mala, co proste kdyz se mu hodi navrh tak se jim inspiruje:)
myslim, ze milan bude mit urcite radost:) jen ja bych tam tu treti kolej nedaval a pripadne bych mozna uvazoval o napojeni pres spodni tunel na kousek sire trati?
edit: a moc mi nesedi to vecko v pravem hornim rohu, mozna bych tam nechal jen jednu kusou spolu s tou tovarnou
Naposledy upravil petrh dne pon 01 zář, 2008 9:11 am, celkově upraveno 1
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 01 zář, 2008 8:23 am

Myslím, že třetí kolej není na škodu, akorát bych asi zrušil jednu z těch tří kusých kolejí na konci kolejiště, Nejspíš tu nejvíc "nahoře" ať zbyde trošku víc místa na optické oddělení tunelu s odbočkou a stanice.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod el_salamo » pon 01 zář, 2008 9:40 am

petrh píše:normalne musim ti dat pochvalu, ty jsi jeden z mala, co proste kdyz se mu hodi navrh tak se jim inspiruje:)


Dík :oops: :)

petrh píše:myslim, ze milan bude mit urcite radost:) jen ja bych tam tu treti kolej nedaval a pripadne bych mozna uvazoval o napojeni pres spodni tunel na kousek sire trati?


Počítám s tím, že tohle kolejiště bude jednou sloužit jako vratná smyčka pro něco většího, takže skrytá část bude navíc doplněná o dvě výhybky přes které se jednou ta smyčka uzavře.

petrh píše:edit: a moc mi nesedi to vecko v pravem hornim rohu, mozna bych tam nechal jen jednu kusou spolu s tou tovarnou


Tohle promyslím - továrna se asi na panel nevejde celá, předpokládal jsem, že tohle bude její část. Možná to zní hloupě, ale tak nějak mi tam dvě koleje sedly, na jedné plošiňák s ocelí a kulatina s dřevem, na druhé Ztky na hotové výrobky. Uvidím při pokládce, jestli to není moc a jestli jsou koleje jakž takž dlouhé...


Michal Šuhajda píše:Myslím, že třetí kolej není na škodu, akorát bych asi zrušil jednu z těch tří kusých kolejí na konci kolejiště, Nejspíš tu nejvíc "nahoře" ať zbyde trošku víc místa na optické oddělení tunelu s odbočkou a stanice.


Jj, tohle je oříšek... dost jsem nad tím přemýšlel a asi tuhle část nádraží upravím až při pokládce kolejí. Mám pocit, že bych se tím připravil o dost délky koleje s kterou počítám pro osobní dopravu (semo tamo se tam zjeví naleštěná pára a tři rybáky s jízdou nostalgie...)

Napadlo mě, že k opticky většímu místu by mohlo pomoci přesunutí staniční budovy do oblouku, ke kusé koleji bych dal maximálně skladišťátko, možná jen cestu a nějaké to železniční smetí, pak by tam bylo cca 20 cm pro lesík a svah...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 207
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod petrh » pon 01 zář, 2008 10:36 am

no tak pokud chces cilejsi zavod, ktery z matrose (drve, plechy...) bude delat vyrobky proc ne:) no jako smycka ci konec sire trati to je super:)
mo mozna ta varianta jak pises, kdy budova by byla vice v oblouku a u kuse by bylo skladiste, tak to by se mi libilo
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod milan ferdián » pon 01 zář, 2008 12:43 pm

No radost mám,že někomu viz el_salamo,přinesl návrh podnět k další inspiraci.Jen houšť.... :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 01 zář, 2008 2:24 pm

A co nádraží převrátit. Udělat staniční budovu do rohu (pravého dolního) místo koleje, které odbočuje v oblouku. Skladiště s rampou u nejspodnější koleje (jen v náznaku, pokud se nevejde) a pokud bude remíza (zatím na ní v plánku dost místa není) tak ji postavit ke zkrácené kusé koleji (nad tunel) Hned za remízou může začít houští a les.
Vznikne i malé provozní zpestření (rozuměj komplikace :D ) , protože obsluha vlečky bude možná jen mimo dobu příjezdui a odjezdu os. vlaků (aby posun neohrozil nestupující, případně nebyl blokován os vlakem na koleji u st. budovy). No ať se plánovači grafikonu snaží :D
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod pan.martinek » pon 01 zář, 2008 2:25 pm

Určitě to bude moc hezké. Jako vratná smyčka výborné!
Jen tak dál, těším se, až budou hotové fotečky z hotového "kolejiště"! :wink:
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod el_salamo » pon 01 zář, 2008 3:23 pm

Michal Šuhajda píše:A co nádraží převrátit. Udělat staniční budovu do rohu (pravého dolního) místo koleje, které odbočuje v oblouku. Skladiště s rampou u nejspodnější koleje (jen v náznaku, pokud se nevejde) a pokud bude remíza (zatím na ní v plánku dost místa není) tak ji postavit ke zkrácené kusé koleji (nad tunel) Hned za remízou může začít houští a les.
Vznikne i malé provozní zpestření (rozuměj komplikace :D ) , protože obsluha vlečky bude možná jen mimo dobu příjezdui a odjezdu os. vlaků (aby posun neohrozil nestupující, případně nebyl blokován os vlakem na koleji u st. budovy). No ať se plánovači grafikonu snaží :D


Vida, to je nápad... jedno stání se na kusou kolej vejde, zároveň se vyřeší problém s přebytkem kusých kolejí a zřejmě i nedostatkem místa na parkoviště před nádražím a ani mě to nebude nutit budovu moc "lámat" a posunout příliš do středu kolejiště, kde by měla být volná krajina...
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 207
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am


Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 návštevníků