Stránka 1 z 3

Navrh koncove stanice

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 10:06 am
od JBr
Zacinam planovat dalsi segment do hada - koncovou stanici. Papir/WinTrack toho hodne snese, takze jsem cmaral, cmaral, az jsem dospel do prozatimniho koncoveho stadia, ktere davam k nahlednuti.

Pokud byste mel nekdo nejakou poznamku k navrhu, hlavne pak k rozmisteni navestidel, tak si ji rad prectu.

Situace: Epocha V, provoz hlavne 810/814 na Os, 854 na R/Sp, cas od casu prostridano s 742+010 nebo 742/714+Btx. Nakladni provoz manipulaky vedene 742/749, zatez hlavne pro mistni agrochemicky podnik a pak obcas neco pro jine odberatele na skladkovou kolej ve stanici. Vlecku ACHP (budouci samostatny segment) bude obsluhovat prasatko.

Obrázek

Nakres je postaveny na grafickych prvcich z realnych pomucek pro GVD. Autorovi se timto omlouvam :)

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 10:30 am
od juroH0
No mne sa to paci akurat mam zoprar poznamok/otazok:
1. kolajovu spojku s vyhybkami 2 a 4 by som spravil opacne (namiesto lavych vyhybiek by boli prave) a teda kolaj 1a by bola vytazna (ked HDV obieha supravu) a vznikne ti odstavna 2a...
2. ta skladkova kolaj je 4 ci 5? alebo obe?
to je tak vsetko podla mna...
P.S.: ak mozem poprosit mohol by si sem dat plan tej vlecky? Dik.

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 10:41 am
od JBr
Vyhybky 2 a 4 jsou zatim kompromis kvuli mistu, aby byly obe dopravni koleje aspon trosku dlouhe. Tohle budu jeste asi operativne menit, az budu vedet kolik budu mit presne k dispozici mista (chtel bych mit tenhle jeden segment normalne vystaveny a uklizet jen sirou trat).

Skladkova kolej je 4, bude tam skladiste, volna skladka, vaha a obrysnice. Kolej 5 by mela byt odstavna pro privesaky nebo nejakou soupravu, ktera zrovna neni v provozu.

Vlecku jeste nemam vymyslenou, vsechno postupne :) Ale nejspis se budu inspirovat vleckou ACHP u nas doma nebo nekterou z vlecek co mam ted v Praze v blizkem okoli.

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 10:51 am
od juroH0
Aha takze koli miestu tak potom je to OK :D no ale aj tak to ma nieco do seba...lebo budes napr viac posunovat...napr.: pride 810+010 na kolaj 2 a chce prepriahnut na druhu stranu, tak vyjde na 2a potom na 1 ale ta je obsadena manipulakom tak musi ist na 1a-3-k vytopni dozbrojit, po kolaji 3 za "prave" zhlavie a na kolaj 2 :D aj tak je to pekne...takze drzim palce pri stavbe :wink:

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 11:15 am
od pan.martinek
Taky se mi to líbí.
Nemám moc co dodat, já bych jen dal vlečku jako kolej 5,
ale to je každého volba.

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 11:48 am
od alexander
Prezraď, ktorá že je to stanica v skutočnosti?
Mne to trochu pripomína Dobříš... Až na tú remízu... :D

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 11:52 am
od JBr
alexander píše:Prezraď, ktorá že je to stanica v skutočnosti?
Mne to trochu pripomína Dobříš... Až na tú remízu... :D


Zacalo to jako jedna stanicka co navrhoval Milan Ferdian, pak jsem postupne prekutaval koleje... A mas pravdu, Dobris je jeden ze vzoru, jinak je to improvizace a snaha se vejit do omezeneho prostoru (ve WinTracku to vypada trosku jinak nez takhle hezky rovnobezne na planku).

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 11:56 am
od Jarda H.
Výhybky č.2 a 4 jsi vysvětlil snahou o co nejdelší staniční koleje :lol: , k remíze - já osobně bych ji umístil spíše na kolej č.5 (něco na způsob koncové stanice Bezdružice, na trati Pňovany - Bezdružice) !

Líbí se mi následně samostatný modul s vlečkou (a "prasátkem") :lol: :!:

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 11:57 am
od Yarda
To Se3 ti kryje výhybku č.8 z odbočky? Pak ale není krytá výh. č. 6 z koleje 3 ani 5. Výhybky 1 a 3 budou jak kryté? Ta výkolejka se dává obvykle jedna a to ve směru, odkud se ti můžou utrhnout vagóny a vjet z vlečky nebo skladištní koleje do dopravní skupiny. Takže bych Vk1 viděl spíš vhodnou na krytí výh.7 ze směru od skladiště.

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 12:10 pm
od JBr
Yarda píše:To Se3 ti kryje výhybku č.8 z odbočky? Pak ale není krytá výh. č. 6 z koleje 3 ani 5. Výhybky 1 a 3 budou jak kryté? Ta výkolejka se dává obvykle jedna a to ve směru, odkud se ti můžou utrhnout vagóny a vjet z vlečky nebo skladištní koleje do dopravní skupiny. Takže bych Vk1 viděl spíš vhodnou na krytí výh.7 ze směru od skladiště.


Vykolejky krejou zeleznicni prejed na vlecce. Tohle mam udelany tak jak je to v realu u nas v Chotebori u nadrazi.

Se3 by melo byt spolecne pro koleje 3 a 5 (aspon jsem to takhle vykoukal z planku tusim u Cercan). Odjezdova navestidla a cast seradovacich jsou podle dobrise, ale tam je trpaslikem kryta jen prvni vyhybka zhlavi ze S smeru a pak vlecka.

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 12:31 pm
od Yarda
Jo ty výkolejky jsou na přejezdu, to jsem z toho nepoznal, OK...
Se3 je společné pro koleje 3 a 5 na výhybce 8, ale jak je krytá výh.6? Nebylo by lepší přesunout Se3 na výh.6 kolej 3 a přidat Se5 na výh.6 kolej 5?
Výhybky 1 a 3 nejsou kryté, ale když na výjezdu z výtopny je Véčko, tak proč ho nedat ke všem ostatním nekrytým výhybkám na levém zhlaví...?

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 12:49 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 1:01 pm
od JBr
Yarda píše:Se3 je společné pro koleje 3 a 5 na výhybce 8, ale jak je krytá výh.6? Nebylo by lepší přesunout Se3 na výh.6 kolej 3 a přidat Se5 na výh.6 kolej 5?
Výhybky 1 a 3 nejsou kryté, ale když na výjezdu z výtopny je Véčko, tak proč ho nedat ke všem ostatním nekrytým výhybkám na levém zhlaví...?


Updatnul jsem planek, pridal jsem Se5 a presunul Se3, to co rikas zni logicky :)

To leve zhlavi nemam kryte proto, ze jsem ho delal podle Dobrise (jak jsem psal vyse) a realna Dobris by tam podle planku take nemela nic mit:

Obrázek

VoVo píše:Ty výhybky na "slepé" straně bych taky udělal nějak jako říká Juro, ale chápu důvody. Vzhledem k tomu, že tam plánuješ otáčet 854 - pokud teda neplánuješ provoz 854+054+954 - nic delšího snad už v TT neznám z těch obyčejných vozidel, tak je to trochu problém s tou výtažnou kolejí...


Planuju 854+054 (zatim mam jen rozestavenou 854). Ten nakres je spis orientacni nez v meritku. Z WinTracku to zatim vychazi tak, ze by se na 1a i 2a mela Hydra vejit. Sice s minimalni rezervou, ale jo. Navic pokud se mi podari ziskat trosku vic mista nez se kterym zatim planuju, tak se vsechno patricne protahne.

VoVo píše:... z toho nákresu mi přijde, že ten obvod depa bude vpodstaťě "šup z výhybky do remízy" - hodně krátká kolej.


Pokud vse vyjde, tak by se pred tu remizu na kolej 101 melo vejit jeste zbrojeni naftou.

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 1:30 pm
od VoVo
Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 1:37 pm
od JBr
Pokud nezapomenu, tak vecer. V praci WinTrack nevedu :)