Navrh koncove stanice

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod pudl » pát 29 srp, 2008 8:41 am

Pokud chceš co nejdelší koleje,zkus místo vyhýbek použít přesuvnu nebo segmentovou točnu.Na některém fóru už to bylo zmiňováno.Je to řešení,které se mi líbí.
pudl
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 17 úno, 2008 1:06 pm
Bydliště: Mladá Boleslav-Dobrovice

Příspěvekod pan.martinek » pát 29 srp, 2008 8:51 am

Pokud vím, on chce mít spíše realistickou než v modulišti "krytou" stanici.
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod vlastimil vašíček » pát 29 srp, 2008 9:14 am

na tomhle prostoru s tolika kolejema toho s délkou moc nevyřeší.dalo by se to vyřešit, ale to by musel stanici natáhnout na dva kusy. zhlaví by tím pádem bylo na jiném modulu
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod JBr » pát 29 srp, 2008 12:09 pm

pudl píše:Pokud chceš co nejdelší koleje,zkus místo vyhýbek použít přesuvnu nebo segmentovou točnu.Na některém fóru už to bylo zmiňováno.Je to řešení,které se mi líbí.


Bohuzel to neni prilis realisticke reseni v Ceske republice v epose V.

vlastimil vašíček píše:na tomhle prostoru s tolika kolejema toho s délkou moc nevyřeší.dalo by se to vyřešit, ale to by musel stanici natáhnout na dva kusy. zhlaví by tím pádem bylo na jiném modulu


O stanici ze dvou dilu jsem premyslel, ale dostal bych se asi jen na 160 cm delky (2x80) a rozhodne bych uz nenasel asi misto, kde to mit umistene trvale bez uklizeni. Bydlime v 2+kk, takze mista nazbyt moc neni a navic nechci moc pokouset trpelivost moji lepsi polovicky :)
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Myšpulín » pát 29 srp, 2008 12:46 pm

Tak to sorry s tou trojcestnou. Jsi-li ale manuálně šikovný, můžeš si ji postavit.
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod JBr » stř 17 zář, 2008 1:31 pm

Tak jsem pod vlivem dalsich okolnosti zase prekopaval a skoncil u tohohle... Tentokrat uz je to na 95% finalni verze, cast uz jsem zacal i stavet.

Obrázek

Celek bude sestaveny ze 3 segmentu, celkem delka 200 cm. Segment s levym zhlavim a stanicni budovou bude trvale vystaveny jako samostatne diorama, zbyle dva segmenty stanice se budou ukladat na polici ve skrini. K celku jeste pocitam se segmentem s kusem sire trati s predvesti a vjezdovym navestidlem a casem i s vratnou smyckou ke trati a s nejakym zakoncenim vlecky.

Pocitam hlavne s osobni dopravou - 810, 814, 854, 742 + 010 nebo 714 + 010/021 (v podstate to, co vidam na 120 a 238). Nakladni vlaky vetsinou jen manipulaky, predpoklad 2-3 vozy soucasne maximalne, obvykle pro ACHP. Jednou za cas uceleny vlak s vozy do ACHP (ale ne vic jak 6-7 vozu).

Vyuzitelna delka koleje 1 vychazi na cca 100 cm, takze by se tam melo vejit vsechno, co bych chtel provozovat. Vytazna 1a a manipulacni 3a maji neco pres 50 cm. Mezi 3a a 5a bude vsazene skladiste s vjezdem mezi kolejemi.

V obvodu maleho depa bude na koleji 101a umistena jednokolejna remiza. Depo bude slouzit k udrzbe a zbrojeni paru mistnich 810, pripadne dozbrojeni 742/714. Pred remizou bude nejspis zbrojeni naftou. V tom pripade bude u sturcu koleje 101 zaparkovana MUVka a vedle koleje nejake harampadi tratovky. Dalsi variantou je zbrojeni na 101 a v tom pripade tratovku vynecham. Tohle jsem jeste nerozhodl na 100%.

Pripadne pripominky vitany (lec s levym zhlavim uz hybati nelze).
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod maayaa » čtv 18 zář, 2008 1:33 pm

To Se2 by mělo být před tou výkolejkou(asi Vk1),a pokud je ten přejezd s nějakou signalizací tak by obě Se měly být před ním
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod JBr » čtv 18 zář, 2008 1:37 pm

maayaa píše:To Se2 by mělo být před tou výkolejkou(asi Vk1),a pokud je ten přejezd s nějakou signalizací tak by obě Se měly být před ním


To me taky napadlo, jsem rad, ze mi to nekdo dalsi potvrdil. Tohle jeste muzu bezpecne zmenit. Dik :)

Dobris (hlavni inspirace nekterych veci) to ma podle nakresu tak jak to mam na obrazku, ale u spousty dalsich stanic (a i logicky) je to umisteni tak jak rikas.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod marek » čtv 18 zář, 2008 8:06 pm

Další možnou variantou je namísto Se2 umístit další výkolejku Vk3 - občas i ve skutečnosti k vidění, zřejmě je to levnější než návěstidlo. Spíše bych rozmýšlel, zda tu Se1 nešoupnout až za přejezd, aby šel tento uvolnit, zatímco posunující díl bude u označníku - nevím, kolik místa mezi hrotem V1 a přejezdem vlastně je.

U koleje 5a bych možná očekával volnou skládku a (zbytky) skladiště, aby bylo možno odbavovat i zásilky drobnách zákazníků a nejen tu vlečku.
marek
 
Příspěvky: 27
Registrován: ned 07 led, 2007 10:01 pm

Příspěvekod maayaa » čtv 18 zář, 2008 8:36 pm

marek píše:Další možnou variantou je namísto Se2 umístit další výkolejku Vk3 - občas i ve skutečnosti k vidění, zřejmě je to levnější než návěstidlo. Spíše bych rozmýšlel, zda tu Se1 nešoupnout až za přejezd, aby šel tento uvolnit, zatímco posunující díl bude u označníku - nevím, kolik místa mezi hrotem V1 a přejezdem vlastně je.


No to nevim,možná kdyby ta vlečka byla hooodně dlouhá a navíc ve stanici by nebylo tolik návěstidel.Ony by se i Sc1 a 3 nejspíš nahradily návěstí ''konec vlakové cesty''(námezník s červeným pruhem)a místo L1 a 3 by bylo skupinové návěstidlo
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod JBr » čtv 18 zář, 2008 10:00 pm

marek píše:U koleje 5a bych možná očekával volnou skládku a (zbytky) skladiště, aby bylo možno odbavovat i zásilky drobnách zákazníků a nejen tu vlečku.


Se skladistem pocitam mezi 3a a 5a a u 5a z druhe strany bude nejspis naznak volne plochy pro nakladani.

maayaa píše:No to nevim,možná kdyby ta vlečka byla hooodně dlouhá a navíc ve stanici by nebylo tolik návěstidel.Ony by se i Sc1 a 3 nejspíš nahradily návěstí ''konec vlakové cesty''(námezník s červeným pruhem)a místo L1 a 3 by bylo skupinové návěstidlo


Navestidla mi prosim nechte... :)

Jinak jsem koukal na fotky z Dobrise, ze ktere jsem "opisoval" vjezd, a je to tam opravdu tak, ze seradovaci trpaslik Se2 je tam prakticky u hrotu prvni vyhybky na koleji z Male Hrastice a je umisteny jen kousicek od prejezdu (tzn. tam co mam ja Se1):

http://www.pacifikem.cz/nahled.php?inc= ... 2006-10_02
http://www.pacifikem.cz/nahled.php?inc= ... 2006-10_05

Druhy trpaslik, Se1 u vlecky, je pak taky za prejezdem uz uvnitr stanice, tak jak mam Se2:

http://www.pacifikem.cz/nahled.php?inc= ... 4-04-11_00
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod maayaa » pát 19 zář, 2008 2:14 pm

No i takový věci se dějou,nejspíš ten přejezd neni automatickej,ale ručně ovládanej ze stavědla(nebo od někud)jinak by to Se bylo před přejezdem a krylo by ho.
Ale proti návrhu nemůžu mít nic,je konec konců na každym co se mu líbí.Jen jsem tak napsal co by na lokálce bylo v koncový stanici.
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod JBr » pát 19 zář, 2008 8:25 pm

Nicmene tvoje argumenty me stejne primely projit jeste nejake planky a nakonec jsem obe Se hodil pred prejezd.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků