Stránka 1 z 3

Návrh Kolejiště H0

PříspěvekNapsal: stř 13 srp, 2008 7:48 pm
od StandaR
Tak sem zde po asi pul roce hledání, vymýšlení, přemýšlení ( abyste neřekli staré téma o mých plánech jsem smazal ať neplevelím )

Motiv je prostě stanice většího rázu s velkým provozem pár a dieselů, epocha III - IV , Zbytek si snad odvodíte :wink:

Obrázek
Skrytou část dodělám zítra nebo pozítří
Co vy nato?..co byste vylepšili??

PS: obrázek je na jiném serveru , abyste neřekli :D :D

PříspěvekNapsal: stř 13 srp, 2008 8:52 pm
od pan.martinek
Mě se to zdá dobré, sice bych si toto nikdy nepostavil- sem spíš pro pozorování krajinky, než složité přejíždění na nádraží, ale jinak SUPER, jenom tu kolej, co vychází z pravého zhlaví hlavíno nádraží, bych co nejvíce opticky oddělil od nádraží a rotundy na páry nejspíš? Vypadá to tam už tak divně. Rotundu bych třeba dal na kopec a onu kolej nechal pomalu klesat kopcem(asi rozstříleným- prostě proraženým do určité části a pak přecházející do tunelu). Ale to nechám na tobě, stačí lesy, i když klesání a stoupání je hezčí :D. U dolní stanice bych z kusé koleje vpravo, udělal dvojkolejnou vlečku a kolej, co jde po kraji bych opět opticky oddělil- třeba ji dal níž se skalou potaženou sítí proti sesypání, ale to jsou všechno takové detaily. Myslím, že je to použitelné, jen ještě dodej to skryté. Asi přibližně vím, ale stejně. Třeba bych tam, využil možnosti přejíždění z jedné trasy do druhé, když už jsou tunely tak blízko u sebe, ale nevím, jak to vyjde s výškou.

PříspěvekNapsal: stř 13 srp, 2008 8:58 pm
od StandaR
Jak říkáš vše bude opticky oddělené eště je to bez doplňků, dodám zítra už na tom makaám..

PříspěvekNapsal: čtv 14 srp, 2008 3:45 pm
od Jarda H.
Abé, docela zajímavé prostorové řešení :lol: ! Jsme zvědav na skrytou část - předpokládám, že tam budeš mít kromě smyčky na otáčení vlaků i propojení kolejí tak, aby umožnily jízdu vlaků jako by na okruhu :wink: ). Přece jen občas člověk pustí vlak a jen tak kouká, přemýšlí, předvádí se, ....

Malá připomínka k depu, či spíše jen můj osobní názor - rozpoznal jsem tam zbrojení naftou (vedle rotundy), pískování, vodní jeřáb, klasický jeřáb na montážní práce ! Asi bych si doplnil jednu dvě kusé koleje (z točny) na odstavení lokomotiv mimo rotundu ?! Taky by se daly na koleje "odložit" stavební vlak, lokomotivy nebo MUV-ky do šrotu, parní sněhová fréza, ....

PříspěvekNapsal: čtv 14 srp, 2008 4:10 pm
od StandaR
Jarda H. píše:Abé, docela zajímavé prostorové řešení :lol: ! Jsme zvědav na skrytou část - předpokládám, že tam budeš mít kromě smyčky na otáčení vlaků i propojení kolejí tak, aby umožnily jízdu vlaků jako by na okruhu :wink: ). Přece jen občas člověk pustí vlak a jen tak kouká, přemýšlí, předvádí se, ....

Malá připomínka k depu, či spíše jen můj osobní názor - rozpoznal jsem tam zbrojení naftou (vedle rotundy), pískování, vodní jeřáb, klasický jeřáb na montážní práce ! Asi bych si doplnil jednu dvě kusé koleje (z točny) na odstavení lokomotiv mimo rotundu ?! Taky by se daly na koleje "odložit" stavební vlak, lokomotivy nebo MUV-ky do šrotu, parní sněhová fréza, ....


No nějak se to vyřešit muselo aby se tam dalo hýbat :D :D :D v tom depu koleje eště přibudou, skryťák , No ta smyčka se tam snad nějak vejde, doufam, uvidime dneska to navrhnu a hodim to sem

PříspěvekNapsal: čtv 14 srp, 2008 5:36 pm
od Jarda H.
Ještě mne napadlo, zda ta objízdná kolej (jedna ze dvou, co vedou v depu na točnu směrem od stanice - konkrétně ta spodní), by neměla mít jiné zaústění do stanice ?! Možná by se měla rozvětvit až po vyjetí z výhybky ze stanice do depa ! Dle stávajícího návrhu tedy výhybka z vrchní koleje cca před jeřábem a vytvoří tu druhou, spodní objízdnou kolej :?:
Tady by poradil hlavně milan f. :lol: :!:

PříspěvekNapsal: pát 15 srp, 2008 8:11 am
od Michal Šuhajda
Jarda H. píše:Ještě mne napadlo, zda ta objízdná kolej (jedna ze dvou, co vedou v depu na točnu směrem od stanice - konkrétně ta spodní), by neměla mít jiné zaústění do stanice ?! Možná by se měla rozvětvit až po vyjetí z výhybky ze stanice do depa ! Dle stávajícího návrhu tedy výhybka z vrchní koleje cca před jeřábem a vytvoří tu druhou, spodní objízdnou kolej :?:
Tady by poradil hlavně milan f. :lol: :!:

Nějak jsem žil v představě, že Abé už staví podle návrhu Milana Ferdiána. :shock:
Přijde mi torchu škoda, že není vidět moc tratě, viditelný úsek je tak na umístění vjezdového návěstidla před stanicí. Pak se mi zdá zbytečná remíza v koncové stanici. Při podobné délce lokálky by asi lokomotivy a mot. vozy jezdily nejen zbrojit, ale i nocovat do depa v odbočné stanici (i za cenu ranní strojové jízdy do koncové stanice)
V odbočné stanici je prapodivný začátek levého zhlaví, kdy hlavní trať vede přímo přes angličana, ze kterého odbočuje vedlejší trať (dá se to vyřešit poměrně jednoduše nahrazním první veksle za mostem symetrickou výhybkou). Taky není zcela jasné která kolej ve stanici je hlavní. Co se týká napojení depa tak má Jarda pravdu, že je taky zvláštní. Depa se stavěly tak, aby byl provoz pokud možno oddělen od dění ve stanici. Možná by bylo lepší depo připojit výhybkou z poslední koleje až těsně u horního okraje a rozvětvit koleje a prodloužit je, případně udělat druhé napojení úvratí z výtažné koleje.

PříspěvekNapsal: pát 15 srp, 2008 9:30 am
od Jarda H.
Michal Šuhajda píše: ... Nějak jsem žil v představě, že Abé už staví podle návrhu Milana Ferdiána. :shock:

Sice jsem do uložených plánků nekoukal, ale mám dojem, že pro Abého milan f. plánek nedělal ?!

Michal Šuhajda píše: .... Přijde mi torchu škoda, že není vidět moc tratě, viditelný úsek je tak na umístění vjezdového návěstidla před stanicí. Pak se mi zdá zbytečná remíza v koncové stanici. ....

Ta viditelná část trati (respektive to, že je málo vidět) - to je holt daň za to prostorové řešení - hlavní stanice rozsáhlá do délky, na užší části segmentů pak koncová stanice, taky maximálně protáhlá (aby se tam nevešel vlak jenom s malým počtem vagonů, co už není vlak :lol:)

PříspěvekNapsal: pát 15 srp, 2008 9:35 am
od petrh
me se tady libi jak Bbe udelal tu vlecku k tovarne nad rekou...jinak bych mozna ubral jeden most?

PříspěvekNapsal: pát 15 srp, 2008 9:48 am
od Jarda H.
To Abé S. : co se týká depa, možná bych celou rotundu posunul trochu směrem doprava dolů, ve směru chodu hodinových ručiček, pak rovnoběžně s rotundou by se mezi rotundu a příjezdové koleje na točnu mohly vejít 2 (možná 3) kusé koleje, taky upravit ten příjezd do depa vč. napojení na stanici :lol:
Chce to samozřejmě namalovat v měřítku, tedy ve Wintracku, jak to vyjde ! Ale je to jen můj názor, stavitel jsi ty :D !

PříspěvekNapsal: pát 15 srp, 2008 10:43 am
od Michal Šuhajda
[quote="Jarda H."] Sice jsem do uložených plánků nekoukal, ale mám dojem, že pro Abého milan f. plánek nedělal ?!
Možná se pletu a Abeů je tu víc, ale u tohohle plánkumi "plus mínus" sedí i prostor...

003-H0/5200*2700/PECO-CODE100

PříspěvekNapsal: pát 15 srp, 2008 11:34 am
od milan ferdián
Kolejiště pro Abého bylo zpracováno v měsíci březnu tohoto roku (pro to ty datumy na návrzích).Je pod číslem 003-H0/5200*2700/PECO-Code100 (magazín.modely.biz).Vycházel jsem z podkladů ,které mi Abé poslal a to z již zhotovených rámů (míry rámů) a z té známé točny se šestimístnou rotundou.A vím ,že jsem musel narychlo předělávat skrytou stanici z kolejiva PECA na kolejivo PIKO A-gleis.
Abé mě již dříve informoval (červen),že toto kolejiště stavět nebude,ikdyž jsem byl dost překvapen ,z jakého důvodu projekt padl , ale jeho rozhodnutí respektují .
Tady vyvstala ,ale otázka ,zda má vůbec cenu dál zpracovávat návrhy kolejišť pro jednotlivce,protože se z 99% se stane co stalo.Takže teď stojím na křižovatce, buď budu nadále navrhovat tyto kolejiště (byť i placené) pro jednotlivé zájemce,byť za tu cenu ,že později padnou nebo jít druhou cestou a to věnovat se celkově všem modelářům s tím ,že budou mít možnost si vybrat takové kolejiště,které nejsou šité na míru dané místnosti nebo již zhotovených rámů.
Je tu i poučení pro všechny stavitelé budoucích kolejišť.
Jarda H,Michal Šuhajda a ostatní zkušení modeláři, Vás upozorňují ,že to je běh na dlouhou štreku (viz.Alánek).Nelze za par dní vymyslet rychle a na počkání zrealizovat dobrý projekt kolejiště.

P.S.Podklady od Abého mám v archívu. M.F.

PříspěvekNapsal: pát 15 srp, 2008 12:52 pm
od StandaR
No abyste si nemysleli mě se ten milanův návrh taky strašně líbil ale prostě to neprošlo, to depo zkusiom upravit jak říkáš Jardo

to Perth " jak ubrat jeden most?..kudy bych tu řeku vedl?..myslíš jako že by se tak prudce stočila ?...já se jen ptám tuhle situaci jsem viděl v Tišnově tak nevím

PříspěvekNapsal: pát 15 srp, 2008 1:34 pm
od Michal Šuhajda
milan ferdián píše:Kolejiště pro Abého bylo zpracováno v měsíci březnu tohoto roku (pro to ty datumy na návrzích).Je pod číslem 003-H0/5200*2700/PECO-Code100 (magazín.modely.biz).Vycházel jsem z podkladů ,které mi Abé poslal a to z již zhotovených rámů (míry rámů) a z té známé točny se šestimístnou rotundou.A vím ,že jsem musel narychlo předělávat skrytou stanici z kolejiva PECA na kolejivo PIKO A-gleis.

Už jsem se skoro nechal zviklat, tuším, že k tomu kolejišti byla i diskuze, kde se dal původní zadavatel projektu odhalit, ale nechtělo se kvůli takové drobnosti pátrat.
milan ferdián píše:Abé mě již dříve informoval (červen),že toto kolejiště stavět nebude,ikdyž jsem byl dost překvapen ,z jakého důvodu projekt padl , ale jeho rozhodnutí respektují .

Docela by mě zajímalo proč (jestli to není tajný). Už proto abych věděl co mě může potkat. Sám jsem na moc důvodů nepřišel, zvlášť když se tu objevil s projektem podobným (námětově) i co do rozsahu,
milan ferdián píše:Tady vyvstala ,ale otázka ,zda má vůbec cenu dál zpracovávat návrhy kolejišť pro jednotlivce,protože se z 99% se stane co stalo.Takže teď stojím na křižovatce, buď budu nadále navrhovat tyto kolejiště (byť i placené) pro jednotlivé zájemce,byť za tu cenu ,že později padnou nebo jít druhou cestou a to věnovat se celkově všem modelářům s tím ,že budou mít možnost si vybrat takové kolejiště,které nejsou šité na míru dané místnosti nebo již zhotovených rámů.
Je tu i poučení pro všechny stavitelé budoucích kolejišť.Jarda H,Michal Šuhajda a ostatní zkušení modeláři, Vás upozorňují ,že to je běh na dlouhou štreku (viz.Alánek).Nelze za par dní vymyslet rychle a na počkání zrealizovat dobrý projekt kolejiště.
P.S.Podklady od Abého mám v archívu. M.F.

To je těžké, jen málo lidí (včetně mě :) ) si nechá poradit a nakonec do plánku stejně vymyslí další "vylepšení", které plán znehodnotí (třeba když se někomu zdají tři patra nad sebou moc a tak vynechá jedno SN se smyčkou nebo rovnou udělá "vovál" :) )
Teprve časem pochopí, že zadat přesné a pravdivé podmínky dobrému architektovi a nechat si plánek udělat je lepší než se s ním smolit a postupně ho dodělávat.
Možná je velký zádrhel v tom, že spousta lidí (zadavatelů) neví co přesně chce, jenže ve chvíli, kdy jim člověk něco navrhne řeknou, že to není přesně ono, v horším případě si to rozmyslí až během stavby.
Tohle znám i z vlastní zkušenosti, ještě že jsem poslední kolejiště stavěl po dílech, původně mělo vypadat úplně jinak.
Co se týká plánováíní, pomalu se blížím do finiše, už jsem nad ním strávil pár večerů (a už jsem dost věcí předělal) a to hlavně přemýšlením, protože kreslení vymyšleného už jde rychleji. Mylsel jsem, že ho zveřejním už teď, ale počkám do příštího týdne.

PříspěvekNapsal: pát 15 srp, 2008 1:37 pm
od Michal Šuhajda
Abe Simpson píše:No abyste si nemysleli mě se ten milanův návrh taky strašně líbil ale prostě to neprošlo, to depo zkusiom upravit jak říkáš Jardo

to Perth " jak ubrat jeden most?..kudy bych tu řeku vedl?..myslíš jako že by se tak prudce stočila ?...já se jen ptám tuhle situaci jsem viděl v Tišnově tak nevím

To taky nevím jak to Petrh myslel. Ty dva mosty jsou v pohodě spíš bych podumal nad tím zhlavím.