Princip volby návěstí
Účastník tohoto fóra položil otázku, zda by bylo možné návěstní dekodér MGP upravit tak, aby umožňoval zobrazovat návěsti v plném rozsahu podle současnosti. Nynější systém umožňuje realizovat rychlostní návěstní soustavu ČSD/ČD, v níž lze realizovat na vjezdu návěsti „stůj“. „volno“. „40 a volno“, „přivolávací návěst“ a „předvěst“. Na odjezdovém návěstidle lze zobrazit „stůj“, „volno“, „40 a volno“ a „posun povolen“.
Vjezdová návěst může být závislá na odjezdové, může tedy jít i o znaky „vjezd povolen a očekávej stůj“, „40 a očekávej stůj“ a „40 a očekávej volno“. Ovládání kolejiště lze řešit použitím dvou tlačítek na ovládacím panelu formou „odkud-kam“, případně jako u reléovky s využitím kombinace bílého a zeleného tlačítka, lze tedy při volbě rozlišit zda se jedná o vlakovou nebo posunovou cestu.
Podstatný je princip tvorby návěstí. Návěstní znak se vytváří automaticky podle nastavené cesty, „výpravčí“ se tedy nemusí po zadání cesty starat také o zadání příslušné návěsti, návěstní znak se vytvoří podle postavení výhybek ve zvolené cestě a obsazení kolejí, nemůže se tedy například stát, že by se zobrazila návěst „volno“ (nebo 40 a volno), jestliže je zvolená staniční kolej obsazená.
Systém byl vytvořen pro modulovku a pokud je moje zkušenost, kluby soudobý provoz nerealizují, takže nemožnost realizace kompletní soudobé návěstní soustavy nechybí. Pro výpravčího na modulové stanici je ideální, že mu stačí, že postaví cestu a nemusí se starat o nastavení návěstidel.
Systém je samozřejmě použitelný i na jakémkoli kolejišti, při akceptování shora uvedených možností.
Vjezdová návěst může být závislá na odjezdové, může tedy jít i o znaky „vjezd povolen a očekávej stůj“, „40 a očekávej stůj“ a „40 a očekávej volno“. Ovládání kolejiště lze řešit použitím dvou tlačítek na ovládacím panelu formou „odkud-kam“, případně jako u reléovky s využitím kombinace bílého a zeleného tlačítka, lze tedy při volbě rozlišit zda se jedná o vlakovou nebo posunovou cestu.
Podstatný je princip tvorby návěstí. Návěstní znak se vytváří automaticky podle nastavené cesty, „výpravčí“ se tedy nemusí po zadání cesty starat také o zadání příslušné návěsti, návěstní znak se vytvoří podle postavení výhybek ve zvolené cestě a obsazení kolejí, nemůže se tedy například stát, že by se zobrazila návěst „volno“ (nebo 40 a volno), jestliže je zvolená staniční kolej obsazená.
Systém byl vytvořen pro modulovku a pokud je moje zkušenost, kluby soudobý provoz nerealizují, takže nemožnost realizace kompletní soudobé návěstní soustavy nechybí. Pro výpravčího na modulové stanici je ideální, že mu stačí, že postaví cestu a nemusí se starat o nastavení návěstidel.
Systém je samozřejmě použitelný i na jakémkoli kolejišti, při akceptování shora uvedených možností.