Stránka 1 z 1

H0 - L 2700x550 / 2100x350

PříspěvekNapsal: pon 06 led, 2025 7:10 am
od MarekP
Dobrý den,
připravil jsem si pro své prostorové možnosti návrh kolejiště H0 ve tvaru L s rozměry 2700/500 x 2100/350. Bude se jednat (mimo zkušební ovál pro otestování základních postupů a digitálního ovládání) o stavbu prvního kolejiště, proto jsem zvolil návrh v jedné rovině. Návrh kolejiště je inspirovaný panem Milanem Ferdiánem a je kombinací jeho dvou návrhů (Peréš a Bohunice z knihy Plány kolejišť IV). Plán ze SCARM přikládám. Část kolejiště bude skrytá (levá část nahoře a pravá část nahoře).

Cílem kolejiště je jízda osobních vozů dle jízdního řádu z jednoho místa do druhého a provoz nákladních vlaků včetně posunu. Kolejivo bude TILLIG ELITE s digitálním ovládáním kolejiště.

Prosím zkušenější kolegy o případné náměty na úpravu návrhu.

Děkuji

S přáním všeho dobrého do roku 2025

Marek

Re: H0 - L 2700x550 / 2100x350

PříspěvekNapsal: pát 24 led, 2025 4:24 pm
od MarekP
Návrh kolejiště L - U - 1fáze.png
Dobrý den, všem.

zasílám aktualizaci původního návrhu včetně dodatečných informací.
Prosím o radu a konzultaci k návrhu mého kolejiště ve velikosti H0. Připravil jsem si pro své prostorové možnosti návrh kolejiště ve tvaru L (U) s rozměry uvedenými v přiloženém návrhu. Bude se jednat (mimo zkušební ovál pro otestování základních postupů stavby a digitálního ovládání) o stavbu prvního kolejiště, proto jsem zvolil návrh v jedné rovině. Návrh kolejiště je inspirovaný panem Milanem Ferdiánem a je kombinací dvou návrhů (Peréš a Bohunice z knihy Plány kolejišť IV). Část kolejiště bude skrytá za kulisami. Kolejiště bude mít viditelnou malou koncovou stanici a jednu stanici odbočnou.
Provoz bude zasazen do epochy IV - 2x motorové vozy M152 + 2x dieselové lokomotivy T435 + max. 4 nákladní vozy typu Zn, Vt (délka cca 10 cm na vůz). Cílem je simulace jízdy z jednoho místa do druhého včetně provozu nákladních vozů a posunu.
V této části nepočítám se skrytým nádražím v nižší úrovni. Toto kolejiště bude realizováno v 1. fázi a bude doplněno kolejištěm, které budu v budoucnu dále realizováno ve 2. fázi v rozměru dle přiloženého plánu prostoru.
Přiložený návrh má dvě varianty - varianta 1 - kolejiště do L. Varianta - kolejiště ve tvaru U. U této varianty si nejsem jistý zpracováním koncové stanice.
Kolejivo bude TILLIG ELITE s digitálním ovládáním kolejiště.

Prosím zkušenější kolegy o případné náměty, návrhy na úpravu návrhu.

Děkuji předem

Marek

Re: H0 - L 2700x550 / 2100x350

PříspěvekNapsal: pát 24 led, 2025 5:12 pm
od Střelec
První varianta nevypadá nejhůř, staniční koleje v obou stanicích by mohly být delší. Problém vidím v obsluze skryťáku - pokud nebude přístupný ze "své" strany, tak se do něj přes kulisu špatně poleze. A ruční obsluhu nelze nikdy vyloučit.
Co se týká viditelných zakončení obou variant - možnost objetí soupravy by rozhodně nebyla na škodu.

Re: H0 - L 2700x550 / 2100x350

PříspěvekNapsal: sob 25 led, 2025 4:48 pm
od Ivan
Obecně působí lépe, když je stanice pootočena vůči rámu. Nacrtl jsem jen rychle v mobilu.

Možná bych ještě prohodil směr spojek, aby u manipulaku z vlečky byla možnost objet loko soupravu, jak píše Střelec.

sketch-1737824080719.png

Re: H0 - L 2700x550 / 2100x350

PříspěvekNapsal: pon 27 led, 2025 6:57 am
od MarekP
Střelec píše:První varianta nevypadá nejhůř, staniční koleje v obou stanicích by mohly být delší. Problém vidím v obsluze skryťáku - pokud nebude přístupný ze "své" strany, tak se do něj přes kulisu špatně poleze. A ruční obsluhu nelze nikdy vyloučit.
Co se týká viditelných zakončení obou variant - možnost objetí soupravy by rozhodně nebyla na škodu.


Dobrý den,
děkuji za zpětnou vazbu. Ztíženou obsluhou skryťáku jsem si vědom. Za tímto účelem jsem objednal od ESPB elektromagnetický rozpojovač, který jsem už obdržel. Budu tento týden testovat funkčnost a využitelnost. Jejich instalací tak omezím nutný přístup do skryťáku pouze v případě vykolejení nebo jiné nenadálé události.

Re: H0 - L 2700x550 / 2100x350

PříspěvekNapsal: pon 27 led, 2025 7:01 am
od MarekP
Ivan píše:Obecně působí lépe, když je stanice pootočena vůči rámu. Nacrtl jsem jen rychle v mobilu.

Možná bych ještě prohodil směr spojek, aby u manipulaku z vlečky byla možnost objet loko soupravu, jak píše Střelec.

sketch-1737824080719.png


Dobrý den,

děkuji moc za podnět. Zkreslím v průběhu tohoto týdne jako variantu. Je to o prostoru, kdy max. šíře desky pro kolejiště je 550 mm.