Stránka 1 z 1

PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: ned 15 pro, 2024 11:47 am
od rawen
Nazdar,
ať neplevelíme vánoční vlákno, založil jsem pro Milanův plánek toto zde.

V TT na EW1 to vychází s obrovskou rezervou takto:
pf.jpg


Radek

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: ned 15 pro, 2024 4:24 pm
od jozef
myslel som si ,že tá šírka v TT bude menšia, ale zredukovať sa to ešte dá

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: ned 15 pro, 2024 5:57 pm
od hank61
jozef píše:myslel som si ,že tá šírka v TT bude menšia, ale zredukovať sa to ešte dá


To jistě dá, ale tím to ztratí kouzlo, které tomu dává daný prostor :wink:

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: ned 15 pro, 2024 6:13 pm
od jozef
hank61 píše:
jozef píše:myslel som si ,že tá šírka v TT bude menšia, ale zredukovať sa to ešte dá


To jistě dá, ale tím to ztratí kouzlo, které tomu dává daný prostor :wink:


s tým súhlasím, ale kam to potom dať, už teraz mám koľajisko z troch segmentov napchaté v dvoch skriniach, na poličkách všelijaké nedokončené diorámy, a keď vojde manželka do izby tak v tej chvíli stratí kúzlo aj ona :),povedla že to v tej izbe vypadá ako v dielni.

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: ned 15 pro, 2024 6:27 pm
od Martin70
Radku děkuji za Tvůj příspěvek. Při jeho shlédnutí mě teprve trklo, že se tam druhý tunelový portál a menší skryté nádraží za kulisou. :idea: Já jsem na první pohled myslel, že je tam jen jedna výhybka a trať vede jen pod ten mostek. Za mě je to taky zajímavý námět a krásné "zkoušeliště" vlaků a posunů na menším prostoru. :P :D

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: pon 16 pro, 2024 6:22 am
od Fox
Tak co, jde se na to? (rawen) :lol:

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: pon 16 pro, 2024 7:11 am
od rawen
Ono je to složitější... :)
Námět pěknej, doma bych si chtěl něco postavit (všechny moduly i vlaky mám trvale v klubovně, a ta teď bude do Tří králů nepřístupná). Ale první, co mě zajímalo, jestli by se k tomu nedalo naroubovat modulové rozhraní. :lol:
A pak ten provoz... Na jednom místě se snažíme napodobit realitu řekněme IV. a novějších epoch, ale tohle je je někam hlouběji do minulosti, mikromanipulace...
Další otázkou by byl provoz; Intellibox Basic je prostě zlatá a nepřekonatelná, ale přenášet ji nebudu a druhou shánět taky ne.

Abych to shrnul, LENOST opět slavně zvítězí :D

Radek

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: pon 16 pro, 2024 7:25 am
od sidlo
rawen píše:Ale první, co mě zajímalo, jestli by se k tomu nedalo naroubovat modulové rozhraní. :lol:

Třeba radula63 si kolejiště narouboval http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=4120&start=450#p323083.

356191035_6229999917119987_1052409385932259746_n.jpg
356191035_6229999917119987_1052409385932259746_n.jpg (81.79 KiB) Zobrazeno 3911 krát

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: pon 16 pro, 2024 8:38 am
od Střelec
Díky za osamostatnění vlákna!
Naroubovat modulovku? Otázka je, na který konec. Je to pěkné, dá se na tom vyblbnout. Jen si už delší dobu říkám, jestli by středové křížení s dvěma výhybkami neměl nahradit angličan, nebo pouhá dvojice výhybek. Schéma by se zúžilo a asi by bylo nutno více využívat kulisy.

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: pon 16 pro, 2024 8:57 am
od milan ferdián
Střelec píše:Díky za osamostatnění vlákna!
Jen si už delší dobu říkám, jestli by středové křížení s dvěma výhybkami neměl nahradit angličan, nebo pouhá dvojice výhybek. Schéma by se zúžilo a asi by bylo nutno více využívat kulisy.

Nic tím nezískáš, jen zrušíš dané kouzlo :( .

Rawen/Radku, délka 1,0 m/hloubka na levé straně 40,0 a na pravé straně 30, cm.
-m-

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: pon 16 pro, 2024 1:17 pm
od Ivan
O náhradě křížení za anglicana u MSJF jsem také uvažoval, ovšem fakt to nemá smysl. Max pro nějaké objizdeni vozu motorakem.
Bude to také delší.

Tohle kolejiště má ještě jednu možnost, a to umístit vlevo do rohu přesuvnu přes 3 koleje. Ale asi to taky nemá moc smysl z provozního hlediska. Spíše jako vtip pro diváka.

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: pon 23 pro, 2024 6:52 pm
od jafobe
Vyjádřím se k tomu jako původce daného podnětu, který trochu ovlivnil Milanovu tvorbu.. byť mám stejně pocit že jsem to už dřív někde viděl jinde, byť možná v trochu jiném smyslu fungování.

Ono původní myšlenka fungování základu MSJF byl na co nejkratším úseku dostat vlak pryč ze scény a zase zpět o malej kousek dál, pomyslně prodloužit trať mezi dvěmi stanicemi jen ne běžným způsobem neboli delší průběžnou kolejí). To vše ideálně na délce kratšího tunelu, aby vlak přirozeně ze zorného úhlu zmizel ale neobjevil se hned na druhé straně (aby se prosloužila co nejvíce trať mezi dvěmi stanicemi A a B končícími na každé straně poblž onoho tunelu kterým vlak projíždí, aby nedošlo k tomu že na jedné straně ve stanici A je odjíždějící vlak ještě ve stanici posledními vozy a na druhé už přijíždí do stanice B a měl by začít bzrzdit... prostě a jednoduše odjede pomalu zrychlujíc mimo kde ho divák nevidí, zmizí v tunelu a je pak jedno jak rychle zastaví (pokud to nebude se zvukem který by bylo trochu slyšet a danou iluzi by trochu kazil... 8)

Ano, nanahrazení dvou výměn s křížem jedním angličanem by šlo ale určitě se tím prodlouží prostor potřebný pro "zmizení", což u takto malých projektů je trochu kontraproduktivní. Být to mna kolejišti kde nevadí že prostor pro zmizení bude místo 20 cm třeba 4O tak by to bylo jedno. Tady je ale potřeba daný prostor pro "zmizení" minimalizovat. Pokud si to bude někdo chtít postavit delší tak si tam toho angličana může klidně dát ale musí počítat s tím že nebude zrovma moc dobře přístupný v případě vykolejení na něm. Přecijen pravděpodobnost problémů na jednoduchém křížení se mi jeví podtatně menší a vyhybky samotné už budou na daleko přístupnějším místě.
Alespoň tak bych to viděl já. :wink:

Jaromír

Re: PF2025 od MF

PříspěvekNapsal: pon 23 pro, 2024 6:55 pm
od Zlámalík
Aneb jde to, ale už to nebude to, co to je :D