Stránka 4 z 4

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: pon 06 lis, 2023 9:19 pm
od HonzaV
Co mi zatím vůbec nefunguje a nevím si rady je signalizace obsazení. Ne a ne se doměřit avometem.

Já na to přijdu, ale ne dneska.

Ideálně aby to svítilo, i když je kolej “vypnutá”

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: pon 06 lis, 2023 10:24 pm
od Zlámalík
Co kdybys v polystyrénu vyhlodal kapsu, abys mohl diodu zapustit pod rovinu pražců?
Ale ne - až to budeš předělávat na digitál, diody budeš stejně vyndavat, tak si je do štěrku nedávej :D

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: úte 07 lis, 2023 9:19 am
od HonzaV
Zlámalík píše:Co kdybys v polystyrénu vyhlodal kapsu...

na kapsu jsem si myslel... ale diody budou ve finále na straně panelu, nikoliv kolejí.

Zlámalík píše:až to budeš předělávat na digitál, diody budeš stejně vyndavat, tak si je do štěrku nedávej

asi tak... nějak... možná... někdy...

Mimochodem, poté, co jsem našemu dědovi poslal video, jak s jeho vnukem jeho koleje a mašiny jezdí a je vidina, že fakt přibude i krajina, tak mi brečel do telefonu. :wink:

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: stř 08 lis, 2023 10:57 pm
od HonzaV
Add analog a signalizace obsazení:
Tohle http://www.masinky2003.wz.cz/indikace_obsazeni.html mi podle logiky svítí JEN když je kolej obsazená A ZÁROVEŇ vypnutá.
IMG_0353.jpeg

-> svítím…


Je-li kolej spínačem zapnutá, je napětí na větví odpor-dioda 0V a světlo obsazení se nekoná - achjo :| co s tím? Aby svítilo obsazení i v okamžiku zapnutém úseku?

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: čtv 09 lis, 2023 8:56 am
od Miloš_P
Tohle se používá v digitálu, ale funguje to i v analogu. Pokud je v úseku odběr proudu, LED svítí. Nefunguje to samozřejmě na odpojené úseky. Takže kombinace obou řešení.
http://masinky2003.wz.cz/indikace_obsazeni_DCC.html

Pozn. Pro analog bude tento obvod fungovat pouze pro jeden směr. Pro oba směry je potřeba zapojit LEDku přes diodový můstek.

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: čtv 09 lis, 2023 9:23 am
od marian_r
prečo nie zenerova dióda?

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: čtv 09 lis, 2023 11:54 am
od jipol57
HonzaV píše:Je-li kolej spínačem zapnutá, je napětí na větví odpor-dioda 0V a světlo obsazení se nekoná - achjo :| co s tím? Aby svítilo obsazení i v okamžiku zapnutém úseku?

Že by pomohl digitál :?: :D A nemusely by se úseky odpojovat. A mašinky by i při stání svítily (vrčely).
A obsazený úsek by svítil vždycky, když by tam mašinka jela, nebo stála.

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: čtv 09 lis, 2023 12:31 pm
od Miloš_P
Digitál by to vyřešil, ale montovat dekodéry do těch starejch mašin bych teda nechtěl :cry:

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: pon 20 lis, 2023 2:44 pm
od HonzaV
Jezdíme ve třech, takže máme dva výpravčí a jednoho mašinfíru, neb zatím můžeme pouze jednu mašinu na kolejišti.
IMG_0446.jpeg



A jeden malý update: vnitřní kolej SN šla ven, jak navrhnul Pavel.

Pavel-HP píše:Malá připomínka. Vzhledem k tomu, že se zdá dostatek prostoru na šířku, tak bych tu nejkratší kolej, vnitřní, ve skrytém nádraží zrušil a dal na vnějšek skrytého nádraží. Délka kolejí bude o dost delší.
HP.


Tím máme ve SN čtyři stejně dlouhé koleje. Na foto ještě není.

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: pát 29 pro, 2023 6:06 pm
od HonzaV
Pomalu ale jistě ve mně zraje myšlenka na postupnou obměnu kolejiva bttb na tillig. Jak je to s geometrií výhybek proti bttb plechu? Oblouky z flexi kolejí dokážu zřejmě bezpečně vyměnit 1:1, ale výhybky?

Poraďte prosím

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: pát 29 pro, 2023 6:23 pm
od Kavka_
Nevím, ale viděl bych to na nové dveře... a vzít to od začátku.

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: pát 29 pro, 2023 9:04 pm
od MichalM
Nemáš tam žádnou krajinu, takže bych se geometrií nezabýval. Prostě kup kolejivo a poskládej to znovu. Pokud bys to měnil po částech, tak bych stejně dělal vždy celou stanici a napojení přizpůsobit novému kolejivu. Pokud se pustíš do výměny, tak si ještě zhodnoť, jestli ti stávající uspořádání kolejí vyhovuje. Vím, že jsi to řešil podle dostupných kusů, tak by byla šance to se změnou kolejí vylepšit. Navíc jak ty flexi naohýbáš, tak už je pořádně nenarovnáš. Ty kolejnice si dost pamatují, nové se dají položit krásně rovně, ale jak to jednou vytvaruješ, tak se to blbě upravuje.

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: sob 30 pro, 2023 3:50 pm
od Ivan
Terén máš placku, tak se nedrž geometrie BTTB. Nakresli si nový plánek, klidně obdobný.
Já stavěl vše z flexi. Koleje předem nutno ohnout do cca poloměru. Výhodou stavby z metrových prutů je menší množství spojů a také nižší cena. Doporučuji koupit zvlášť 1m pruty a pražce.

Základní výhybky EW1 mají trochu jinou geometrii, ale v tvém případě se to zásadně lišit nebude.

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

PříspěvekNapsal: pon 08 dub, 2024 7:48 am
od lajblt
Pokud nahradíš plechové kolejivo BTTB profilovým, zkrátí se staniční koleje, ale zas takový rozdíl to nebude. Plechové výhybky mají 22,5st./R286, Tillig 15st./R353. Obloukové koleje BTTB mají v nejmenší poloměru R286, Tillig dělá i R267, ale držel bych se nejmenšího poloměru R310.