Hans a jeho využití BTTB dědictví

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod HonzaV » pon 06 lis, 2023 9:19 pm

Co mi zatím vůbec nefunguje a nevím si rady je signalizace obsazení. Ne a ne se doměřit avometem.

Já na to přijdu, ale ne dneska.

Ideálně aby to svítilo, i když je kolej “vypnutá”
Zdědil krabici BTTB (co pamatuje, když Žižka měl obě oči) a snaží se to rozhýbat
HonzaV
 
Příspěvky: 38
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod Zlámalík » pon 06 lis, 2023 10:24 pm

Co kdybys v polystyrénu vyhlodal kapsu, abys mohl diodu zapustit pod rovinu pražců?
Ale ne - až to budeš předělávat na digitál, diody budeš stejně vyndavat, tak si je do štěrku nedávej :D
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1832
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod HonzaV » úte 07 lis, 2023 9:19 am

Zlámalík píše:Co kdybys v polystyrénu vyhlodal kapsu...

na kapsu jsem si myslel... ale diody budou ve finále na straně panelu, nikoliv kolejí.

Zlámalík píše:až to budeš předělávat na digitál, diody budeš stejně vyndavat, tak si je do štěrku nedávej

asi tak... nějak... možná... někdy...

Mimochodem, poté, co jsem našemu dědovi poslal video, jak s jeho vnukem jeho koleje a mašiny jezdí a je vidina, že fakt přibude i krajina, tak mi brečel do telefonu. :wink:
Zdědil krabici BTTB (co pamatuje, když Žižka měl obě oči) a snaží se to rozhýbat
HonzaV
 
Příspěvky: 38
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod HonzaV » stř 08 lis, 2023 10:57 pm

Add analog a signalizace obsazení:
Tohle http://www.masinky2003.wz.cz/indikace_obsazeni.html mi podle logiky svítí JEN když je kolej obsazená A ZÁROVEŇ vypnutá.
IMG_0353.jpeg

-> svítím…


Je-li kolej spínačem zapnutá, je napětí na větví odpor-dioda 0V a světlo obsazení se nekoná - achjo :| co s tím? Aby svítilo obsazení i v okamžiku zapnutém úseku?
Zdědil krabici BTTB (co pamatuje, když Žižka měl obě oči) a snaží se to rozhýbat
HonzaV
 
Příspěvky: 38
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod Miloš_P » čtv 09 lis, 2023 8:56 am

Tohle se používá v digitálu, ale funguje to i v analogu. Pokud je v úseku odběr proudu, LED svítí. Nefunguje to samozřejmě na odpojené úseky. Takže kombinace obou řešení.
http://masinky2003.wz.cz/indikace_obsazeni_DCC.html

Pozn. Pro analog bude tento obvod fungovat pouze pro jeden směr. Pro oba směry je potřeba zapojit LEDku přes diodový můstek.
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod marian_r » čtv 09 lis, 2023 9:23 am

prečo nie zenerova dióda?
marian_r
 
Příspěvky: 181
Registrován: sob 10 čer, 2023 1:59 pm

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod jipol57 » čtv 09 lis, 2023 11:54 am

HonzaV píše:Je-li kolej spínačem zapnutá, je napětí na větví odpor-dioda 0V a světlo obsazení se nekoná - achjo :| co s tím? Aby svítilo obsazení i v okamžiku zapnutém úseku?

Že by pomohl digitál :?: :D A nemusely by se úseky odpojovat. A mašinky by i při stání svítily (vrčely).
A obsazený úsek by svítil vždycky, když by tam mašinka jela, nebo stála.
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod Miloš_P » čtv 09 lis, 2023 12:31 pm

Digitál by to vyřešil, ale montovat dekodéry do těch starejch mašin bych teda nechtěl :cry:
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod HonzaV » pon 20 lis, 2023 2:44 pm

Jezdíme ve třech, takže máme dva výpravčí a jednoho mašinfíru, neb zatím můžeme pouze jednu mašinu na kolejišti.
IMG_0446.jpeg



A jeden malý update: vnitřní kolej SN šla ven, jak navrhnul Pavel.

Pavel-HP píše:Malá připomínka. Vzhledem k tomu, že se zdá dostatek prostoru na šířku, tak bych tu nejkratší kolej, vnitřní, ve skrytém nádraží zrušil a dal na vnějšek skrytého nádraží. Délka kolejí bude o dost delší.
HP.


Tím máme ve SN čtyři stejně dlouhé koleje. Na foto ještě není.
Zdědil krabici BTTB (co pamatuje, když Žižka měl obě oči) a snaží se to rozhýbat
HonzaV
 
Příspěvky: 38
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod HonzaV » pát 29 pro, 2023 6:06 pm

Pomalu ale jistě ve mně zraje myšlenka na postupnou obměnu kolejiva bttb na tillig. Jak je to s geometrií výhybek proti bttb plechu? Oblouky z flexi kolejí dokážu zřejmě bezpečně vyměnit 1:1, ale výhybky?

Poraďte prosím
Zdědil krabici BTTB (co pamatuje, když Žižka měl obě oči) a snaží se to rozhýbat
HonzaV
 
Příspěvky: 38
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod Kavka_ » pát 29 pro, 2023 6:23 pm

Nevím, ale viděl bych to na nové dveře... a vzít to od začátku.
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 421
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod MichalM » pát 29 pro, 2023 9:04 pm

Nemáš tam žádnou krajinu, takže bych se geometrií nezabýval. Prostě kup kolejivo a poskládej to znovu. Pokud bys to měnil po částech, tak bych stejně dělal vždy celou stanici a napojení přizpůsobit novému kolejivu. Pokud se pustíš do výměny, tak si ještě zhodnoť, jestli ti stávající uspořádání kolejí vyhovuje. Vím, že jsi to řešil podle dostupných kusů, tak by byla šance to se změnou kolejí vylepšit. Navíc jak ty flexi naohýbáš, tak už je pořádně nenarovnáš. Ty kolejnice si dost pamatují, nové se dají položit krásně rovně, ale jak to jednou vytvaruješ, tak se to blbě upravuje.
MichalM
 
Příspěvky: 174
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod Ivan » sob 30 pro, 2023 3:50 pm

Terén máš placku, tak se nedrž geometrie BTTB. Nakresli si nový plánek, klidně obdobný.
Já stavěl vše z flexi. Koleje předem nutno ohnout do cca poloměru. Výhodou stavby z metrových prutů je menší množství spojů a také nižší cena. Doporučuji koupit zvlášť 1m pruty a pražce.

Základní výhybky EW1 mají trochu jinou geometrii, ale v tvém případě se to zásadně lišit nebude.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Hans a jeho využití BTTB dědictví

Příspěvekod lajblt » pon 08 dub, 2024 7:48 am

Pokud nahradíš plechové kolejivo BTTB profilovým, zkrátí se staniční koleje, ale zas takový rozdíl to nebude. Plechové výhybky mají 22,5st./R286, Tillig 15st./R353. Obloukové koleje BTTB mají v nejmenší poloměru R286, Tillig dělá i R267, ale držel bych se nejmenšího poloměru R310.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků