Dobré sobotní odpoledne přeji a díky moc za všechny nápady a poznámky. Hodně mi to pomohlo a některé postřehy mě nenapadly a přitom řeší moji situaci.
- H0 si chci určitě nechat.
- Posezení tam (pro jistotu) nebude. Ideálně bych ve vláčkárně zakázal jídlo a pití komplet, stejně jako vstup pod vlivem (a to i sobě). Zatím máme malé děti, takže jednou povolím a za tři dny bude v kolejišti ledňák nebo pitíčko.
- Hlavní nádraží bude u nejdelší stěny, délka hlavní koleje pak vyjde i ke 3m (ale osobně myslím, že mi budou bohatě stačit 2m: nejdelší souprava 5x Bai + Albatros by měla dát lehce přes 1.5m
- Ad dosažitelnost: v rozích počítám s nějakou jednoduchou krajinou - pod oknem může být asi jen pole, v rohu naproti dveřím les, pole nebo nějaký průmyslový komplex, který postavím zvlášt a na místo pak jen usadím a zamaskuju kraje.
- Viditelnou dvojkolejku určitě ne.
Vaše nápady a tipy mě směřují k takovéhle filozofii (berte to jako náčrt, jen abych věděl délky úseků a rozložení všeho možného). Dost pravděpodobně pak může dojít i ke zúžení většiny segmentů na 60-70cm hloubky.
Lokálka/vedlejší trať vlevo stoupá prudšeji, 2.5 - 3%, hlavní trať jen lehce nebo vede v rovině. Hlavní trať vpravo klesá. V rohu u okna je prostor pro spirálu a otočení kolejí, kterou postupně využije smyčka SN, klesání hlavní tratě, aby se mohla spojit s druhou větví a dokončit tak jednu ze smyček. Nejvýš pak bude spirála lokálky. Poloměry na hlavní trati i na lokálce tak mohou být dost velké. Na spirále nemusí být žádná krajina, ani nahoře.
Zůstává otázka jak nějak hezky naložit s prostorem vedle dveří (za stolem), kde vedou obě větve hlavní tratě i lokálka/vedlejší. Tam ještě uvidím, zkusím si načrtnout nějaké 3d modely. Může to tam vypadat hezky, pokud se tratě podaří opticky oddělit, nebo taky pěkně přeplácaně. Vysoké lesy, skály, zářezy, případně kus schovám do krátkého tunelu - věřím, že to nějak dám.
Dost mě zaujaly ty vitrítny. Asi bych to nechtěl stavět na uzavřené segmenty, ale nějaká taková konstrukce je dost zajímavá. Počítám, že aspoň na vrchní patro lokálky by to šlo velmi hezky použít, navíc mi to umožní tou lokálkou začít a ověřit si, jestli jsem se taky nepustil do zbytečně ambiciózního díla
.
Stůl může být tak, jak je naznačený, a když bude potřeba, můžu ho přesunout. Případně by se vlezl i pod okno s tím, že trať povede po úzkém segmentu za ním (20-30cm hloubky).