Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
t29 píše:Krásný prostor, nicméně má svá úskalí. Pro přístupnost obsluze a divákům není úplně bezpečné nacpat kolejiště až těsně ke dveřím a pro návrh, konstrukci a trvanlivost kolejiště je výzvou prostor okolo okna s vlivy sluníčka a radiátoru. Spirála v rohu místnosti odporuje požadavku pohodlně dosáhnout kamkoli, a šířka panelu 80 až 90 cm od zdi znamená 110 až 130 cm v rohu. Bude lepší omezit šířku na 70 cm od zdi a prostor pro smyčku/spirálu umístit někam, kde bude přístupná minimálně ze dvou, raději ze tří stran. Ze skic se mi nejvíc líbila varianta B, tak jsem zkusil, jaké SN se vejde:
OBRÁZEK
U stěny jsou odstavné koleje pro klasické soupravy, délky 4,1 až 4,7 metru. Pokud každou kolej rozdělíš na dva poloviční úseky, můžeš mít připravených deset až dvanáct souprav. Před nimi je průjezd do vratné smyčky a vepředu odstavné koleje pro motorové vozy nebo sestavování nákladů. Minimální poloměry jsou R484 v obloukových výhybkách na výjezdu a vratné smyčce, pouze výtažná kolej žluté sekce má R425.
Tratě ze SN do hlavní stanice by vedly s 2,5% sklonem a mohly by nastoupat cca 200 mm (červená trať dokola přes vyndávací/podlézací díl, zelená trať smyčkou před okno). Teoreticky by šlo přidat do jedné nebo obou tratí spirálu, jedna otočka R484 s 2,5% sklonu přidá 75 mm výšky, a viditelnou část vést víc vodorovně.
A jak říkají ostatní, raději si to spočítat předem: Pokud křižovatkovou výhybku beru za dvě obyčejné, tak je v tomhle SN 28 výhybek. Hrubým odhadem 30 tisíc jen v kolejivu a dalších 30 až 50 tisíc v truhlařině, přestavnících a DCC řízení, čas stavby samozřejmě zdarma. Viditelná část bude násobně dražší.
Zlámalík píše:Není nutné se omezovat jen na jedno patro, už dlouho sleduju tohoto křena a ten to pojal netradičně: https://www.youtube.com/results?search_ ... rdbeerfeld.
Furt ale platí, že je lepší si to nadělit na samostatně zhotovitelné (a ideálně i provozovatelné) části. Jak psal hank61, nedokončených megaprojektů jsou (nejen tu) mraky.
Pak taky počítej že provoz podobného gigantu vyžaduje dost úsilí s obsluhou (nebo totální automatizací) a jestli tě to bude za 10 let ještě bavit.
el_salamo píše:... stavět začnu určitě lokálkou od koncové stanice - ale i na její vedení se mi bude hodit vědět, jak budou nejspíš vypadat v budoucnu rámy pod ní...
el_salamo píše:Ahoj všem,
Lokálka může být z dílů 50x100cm rovné tratě + nádraží, 50x50x70x70 oblouku a tratí 35/15 cm od krajů. Na volné trati je pak v obloucích r550. Vlečky, výhybny, zastávky a další detaily můžou přibývat postupně. Celá koncová pak může vypadat třeba takto:
- dvě/tři vlečky a skladiště
- remíza (její zázemí je na obrázku asi trochu moc - to může být i menší)
- staniční budova a sklad budou součástí kulisy vzadu
- na šíré trati může a nemusí být vlečka, do drtírny kamene, lomu, malé šachty, malé chemičky apod.
Když nad tím přemýšlím do důsledků, nemusím znát zatím celkové vedení tratí: lokálka využije nějakou smyčku ke klesání do základní roviny a pokud dodržím přechodová čela, můžu si dovolit i jistou variabiltu.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků