TT segmenty: PRAHA Řeporyje - Rudná

Jak už jsem se zmínil v jiném vlákně, tak po mnoha letech jsem se vrátil k modelové železnici. Začátkem letošního roku jsem tak začal s vlastním plánováním, do čeho bych se pustil. V původních ideích byly různé jednoduché ovály, doplněné o nějakou tu vlečku nebo koncové stanice. Mám totiž rád sestavování souprav a posílání sem a tam a rád bych také zapojil mé syny, s kterými by jsme si tak mohli jednou hrát a posílat mezi sebou vlaky. Čím víc jsem nad tím ale přemýšlel, tak se mi to moc nelíbilo, protože všechno bylo vcelku náročné na prostor a sám jsem moc nevěděl, čím to kdyžtak vyplnit.
V březnu jsem byl opět na návštěvě mého kamaráda, který má N-kové kolejiště a snaží se zachytit trať mezi Berounem a Srbskem a snad jednou Karlštejnem. Kolejiště vede podél zdí místnosti, takže zabírá minimum prostoru a zároveň není problém si kdykoliv jít pro reálnou inspiraci. V mém zaměstnání, jakožto designer, též raději dělám něco, kde se mohu inspirovat, než vše vymýšlet od 0. Znovu jsem tedy usedl k programu Scarm a postupně začal kolejiště vymýšlet. Po několika úvahách padla finální volba na úsek trati, který mám též poblíž a mohu se tak jít kdykoliv inspirovat. Samozřejmě jsem musel provést nějaké úpravy, ale v celkových proporcí daný úsek si myslím, že docela odpovídá. Níže proto přikládám jeho finální podobu, s kterou jsem již spokojen. Jde o trať PRAHA Řeporyje
Rudná u Prahy. Chápu, že tato trať nepatří zrovna mezi vyhledávané adepty, ale v podstatě splňuje vše co od svého budoucího kolejiště požaduji.
Kolejiště díky získanému prostoru mohu vést po obvodu místnosti, čímž by měla být zachována prostorová nenáročnost. Zároveň jsem zachoval jeho možnost rozebrání a uskladnění do nějaké skříně, jelikož jej mám rozložený do několika segmentů, takže podle chuti mohu též pracovat jen na vybraném kousku. Trať v podstatě na obou koncích tvoří nádraží, takže obsluha dvou lidí, kteří si mohou posílat vlaky je zajištěna. V případě "kochacího" módu, budou obě strany osazeny vratnými smyčkami. Nádraží v podstatě vycházejí ze současné podoby, jen u Řeporyj jsem se rozhodl částečně zachovat již zrušenou vlečku, která mi tak umožní odstavovat vagóny a zároveň si zde hrát s posunem a stavbou souprav. Model bych rád zasadil do současného období.
Stále procházím toto fórum a pročítám si všemožná témata a přímo hltám nejrůznější rady, tipy jak co dělat, případně kde se inspirovat apod., takže neváhejte a klidně mi pište i sem
Snad se jednou také budu moci něčím pochlubit. Nyní jsem ve fázi výroby základních rámů a jejich usazení a dále pak nákupem všeho možného, co si myslím, že jednou upotřebím
Závěrem jednotlivá data:
1. rozměry: 4100 x 350 (600) + 4200 x 350 mm
2. rozchod: TT 1:120
3. převládající období: epocha V-VI.
4. kolejivo: Tillig + přestavníky MP1
5. ovládání: Analog
V březnu jsem byl opět na návštěvě mého kamaráda, který má N-kové kolejiště a snaží se zachytit trať mezi Berounem a Srbskem a snad jednou Karlštejnem. Kolejiště vede podél zdí místnosti, takže zabírá minimum prostoru a zároveň není problém si kdykoliv jít pro reálnou inspiraci. V mém zaměstnání, jakožto designer, též raději dělám něco, kde se mohu inspirovat, než vše vymýšlet od 0. Znovu jsem tedy usedl k programu Scarm a postupně začal kolejiště vymýšlet. Po několika úvahách padla finální volba na úsek trati, který mám též poblíž a mohu se tak jít kdykoliv inspirovat. Samozřejmě jsem musel provést nějaké úpravy, ale v celkových proporcí daný úsek si myslím, že docela odpovídá. Níže proto přikládám jeho finální podobu, s kterou jsem již spokojen. Jde o trať PRAHA Řeporyje

Kolejiště díky získanému prostoru mohu vést po obvodu místnosti, čímž by měla být zachována prostorová nenáročnost. Zároveň jsem zachoval jeho možnost rozebrání a uskladnění do nějaké skříně, jelikož jej mám rozložený do několika segmentů, takže podle chuti mohu též pracovat jen na vybraném kousku. Trať v podstatě na obou koncích tvoří nádraží, takže obsluha dvou lidí, kteří si mohou posílat vlaky je zajištěna. V případě "kochacího" módu, budou obě strany osazeny vratnými smyčkami. Nádraží v podstatě vycházejí ze současné podoby, jen u Řeporyj jsem se rozhodl částečně zachovat již zrušenou vlečku, která mi tak umožní odstavovat vagóny a zároveň si zde hrát s posunem a stavbou souprav. Model bych rád zasadil do současného období.
Stále procházím toto fórum a pročítám si všemožná témata a přímo hltám nejrůznější rady, tipy jak co dělat, případně kde se inspirovat apod., takže neváhejte a klidně mi pište i sem


Závěrem jednotlivá data:
1. rozměry: 4100 x 350 (600) + 4200 x 350 mm
2. rozchod: TT 1:120
3. převládající období: epocha V-VI.
4. kolejivo: Tillig + přestavníky MP1
5. ovládání: Analog