Po delší době jsem navštívil kamaráda, majitele kolejiště “Pepino Rataje”, odpovídajicího mým představám, samozřejmě v měřítku N. Zaujme především rozsahem - plně využívá místnost 4,5 x 5 m. Kolejiště je rozprostřeno kolem všech čtyř stěn. Centrálním bodem je velké nádraží s jedenácti kolejemi, jejichž délka je s rezervou dostatečná pro nekrácený RailJet, ale i delší vlaky. Nechybí depo s točnou ani kontejnerový terminál. I druhé nádraží (Kácov) se čtyřmi kolejemi má délku postačující pro vlak s deseti Ypsilonkami. Třetí nádraží (Soběšín) má dvě koleje o délce pro vlak se šesti Ypsilonkami.
Největší část plochy je pokryta dobře navrženou a perfektně provedenou krajinou. Kolejiště se vyznačuje mimořádnou délkou nápaditě vedených mezistaničních tratí (z velké části viditelných), dílem dvojkolejných, dílem jednokolejných. Je tady možné si opravdu užít sledování jedoucích vlaků, ani nákladní vlak se třiceti wapkami na tomto kolejišti nepůsobí nepřirozeně. Na kolejišti není koncové nádraží ani smyčka, je tam několik nezávislých okruhů. Není tam ale skrytá stanice. Dobrý přístup k tratím vedeným v tunelech je zajištěn odnímatelnými díly krajiny. O užitečnosti tohoto řešení jsem se prakticky přesvědčil během návštěvy, kdy došlo k vykolejení několika vozů soupravy.
Většina vlaků spadá do V. a VI. epochy provozovatele ČD i ostatních provozovatelů na našich tratích. Všechny vlaky jsou digitalizovány. Ovládání kolejiště dosud ale digitalizováno není, výhybky jsou ovládány tlačítky připojenými přímo k přestavníkům.