Stránka 16 z 25

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 04 lis, 2019 7:34 am
od Michal Šuhajda
Ahoj, Jirkah má na zprovoznění dcc centrály velký podíl. Bez nej bych řízení ještě nezprovoznil a dál se potýkal s multimousem. A musím říct, že i jeho kolejiště roste do krásy.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 04 lis, 2019 11:21 am
od Michal Dalecký
To křížení je vlastní stavba z Tilliga?

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 04 lis, 2019 4:55 pm
od Michal Šuhajda
Stavba to je, ale ne vlastní. Spojku stavěl na objednávku Karel z KK koleje.
Včera jsem zkoušel fotit, pořád nic moc, ale pár fotek ujde.
Tak postupně:
přejezd, Hned za ním se souběžné koleje rozdělují, nejen směrově, ale i výškově. U přejezdu stojí přebarvené krémové RTO/Jelz.
Lokálka - Hurvínek pojíždí mezi poli. M131:1 je z leptu pojezd ze stavebnice od Pavla Gülicha.
Pn s dvojicí Btrejlovců odjíždí ze stanice - vprovo za Hydrou bude depo, zatím z něj stojí pouze vodárna. Vlak začíná v Bačově a je řazen zejména z vozů z přilehlé vlečky Prefy Drsná (Raj, Pao, Sa,Sas, Saz, jako první je řazen kotel od mazutu ze sklárny (vlečka na odbočné trati).

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 04 lis, 2019 4:58 pm
od Michal Šuhajda
No a nakonec pohled na odbočení vlečky do Prefy. Je to foceno z portálu tunelu.
Po trati okolo právě projíždí Hurvínek z lokálky a Rychlík tažený Barčou. Na vlečce je zamčený Hektor.
Skála na druhé straně, je bývalý lom, nyní přírodní památka a turistický cíl.
V pozadí je vidět střecha zastávky Vlastina Huť na místní trati. V tuto chvíli je to koncová dopravna, odbočuje zde vlečka do sklárny (bílá budova). Trať dále kolem Zv 6 (žlutý domek vpravo) je momentálně vyloučena z provozu a NAD zajišťuje právě autobus RTO z předchozího obrázku.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 04 lis, 2019 6:15 pm
od Michal Šuhajda
Jo, na té poslední fotce ještě nejsou vjezdová návěstidla. Budou cca na úrovni lokomotivy. Protože mi zbyl jeden angličan, mám roupy, že bych vlečce udělal odvrátili kolej. No, až bude všechno hotovo.... :D :D

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: stř 06 lis, 2019 3:32 pm
od Michal Šuhajda
Nedávno se v jiném tématu řešila koncová stanice s vlečkou. Nedalo mi to a začal jsem řešit koncovou stanici na svém kolejišti.
Berte to tak, že už jsem pod tlakem obyvatelstva a místního průmyslu, budu muset v dohledné době ukončit dlouhodobou výluku na velké části odbočné trati (úsek Vlastina huť - Týniště) :D . Znamená to dokončit odbočnou trať a její ukončení.
V původním plánu byla výstavba nové stanice Týniště, která byla navržena jako malá modulová stanice místní trati. Moduly trčely do středu místnosti (dnes je tam pohyblivý pracovní stůl, ale občas i tak překáží) a okolo byl průchod cca 60 cm. Původní plánek je na Rajceti .
Vzhledem k tomu, že místa je poskrovnu, a bude zapotřebí, přemýšlím o úpravě, částečném zkrácení trati a stavbě upravené (nemodulové) stanice, která bude pevnou součástí kolejiště. Plocha za obloukem se nabízí.
Stanice bude skromnější než původní modulová, a bude chybět min. jedna vlečka. Plocha se nabízí, ale tolik místa tam bohužel není.
Nejprve jsem hledal vhodný námět. Udělal jsem jednoduchý přehled schémat vybraných koncových stanic v ČR a vybíral za pomoci fotomap. Zatím mi nejvíc padly do oka Radnice, mimo jiné i proto, že je poměrně dobře znám ve skutečnosti. Vlastně i velikostí přilehlé obce +- odpovídají mojí představě.
Zkusím svou představu upřesnit. Upozorňuji, že jsme na přelomu 70./80. let 20. stol.
Stanice slouží pro městečko na vrchovině, jemuž se původní dráha vyhnula. Městečko je jakýmsi lokálním centrem. Kromě základního vybavení zde najdeme i vícero obchodů. Kromě základní školy je zde i učiliště. Je zde zdravotní středisko s ambulantní péčí. V městečku se sbíhají autobusové linky z okolí. Pro cestu do okresního/ krajského města i jinam cestující přestupují na vlak. U města je i vojenský útvar, ale ten stanici k přepravě po železnici nevyužívá. Okolo je několik zajímavých turistických cílů a za městem je plicní léčebna (ozdravovna). Proto zde ani o víkendu doprava neutichá.
Nyní několik požadavků na stanici:
- Stanice musí umožnit objetí soupravy pravidelně a pokud možno bez další manipulace (např. s odstavenými vozy)
- Délka aspoň jedné koleje - min 75 cm
- Stanice bude zpracovávat i zátěž z vlečky ve Vlastině Huti
- Stanice musí být schopná generovat zajímavý objem nákladní přepravy na lokálce. Po odečtení vlečky do sklárny ve Vl. Huti mi to vychází na cca 4-8 vozů/den počítám s přepravou 2-3x denně Mn vlak (délka do 12 náprav). Pn vlaky neplánuji, max. podle potřeby pro sezónní přepravy.
- Předpokládám nějakou jednoduchou vlečku, pro navýšení objemu – na výše zmíněných 4-8 vozů
o Zemědělské zásobování a nákup (ZZN) - silo, sklad
o Sodovkárna, pivovar
o Strojírna, nebo malý podnik
o Lehká výroba, přádelna, textilka, obuv, porcelán, cihelna
o Pila?, lom / pískovna ? – Asi ne (Pokud, tak pouze ve městě a nakládá na volné ploše/rampě)
- Další nakládací / vykládací místa ve stanici - jsme v horách a v malém městečku, tedy
o Nakládka: dřevo / kulatina, drobné výrobky z místních podniků (přádelna, textilka, obuv, nebo nějaký jiný podnik – viz vlečka), Potraviny (mléko, mléčné výrobky, konzervované produkty – kompoty, zelenina),
o Sezónní nakládka: ovoce (jablka, hrušky), brambory, Živý dobytek, možná pstruzi ze sádek (část půjde přes ZZN pokud bude)
o Vykládka: uhlí, Hnojiva (pokud nebude vlečka ZZN), Potraviny (trvanlivé + ovoce zelenina), Stavební materiály vč. řeziva, materiály pro místní podniky (viz nakládka)
o Sezónní vykládka: Uhlí ve velkém, posypové materiály pro SÚS.
- Stanice nebude mít remízu. Není na ni místo, Depo je v přípojné stanici.
Možná se moje „úvaha bude hodit i ostatním, kteří plánují podobnou stavbu. Stanice svým rozsahem i určením odpovídá podobným návrhům kolegů.
Mně ale zajímají vaše názory, případně budu rád za Vaše nápady a připomínky, jak by stanice mohla vypadat.
Můj návrh přidám zanedlouho.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: stř 06 lis, 2019 7:15 pm
od Vladimír_B
Michal Šuhajda píše:Nejprve jsem hledal vhodný námět.
o.t. já jsem nedávno obdobně lustroval i nácestné stanice lokálek na západě a zjistil jsem, že u nás je každá druhá "lokálka" abnormální, atypická a analogii těžko hledající. :D Např. tři byly původně uhelné vlečky (minimálně jedna ještě s železárnami a válcovnami)...

V neposlední řadě, nezapomněl jsi ve výčtu na hlavní hybnou průmyslovou páku celého mikroregionu (a světového proletariátu)? Vždyť povrchová těžba černého uhlí tam skončila nedávno. Sice z dolu Pokrok Chomle se vozilo uhlí na nádraží Zbiroh (T148 S3 + vlek BSS), ale něco bychom mohli naložit i v Radnicích (v Radn. se taky nakládalo), nebo naopak vykládat... :D Anebo vlečka HOB Primalex Břasy, ta by šla udělat mini - dovoz suroviny (Utz, Taes, Raj...), obaly, plechovky a expedice Primalexu a dlaždic... A už je to mega. :D

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: stř 06 lis, 2019 9:37 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj, ty Radnice byly inspirací především uspořádáním kolejiště. Mě se tam uhelné doly nevejdou, takže musím uhlí dovážet.
Jinak popisované městečko odpovídá spíš Kralovicím, Stodu, nebo Nýrsku a průmysl je čirá fikce. Ale za ten Primalex díky. To je dobrý tip už kvůli typům vozů.
Jinak jsem se rozhlížel víceméně po celých Čechách. Další tip byl např. Budišov n/B., dále Netolice, nebo Kouřim či Velvary.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: čtv 07 lis, 2019 7:54 am
od Michal Šuhajda
Tak přikládám slíbený plánek.
Původně jsem chtěl vložit scan mého můj ručně překresleného plánku, ale po několika předělávkách je to nepoužitelné, tak jsem se rozhodl to schematicky překreslit.

Jo, a poznámka, k předchozímu seznamu. Určitě tam nebude vše, protože sami uznáte, že na nakládkové koleji pro tři 2n vozy nemůžu vymýšlet nějaké megapřepravy.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 30 pro, 2019 10:19 pm
od Michal Šuhajda
Tak konečně došlo na stavbu stavědel. Ještě jednou díky Vladimírovi za cenný podklad. Po dnešní večerní práci je hotová hrubá stavba.
Provedení je klasické: lepenka tl. 1mm, dřevěné hranolky..

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pon 13 led, 2020 10:48 pm
od Michal Šuhajda
Na stavědlech mírný pokrok. Na fotkách je jen St.2, ale práce na stavbě i zařizování pokračují paralelně na obou stavědlech.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2020 4:37 pm
od cipisekmp
Ahoj, kdo si hraje nezlobi. Cipisekmp.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: úte 14 led, 2020 6:36 pm
od Michal Šuhajda
Zkracuji si čekání na dodávku drátovodů, ale aspoň budu mít rovnou výchozí místo.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 11:29 am
od Michal Šuhajda
Tak drátovodné trasy dorazily. Stavba začala večer u St. 1. Docela mě potěšilo jak to přibývá.

Re: Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

PříspěvekNapsal: pát 17 led, 2020 11:48 am
od HonzaM
Drátovody budou funkční?