Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod radekkrupka » pát 09 led, 2009 1:01 pm

Michale, nešlo by prosím ten celkový obrázek někde postnout v lepším rozlišení? Třeba jako to dělá milan... na pochopení delších vazeb je to moc malé a ty kousky jsou zase vytržené z kontextu?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Plánek

Příspěvekod milan ferdián » pát 09 led, 2009 1:54 pm

Jestli Michal dovolí takto složím a hodím náčrt sem.Ty umíš šibale,mě se líbí ,že máš jiný styl než já.Je to suprové :!: :!: :!: :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Michal

Příspěvekod milan ferdián » pát 09 led, 2009 2:59 pm

Už jsem to složil ,tak co Michale Š. ,můžu :?: :?: :?: :?: :D
A pánové přímo vzorové lokomotivní depo pára/diesel :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 12 led, 2009 8:27 am

Na začátek omluva, nebyl jsem u PC, takže jsem nemohl reagovat.
Vezmu to popořadě.
Pro chameleona (2 chameleon :) ) - plánek bez krajiny nemám, můžu sem přidat to schéma co jsem si kreslil jako orientační.
Ta dvoukolejka je tam jen na zkoušku jako případné rozšíření pro případ, že bych to bez ní nemohl vydržet. Jak jsem psal je jen na jednom dílu, kde by mohl být problém kvůli obloukům do SN. Na druhé straně by pokračovala v mírném sklonu kolem depa a pak někam do tunelu.
Vlečka do teplárny by zmizela za kulisou s motivem teplárenského zařízení nabo takového tunelu na rozmrazování nákladu na vozech a vlečka by měla pokračovat do SN. Plánek SN přidám.
Kolejiště by mělo simulovat provoz na hlavní jednokolejné trati, takže bych to viděl na cca 5 párů R(Sp), 12 párů Os na hlavní trati 8 párů MOs na lokálce, 10párů nákladních vlaků. Obsluha: rodina+kamarádi, podle toho jak se sejdeme se bude odvíjet i hustota provozu.
radkovikrupkovi: zkoušel jsem umíéstit celkový obrázek na kapelní web, ale jsem přes limit kvůli velikosti, proto jsem zvolil rajče.
milanovi ferdiánovi: Samozřejmě dovoluju, dík za pochvalu. Hlavně za depo, při vymýšlení jsem se celkem zapotil o to víc to těší.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Michal Š.

Příspěvekod milan ferdián » pon 12 led, 2009 2:50 pm

Zde to je a dělám výjimku a dávám toto kolejiště byť není kompletní do zamčené sekce "Plány kolejišť" :wink:

Obrázek

Žaba dneska zlobí :evil:
Naposledy upravil milan ferdián dne pon 12 led, 2009 5:02 pm, celkově upraveno 1
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 12 led, 2009 4:17 pm

Děkuji, slibuju, že SN oscanuju a dodám co nejdřív.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod chameleon » pon 12 led, 2009 4:33 pm

Michal Šuhajda píše:Pro chameleona (2 chameleon :) ) - plánek bez krajiny nemám, můžu sem přidat to schéma co jsem si kreslil jako orientační.

Nemusíš, popsal jsi mi to bezvadně, už je mi to jasný:-)
Pořádný projekt, těším se na fotky z realizace. Už ten truhlář maká na rámech?! :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod TomBart » úte 13 led, 2009 12:08 pm

Ahoj Michale. Koukám na plánek a vypadá fakt moc pěkně. Jak návrh, tak provedení. Jen bych měl takový dodatek. Opravdu uvažuješ o stěhovacím kolejišti? Je to hodně velká komplikace, navíc co se týče spojů a všeho. Vím o čem mluvím. Zkus to ještě zvážit. Máš na to pěknou místnost, kde kolejiště můžeš mít trvale umístěné. Ted, když na to tak koukám, tak mě napadla jenom taková drobná uprava. Jestli nezmírnit oblouk do hlavní stanice (velvo nahoře) na radius třeba 750 mm. Tím dostaneš kolej více ke kraji a stanici udělat trochu úhlopříčně a pravé zhlaví stanice rozvětvit hned za přejezdem, resp. za tunelem bez oblouku a až po rozvětvení udělat mírní oblouk a přímou kolejí spojit k druhému zhlaví. V HO i ten oblouk 550 vypadá dost hrozně. Staniční kolej máš pomalu 4 m a k tomu takovej oblouk. Nebude to moc hezký. Bud trochu to nádraží zakroutit, nebo narovnat oblouk. Však si to na tý půdě zkus poskládat a uvidíš sám. To esíčko s tunelem je supr. Možná bych ten oblouk před nádražím trochu oddálil i od té levé stěny a zase získáš víc prostoru na lepší poloměr. Sice to ubere část vlečky u Prefy, ale tu manipulační kolej na druhý straně mužeš protáhnout do získaného prostoru u obilného (řepkového) pole a udělat tam i nějakou menší kolbenku, třeba silo. (Když jezdím po nádraží, tak mi přijde, že silo bylo v každý druhý větší stanici)
PS: kdyžtak se mi ozvi soukr na mail, at tu tím nemusím zahlcovat forum
Naposledy upravil TomBart dne úte 13 led, 2009 2:18 pm, celkově upraveno 2
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod vvitty » úte 13 led, 2009 12:30 pm

ohledne stehovaci verze kolejiste, i kdyz je to pri stavbe i navrhu komplikaci, muze se to ukazat jako velice moudre rozhodnuti - kolejiste ma byt v danem prostoru urcite vic nez rok, dva... a nikdy nelze rict, jestli nebude potreba napr. v mistnosti delat nejake stavebni opravy, upravy, .... kvuli kterym bude potreba kolejiste (nebo aspon jeho cast) vystehovat jinam. a kdyz bude napevno a nerozebiratelne, je to mnohem horsi komplikace.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod TomBart » úte 13 led, 2009 2:04 pm

vvitty píše:ohledne stehovaci verze kolejiste, i kdyz je to pri stavbe i navrhu komplikaci, muze se to ukazat jako velice moudre rozhodnuti - kolejiste ma byt v danem prostoru urcite vic nez rok, dva... a nikdy nelze rict, jestli nebude potreba napr. v mistnosti delat nejake stavebni opravy, upravy, .... kvuli kterym bude potreba kolejiste (nebo aspon jeho cast) vystehovat jinam. a kdyz bude napevno a nerozebiratelne, je to mnohem horsi komplikace.


To je sice pravda, ale kolejiště nestavím s výhledem na rok nebo dva, ale spíš s výhledem na pětiletky. A co jsem pochopil, tak Michal tu místnost na to kolejiště připravil a tak nepředpokládám, že za rok bude bourat zdi. Tady je spíš varianta taková, že kolejiště je na pevno, ale třeba v místě spojů hlavního rámu mám v kolejích spojky, nebo kabely na konektory atd.
Bud kolejiště stavěné tak, že se bude stěhovat a nebo kolejiště tak, že se stěhovat nebude nikdy, ale co kdyby náhodou, tak si to trochu dopředu připravím.
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 13 led, 2009 2:37 pm

Truhlář maká na rámech, ale ne pro kolejiště, ale pro dva traťové moduly, které se mi bohužel do návrhu začlenit nepodařilo. Chtěl jsem je udělat už loni, ale vlezlo mi do toho plno jiných věcí (stavba, rodina...)
Kromě plánku :) momentálně dodělávám prostor pro kolejiště. Těsně před Vánoci jsem konečně skončil se zbytkem bytu a můžu se vrhnout na půdu. Proti původnímu plánu musím dodělat ještě jednu příčku, protože teď je tenhle prosto vlastně spojený s obývákem, který je o patro níž. Během několikaměsíčního provozu, kdy prostor půdy slouží jako truhlářská a opravářská dílna a sklad všeho možného se ukázalo, že to nebude dělat dobrotu. nejen kvůli prachu, ale i kvůli hluku a topení.
To kolejiště bude víceméně trvale umístěné v místnosti, ale bude rozebíratelné už proto abych ho náhodou nemusel někdy stěhovat pomocí vrtulníku po rozebrání střechy. Většina kolejiště (včetně kompletní skryté části) bude sice na dílech, ale pevná. Jen "velká" stanice je navržena tak aby odpovídala zababovským normám (osobně bych se doma na výhybkách i jinde spokojil s menším poloměrem - třeba jako u stejně jako u druhé stanice, ale předpis je předpis...) a na krajích jsou normová rozhraní. Předpokládal jsem, že když bude zájem bral bych ji na setkání (ale teď už hrozně moc předbíhám, proto se radši nebudu příliš rozepisovat).
Ten výklenek vlevo dole je komín a za ním je stěna natažená až do rohu, Kdyby to bylo nevyhnutelně nutné dá se vybourat (stěna, ne komín), ale moc místa bych tím nezískal.
Spíš to po malé úpravě vypadá, že získám ještě trochu víc místa vpravo, ale natáhnout kolejiště je to nejmenší pokud místo zbude, posunu celou stanici a zruším malý oblouk, který mi taky vadí. Sice je schovaný v zarostlém zářezu pod mostem, ale je tam...
Stanice je takhle rovnoběžně se stěnou zejména kvůli minimalizaci okolního prostoru a tedy rozměrů dílů se stanicí u kterých se předpokládá manipulace.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod petrh » úte 13 led, 2009 2:51 pm

tenhle kousek je veledilo a drzim palce na jeho uspesne zmaknuti, mel bych spise maly dotazek? jak to vyresis s tim stavajicim na modelyh0.com ? budes ho mit taky, nebo bude toto nejak navazano, nebo tamto zrusis?
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Houmr » úte 13 led, 2009 3:11 pm

Ano návrh je opravdu moc pěkný, hlavně budu držet palce při stavbě a přeji mnoho sil, aby se dílo podařilo dokončit. :lol: Protože jak napsal Tomáš, je to dílo na pětiletky :lol:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod TomBart » pon 18 led, 2010 12:40 pm

nejde mi to poslat mailem a týká se to i našich půdních plánů.
tady je odpověd
Pro Michala Šuhajdu:
Ahoj, koukáš správně. bude dvoukolejka v celé délce. Hlavním důvodem je to, že nerozumím elektroinstalaci a pro co nejjednodušší provoz jsem z toho udělal dvoukolejku, kde si budou vlaky kroužit samy jak budou chtít¨. Ono ve viditelných částech jde stejnak jen o ten oblouk z hlavní stanice, protože pak už je tunel a skryták.
Ale hejbnul jsem s tím jen proto, že jsem získal mimořádní finanční prostředky a mohl jsem si koupit vcelku dost kolejiva. Bohužel už je skoro všechno ve stanici a už zase nemám z čeho dělat, ale to nejhorší je za mnou a ted budu stavět jen tu jednokolejku, kde to nebude mizet po tisících, ale po stovkách....
hlavně se těším na krajinu a to tak, že už pomalu začnu na jednom kousku. Musím se to vše zase naučit.
TB
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 19 led, 2010 7:55 am

Ahoj,
tady jsem odpověď nečekal...
Fakt je, že při provozu nebudou muset stát vlaky na hlavní trati kvůli křižování (pokud nebude zrovna výluka traťové koleje :) )

Pro ostatní kteří nevědí oč jde přidám odkaz: http://www.tombart.wz.cz/ Kolejiště Tomáše Bartoše - nové
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků