Truhlář maká na rámech, ale ne pro kolejiště, ale pro dva traťové moduly, které se mi bohužel do návrhu začlenit nepodařilo. Chtěl jsem je udělat už loni, ale vlezlo mi do toho plno jiných věcí (stavba, rodina...)
Kromě plánku
momentálně dodělávám prostor pro kolejiště. Těsně před Vánoci jsem konečně skončil se zbytkem bytu a můžu se vrhnout na půdu. Proti původnímu plánu musím dodělat ještě jednu příčku, protože teď je tenhle prosto vlastně spojený s obývákem, který je o patro níž. Během několikaměsíčního provozu, kdy prostor půdy slouží jako truhlářská a opravářská dílna a sklad všeho možného se ukázalo, že to nebude dělat dobrotu. nejen kvůli prachu, ale i kvůli hluku a topení.
To kolejiště bude víceméně trvale umístěné v místnosti, ale bude rozebíratelné už proto abych ho náhodou nemusel někdy stěhovat pomocí vrtulníku po rozebrání střechy. Většina kolejiště (včetně kompletní skryté části) bude sice na dílech, ale pevná. Jen "velká" stanice je navržena tak aby odpovídala zababovským normám (osobně bych se doma na výhybkách i jinde spokojil s menším poloměrem - třeba jako u stejně jako u druhé stanice, ale předpis je předpis...) a na krajích jsou normová rozhraní. Předpokládal jsem, že když bude zájem bral bych ji na setkání (ale teď už hrozně moc předbíhám, proto se radši nebudu příliš rozepisovat).
Ten výklenek vlevo dole je komín a za ním je stěna natažená až do rohu, Kdyby to bylo nevyhnutelně nutné dá se vybourat (stěna, ne komín), ale moc místa bych tím nezískal.
Spíš to po malé úpravě vypadá, že získám ještě trochu víc místa vpravo, ale natáhnout kolejiště je to nejmenší pokud místo zbude, posunu celou stanici a zruším malý oblouk, který mi taky vadí. Sice je schovaný v zarostlém zářezu pod mostem, ale je tam...
Stanice je takhle rovnoběžně se stěnou zejména kvůli minimalizaci okolního prostoru a tedy rozměrů dílů se stanicí u kterých se předpokládá manipulace.