Dovolím si oživit jedno spící téma. Zatímco debata spala, já jsem upravoval nejprve prostory pro umístění kolejiště, potom rámy, a během této doby se postupně měnily i plány. Ovšem ty se měnily i v době kdy jsem část rámů usadil na místo, a viditelná část doznala zásadní změnu dokonce v době, kdy byly položeny koleje v SN.
Vývoj byl zdlouhav,ý byť základní koncepce byla stále stejná, asi nemá cenu více rozebírat všechny možné varianty, které za tu dobu byly na papíře. Leda snad jako vzor jak nepostupovat při plánování kolejiště... Nyní jsem se změnami snad už natrvalo skončil, tak můžu představit poslední verzi.
Na níže uvedeném odkazu najdete ČB verzi, včetně SN. Jako bonus je přiložena barevná verze s nástinem krajiny (poděkujte hlavně dětem
). Námětem kolejiště je jednokolejná trať (asi jako Plzeň - Žatec) s odbočnou stanicí a místní tratí (lokálkou) do malé koncové stanice někdy na přelomu 70-tých a 80-tých let 20.století.
Kolejiště bude hybridní. Skryté části a ostré oblouky budou pevné, a některé celky budou z normovaných modulů. Inspirací pro odbočnou stanici byla stanice v Bečově nad Teplou ve stavu před přestavbou (výkres z r. 1938) Oproti skutečnosti je stanice zrcadlově převrácená a jsou provedeny úpravy zejména v prostoru depa (stroj. stanice) a napojení na krajinu. čerchovaně jsou nakresleny přechodové díly, které budou mít normovaná čela. Vzorem pro souběh tratí je skutečné vedení tratí údolím Teplé (barevná krajina v plánku bude jiná).
Hlavní trať je vlastně okruh, který je propojený do dvou smyček pomocí kol. spojek ve skryté části.
Plán ovládání je ve finále pro 1 výpravčího (a zároveň dispečera), který ovládá odbočnou stanici a strojvedoucí (kvůli prostoru optimálně 2-3), kteří si dle pokynů dispečera sami řídí odjezdy a vjezd z/do SN a zajišťují ovládání koncové stanice resp. lokálky (provoz dle D3). Výhybky v SN budou ovládány digitálně, viditelné stanice pouze mechanicky (manuálně). Vzhledem k uspořádání kolejiště je možné ovládání i v jednom člověku, i když provoz určitě nebude tak bohatý jako ve více lidech.
Plánek je na rajčeti. http://suhys.rajce.idnes.cz/Kolejiste_nove/ Až budu mít nějaké fotky kolejiště, které stojí za zveřejnění určitě je přidám.
Zatím mám položeny (a sjízdné) koleje za kolejové spojky a čeká mě nepříjemná věc. Drátování a zprovoznění DCC ovládání v SN.
Pro úplnost uvedu důvody, proč nedělám pouze moduly (i když by to bylo jednodušší) a utrácím čas stavbou pevných částí. Důvody jsou v zásadě dva: 1. děti, které si chtějí zajezdit (Díky vytížení v práci i doma se dostanu tak na 2-3 setkání ročně a děti zatím na moduly na setkáních zatím nevidí a nedosáhnou, takže tam nemůžou jezdit samostatně) 2. prostor, který mi neumožní poskládat kolejiště v podobném konfiguraci pouze z modulů