Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh půdního kolejiště H0

Příspěvekod Vladimír_B » pát 24 led, 2014 8:23 pm

Ano, 30.1.
Ano, ta tmavá čela... Stačilo vzít lampičku z nočního stolku, nebo dětem na chvilku a udělat tam slabé osvětlení z čela. Proč bys měl přijít o hvězdičky? Na ně Ti stačí dlouhý čas...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrh půdního kolejiště H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 24 led, 2014 10:37 pm

Dobře no, příště se polepším.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh půdního kolejiště H0

Příspěvekod semza » ned 26 led, 2014 1:29 pm

Vladimír_B píše:Michale, tak to je krása! To je zajímavé, mě napadlo taky, nezávisle na Tobě, rozšířit si budoucí (postelové) kolejiště o moduly. :D Ty stavíš, jeden Petr staví, já plánuji perestrojku jednoho a časem nové druhé (snad) :D , jen nejmenovaný Petr D. nic, tak bychom se časem, místo u piva, mohli scházet u domácích kolejišť na čaji. :D


Já taky stavím, i když o není tak vidět :-), ale počkejte na výsledky
Stavba prvních modulů HO - trať 160
semza
 
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 19 lis, 2009 5:19 am
Bydliště: Plzeň - město

Re: Návrh půdního kolejiště H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 06 led, 2015 4:06 pm

Na adrese: http://suhys.rajce.idnes.cz/Kolejiste_nove/ vložena drobná aktualizace - Přidal jsem několik fotek ze pokračující stavby kolejiště.
Jde to pomalu, ale snad se mi zase podaří zrychlit. Taky bych měl drobně aktualizovat plán, protože došlo ke zkrácení levé části "Účka" (bez stanice), ale to až příště.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh půdního kolejiště H0

Příspěvekod jirkah » úte 06 led, 2015 4:22 pm

Michale pomalu , ale jistě a máš to pěkný a je vidět ,že umíš udělat pěkný návrh a dokonce sám ho postavit , takže klobouk dolů pane mistr :-).
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 360
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Návrh půdního kolejiště H0

Příspěvekod Dusan » úte 06 led, 2015 6:03 pm

Hmm, pěkně, ať se daří. Ta "ohnutá" nádraží se mi líbí.
Jaký význam mají ta vynechaná položí ve SN ? Úspora materiálu?
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1281
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Návrh půdního kolejiště H0

Příspěvekod Vladimír_B » úte 06 led, 2015 10:11 pm

Ahoj, pěkně pokračuješ. Trochu mě překvapilo OSB, dřevotříska a papírová lepenka, ale zkusit to můžeš...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Návrh půdního kolejiště H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 07 led, 2015 6:39 am

Vladimír_B píše:Ahoj, pěkně pokračuješ. Trochu mě překvapilo OSB, dřevotříska a papírová lepenka, ale zkusit to můžeš...

Dřevotřísku nepoužívám jako konstrukční materiál, nemám ji rád je těžká, málo pevná. Mám tam jen pár kousků k dočasnému podložení (při lepení apod.).
OSB mě taky štve. Hlavně při dělení je z nich neskutečný svinčík a třísky a hrana zůstává "chlupatá". Navíc nemají zrovna rovný povrch, proto je polepuji buď korkem (SN), nebo lepenkou (to na fotce může vypadat jako dřevotříska). Měl jsem jich plno, naštěstí už došly a na běžné použití - v rovině jsou srovnatelné s překližkou. Nedaří se mi z nich dělat stoupání - to řeším rampami z lepenky zatím k plné spokojenosti.
Lepenka je zatím nejlepší matroš, není z ní svinčík a skládaná ve více vrstvách drží jako čert. Na rozdíl od polystyrenu a styroduru nezmenšuje objem a nebojí se rozpouštědel. Zkouším si varianty na tvorbu povrchu krajiny - klasické kašírování versus montážní pěna. Montážní pěnou se vždycky hrozně zapatlám a týden to dostávám z rukou, kašírka je nešikovná pro sázení stromů. Někde jsem četl o použití montážní pěně ve slabší vrstvě přes síťky, ale to jsem zatím nezkoušel.

Vynechaná podloží jsou kvůli úspoře materiálu a pracnosti při navlékání. Před použitím jsem testoval optimální velikost mezer, aby se nekroutily kolejnice a držel rozchod.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh půdního kolejiště H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 07 led, 2015 8:33 am

Když srovnám původní plánek tvého kolejiště z minula co mám od tebe,tak vidím změny na dolní straně.Michale,rostou ti následovníci,rostou :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh půdního kolejiště H0

Příspěvekod modeln » stř 07 led, 2015 9:12 am

Naozaj je to super.Co sa tyka Pur-peny,ja na nu nemozem dopustit,robi sa mi s nou lepsie ako s polystyrenom.Polystyren neviem tak tvarovat.Ja na vyplnenie pouzivam skrkvane noviny,a na ne striekam penu ale tak aby max.vrstva bola max:5 cm.Moje kolajisko tvorene pomocou Pur-peny tu: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/0 ... elkosti-N/ bolo to moje prve kolajisko v N-ku,uy ho nemam,teraz pripravujem nove,namet Telgartska slucka,uvidime co z toho vznikne :wink:
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: Návrh půdního kolejiště H0

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 07 led, 2015 10:19 am

milan ferdián píše:Když srovnám původní plánek tvého kolejiště z minula co mám od tebe,tak vidím změny na dolní straně.Michale,rostou ti následovníci,rostou :wink: .

Jó změny jsou a budou. Už ani nevím co jsem Ti posílal. Poslední velká změna byly otočení stanice, protože jsem zjistil, že obloukový ocelový most v poloměru cca 650mm přes dvoukolejku, potok a silnici nestrávím. Bohužel už jsem hotové údolí, které se celé propadne do tunelu.
Ty další změny jsou jen takové prkotiny, zkrácení rámu resp. celého kolejiště o cca 1 m, pořád nemám uspokojivě dořešenou modulovou část (vlečku ) a rád bych udělal i koncovou stanice na modulech, ale nevím jak ji tam napasovat abych se ještě taky vešel. Asi mi nezbude než přestěhovat vylézací otvor na střechu a doplnit stupačky. Bohužel to vychází na dost peněz - tak 4 lokomotivy, takže zatím to nechávám uzrát a uvidím.
Jo rostou, a na ježdění jsou zatím jako diví taky mám vlastně všechno co je vidět provozní, včetně ovládání výhybek. Jen doufám, že je to nepřestane bavit dřív než mě....
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh a stavba půdního kolejiště H0 - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 20 led, 2015 12:48 pm

Na začátek přidám pár novinek z kolejiště.
- Už nejsem jediným výhradním vlastníkem kolejiště, V minulých dnech jsem přijal společníky, zatím pouze podmínečně, ale nejspíš už natrvalo. Nemáme to sice na papíře, ale dle nového OZ je i ústní dohoda platná. Projevilo se to i v plánování, kdy na přání společníka byla podpořena silniční doprava a plánovaná cesta nahrazena asfaltovou silnicí (dálnici naštěstí nepožadoval) a do plánu investic byl výhledově (cca rok 2020) zahrnut Faller car system....
- Trochu jsem pohnul s krajinou už jsou vidět hrubé rysy. Na kolejištiá být sice pahorkatina, ale překvapilo mě, že na první pohled vypadá dost placatě. Přitom silnička má stoupání cca 8-10% (8-10 cm/m), což už je celkem krpál.
- Proběhla další drobná úprava plánu v místě zastávky (posun vlečky a zastávky) přibyla budova pro zastávku místo původně plánovaného přístřešku.
Pár fotek
pro mikinka: Krajina - Překližka se kroutí, když jí to dovolíš (klidně i 12mm) , ale pevně svázaná do konstrukce (rámů) je podle mě asi nejlepší.
Co se týká terénu, znám Váš způsob, to je klasika už od 60-tých let. Ale nechci postavit kolejiště, které odstěhuju jedině jeřábem. Naopak soustředil jsem se na to abych se dostal na co nejmenší hmotnost při dostatečné pevnosti. Nakonec zvítězila PU pěna na lepenkové kostře. Po vytvrdnutí se o terén mohu bez obav opřít při vzdálenosti lepenkových žeber cca 15 cm a jejich výšce cca 10-15 cm a tloušťce terénu cca 5 cm.
Původně jsem chtěl používat drátěnou síťku jako Tomáš Bartoš (TomBart), ale chytat ji k lepenkový výztuhám dost dobře nešlo, tak jsem zůstal u papíru. Dutiny pro minimalizaci tloušťky pěny vyplňuji zmuchlanými novinami, které po vytvrdnutí opět odstraním, případně tvořím "ztracené bednění". Tato výplň slouží též jako ochrana skrytých částí kolejiště. Při šikovném dávkování je spotřeba pěny přijatelná (cca 0,4 m2 krajiny z jedné lahve v ceně cca 90 Kč). Po zatvrdnutí pěny následuje ořezání nožem do přibližného tvaru a finální úprava povrchu papírovými ubrousky, lepidlem a barvou. Bude následovat posyp prosátou hlínou a zatravnění, ale tak daleko jsem se na kolejišti zatím nedostal.

No a nakonec jsem přidal pár fotek, které jsou určeny zejména těm, kteří plánují kolejiště a přemýšlejí kolik pater tobogánu udělat směrem do SN, aby nabrali správnou výšku :wink: . Rozhodně nezávidím nešťastníkům, kteří si nechají minimální výškový rozdíl a to platí i pro menší velikosti (TT, N) protože vozidla jsou sice menší, ale ty ruce které občas musí do skrytých částí sahnout jsou pořád 1:1...Poslední 3 fotky

- upraven popis krajiny
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne úte 20 led, 2015 1:13 pm, celkově upraveno 2
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Návrh a stavba půdního kolejiště H0 - MiŠ

Příspěvekod Dusan » úte 20 led, 2015 1:05 pm

S tím se dá jen souhlasit. Mám v eNku plánovaných 120mm mezi SN a spodkem viditelné části. Zkoušel jsem si to nanečisto ve vitríně(hl.4o cm) :-) BR86 jsem nakolejil až s použitím několika "slušných" slov :-)
Jinak moc pěkný Michale.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1281
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Návrh a stavba půdního kolejiště H0 - MiŠ

Příspěvekod milan ferdián » úte 20 led, 2015 1:15 pm

Překrásná kompozice spojení modulu s domácím kolejištěm.Jeňo,zde by jsi se měl inspirovat od Michala :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh a stavba půdního kolejiště H0 - MiŠ

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 21 led, 2015 6:34 am

Děkuju za pochvalu.
To hlavní teprve přijde. Vpředu by měla být sekvence 3 modulů (jeden dvou až třídílný) s dvoukolejkou (souběhem dvou tratí) a pak modulová stanice.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2379
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků