Na začátek přidám pár novinek z kolejiště.
- Už nejsem jediným výhradním vlastníkem kolejiště, V minulých dnech jsem přijal společníky, zatím pouze podmínečně, ale nejspíš už natrvalo. Nemáme to sice na papíře, ale dle nového OZ je i ústní dohoda platná. Projevilo se to i v plánování, kdy na přání společníka byla podpořena silniční doprava a plánovaná cesta nahrazena asfaltovou silnicí (dálnici naštěstí nepožadoval) a do plánu investic byl výhledově (cca rok 2020) zahrnut Faller car system....
- Trochu jsem pohnul s krajinou už jsou vidět hrubé rysy. Na kolejištiá být sice pahorkatina, ale překvapilo mě, že na první pohled vypadá dost placatě. Přitom silnička má stoupání cca 8-10% (8-10
cm/m), což už je celkem krpál.
- Proběhla další drobná úprava plánu v místě zastávky (posun vlečky a zastávky) přibyla budova pro zastávku místo původně plánovaného přístřešku.
Pár fotekpro mikinka: Krajina - Překližka se kroutí, když jí to dovolíš (klidně i 12mm) , ale pevně svázaná do konstrukce (rámů) je podle mě asi nejlepší.
Co se týká terénu, znám Váš způsob, to je klasika už od 60-tých let. Ale nechci postavit kolejiště, které odstěhuju jedině jeřábem. Naopak soustředil jsem se na to abych se dostal na co nejmenší hmotnost při dostatečné pevnosti. Nakonec zvítězila PU pěna na lepenkové kostře. Po vytvrdnutí se o terén mohu bez obav opřít při vzdálenosti lepenkových žeber cca 15 cm a jejich výšce cca 10-15 cm a tloušťce terénu cca 5 cm.
Původně jsem chtěl používat drátěnou síťku jako Tomáš Bartoš (TomBart), ale chytat ji k lepenkový výztuhám dost dobře nešlo, tak jsem zůstal u papíru. Dutiny pro minimalizaci tloušťky pěny vyplňuji zmuchlanými novinami, které po vytvrdnutí opět odstraním, případně tvořím "ztracené bednění". Tato výplň slouží též jako ochrana skrytých částí kolejiště. Při šikovném dávkování je spotřeba pěny přijatelná (cca 0,4 m2 krajiny z jedné lahve v ceně cca 90 Kč). Po zatvrdnutí pěny následuje ořezání nožem do přibližného tvaru a finální úprava povrchu papírovými ubrousky, lepidlem a barvou. Bude následovat posyp prosátou hlínou a zatravnění, ale tak daleko jsem se na kolejišti zatím nedostal.
No a nakonec jsem přidal pár fotek, které jsou určeny zejména těm, kteří plánují kolejiště a přemýšlejí kolik pater tobogánu udělat směrem do SN, aby nabrali správnou výšku
. Rozhodně nezávidím nešťastníkům, kteří si nechají minimální výškový rozdíl a to platí i pro menší velikosti (TT, N) protože vozidla jsou sice menší, ale ty ruce které občas musí do skrytých částí sahnout jsou pořád 1:1...
Poslední 3 fotky- upraven popis krajiny