Kolejiště H0 na půdě, návrh a stavba - MiŠ

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 13 čer, 2008 8:16 am

Michal Dalecký píše:Jen k tomu pozadí a kulise. Tak si schovej skryta nadrazi prave za tu kulisu. Pak odpadnou ty spiraly a na 30 cm se ti vejdou 5-ti kolejne skryte stanice po obvodu celeho kolejiste :). Toto reseni je podle mne vyhodou pro pudni prostory.

To není špatný nápad, ještě to uvážím. Akorát se bojím přístupu a kontorlovatelnosti. Jak jsem zmiňoval nejradši bych zůstal u vizuální kontroly SN bez kamer a monitorů, proto byla původní myšlenka, že SN bude v přední části a nízko (pod plexi), aby na něj bylo dobře vidět.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Martin HO » pát 13 čer, 2008 8:34 am

A co kdybys použil (na strop - ve výšce) vhodně připevněná zrcadla?

V MHD je tento způsob vnější i vnitřní kontroly dávno běžný, spolehlivý a nedělá vůbec žádný problém. Mohu ti to potvrdit ze své dlouholeté brigádnické řidičské praxe.
Martin HO
 

Příspěvekod TomBart » pát 13 čer, 2008 9:04 am

Michal Šuhajda píše:
Michal Dalecký píše:Jen k tomu pozadí a kulise. Tak si schovej skryta nadrazi prave za tu kulisu. Pak odpadnou ty spiraly a na 30 cm se ti vejdou 5-ti kolejne skryte stanice po obvodu celeho kolejiste :). Toto reseni je podle mne vyhodou pro pudni prostory.

To není špatný nápad, ještě to uvážím. Akorát se bojím přístupu a kontorlovatelnosti. Jak jsem zmiňoval nejradši bych zůstal u vizuální kontroly SN bez kamer a monitorů, proto byla původní myšlenka, že SN bude v přední části a nízko (pod plexi), aby na něj bylo dobře vidět.


to je vše ok, ale?!
ta výška spodního rámu není úplně úžasná. Když uděláš kulisu a dás nádraž za ní, tak jediní přístup je pod hlavním rámem a dostat se na skryté nádraží, které by mělo být o něco níž, aby jsi tam aspon prostčl ruku kvuli manipulaci. To je vše supr, navíc čím níž tak tím víc do hloubky prostoru a ideální přísup z boku. Jenže to ale je podle mne ve vratných smyčkách. Bud někam musíš umístit vratné smyčky s min poloměrem 450 mm nebo budeš muset celou trat omotat okolo celé půdy, což je dost dlouhý úsek. Pokud umístítš vratnou smyčku, tak jsi výškou ne 70 (což je hlavní rám) ale jen třeba 50 a vem si, že v této úrovni ti částečně pod hlavním rámem a tedy i pod kolejištěm visí otočka, kterou ani nepodlezeš, ani se nad ní nedostaneš.
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Sandy » čtv 19 čer, 2008 4:03 pm

Michale,
a co získat výšku kolejiště tím, že uličku mezi oběma "křídly" kolejiště zúžíš na cca 60 cm. Tím bys měl získat dalších 40 cm odstupu od šikmé stěny.
A pokud jsi opustil ideu dvoukolejky, tak by to mohlo být bez problému.
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 20 čer, 2008 9:54 am

Sandy píše:Michale,
a co získat výšku kolejiště tím, že uličku mezi oběma "křídly" kolejiště zúžíš na cca 60 cm. Tím bys měl získat dalších 40 cm odstupu od šikmé stěny.
A pokud jsi opustil ideu dvoukolejky, tak by to mohlo být bez problému.

Sandy,
rád bych aby ten prostor mezi byl nejen na procházení, ale abych mohl jednotlivé díly případně vytáhnout a pracovat na nich samostatně.
Jinak upravený (vlastně skoro nový) plánek už mám nakreslený, momentálně ho nechávám uležet, před tím než se na něj znovu podívám a proběhne autocenzura. Poté se tu určitě objeví.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Sandy » úte 24 čer, 2008 2:46 pm

Michal Šuhajda píše:Sandy,
rád bych aby ten prostor mezi byl nejen na procházení, ale abych mohl jednotlivé díly případně vytáhnout a pracovat na nich samostatně.
Jinak upravený (vlastně skoro nový) plánek už mám nakreslený, momentálně ho nechávám uležet, před tím než se na něj znovu podívám a proběhne autocenzura. Poté se tu určitě objeví.

Tomu rozumím, ale myslím si, že bys získal přístup ke kolejišti ze všech stran.
A pro pohodlnou práci na kolejišti je, myslím si, důležitější mít možnost jednotlivé díly vyklopit.
A možná že bys pak spodní díl kolejiště mohl mít ve výšce 75 cm ( výška psacího stolu). A výšku +5 ( tj. nivelitu skrytých nádraží ve výšce 80 cm).
Pokud jde o prostor pro SN, myslím si, že dostačující by mohlo být 15 cm (výška zaťaté pěsti + něco na manipulaci).
Pokud jde o nový plánek, tak si nedovedu představit, co bys mohl zlepšit.
Já bych snad jen uvažoval nad napojením lokálky přímo z hlavní stanice ( pokračováním výtažné koleje ) místo ze širé trati.
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Příspěvekod pan.martinek » stř 30 črc, 2008 6:18 pm

Vše super a moc hezké, ale jeden detail: Jak velký, máš přibližně vozový park? NA toto kolejiště potřebuješ- no, nepotřebuješ, ale bylo by dobré, mít tak, počítám: 20, a i to je asi málo lokomotiv a takových 100 vagónu?
Je to jen velice hrubý návrh, u těch vagónu počítám asi +-30, možná i 50.
No, prostě se chci zeptata kolik toho doma máš.
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 31 črc, 2008 8:45 am

Jednou jsem se trochu nudil a nemohl jsem pracovat na modelech, tak jsem si vymýšlel grafikon vč. oběhů lokomotiv a stačily tak tak (bez záložních strojů), ale stále počítám s rozšiřováním voz. parku (dost chybí os. vozy), ale to má čas a doplňuju průběžně. Napřed musím mít kde jezdit. Staré kolejiště je lokálkové a třeba "sergej s deseti wapkama vypadá na lokálce blbě už proto, že se nevejde do nádraží.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod pan.martinek » sob 09 srp, 2008 3:53 pm

dobře,dobře,ale přeci-jenom jsimi neodpověděl, jqk velký,ten vozový park je...?
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod TomBart » pon 27 říj, 2008 9:33 pm

Tak dnes byla konečně dodělána podlaha na půdě a stavba nového kolejiště může začít http://tombart.rajce.idnes.cz/27.10.2008/#PA270488.JPG a http://tombart.rajce.idnes.cz/27.10.2008/#PA270489.JPG
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Houmr » úte 28 říj, 2008 7:57 am

No paráda, doufám že se o průběh stavby taky podělíš na stránkách. Už se těším, to bude zase nářez.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 28 říj, 2008 10:02 am

Pěkný prostor! Jak to máš vysoký? V našem baráku mi vychází výška podlaha/trám 1,80 a po stranách tak max 40 cm od podlahy, takže mi to na stavbu kolejiště moc vhodné nepřišlo...

Ještě mne napadá, jak řešíte zateplení a izolaci? Standardně jako v normálním obytném podkroví, nebo nějakým fíglem co ještě lépe uhlídá výkyvy teplot pod střechou?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod TomBart » úte 28 říj, 2008 5:00 pm

Houmr: no, budu se snažit. však po kolejišti a po krajince už mám tak trochu absťák.

Petr Zatřepálek:
uprostřed je výška asi 1980 mm minus zářivky. Placetější už nedělaj. Na bokách je výška asi 250 mm.
Zateplení je standartně asi 20 Orsilu. Je to stejné jako dětské pokojíčky. Jenže díky tomu, že pod půdou jsou pokoje, tak v podlaze půdy mám taky asi 16 Orsilu. Aby caparti neslyšeli,jak tam budu chodit. Jenže díky tomu tam nemám zas takové teplo. ikdyž v létě to je horší :o)), ale dá se to.
Skladba je asi následující (odspodu): Sádrokarton, rastr, Orsil, Trámové nosníky + Orsil, Prkna + ocelové kleštiny, kročejová izolace, Cetris desky a lino.
TomBart
 
Příspěvky: 496
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 09 led, 2009 11:18 am

Po dlouhé době plním slib z léta, kdy jsem zlíbil zveřejnit upravený plán kolejiště. Nic nejde tak rychle, jak jsem si myslel, takže se k plnění dostávám až teď, přestože mi plánek leží doma už od září. Zatím stále přemýšlím co s ním, jestli už je to ono nebo ne.
Námět zůstává stejný jako u první verze, vlastně i uspořádání stanic, jiné je pouze celkové uspořádání kolejiště a některé drobnosti.
Zahrnul jsem do něj nové požadavky jako místo na pracovní stůl a aspoň část má napojení dílů kolejiště normovým rozhraním. Některé díly jsou osekané co do velikosti na téměř minimum. Zejména kvůli transportu.
Teď už mi plánek leží od září doma a pořád přemýšlím, jestli je to už ono nebo ne.
Ta černobílá část u 1.části, která nemá pokračování na dalších dílech je výhledové dodání dvoukolejky která by úplně samostatná na vlastním rámu.
Pár slov k realizaci.
Momentálně čekám až mi truhlář dodělá rámy (přes svátky se nedělá a svátky jsou od začátku prosince do konce ledna :( )na dva jednoduché moduly, takže kolejiště je zatím mírně odsunuto.
Dopředu vím, že je to běh na dlouhou trať
Končím s řečněním vlastně psaním a předhazuji plánek lvům. Jen do něj, vlastně do mě.

Celý plánek (předcházela mu skica 1:25 podobně provedená jako první zveřejněný plánek) je nakreslený v měř. 1:10 na 6 A4, proto je i v náhledech rozdělený na šest částí. Na konci jsou slepené dohromady, ale rajče to bohužel neumí zobrazit větší, tak jsem přidal i jednotlivé díly.
PLÁNEK
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod chameleon » pát 09 led, 2009 12:17 pm

Ahoj, pro mě to je super, těžko kritizovat, nemám tolik zkušeností :wink: Jen dotaz - nemáš i komplet nákres všech kolejí (bez krajinky)? Trochu jsem se v tom někde ztrácel - např. ta dvojkolejka kam kde vlastně vede.. Zkoušel jsem porovnat tu dvojkolejku s tvým prvotním nákresem, ale stejně mi to nepomohlo :oops: Nebo ta vlečka do teplárny z nádraží - bude k tomu přidaný ještě nějaký panel nebo to je vlečka jen jako?

A ještě dotaz na závěr - kolik se ti tam bude prohánět vlaků a příp. kolik lidí je bude řídit najednou?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků