od Michal Šuhajda » ned 10 kvě, 2020 9:30 am
Bečovskou budovu jsem prozatím odložil. Na nátlak dětí vzniká nová stanice. Jde o koncovou stanici Zelvice. Jak jsem zmiňoval před časem, původní plán na umístění koncové stanice byl upraven. Stanice byla posunuta a upravena. Vzhledem k místu, které je k dispozici, jsem ji musel zkrátit. Vjezdové zhlaví je umístěno v oblouku.
Koncová stanice má dvě dopravní koleje č. 1,3. Dále zde najdeme manipulační kolej č.5 u skladu s rampou a kusou kolej 5a, kde je volná skládka a konec koleje užívají Uhelné sklady.
Poslední je kolej 4V, která patří vlečce Hosp. družstva / ZZN. Kromě sýpky (asi to vyhraje Telč) je zde i rampa, další sklad a plocha pro stáčení cisternových vozů nebo vyprazdňování vozů Raj a rampa.
Délka kolejí je omezená, ale pro zajímavý provoz dostačující. Dopravní koleje mají délku cca 85cm bez výhybek na manip. koleje/ vlečku. S vyhybkami jsem na cca 1,0m délky. Trasa lokálka má dost stoupání, takže norma zátěže pro “Hektora” je 200t / 12 náprav. Na trať mají sice přechodnost i Bardotky, ale ty běžně jezdí jen v omezené míře s osobními vlaky (kvůli topení). Do Želvic totiž jezdí 1x denně přímý vůz od rychlíku.
Stanice je postavena ze zásob. Použil jsem staré výhybky Pilz, ze zásob. Jednak kvůli tomu abych je rozumně zpracoval, jednak kvůli geometrii, která umožňuje provést zhlaví na celkem malé délce. Jen jsem nemohl strávit kloubové jazyky a původní srdcovky z podivné slitiny, tak jsem se pustil do úprav. Vyrobil jsem nové srdcovky i jazyky, přestavníky budou motorické od MTB. Trochu jsem upravil i poloměry zejména u obloukových výhybek. poloměry jsou nyní cca 600 mm.
Stanice je zatím na stole. Protože k finálním místu je obtížný přístup, musím udělat maximum prací mimo. Přikládám fotku ze včerejšího večera, vozidla jsou jen pro názornost (a pro potěšení). Elektrika mě čeká dnes večer.
- Přílohy
-
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat