kolejiště TT Chrpov podle MF (90x135cm)
![Příspěvek Příspěvek](./styles/prosilver/imageset/icon_post_target.gif)
Po měsících čtení a nasávání informací bych se konečně rád pustil do stavby prvního jednoduchého kolejiště. Má pozornost padla na vícero návrhů pana Ferdiána, nakonec jsem ale skončil u Chrpova z toho důvodu, že umožňuje jak jednoduchou jízdu po oválu, tak vlečky a manipulaci, a zároveň nepotřebuje "podzemní" skryté kolejiště ani příliš mnoho výhybek. Původní návrh je v H0, překreslil jsem si ho ve SCARMu do TT tak, aby pokud možno nezabralo moc místa. Zároveň jsem trochu upravil dispozice nádraží (dal tam víc rovinek) a do vrchního nádraží lokálky přidal druhou kolej.
"Hlavní" okružní kolej je stavěná z poloměrů R310 nebo R353, tady hádám problém nebude.
Odbočná lokálka ale musela být navržená z flexi poloměru R280, zároveň jde do stoupáku (max 4%). Tady si nejsem jistý, jestli to bude fungovat a jestli to motorové osobáky s přídavným vagonem projedou.
Dál si nejsem úplně jistý průjezdností tunelu pod vrchním nádražím. Kolej v lokálce je ve výšce 40mm, křižující kolej nad ní je v 94mm. Takhle na těsno to ale je i v původním plánku.
Budu rád za každý námět nebo doporučení. A zejména za potvrzení, jestli ta R280 do kopce bude ok a případně nápad, jak to vyřešit s nízkým tunelem.
Ještě se dá udělat varianta, při které se vrchní část oválu skryje pod to vrchní nádraží, čímž se udělá skryťák v nulté úrovni, jen se tím bohuže zakryje třetina viditelných kolejí.
Můj plánek v TT.
původní návrh MF v H0
"Hlavní" okružní kolej je stavěná z poloměrů R310 nebo R353, tady hádám problém nebude.
Odbočná lokálka ale musela být navržená z flexi poloměru R280, zároveň jde do stoupáku (max 4%). Tady si nejsem jistý, jestli to bude fungovat a jestli to motorové osobáky s přídavným vagonem projedou.
Dál si nejsem úplně jistý průjezdností tunelu pod vrchním nádražím. Kolej v lokálce je ve výšce 40mm, křižující kolej nad ní je v 94mm. Takhle na těsno to ale je i v původním plánku.
Budu rád za každý námět nebo doporučení. A zejména za potvrzení, jestli ta R280 do kopce bude ok a případně nápad, jak to vyřešit s nízkým tunelem.
Ještě se dá udělat varianta, při které se vrchní část oválu skryje pod to vrchní nádraží, čímž se udělá skryťák v nulté úrovni, jen se tím bohuže zakryje třetina viditelných kolejí.
Můj plánek v TT.
původní návrh MF v H0