Stránka 1 z 14

Lokálka Hankov -TT

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2022 4:53 pm
od hank61
Hoši. Podařilo se mi získat poměrně obsáhlou sbírku lokomotiv, motorových vozů a osobních vagónů ČD, 5. epochy v měřítku 1:120, a tak plánuji postavit pro tento vozový park nové kolejiště. Nebude se jednat o mini, ani o žádný velký projekt. Moje představa je tříkolejná koncová stanice s delšími kolejemi, tak aby se tam s rezervou vešla souprava Zamračené+3 pater od Kuehna, což je 83cm apod.. Dále kus svažující se širé tratě, která by ústila do SN, tvořeného přesuvnou pod koncovou stanicí. Před SN uvažuji o krátké vlečce k volné skládce pro nakládku dřeva, štěrku apod... Celkový rozměr kolejiště by byl 4500x400/780mm. Ve WT je kreslené modelové kolejivo Tillig. Já bych rád použil nové PECO. Tenhle projekt je ve fázi plánování. Rád proto uvítám vaše připomínky a rady před vlastní stavbou, kterou bych chtěl začít někdy ve druhé polovině října. Předem děkuji za vaše názory :wink:

28-8-1.jpg

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2022 5:20 pm
od Ivan
No vida, další projekt :wink:
Pokud mne paměť neklame, něco velmi podobného jsi již stavěl. Vím, že se mi to líbilo, zvlášť koncept SN pod stanicí.
Na kolejivo Peco jsem zvědavý, uvítám zkušenosti z reálu.

Vím, že je plánek jen nahrubo, ale mám malou poznámku. Příjezd k nakladisti bych udělal spíše zepředu a tratě oddělil lesem, ať nejsou tak opticky blízko u sebe.

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2022 5:39 pm
od jafobe
To vypadá docela zajímavě. ;)

Co bych asi já osobně změnil:

- unístění vlečky... Takhle jak to máš jde silnice skoro k začátku nádraží takžr by bylo skoro zbytečné dělat vlečku když by s tím mohli dojet na to nádraží... Opticky tam ubude dost místa na oddělení tratí a mít tam zeď aby bylo místo na nakládku dřeva není ideální... Spíš bych ji umístil dovnitř oblouku vpravo třeva na zadní obdélníkový panel do výběžku řeky (tu bych se nebál protáhnout blíž ke kolejím kolem vlečky, nebo ji protáhl před vlečku směrem k náraží...) a od vlečky třeba jen silničku někam třeba pod most vedle řeky jinam než směrem k nádraží aby se to opticky jevilo dál od nádraží a mělo to tak opodstatnění proč tam vlečka je.

- koleje k výtopně. Skoro by mi přišlo zajímavější udělat i tu čtvtou kolej průjezdnou (a ne kusou s jezdit do depa přes úvrať) ze zhlaví nádraží by byla jen jedna vyhybka a do jednotlivých stání se koleje rozdelili až za touto vyhybkou, sice se tím trochu zkrátí možnost stání před výtopnou a nejdelší kolej na nádraží, ale bude objízdná kolej navíc... Aspoň na mě by to působilo přirozeněji a logičtěji než takto.

Toť můj názor, ale řídit se jim nemusíš... ;)
Jaromír

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2022 6:06 pm
od hank61
To Ivan: Ano. Podobný koncept jsem již stavěl v TT i H0. Máš pravdu s tím příjezdem k volné skládce. Ze spodu to bude lepší a jak píšeš obě tratě raději opticky oddělit nějakou zelení :wink:

To Jafobe: Ta cesta ke skládce vede na plánu pod mostem a je cca 100mm pod úrovní stanice. Jak píše Ivan, pokud u tohoto konceptu zůstanu, povede cesta ke skládce přes spodní kolej. Ono je ještě otázka, jestli se tam ta skládka vůbec fyzicky vejde. Segmenty rozšiřovat nechci a dle mých zkušeností nemusí místo na 2D výkresu, zejména ve výškově členité krajině odpovídat budoucí realitě :wink:

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2022 7:46 pm
od jafobe
hank61 píše:To Jafobe: Ta cesta ke skládce vede na plánu pod mostem a je cca 100mm pod úrovní stanice. Jak píše Ivan, pokud u tohoto konceptu zůstanu, povede cesta ke skládce přes spodní kolej. Ono je ještě otázka, jestli se tam ta skládka vůbec fyzicky vejde. Segmenty rozšiřovat nechci a dle mých zkušeností nemusí místo na 2D výkresu, zejména ve výškově členité krajině odpovídat budoucí realitě :wink:


Nejde ani tak o výšku cesty jako o její směr... udělat od vlečky cestu přes koleje taky nedává moc smysl pokud by cesta nevedla někam dál... to by vlečkovou kolej spíš postavili rovnou na druhou stranu tratě aby kvůli nakládce nemuseli jezdit věčně přes koleje... Měl jsem to ne mysli zhruba takto, a i fyzicky by se tam ta skládka vešla,, nebyl by kolem ní až takovž výškový rozdíl tratí aby se museli budovat operné zdi kvůli prostoru, a třeba i se zastávkou vedle pro vesnici co bude dál za mostem po cestě kterou naznačíš tžeba dalším domkem v zadním pravém rohu nebo za řekou... na silničku pod most by to výškově taky mělo stačit... v místě kde máš teď skládku by mohl být jen prudší kopec aby se i horní trať mohla do jeho úbočí trochu zakousnout, což by vlečku i celou pravou stranu opticky oddělilo ještě víc náznakem že řeka je až "někde za kopcem" A když řeku nasměruješ dp zadního pravého rohu, tak tím líp...

kolej hank61.jpg


A kdyby se horní stanice trochu pootočila aby trať dolů z ní vedla víc k zadní straně taky by to oddělení zadní a přední tratě jen prospělo.

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2022 5:01 am
od hank61
Narychlo zapracované některé návrhy. Moc se mi nezdá to napojení vlečky k nakládce dřeva, ale myslím, že je to takto furt lepší, než ji vyústit v oblouku tak, aby výhybka v rovném směru směřovala na vlečku a odbočkou na hlavní trať :wink:

29-8-1.jpg

a nebo tu vlečku udělat takto s tím, že cesta k zastávce by vedla shora podél té kusé koleje
29-8-1a.jpg

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2022 5:39 am
od sidlo
1. připojení depa ne přes úvrať, ale přes pravé zhlaví, tak jak to má Nová Bystřice
https://mapy.cz/zakladni?q=nov%C3%A1%20byst%C5%99ice&source=muni&id=749&ds=2&x=15.1114241&y=49.0185820&z=19&base=ophoto

2. skládka připojená na širou trať v blízkosti stanice mě nijak neuráží, viz skládka dřeva u Soběšína co by kamenem dohodil od nákladiště Soběšín (obojí dnes již zrušené)
https://mapy.cz/zakladni?x=14.9714336&y=49.7922683&z=19&base=ophoto
https://www.pacifikem.cz/?inc=212_sob_foto

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2022 9:09 am
od hopeter
To napojení remízy zprava bych taky doporučil.
Co se týká nákladiště tak co třeba změnit komoditu ze dřeva na vápenec , písek , štěrk apod. Šupna by nezabrala tolik místa a doprava materiálu zezadu by mohla být lanovkou jako třeba v Kunčicích u Vrchlabí. Umístění nechat v rovince jak bylo původně.
Ta lanovka z Černého Dolu do Kunčic je docela rarita a sem by se to hodilo.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lanov%C3%A1_dr%C3%A1ha_%C4%8Cern%C3%BD_D%C5%AFl_%E2%80%93_Kun%C4%8Dice_nad_Labem

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2022 9:28 am
od Dusan
Další projekt Hanku, palec nahoru :-) Za mne jen nějaká kosmetika k vedení trati. Z pohledu diváka tu spodní mezi od SN bych nevedl otrocky s hranou. I v té šíři 400mm panelu se dá například lehce ohnout do nějakého táhlého oblouku nebo pokud má být přímá, tak za vyjezdem z SN mírnou levou cca 5st., pak ti i to nákladiště polohově vyjde více do středu toho vratného oblouku.
Ať se daří :-)

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2022 6:09 pm
od hank61
Kluci. To napojení remízy jsme mysleli takto? Jinak tu komoditu pro vlečku je možné změnit. Osobně bych tam raději viděl něco pro vozy Falls, které se mi líbí a kterých bych si několik rád postavil ze stavebnic od SDV model.

29-8-1b.jpg

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2022 7:31 pm
od JBr
Falls v ep. V, to by bylo tak na nakládku vápence, uhlí se tam asi těžit nebude? Na štěrk/kámen by byly spíš Faccs.

Každopádně provozně by to mohlo být podobné lomu Zárubka u Žďárce u Skutče, tam se taky odbočuje z širé trati a nedá se tam objíždět. Pro zajímavost, nakládá se tam přímo ze sklápěčky na "břehu" nad kolejí, ale vozy jsou snad vždycky "dumpcary" Uas.

Hodně fotek a popis provozu je cca v polovině stránky zde -- https://www.k-report.net/cgi-bin/discus ... age=327947

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2022 7:37 pm
od hopeter
Tu výhybku otočit o cca 5 stupňů ve směru hodin abys dostal nakladkovou kolej víc do středu bez esíčka.

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: pon 29 srp, 2022 9:22 pm
od Vladimír_B
Falls a V. epochu? Stanice Sedlčany, místo vašeho hajcu dát šturc s roštem na vykládku a hajc přesunout na vjezdové zhlaví.
A k té původní vlečce. Zastávka Kamenný Přívoz se šturc vlečkou k rampě na nakládku kulatiny.
Nějaký další problém či přání? :D
Mám ještě extrabuřt! :D V Čerčanech byly v 90.' na dožití (nelogicky) motory ř. 820. Tedy i do Sedlčan se snad mohly dostat a setkat se tam s legendárním Agrárníkem. 8)

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: úte 30 srp, 2022 6:42 am
od Sandy
Podobné kolejiště stavěl MiŠ
http://www.modelyh0.com/koleje/mis/kmis.htm
Moc hezky řešená pravá strana...

Re: Koncová stanice Hankov v TT

PříspěvekNapsal: úte 30 srp, 2022 7:48 am
od hank61
Sandy píše:Podobné kolejiště stavěl MiŠ
http://www.modelyh0.com/koleje/mis/kmis.htm
Moc hezky řešená pravá strana...


Sandy. Díky za pěkný odkaz. Tohle řešení je minimálně ke zvážení, i když tomu "podzemí" bych se ve všech variantách nejraději vyhnul :wink: