Stránka 1 z 3

TT 3000/850

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2022 2:14 pm
od Michal Šuhajda
Na základě zadání jednoho uživatele DF jsem připravil koncept kolejiště.
Je v TT rozměry jsou 3 m šířka, 0,85 m hloubka, Přístup předpokládám zdolní části obrázku.
Parametry:
min. R310 - bohužel i na dvoukolejce, ale tam je maskován zářezem a zástavbou (továrna)
max. sklon v tunelu 30 promile
max. sklon viditelný 20 promile
Kresleno v AutoCADu s použitím geometrie TT z katalogu (resp. stránek LokoPin, jejichž autorovi tímto děkuji, protože mi ušetřil hledání)

Hlavním motivem kolejiště je stanice, kde se dvoukolejná trať mění na jednokolejku . Tak znělo zadání. Stanice není příliš dlouhá, ale to je dáno velikostí prostoru. Má 4 dopravní koleje 1,2,3,4, a manipulační kolej č. 6. z manipulační koleje vychází kusá kolej 6b
Do 3. koleje je zaústěna vlečka strojírny
Už. délky kolejí
1 - 1480
2 - 1320
3 - 1520
4 - 1000
6 - 890
6b - 380
vl. - 530 (přímá část)
Délka viditelné trati (mimo stanici):
2K - 2,3 m, 1k - 0,8m

Na obrázku je ve stanici celkem plno.
Na třetí koleji je odstavený dlouhý nákladní vlak Pn kvůli značnému stoupání ho táhne Tranzistor (T466.2) a na postrku je dvojice týchž lokomotiv, která se ve stanici odpojí. Nakonec i vlakovou lokomotivu zde převzít elektrika (ale tu jsem si zatím žádnou nenakreslil, proto na obrázku schází)
Vlak po první koleji předjíždí šestivozový rychlík, který zde nestaví a tedy ani nepřepřahuje. To až v okresním městě.
Na koleji č. 2 stojí osobní vlak složený z pěti rybáků a už má přepřaženo, takže na čele brumlá Brejlovec.
Na manipulační koleji jsou odstavené dva kryté vozy a na kusé koleji (může být vlečka např. Kovošrot) stojí dva vozy Es.
Vlečka strojírny je prázdná.
Do SN jsou staženy všechny tři koleje předpokládám mohutný tobogán (4,5 patra) na levé straně. Tam není problém stáhnout všechny koleje společně do úrovně 0 (případně níže), kde bude SN - to zatím není zpracováno.
Poslední dobou je tam mrtvo, třeba to oživím.
pro komentátory, zejména pro HonzuM: Jsem si vědom, že 310/396 mm je na dvoukolejnou trať zoufale málo a rychlík bude jak skládací metr.
Tak prosím o jiné připomínky :D
Ale vážně, pište si co chcete, já na co chci odpovím. :wink:

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2022 3:32 pm
od Ivan
Michale, mně se plánek líbí, provoz bude díky přepřahům ve stanici čilý. A k tomu směřuje moje poznámka. Při přepřahu loko čeká na další výkon, proto bych doplnil nějakou kusou (či i více) na odstavení lokomotiv čekajících na další práci.

A něco opravdu jen na okraj či po čáru.
Ano, poloměry jsou dosti kompromisní, ale proč ne, když si to tak stavitel přeje. Domácí kolejiště je od toho, aby člověka bavilo a zde bude bavit hlavně stanice a delší spodní úsek dvojkolejky. Myslím si, že je lepší takový oblouk raději přiznat, vhodně ho zakrýt porostem, zářezem, budovami... (jak navrhuješ), než tam cpát pidi tunel ve v hoře trčící nepřirozeně nahoru.

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2022 3:53 pm
od vmucha
Mám sice poznámku k plánku, ale vědom si nedostatku prostoru, ji berte jen okrajově.
Asi by se mi víc líbilo, kdyby na pravém zhlaví bylo také vyústění dvojkolejné tratě, ale pokračovala by jen jedna a ta druhá by byla v tomto okamžiku kusá. Ještě větší smysl by mi to dávalo v případě, že jde o trať elektrifikovanou, kde bych předpokládal rozšíření tratě na 2k.
Jinak opět Michale parádní práce.

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2022 4:39 pm
od sidlo
Pěkné téma.
V pravém záhlaví bude trolej až k označníku, tedy až k tunelu. Náhodný kolemjdoucí nepochopí, že je to dále bez troleje.
Na dolní hraně před tunelem vidím návěstidla. Je to banalizovaný autoblok? To mi smysl nedává.
Tématicky mi to připomíná Benešov. Tam by se hodily pantografy pro příměstskou dopravu. Škoda že nejsou v běžné nabídce výrobců modelů.

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2022 5:21 pm
od Michal Šuhajda
O té kusé koleji jsem uvažoval, ale pak jsem ji neudělal, protože na ni nebylo místo. Původně za opěrnou stěnou měla klesat jednokolejka ve spirále. Teď mi došlo, že jsem ji nakonec vedl jinde, takže tam nepotřebuji ani OS ani prudký svah. Tak tam mohu dodělat odvrat 2.koleje, kde budou čekat lokomotivy na přepřahy Os vlaku.
Autorská slepota… Díky za otevření očí.

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2022 8:07 pm
od jafobe
Kdybych to vzal za sebe a používal flexikolejivo včetně vyhybek, vykašlal se na standartní zažité křížení na začátku zhlaví. udělal stanici do mírného oblouku (tady je jen lomená abych to měl rychleji), pokud je jednokolejka tažená rovně kolem zadní stěny...možná by se z toho dalo ještě něco vydolovat... ale neber to jako hotovou věc, spíš jen jako jednu z mnoha mořností...
Kolejivo Tilig EV2 IBW DKW1 oblouk na dvoukolejce u středu 310 a 353u krajů 353 a 386---

navrh1.jpg


Jaromír

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2022 9:55 pm
od look23
Každé soupravě bych ubral 1 vůz, přijde mi, že to moc přetéká.

Zrušil bych přejezd přes křížení.

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: úte 19 črc, 2022 11:23 pm
od Michal Šuhajda
Ahoj,
@jafobe: ta spojka s “přímým” směrem přes odbočku angličana je dost podivná. Věřím, že se dá podobný patvar někde najít v reálu, ale určitě to není standardní řešení.
Natažení viditelné stanice je jedna věc, ale je otázka, zda to má být “za každou cenu”. Zvlášť, když mě v délkách souprav bude podobně limitovat SN, protože na 3m délky jde těžko vymyslet harfu dlouhých kolejí.
@look23: proč ne, záleží na provozovateli. Stejně tak muže stát v cele stanici jeden motorák, nebo Lego s jedním vozem.
Ty soupravy natahuju, aby byla zřejmá délka koleji. Mohu je vymazat a napsat délky ke kolejím, ale říkal jsem si, že takhle to bude názornější a možná i pohlednější. I tak by měl náklad v SN asi jen dvě koleje, kam se vejde- viz výše. Zrušit přejezd jde, ale továrna bude odkázána pouze na železnici. Původní nápad je, že přejezd je ještě vidět - strhává pozornost blikáním… a ostrý oblouk dál už kryje dvou(tří) patrová admin. budova a hala továrny. Je to elegantnější maskovaní, než obligátní tunel.

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: stř 20 črc, 2022 9:29 am
od sidlo
Jak píšou předřečníci, bude se hodně přepřahat a chybí odstavné koleje a kolej na objíždění. Pokud by se kolejové spojky posunuly do oblouku, potom by se jedna kolej dala přidat. Nevím, zdali by vyšla geometrie. Je to jen úvaha, nevím zdali reálná.

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: stř 20 črc, 2022 10:00 am
od Trixt
A co jen zkusit vyrobit atypickou spojku se dvěma angličany, tím by se to levé zhlaví zkrátilo a možná by vyšel i přejezd mimo křížení? Jinak se mi Michalův návrh moc líbí.

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: stř 20 črc, 2022 10:55 am
od HonzaM
Trixt píše:A co jen zkusit vyrobit atypickou spojku se dvěma angličany, tím by se to levé zhlaví zkrátilo a možná by vyšel i přejezd mimo křížení? Jinak se mi Michalův návrh moc líbí.

Spojky s dvěma angličany na domácím kolejišti mám, nepřipadá mi to “atypické”, ale nejsem železniční odborník, prostě jsem tím ušetřil délku staničních kolejí.

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: stř 20 črc, 2022 11:02 am
od HonzaM
jafobe píše:používal flexikolejivo včetně vyhybek,

Jaromír

Co myslíš flexikolejivem včetně výhybek? V TT existují specifické výhybky pro flexi? Doporučuji si to vyzkoušet v XTrackCAD, pro návrh flexi je ideální.

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: stř 20 črc, 2022 1:02 pm
od chameleon
HonzaM píše:
jafobe píše:používal flexikolejivo včetně vyhybek,

Jaromír

Co myslíš flexikolejivem včetně výhybek? V TT existují specifické výhybky pro flexi? Doporučuji si to vyzkoušet v XTrackCAD, pro návrh flexi je ideální.


TT - Výhybka flexi 15° univerzální stavebnice FBW -EW2, ABW, IBW / TILLIG 83420

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: stř 20 črc, 2022 3:08 pm
od jafobe
Michal Šuhajda píše:Ahoj,
@jafobe: ta spojka s “přímým” směrem přes odbočku angličana je dost podivná. Věřím, že se dá podobný patvar někde najít v reálu, ale určitě to není standardní řešení.
Natažení viditelné stanice je jedna věc, ale je otázka, zda to má být “za každou cenu”. Zvlášť, když mě v délkách souprav bude podobně limitovat SN, protože na 3m délky jde těžko vymyslet harfu dlouhých kolejí.


Vím že vypadá divně, proto píšu že t o není standartně zažíté zhlaví. Spojka by se dal udělat samotnýni IBW v oblouku ale dopředu by se pak dostali jen R 310 a 353, takhe je tam o jedno větší, Vím že prodloužení za každou cenu nemusí být ideální ale příšlo mi že ta spojlka na rovině užírá dost místa...
Je mi jasné že délku bude limitovaná i skryťákem ale i tak nevypadá zrovna nellíp když je vlak va viditelné stanici od jednoho zhlaví až k druhémmu.
Možná takto by to to už mohlo být koukatelnější a vepředu u kraje panelu by byly R 353 a R 396...

navrh2.jpg


HonzaM píše:
jafobe píše:používal flexikolejivo včetně vyhybek,

Jaromír

Co myslíš flexikolejivem včetně výhybek? V TT existují specifické výhybky pro flexi? Doporučuji si to vyzkoušet v XTrackCAD, pro návrh flexi je ideální.


Přesně jak píše chameleon.

Podloží od Tilligi pro vyhybky EW2, Ew3 a ABW je dělané podobně jako flexikolejivo. Takže jim stačí jedno podloží na tři typy vyhybek... i již sestavený vyhybky EW2. EW3 a ABW jaou na flexi podloží, pevný tvar na nich drží naohýbané pruty, které jsou na pár místech zafixované návarkami skrz otvory v podloží, a i tak se dají trochu "ohnout" aniž by jim to vadilo bna funkčnosti. Obojí podloží se prodává i ve flexi stavebnici za které je možné postavit cokoli o levé IBW po pravou s odbočením 15° nebo 12°, asi i trochu víc ohnutou než IBW , úhly odbočení zůsrtanou stejné, mění se jen poloměry. a někde na to byl i prográmek na počítání..
Něco málo k tomu jsem psal třeba zde. http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=43&t=5351&p=285794&hilit=flexi+vyhybky#p285794

Re: TT 3000/850

PříspěvekNapsal: stř 20 črc, 2022 4:10 pm
od HonzaM
HonzaM píše:
jafobe píše:používal flexikolejivo včetně vyhybek,

Jaromír

Co myslíš flexikolejivem včetně výhybek? V TT existují specifické výhybky pro flexi? Doporučuji si to vyzkoušet v XTrackCAD, pro návrh flexi je ideální.


TT - Výhybka flexi 15° univerzální stavebnice FBW -EW2, ABW, IBW / TILLIG 83420[/quote]
Díky za informaci, už jsem to našel i v databázi kolejiva TT Tillig v XTrackCAD:
výhybky Tillig XTrackCAD.jpg
[quote="chameleon"]