TT 3000/850

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 3000/850

Příspěvekod Trixt » stř 20 črc, 2022 8:18 pm

Osobně si nemyslím, že je dobré za každou cenu prodlužovat délku staničních kolejí. Ten panel není moc velký a za chvíli by to vypadalo, že se jedná o modul s nádražím. ;) Ty původní délky jsou dle mě dostačující.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: TT 3000/850

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 21 črc, 2022 1:56 pm

Nejprve pár připomínek:
- Použito je standardní kolejivo, které se dá koupit. Úprava nebo novostavba DKS je celkem náročná, zkoušel jsem to a a nakonec si ji raději nechal udělat ,což zase stojí peníze. Ale ta možnost tu je. Dvojitá kolejová spojka se dvěma angličany je naopak velmi celkem obvyklé řešení z doby zdvoukolejňování tratí v minulém století, které sice už mizí kvůli zvyšování rychlostí, ale dodnes se dá najít.
- Řešení s angličanem místo dvou výhybek bylo trochu moc nestandardní. Upravený návrh je použitelný, ale raději před jedním či dvěma vozy na délku koleje upřednostním "vyvážený poměr kolejí ke krajině. Zkrácení stanice umožní přirozenější umístění vjezdových návěstidel i první oddíl autobloku před tunelem na 2K trati.Mé pocity celkem vystihnul Trixt v předchozím příspěvku.
Doplňuji slíbený výkres sjezdu.
SN zatím zpracováno není, ale není problém jej dodělat na přání. Ve výkresu uvažuji sjezd na kótu 0, zejména kvůli manipulaci v SN. Pokud by se to komukoli nelíbilo není problém ukončit tobogán o smyčku dvě (nebo tři pro hadí muže) dříve a udělat SN v úrovni +50/+100/+150.
Teprve dodatečně se to ukázalo jako velmi vhodné, když jsem upravil krajinu na verzi s řekou (viz níže), kde je hladina řeky cca +175.
Též může být víceúrovňové SN, kdy jednokolejku otočíme v samostatné smyčce v úrovni 100, a dvoukolejkou sklesáme níž.
Dále přikládám upravený výkres viditelné části. trochu jsem si pohrál s krajinou dle přání zadavatele, kterému se velmi líbí "výjezd z tunelu rovnou na most" protože pod jednokolejnou tratí si nemohu údolí a s mostem dovolit ( viz výkres sjezdu) udělal jsem výjezd na most u dvoukolejky. To si vyžádalo razantní úpravu krjiny v popředí, kde nám 2K trať stoupá údolím říčky, jejíž meandry dvakrát křižuje a skalní ostrohy protíná zářezy a tunely. Skalnaté údolí s řekou s nám zdůvodní "blízkost stanice, kterou už není potřeba tolik opticky oddělovatProto zmizel les a kopec se omezil na malý ostroh nad tunelem.
trať se z údolí vymaní malým údolím potůčku, které využije k ostrému oblouku okolo rybníčku "nebesáku" a továry. Zde se dostává na náhorní rovinu, kde nám dramatickou krajinu nahrazuje poklidný zemědělsko/průmyslový okraj střediskové obce s železniční stanicí. Za stanicí trať pokračuje mezi poli, loukami a pastvinami, aby se ztratila Pod nadjezdem místní silničky.
Použito je standardní kolejivo, které se dá koupit. Úprava nebo novostavba DKS je celkem náročná, zkoušel jsem to a a nakonec si ji raději nechal udělat ,což zase stojí peníze. Ale ta možnost tu je. Dvojitá kolejová spojka se dvěma angličany je naopak velmi celkem obvyklé řešení z doby zdvoukolejňování tratí v minulém století, které sice už mizí kvůli zvyšování rychlostí, ale dodnes se dá najít.
Ve stanici byla pouze doplněna kolej pro přepřahy - kusá kolej 2A, ačkoli si stavitel přeje kompletní elektrifikaci, takže je vlastně zbytečná.
Přílohy
TT-Kis-SN.jpg
TT-Kis3.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 3000/850

Příspěvekod chameleon » čtv 21 črc, 2022 4:36 pm

Škoda, že v TT máme tak bídné DKS.. (4x EW1 výhybky s dělenými jazyky vsazené do sebe)...což třeba já bych nedal :D
Radši bych ty 2 angličany + flexi EW2 do oblouku s ušetřením cca 10cm místa a s využitím širší rozteče 61mm hlavních kolejí na pěkně široké nástupiště :)
ALE to si každý může rozhodnout sám, plánek takto jako motivace/návod ke stavbě je jasný :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: TT 3000/850

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 21 črc, 2022 6:38 pm

Ještě je možnost postavit DKS z Ew2 a křižovatky ale tam je roztec koleji 62 mm. Ovšem dá se objednat DKS na zakázku. Já ji mám vH0 od KK koleje, ale vyrábí i v TT.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 3000/850

Příspěvekod kiski » čtv 21 črc, 2022 6:52 pm

Osobne si myslím, že vyrobiť DKS z dvoch EW2 a dvoch križovatkových výhybiek nie je až také zložité a navyše to o niečo skráti zhlavie. Aj keď o dĺžku staničných koľají v tomto prípade nejde.
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: TT 3000/850

Příspěvekod Ivan » pát 22 črc, 2022 6:02 am

Michale, líbí se, krajinka pěkná. Tu kusou 2A bych určitě ponechal. Dvojkolejka vede ve velkém stoupání a je proto potřeba postrkové loko, která se odstaví na 2A a dolů se vrací jako lv, nebo v závěsu na jiném vlaku.

Zhlaví bych takto ponechal, i když se ještě trochu bojím toho protioblouku, když se pojede do stanice po vnitřní koleji a bude se předjíždět. Některé vozy v TT to dost nerady, zvlášť v kombinaci s přechodem na klesání). Krátká rovinka (stačí bohatě 8 cm) se asi nevejde?
Zhlaví s DKW bych nedělal, to už raději KK koleje (osobně nemám, ale dle fotek vypadá dobře i v TT).
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: TT 3000/850

Příspěvekod jurazbabic » pát 22 črc, 2022 10:34 am

A je ta DKS nutnost? Asi by se našly stanice kde přechází trať do 1 koleje bez DKS. Např. https://en.mapy.cz/turisticka?x=8.83801 ... ase=ophoto a další "anomálie" na této trati.
jurazbabic
 
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 20 lis, 2014 8:57 am

Re: TT 3000/850

Příspěvekod vmucha » pát 22 črc, 2022 3:18 pm

Jen pro zpestření, bych pravé zhlaví, za kterým končí elektrifikace, osadil mechanikama
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: TT 3000/850

Příspěvekod kiski » sob 23 črc, 2022 2:56 pm

Zdravím, nájde sa niekto ochotný, kto by navrhol pre tento plánik návestidlá? Najlepšie v rôznych variantoch, od najjednoduchšej varianty po najzložitejšiu.

Dikes.
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: TT 3000/850

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 23 črc, 2022 3:20 pm

Tak, jak to je, Ti to nestačí? Vlevo směr dvoukolejka je ruská releovka s návěstidly L1-L4 vzor CCCP, na jednokolejném zhlavi jsou skupinová návěstidla S1-3, a S2-4. Pravda, seradovaci návěstidla chybí. Pokud bude potřeba doplním.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 3000/850

Příspěvekod sidlo » sob 23 črc, 2022 3:28 pm

Variant je moc http://masinky2003.wz.cz/navestidla.html#stanice4 Doporučuji omezit řešení na světelná návěstidla, rychlostní soustavu, odjezdové návěstidlo u každé koleje. Pak se to omezí na styl elektromechanika nebo releovka/JOP, s autoblokem/Bez, banalizovaný/jednosměrný.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3606
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT 3000/850

Příspěvekod adix » sob 23 črc, 2022 3:31 pm

Michal Šuhajda píše:Tak, jak to je, Ti to nestačí? Vlevo směr dvoukolejka je ruská releovka s návěstidly L1-L4 vzor CCCP, na jednokolejném zhlavi jsou skupinová návěstidla S1-3, a S2-4. Pravda, seradovaci návěstidla chybí. Pokud bude potřeba doplním.

A co vjezdová?
adix
 
Příspěvky: 80
Registrován: pon 01 dub, 2019 11:30 am

Re: TT 3000/850

Příspěvekod kiski » sob 23 črc, 2022 4:07 pm

Michal Šuhajda píše:Tak, jak to je, Ti to nestačí?

Stačí mi to, čo sa týka nákresu pre rozmiestnenie samotných návestidiel. Ale nie som taký skúsený a ani odborník, aby som vedel napríklad to, koľko svetiel má mať ktoré návestidlo. V tom tápam, pretože zrejme môže byť variant viacej.

Vždy je lepšie, keď odpovie niekto fundovaný v danej oblasti. Nie je hanba sa spýtať.
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: TT 3000/850

Příspěvekod StandaR » sob 23 črc, 2022 4:29 pm

adix píše:
Michal Šuhajda píše:Tak, jak to je, Ti to nestačí? Vlevo směr dvoukolejka je ruská releovka s návěstidly L1-L4 vzor CCCP, na jednokolejném zhlavi jsou skupinová návěstidla S1-3, a S2-4. Pravda, seradovaci návěstidla chybí. Pokud bude potřeba doplním.

A co vjezdová?


Na dvojkolejce vidím dva kusy 5-ti (hádám podle oka) světelných kousků taky CCCP a na jednokolejce je kdesi "za tunelem"
StandaR
 
Příspěvky: 645
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: TT 3000/850

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 23 črc, 2022 6:52 pm

Vjezd na dvoukolejce shora 5 světel žzčbž možné je taky pouze čtyřsvětlo s tím, že bílá je samostatné světlo na stožáru http://vlaky.bestsite.cz/zeleznice/vyvoj-navestidel-csd-cast-iii-1946-1962-2-17.htm
Odjezdy směr 2k totéž, odjíždí se na autoblok, je možné jet na 40 a výstraha, před tunelem jsou dvě návěstidla autobloku 3 světla žčz.
Na jednokolejku stačí čtyřsvetla žzčb, tam autoblok nebude, tak se na 40 a výstrahu odjížděl nebude. Snad zítra večer doplním schéma. Co se týká vývoje návěstidel doporučuji prostudovat odkaz výše. Pokud bys chtěl jiné schéma např. s mechanikami, asi by bylo lepší napsat konkrétnější představu. Ono kreslit5x to samy je otrava :D
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne sob 23 črc, 2022 7:28 pm, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků