od Michal Šuhajda » čtv 21 črc, 2022 1:56 pm
Nejprve pár připomínek:
- Použito je standardní kolejivo, které se dá koupit. Úprava nebo novostavba DKS je celkem náročná, zkoušel jsem to a a nakonec si ji raději nechal udělat ,což zase stojí peníze. Ale ta možnost tu je. Dvojitá kolejová spojka se dvěma angličany je naopak velmi celkem obvyklé řešení z doby zdvoukolejňování tratí v minulém století, které sice už mizí kvůli zvyšování rychlostí, ale dodnes se dá najít.
- Řešení s angličanem místo dvou výhybek bylo trochu moc nestandardní. Upravený návrh je použitelný, ale raději před jedním či dvěma vozy na délku koleje upřednostním "vyvážený poměr kolejí ke krajině. Zkrácení stanice umožní přirozenější umístění vjezdových návěstidel i první oddíl autobloku před tunelem na 2K trati.Mé pocity celkem vystihnul Trixt v předchozím příspěvku.
Doplňuji slíbený výkres sjezdu.
SN zatím zpracováno není, ale není problém jej dodělat na přání. Ve výkresu uvažuji sjezd na kótu 0, zejména kvůli manipulaci v SN. Pokud by se to komukoli nelíbilo není problém ukončit tobogán o smyčku dvě (nebo tři pro hadí muže) dříve a udělat SN v úrovni +50/+100/+150.
Teprve dodatečně se to ukázalo jako velmi vhodné, když jsem upravil krajinu na verzi s řekou (viz níže), kde je hladina řeky cca +175.
Též může být víceúrovňové SN, kdy jednokolejku otočíme v samostatné smyčce v úrovni 100, a dvoukolejkou sklesáme níž.
Dále přikládám upravený výkres viditelné části. trochu jsem si pohrál s krajinou dle přání zadavatele, kterému se velmi líbí "výjezd z tunelu rovnou na most" protože pod jednokolejnou tratí si nemohu údolí a s mostem dovolit ( viz výkres sjezdu) udělal jsem výjezd na most u dvoukolejky. To si vyžádalo razantní úpravu krjiny v popředí, kde nám 2K trať stoupá údolím říčky, jejíž meandry dvakrát křižuje a skalní ostrohy protíná zářezy a tunely. Skalnaté údolí s řekou s nám zdůvodní "blízkost stanice, kterou už není potřeba tolik opticky oddělovatProto zmizel les a kopec se omezil na malý ostroh nad tunelem.
trať se z údolí vymaní malým údolím potůčku, které využije k ostrému oblouku okolo rybníčku "nebesáku" a továry. Zde se dostává na náhorní rovinu, kde nám dramatickou krajinu nahrazuje poklidný zemědělsko/průmyslový okraj střediskové obce s železniční stanicí. Za stanicí trať pokračuje mezi poli, loukami a pastvinami, aby se ztratila Pod nadjezdem místní silničky.
Použito je standardní kolejivo, které se dá koupit. Úprava nebo novostavba DKS je celkem náročná, zkoušel jsem to a a nakonec si ji raději nechal udělat ,což zase stojí peníze. Ale ta možnost tu je. Dvojitá kolejová spojka se dvěma angličany je naopak velmi celkem obvyklé řešení z doby zdvoukolejňování tratí v minulém století, které sice už mizí kvůli zvyšování rychlostí, ale dodnes se dá najít.
Ve stanici byla pouze doplněna kolej pro přepřahy - kusá kolej 2A, ačkoli si stavitel přeje kompletní elektrifikaci, takže je vlastně zbytečná.
- Přílohy
-
-
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat