Ještě jednou díky za reakce, podněty a odkazy na podobné projekty. Spousta věcí co tu padlo musím vyhodnotit, a znovu zvážit. Některé věci, které jsem bral jako neměnné vznikly zpočátku plánování a jejich podstata postupnými změnami úplně vyšuměla(viz. třeba jak Milan psal, že není důvod aby dvoukolejka byla v levém křídle skrytá, důvod to kdysi mívalo ale teď si tu otázku musím položit znova jestli to ještě platí.)
Teď si pořádně promyslím provozní řád, od toho odvodním počty kolejí a velikosti SN. Tuhle fázi tu ještě určitě zkonzultuju, tady budu vařit z vody a představ
Pak poskládám kompletní plán - kde bych chtěl odladit mouchy.
A ten pak připravit tak aby už to od začátku mělo hlavu a patu.
Co si myslím, že už mám rozhodlé je využití prostoru v místnosti a tvar stolu. Zámysl tohohle účka je založenej na tom aby maximalizoval delku a plochu stolu se zachováním možnosti pozorování z jednoho bodu. A to z prostoru za stolem(pracovní - před gaučem), Vlevo my na největším nejhezčím oblouku budou projíždět mé nejoblíbenější brejlovce, vpravo pod oknem bude velké rušné nádraží, a za ním silueta města, nádraží bude vidět hodně podélně, takže nebude pro pohled tak dominantní, uvidím především mašiny a jak budou zajíždět do oblouku tak se mi budou odkrývat v celé délce. Vzadu na nejdelší straně uvídím projíždějící rychlíky a dlouhé vozy na dvoukolejce a nad nima menší nádražíčko a trochu ruchu.
Co se levé části týče tak tak je pro "návštevy" vstoupí do místnosti a první co uvidí bude menší nádražíčko relativně vysoký kopec/hřeben táhnoucí se středem oblouku za nádražím. A vzadu pod oknem velké dominatní nádraží, které je naláká posunout se dál a dojít do stejného bodu jako budu většinou seďet já
Trochu zapadlý bude zadní levý roh od okna, ale tam bych to dohnal nějakou vertikalitou.
Vše ostatní ještě přijde na přetřes a přezkoumání, chci do budoucna bohatý plně automatický provoz takže tomu musí přispůsobit velikost SN, dobrý přístup všem el. komponentám především těm podstolem, zkusím se vyhnout SN pod nádražím kvůli přístupu.
Ještě zásadní otázka pro plánování jakej je místní názor na klesající spirály(helix) ?
Nejdřiv mi to připadalo jako jasné rozhodnutí pro.
Pak jsem viděl pár odrazujících videí, kde je i demontovaly a nahrazovali jiným řešením
Ale teď už se zase dostávám do bodu, kde výhoda možnosti naklesání do SN v relativně malém prostoru je k nezaplacení, ALE ne za cenu že mi každej 20 vlak vypadne nebo se rozpojí.
Takže ať to specifikuju jasně doporučili by jste spirálu dolu dvou kolejka (543, 484) 3 plný otočky nad sebou? Délka vlaku (Mašina + 5) a i delší nákladní ? Nebo je to provozně náročný a udělat to postupným rovným klesáním i za cenu mnohem složitěšího klikacení ?