Všem děkuji za přivítání a reakce, už jen těhle pár řádků a prvních odbokovejch připomínek mě usměrnilo myšlení a vytrhlo z chaotickýho proudu myšlenek a nasměrovalo na další postup.
milan ferdián píše:Vítej, hmm to se určitě v klubu plánovačů na dlouho zasekneš

.
Děkuji vidím to tak do podzimu/zimy

to dobou bych chtěl určitě dělat stůl fáze I. Ale jestli mě něco dosavadní pomalejší jistější postup naučil je, že až si budu myslet že finál a jdu stavět dám tomu měsíc 2 na vykrystalizování během kterejch nesmějí příjít pochyby

, to už bych jinak začínal 4 stůl

milan ferdián píše:Což o to nápad kolejiště je dobrý, ale stanice na pravé straně u okna ti vyjde, ať chceš nebo ne o dost kratší. Tady si musíš jasně ujasnit kolejový plán stanice a hlavně osy kolejí. Ty kolejové spojky, klidně mohou být v obloucích.
Určitě bych upravil nebo doladil prostor nalevo. Nevidím důvod, proč by měla být dvojkolejka v této části zakrytá. Na ten rychlík máš dost velké nároky. Když bude se skládat jen ze dvou "Y" v dnešní době, proč né.
Držím palce a v říjnu budu zvědav, jak jsi pokročil

.
-m-
Je pravda, že takhle na papíře ta levá část vypadá velice chudě, ale moje teze byla taková že vlevo v podstatě celá fáze I bude hodně "přírodní" chtěl bych se tu vypiplat s pěknou přírodou a tu citlivě protnout dráhou, možná až do mezí jako je průjezd CHKO kde jdou drážní regule stranou a příroda se doslova lepí na trať. mnoo CHKO a težkej průmysl

asi jim něco za minulýho režimu uniklo..
Závidím Ti tu tříbarevnou kočku. Taky jsme měli skoro stejnou před lety... Tady u nás (Praha-východ) ty tříbarevky nějak vyhynuly a máme samé mouráky a zrzáky

A to máme dvě
Možná bych zauvažoval nad přemístěním hlavní stanice na horní stranu kolejiště. Jak píše Milan, spojky mezi první a druhou staniční kolejí se mohou dát do oblouku, tím ušetříš spoustu místa. Další možností je použití (třeba z jedné strany) dvojité kolejové spojky ať už s jednoduchými nebo anglickými výhybkami.
Tahle varianta byla po dlouho dobu moje hlavní variantou, ale vzhledem ke vstupu do místnosti a prvního kontaktu s kolejištěm, mě tam připadalo zapadlý a upozaděný. Zároveň je pro mě vizuelně překážkou na širý trati a tu jsem chtěl mít opticky co nejdelší. Takže jsem ho chtěl umístit na "konec" a z něj vést trať. Je mi jasné, že spousta lidí by na daném prostoru volilo jiné rozvržení, uplně jiný plánek za učelem takým a onakým, takže to beru spíš jako pocitovku a osobně z toho umístění mám dobrý pocit, i za cenu že by nakonec mělo bejt menší, než na středu.
Ještě by mě zajímala jedna tvá priorita. Chceš hlavně jezdit nebo posunovat?
Ideální provoz je pro mě plně automatický, stím že na halvní semtam přijede nějakej nákladní vlak něco tam nechá přijede menší a ten to odveze po modrý do průmyslu.
Takže postrku minimum.
Podle mě by bylo rozumější udělat hlavní stanici čistě moderní koridorovou s možností jen menšího posunu. Tyto stanice ani v reálu nemívají velké množství staničních kolejí, avšak jejich délka umožňuje provoz dlouhých rychlíků a nákladních vlaků. Dobrý příklad třeba stanice Poříčany, Úvaly, Český Brod, Velim, Pečky atd. Mrkni na mapy, třeba se ti něco zalíbí.
Kdežto na modré hlavní trati bych udělal stanici se zaústěním do vlečkového areálu, kde již bude možné se vyblbnout na posunu.
Super díky za tip na ně určitě kouknu a tak nák to i bylo myšleno, ono jak nad tím přemejšlim jsem to s 8 kolejema přepísk

takže už se mi formujou v hlavě nápravy.
Při pohledu na prostor ještě jedna připomínka.
Před samotnou stavbou je nutné prostor dobře osvítit a vybudovat dostatečný počet zásuvek. Předpokládám, že kolejiště bude pevné a v budoucnu už by se to dělalo blbě.
Další supr připomínka díky
K návrhu hlavní stanice, určitě bych jedno zhlaví roztahl do oblouku a možná ubral kolej či dvě. Já jsem však spíše na menší stanice, hlavně aby se to líbilo tobě.
Ano vidím to uplně stejně, tudy si myslím, že cesta povede.
Ještě poznámka, prošel jsi Milanovi planky že všech knížek? I v této velikosti tam bude dost kolejišť. Neříkám, stavět přesně podle návrhu, ale tu můžeš převzít zhlaví, odjinud zas menší stanici... Prostě pro inspiraci.
Milanovo plánky jsou super, projíždím je zleva doprava, teda alespoň tu online přístupnou část (Slovensko je teďka na cestě). Ale když na ně kouknu je to jasný jak facka, řikám si to chci šup sem stim, jen to lehce učešu... No a ejhle zaprví není co učesávat

a za druhý bez zkušenosti celýho procesu výstavby je jen drobná změna hrozně náročná.
Momentálně jsem v takové fázi že si potřebuju párkrát nabít hubu vlastním plánkem ve wintracku, ošahat si geometrii pojmy a dostupné kolejivo pak si postavim/okopíruju pár plánkových stanic a pak nějaké použiju.
Takže ano znovu objevuju kolo, ale tak nějak mi to bez toho procesu kdy si člověk uvědomuje co a jak potřebuje nedává potřebnou zkušenost.