Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
milan ferdián píše:Vítej, hmm to se určitě v klubu plánovačů na dlouho zasekneš .
milan ferdián píše:Což o to nápad kolejiště je dobrý, ale stanice na pravé straně u okna ti vyjde, ať chceš nebo ne o dost kratší. Tady si musíš jasně ujasnit kolejový plán stanice a hlavně osy kolejí. Ty kolejové spojky, klidně mohou být v obloucích.
Určitě bych upravil nebo doladil prostor nalevo. Nevidím důvod, proč by měla být dvojkolejka v této části zakrytá. Na ten rychlík máš dost velké nároky. Když bude se skládat jen ze dvou "Y" v dnešní době, proč né.
Držím palce a v říjnu budu zvědav, jak jsi pokročil .
-m-
Závidím Ti tu tříbarevnou kočku. Taky jsme měli skoro stejnou před lety... Tady u nás (Praha-východ) ty tříbarevky nějak vyhynuly a máme samé mouráky a zrzáky
Možná bych zauvažoval nad přemístěním hlavní stanice na horní stranu kolejiště. Jak píše Milan, spojky mezi první a druhou staniční kolejí se mohou dát do oblouku, tím ušetříš spoustu místa. Další možností je použití (třeba z jedné strany) dvojité kolejové spojky ať už s jednoduchými nebo anglickými výhybkami.
Ještě by mě zajímala jedna tvá priorita. Chceš hlavně jezdit nebo posunovat?
Podle mě by bylo rozumější udělat hlavní stanici čistě moderní koridorovou s možností jen menšího posunu. Tyto stanice ani v reálu nemívají velké množství staničních kolejí, avšak jejich délka umožňuje provoz dlouhých rychlíků a nákladních vlaků. Dobrý příklad třeba stanice Poříčany, Úvaly, Český Brod, Velim, Pečky atd. Mrkni na mapy, třeba se ti něco zalíbí.
Kdežto na modré hlavní trati bych udělal stanici se zaústěním do vlečkového areálu, kde již bude možné se vyblbnout na posunu.
Při pohledu na prostor ještě jedna připomínka.
Před samotnou stavbou je nutné prostor dobře osvítit a vybudovat dostatečný počet zásuvek. Předpokládám, že kolejiště bude pevné a v budoucnu už by se to dělalo blbě.
K návrhu hlavní stanice, určitě bych jedno zhlaví roztahl do oblouku a možná ubral kolej či dvě. Já jsem však spíše na menší stanice, hlavně aby se to líbilo tobě.
Ještě poznámka, prošel jsi Milanovi planky že všech knížek? I v této velikosti tam bude dost kolejišť. Neříkám, stavět přesně podle návrhu, ale tu můžeš převzít zhlaví, odjinud zas menší stanici... Prostě pro inspiraci.
chameleon píše:Supr projekt, budu sledovat
Jen mi nedá - projekt do U je určitě atraktivní a je lepší volit horský terén, aby to trasování mraky oblouků tratí mělo důvod. Pokud by si chtěl sestavovat dlouhé soupravy na rovných kolejích ve stanici, tak bych i promyslel variantu využití nejdelší šířky místnosti = cca 8 metrů. Možná to i bude jednodušší na stavbu. Posílám jen takovou rychlo-skicu, jak využití prostoru mám na mysli, Milan zde má plno inspirací i v těchto "nudlích". Je to jen pro zamyšlení, mě třeba se líbí kombinace obojího - rovné koleje ve stanici a horský členitý prostor
Toch píše:...navíc potřebuju aby žena z gauče viděla na TV/PC a moh sem alespoň část času tady nahoře fakturovat do společně tráveného
chameleon píše:no, ohledně manželek bych radši změnil téma
Já mám třeba moc rád Milanovu Třebáň - do tvýho prostoru akorát - stačí ji malinko zvětšit, což se dělá dobře:
chameleon píše:no, ohledně manželek bych radši změnil téma
chameleon píše:
Já mám třeba moc rád Milanovu Třebáň - do tvýho prostoru akorát - stačí ji malinko zvětšit, což se dělá dobře:
Toch píše:...abych navnímal geometrii
sidlo píše:[*] chválím použití CAD programu pro návrh layoutu, program tě nepustí udělat nesmyslně krátké zhlaví, zbývá pohlídat výšku pater; já používám XtrackCAD, umí libovolné poloměry, plynulé napojování kolejí, přechodnice, bohatá databáze kolejiva
Uživatelé procházející toto fórum: mako65, pavelbadanic a 5 návštevníků