Úzke koľajisko TT 410 x 72/100 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod Mirec » ned 10 dub, 2022 4:06 pm

Ešte jedno foto som zabudol doplniť.
Přílohy
P4100861.JPG
Segment B varianta č.2
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod Ivan » ned 10 dub, 2022 4:15 pm

To vypadá dobře, mně se to líbí. Určitě bych volil variantu I., dvojkolejný tunel a následně oddělení kolejí by asi v reálu nenastal. Spíše by vznikly dva samostatné tunely.
určitě sem ale někdo hodí výjimku
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod czhunter » pát 15 dub, 2022 7:23 pm

Z těchto dvou určitě variantu 1.
To že by dvě (v reálu) nezávislé tratě využívaly jeden dvojkolejný most a dvojkolejný portál mi přijde dost nerealistické (a teď určitě někdo přiběhne s jedním příkladem, kde to tak je :-) )

Naopak bych se snažil ty tratě opticky ještě víc odklonit od sebe než ve variantě 1 - aby opticky vypadaly že každá přijíží z úplně jiného směru - a to i za cenu přesunu té říčky jinam.
Ale chápu, že v daném prostoru je to těžké.
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 559
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod workous » ned 17 dub, 2022 9:36 am

Ahoj varianta 1 je dle mne lepší. .., ale zkusil bych si ve wintracku udělat modeláž krajiny, jak bude vypadat levá strana okolo smyčky přijde mi, že při zachování NEM normy to tam bude dost na fest před nádražím poměrně kopečno...jasně prostor je daný, ale než řízneš ještě bych kreslil v programu máš tam dané stoupání a hned vidíš kde to vázne a jak by teoreticky mohla vypadat krajina ve 3D.

Měj se Zdeněk
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod Mirec » ned 17 dub, 2022 4:40 pm

Ďakujem kolegovci za Vaše postrehy. :)
Po reálnom zvážení, som sa tiež rozhodol pre variantu I.
Mám doma dvojkoľajný most aj tunelový portál, chcel som ho použiť, ale po zhodnotení
reálnej premávky vlakov, výškových pomerov koľajiska a plánovaného usporiadania doplnkov
koľajiska, som upustil od tohto plánu.
Rieku chcem ponechať, koľaje posuniem od seba čo mi priestor dovolí.....
Chcem mať premávku vlakov aspoň približujúcu sa realite, vrátane rozmiestnenia doplnkov
a stavieb koľajiska, viem však že priestorové možnosti a teda rozmery koľajiska ,,nenafúknem,,
Ponechám aj smyčku na ľavom segmente, ukrytú v krajine za odbočnou stanicou.
Stúpania/klesania sú v pohode, aj SN na pravom segmente by malo postačovať na moje plánované
jazdenie vlakových súprav........ :D
Skúsim si to ešte prekresliť.

Mirec
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » ned 17 dub, 2022 7:00 pm

Ahoj, co z říčky nechat jen oblouk - meandr, který přední trať překoná po dvou mostech? Zadní trať povede po druhem břehu. Když říčka přiteče vedle silnice a opět odteče mimo kolejiště nemusíš řešit, kde se na 80 cm vzala.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod Mirec » stř 20 dub, 2022 6:26 pm

Ďakujem Michal za dobrý postreh.
Tak som to skúsil prekresliť aj s tým meandrom rieky, nevyzerá to zle.
Trochu som posunul aj vrchnú koľaj. Malú zastávku som dal zo spodnej strany koľaje.
Myslím, že som sa ,,dopracoval,, asi ku konečnému návrhu koľajiska. Čo poviete ??????
Na danej možnej ploche a veľkosti takejto ,,nudle,, asi už nič lepšie nevymyslím.......

Mirec
Přílohy
P4200855.JPG
Asi môj konečný návrh koľajiska?????
P4200870.JPG
P4200871.JPG
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod Jirkátor » stř 20 dub, 2022 7:46 pm

Už bych to tak nechal, na tom placu už víc nevymyslíš. Jedině jít do eNka.
Okolo toho meandru řeky půjde udělat krásný kout krajiny.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1038
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod Dovi » čtv 21 dub, 2022 5:11 am

 
Jeví se to pohledově i provozně jako pěkné kolejiště :-)

Jen s dovolením dvě malé technické připomínky:
(jsou myšleny v dobrém - nebrat je prosím osobně)


1)
To "Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm" se ale na plochu 410 x 72 cm nevejde.

Protože má na jedné své straně šířku 100 cm, bylo by možná vhodné upřesnit název vlákna na Úzke koľajisko TT 410 x 100 cm.

Případně na Úzke koľajisko TT 410 x 72-100 cm.
Nebo Úzke koľajisko TT 410 x 100(72) cm apod.

Lze to když tak provést editací úvodního příspěvku vlákna (změnit tam jeho název)..


2)
Na danej možnej ploche a veľkosti takejto ,,nudle,, asi už nič lepšie nevymyslím.......

Už bych to tak nechal, na tom placu už víc nevymyslíš. Jedině jít do eNka.


V konstruktérské práci neexistuje žádné absolutně správné řešení.
Existuje dobré řešení a ještě lepší řešení.
Ale nikdo vám nikdy neřekne, že i to ještě lepší řešení je to nejlepší.


https://www.youtube.com/watch?v=zoLE6dTQsVE&t=63
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 543
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod Jirkátor » čtv 21 dub, 2022 5:33 am

Ještě jednou na to koukám (tentokrát na velkém monitoru a ne na MT) a možná bych zkusil přehodnotit minimálně levé zhlaví odbočné stanice, kde na "hlavní" trať lze odjíždět pouze ze dvou kolejí a na vedlejší ze všech. To bude pro budoucí hodně omezující a je to i nelogické.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1038
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod Ivan » čtv 21 dub, 2022 9:33 am

Jirkátor píše:Ještě jednou na to koukám (tentokrát na velkém monitoru a ne na MT) a možná bych zkusil přehodnotit minimálně levé zhlaví odbočné stanice, kde na "hlavní" trať lze odjíždět pouze ze dvou kolejí a na vedlejší ze všech. To bude pro budoucí hodně omezující a je to i nelogické.


Má pravdu předsedo! Na hlavní trati je potřeba, aby mohly vlaky vjet do stanice a hezky se vykřižovat. Z vedlejší pak přjede jako přípoj MOs, který zastaví buď na kraji hlavního nástupiště, nebo třeba jak jsem naznačil na koleji pod červenou čarou.

Jinak si myslím, že to bude hezké kolejiště, ten meandr bude jeho velou ozdobou.

Edit: nebo může MOs zajíždět až na tu spodní kusou.
Přílohy
kolejištěJPG.JPG
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1701
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72 cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 21 dub, 2022 11:29 am

V případě přeskládání zhlaví dle posledního návrhu doporučuji ještě přemístit budovu na opačnou stranu kolejiště.
posílám skicu, včetně několika dalších drobných úprav.
Upravené kolejiště nabízí: 4 dopravní koleje (2 koleje pro vedlejší trať), 3 koleje mají nástupiště.
1x manipulační kolej se skladem a rampou. Zrušením koleje, budov a komunikace uvnitř kolejiště vzniká místo pro smyčku i pro krajinu, která oddělí horní trať / vlečku.
Jako horní vlečku bych udělal lom, respektive pouze násypky s tím, že materiál (kamen) bude dovážen buď úzkokolejkou drážkou přes most nad tratí z pozadí, nebo lanovku též z pozadí.
Tankování PHM bych nechal u depa- aspoň bude důvod jednou za čas dovézt do koncové stanice čištění nafty. I když navržené řešení s dětem v koncové a tankováním v odbočné stanici odpovídá situaci na lokalce Pňovany -Bezdružice, kde v Pňovanech bylo tankování u kuse koleje mezi tratěmi.
Přílohy
Uprava-Mirec.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72/100 cm

Příspěvekod Mirec » pát 22 dub, 2022 5:06 pm

Ďakujem Jirkátor za dobrý postreh, prekreslil som to ľavé zhlavie.
Michal, tiež ďakujem za Tvoj návrh zmeny odbočnej stanice.
Chcem však ponechať V.B. aj vlečku so skladiskom ako v pôvodnom náčrte.
Ak by som to všetko presunul na protiľahlú stranu okraja koľajiska, bolo by to len tak tak na kraji?????
Chcem mať ,,pekný výhľad,, na celú V.B. aj koľaje s perónom..... :)
Mám ešte doma trojcestnú výhybku Tillig, chcem ju určite využiť na koľajisku, tak som ju doplnil
na segmente B, odbočka 2x do depa, odbočka 1x na PHM, prípadne odstavná koľaj.......
Neviem či potom ponechať druhú PHM na odbočnej stanici vľavo od V.B.???
Ešte rozmýšľam či na segmente A, na hornej odbočke urobím lom (zaujímavý horný návrh/náčrt od Michala),
alebo si postavím pílu so skladiskom dreva .....
Prikladám foto.
Mirec
Přílohy
P4220854.JPG
Upravený segment A.
P4220855.JPG
Upravený segment B.
Mirec
 
Příspěvky: 102
Registrován: stř 17 úno, 2021 5:32 pm

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72/100 cm

Příspěvekod Jirkátor » pát 22 dub, 2022 6:11 pm

Mirec píše:... na hornej odbočke urobím lom (zaujímavý horný návrh/náčrt od Michala), alebo si postavím pílu so skladiskom dreva ...

Dlouho jsem řešil, jak podobné vlečky obsluhovat vozy. Do lomu dovezu prázdné vozy, ale co z něj odvezu? Zase prázdné vozy? S pilou je to podobné, dají se tam dovézt klády, ale proč by je někdo odsud zase odvážel. Odsud se přece vozí prkna. Mně to vždy přišlo divné a proto mi připadá lepší jezdit na vlečku s krytými vozy nebo cisternami. Tam není poznat, zda jsou ložené, či prázdné. Osobně jsem si vybral silo.
Je to ale tvé kolejiště a budeš na něm jezdit ty. Já ti to předkládám jen jako téma k zamyšlení.

Ještě jeden postřeh. V odbočné stanici stojí malý motorák obsluhující vedlejší trať a čeká až přijede rychlík. V tomto případě ale musí stát na vzdálenější koleji a mezi něj a výpravní budovu musí přijet ten rychlík. To je v reálném provozu nemyslitelné, protože by vjel do lidí. Pokud tento detail nehodláš řešit, tak jsem nic neřekl, pokud ano, pak musíš dát výpravní budovu na druhou stranu, nebo to nádraží udělat třeba jako to mám já.
Promiň. :)
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1038
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Úzke koľajisko TT 410 x 72/100 cm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 22 dub, 2022 9:38 pm

K nakládání /vykládání otevřených vozu se doporučuje trik, který vyžaduje přípravu před zahájením provozu. Vychází se z toho, ze nakládka neprobíhá okamžitě, ale trvá nějaký čas. Na skutečných vlečkách se vozy též nemění jak na kolotoči.
Tedy třeba u pily si připravíme na vlečku vozy naložené prkny, do SN vozy, které mají naložené klády. Při plánování provozu obsluhuji vlečku 1x denně a vozy vyměním.
Ruku na srdce, kdo z nás odjezdí doma víc než 12 hodin (v modelovém čase), takže při pauze před dalším provozním dnem si opět připravíme náklad a můžeme pokračovat.
V odbočné stanici je ty vjezdy přestupy a křižování nutno dobře naplánovat a promyslet. S tou přeloženou budovou je to snazší.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků