Segmenty TT 3x (115x95 cm)

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmenty TT 3x (115x95 cm)

Příspěvekod jipol57 » úte 01 úno, 2022 1:08 pm

Námitka se nepřijímá. Zatímco si vlak uklidím do skryťáku a nemusím se o něho starat, tak navrchu jezdím s něčím jiným. :D
jipol57
 
Příspěvky: 1187
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Segmenty TT 3x (115x95 cm)

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 01 úno, 2022 3:28 pm

Spíš bych udělal sjezdy do SN samostatně, místo těch dvou výhybek. Pak můžu ve viditelné části odjíždět do SN po druhé větvi bez starosti s křižováním. Bude-li v SN automatické zastavování (např. odpínání kolejí) odjedu vlakem a dál se o něj nemusím starat.
V plánku je oranžově spojka pro případné "kroužení" krátkým oválem.
Přílohy
Uprava-jiPol.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Segmenty TT 3x (115x95 cm)

Příspěvekod Trixt » úte 01 úno, 2022 3:46 pm

Zlámalík píše:Námitka - vlak pojede velkou většinu doby v tunelu. Čas od vyslání soupravy ze skryťáku po její vynoření se z portálu spolehlivě odradí člověka od "hraní si s mašinkama", protože bude furt na něco čekat.

Myslím si, že zde je hlavní myšlenkou provoz na vedlejší trati do odbočné stanice (v návrhu skryťáku není řešena), lehce doplněný o provoz na hlavní trati. Podle mě tedy nevadí, že souprava jedoucí na hlavní trati není moc vidět. Navíc, díky tomuto uspořádání se mohou na hlavní trati alespoň na chvíli objevit i soupravy, které by se na vedlejší trať vyloženě nehodily a tudíž by je nebylo možno na kolejišti provozovat.
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Segmenty TT 3x (115x95 cm)

Příspěvekod Zlámalík » čtv 03 úno, 2022 11:06 am

Trixt píše:
Zlámalík píše:Námitka - vlak pojede velkou většinu doby v tunelu. Čas od vyslání soupravy ze skryťáku po její vynoření se z portálu spolehlivě odradí člověka od "hraní si s mašinkama", protože bude furt na něco čekat.

Myslím si, že zde je hlavní myšlenkou provoz na vedlejší trati do odbočné stanice (v návrhu skryťáku není řešena), lehce doplněný o provoz na hlavní trati. Podle mě tedy nevadí, že souprava jedoucí na hlavní trati není moc vidět. Navíc, díky tomuto uspořádání se mohou na hlavní trati alespoň na chvíli objevit i soupravy, které by se na vedlejší trať vyloženě nehodily a tudíž by je nebylo možno na kolejišti provozovat.

No to já naprosto chápu, protože jsem se dostal do "úzkých" přesně s tím samým nápadem. Lokálka dobrý, to jo. Ale na hlavní trati bych měl stanici, 60 cm od ní na každou stranu do boku tunel (tady ani to ne, a tedy ani nezastavím vlakem před vjezdem tak, aby byl vidět) a pak jedu tunelem zadem, spouštím se do podpalubí, musím projet skryťák tam, smyčkou se otočit a vrátit se do skryťáku zpátky, nachystaný na odjezd. Ano, to asi jde, ale přijde mi, že mám 90 % provozu v tunelu. :lol:
Pokud má být hlavním motivem lokálka, pak je to vedení tratě nesmysl - po odjezdu z hlavní stanice musím přijet do horní stanice jen z jedné strany. Druhá strana horní stanice může vést do skryťáku jako do zásobníku, ale nesmím se po odjezdu "nahoře skrz" objevit ve spodní stanici tam, odkud jsem před chvílí odjel...
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1832
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Segmenty TT 3x (115x95 cm)

Příspěvekod Libor » ned 06 úno, 2022 2:29 pm

Pánové, ještě jednou musím všem poděkovat za připomínky a náměty. I když nestíhám reagovat, tak všechno vnímám. Po několika bezesných nocích jsem dospěl k následujícímu plánu:
- vzdal jsem myšlenku, že bude panel dělený. Původně jsem ho chtěl dělený ani ne tak kvůli ukládání někam, ale spíše kvůli případnému stěhování, které panelu v budoucnu hrozí. Znovu jsem vše vyměřil a ověřil a stanovil maximální možný rozměr panelu na 2,8 x 1 m
- vzdal jsem pravou vratnou smyčku ve skrytém nádraží, místo ní se souprava otočí při průjezdu horní stanicí.
- skryté nádraží jsem rozdělil na dvě části, přístup bude vždy shora pomocí odnímací částí terénu
- stoupání do horní stanice je zleva a podél zadní strany panelu, nastoupá se 100 mm
- všechny poloměry jsou min. 330 mm
- žádný přestavník horních výhybek nezasahuje nad spodní trať

Několikrát jsem zkoušel začít úplně znovu na čisté ploše, ale vždy mi nakonec vylezlo podobné schéma. Mám to asi dost hluboko usazené v hlavě.
Přílohy
Obr001.jpg
Libor
 
Příspěvky: 117
Registrován: sob 19 led, 2008 8:40 am

Re: Segmenty TT 3x (115x95 cm)

Příspěvekod prcek » ned 06 úno, 2022 6:15 pm

Vždyť ty segmenty nemusí být stejně velké. A dokonce ani pravoúhlé, i když těch bych se přidržel, protože jsou konstrukčně snažší. Já tam potenciál na rozdělení vidím.
--
Všechno je snadné, než to zkusíš sám.
prcek
 
Příspěvky: 507
Registrován: ned 05 dub, 2009 11:36 am
Bydliště: kousek jižně od Brna

Re: Segmenty TT 3x (115x95 cm)

Příspěvekod Jirkátor » ned 06 úno, 2022 7:42 pm

Jestli ti reálně hrozí stěhování, tak s tímhle dveřmi neprojdeš a pokud to ven nefostaneš ani oknem, tak bych se těch dvou segmentů nevzdával.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Segmenty TT 3x (115x95 cm)

Příspěvekod Trixt » ned 06 úno, 2022 7:54 pm

Jirkátor píše:Jestli ti reálně hrozí stěhování, tak s tímhle dveřmi neprojdeš a pokud to ven nefostaneš ani oknem, tak bych se těch dvou segmentů nevzdával.

No pokud nebude mít vlastní panel na výšku více jak asi 75 cm, pak by projít mohl. Na štorc. ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

Re: Segmenty TT 3x (115x95 cm)

Příspěvekod Libor » pon 07 úno, 2022 5:07 am

Nohy budou oddělávací, takže na štorc panel dveřmi projde. Při větším rozměru by mohl být spíše problém s vytočením se na úzkých schodech. Ale 1 x 2,8 by už mělo jít, výška panelu nebude velká. Kdybych se přeci jen ještě rozhodl pro rozdělení panelu na dva díly, tak bych to asi řízl takto: spodek středem, vrchní stanici bych ale měl jako vkládací část na jedné desce včetně zhlaví.
Pokoušel jsem se minimalizovat počet kolejí určených případně k rozříznutí, zkoušel jsem, zda se mi nepodaří na jednu půlku panelu vtěsnat spodní stanici a na druhou půlku skryťák a hormí stanici, potom by se řezalo pouze pár spojovacích kolejí mezi stanicemi. Bohužel ale bez úspěchu.
Libor
 
Příspěvky: 117
Registrován: sob 19 led, 2008 8:40 am

Re: Segmenty TT 3x (115x95 cm)

Příspěvekod Zlámalík » pon 07 úno, 2022 11:36 am

Já bych to rozdělil, se třímetrovou deskou a tisícem drobností na ní bude manipulace krajně komplikovaná.
Návrhy níže:
- narovnej tu lokálku, měla by být kroucená, ale ne tak, že se to bude vlnit co vůz, to jiný směr oblouku. Plynulost si vychutnáš víc (tedy pokud se to tam nebude motat dědinou nebo ve skalách)
- pravé zhlaví v hodní stanici bych upravil použitím delší levé výhybky, aby výjezd za tunelem nebyl tak lomený tam a zpět
- horní stanici na extra desce
- spodek na tři díly s tím, že levé zhlaví bych šoupnul kousek vpravo, aby ten řez vyšel rozumně, i za cenu zkrácení kolejí ve stanici (naopak kolej remízy se tím prodlouží)

Snímek obrazovky 2022-02-07 121810_LI.jpg

A jestli se tím dostaneš zpátky na délku 3 metry, tak bych narovnal pravé dolní zhlaví, aby se tolik nezalamovalo, do tunelu by šlo příměji a oblouk by byl až pod kopcem. Možná jen tu krajní výhybku nedělat obloukovou. U portálu ti tak vznikne víác místa a nebude to tak natěsno.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1832
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků