Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod Sandy » stř 06 říj, 2021 6:52 am

Projekt Minimoduly GeoLine stavím na segmentech o šířce 24 cm. Trojkolejná stanice se staniční budovou se tam nevejde ani náhodou. Kolejiště ano, ale z budovy tak přední fasáda.
Dvoukolejná stanice by asi nějakou menší budovu snesla, ale dramaticky se sníží provozní možnosti.
Širá trať na šířce 10 cm bude vypadat strašně "sterilně"....
Vidím to na svém stacionárním kolejišti, kde mi jedna trať vede na vzdálenosti cca 1,5 m v přímce (v přímé) a trať vedle v protiobloucích. Na těch protiobloucích má jedoucí vlak úplně jiný "šmrnc". :roll:
Na Zlámalíka nedávej (promiň, kolego), ten tu "úzkou" širou trať má na pár centimetrech. Ty to budeš mít kolem celé místbosti (skoro celé).

Malý úkrok stranou.
Minimoduly GeoLine v současné době stojí. Asi to tak zůstane. Zamrzly na "době hliněné". Ať dělám co dělám, stále praská, stále praská.
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod hank61 » stř 06 říj, 2021 10:44 am

Pro představu. Tříkolejná stanice v H0 Hostomice pod Brdy na segmentu šíře 330mm se tam vešla hodně natěsno. S touto staniční budovou by to chtělo šířku alespoň 360mm.
viz. https://hank61.rajce.idnes.cz/Hostomice_pod_Brdy_-_model_nadrazi/
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2491
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 06 říj, 2021 12:58 pm

Byl by dobrý náčrtek místnosti i s rozměry, kde bude umístěn stůl, kde povede trať po obvodu stolu a kde je umístěné okno a dveře.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 06 říj, 2021 3:05 pm

Koncová stanice Hradčovice. Železniční vlečka např. sklady potravin, hospodářské družstvo Včela, menší strojírenský podnik, atd.
810 - ex M152.0
-m-
Přílohy
Hradčovice robskri.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod hank » stř 06 říj, 2021 4:48 pm

milan ferdián píše:Koncová stanice Hradčovice. Železniční vlečka např. sklady potravin, hospodářské družstvo Včela, menší strojírenský podnik, atd.
810 - ex M152.0
-m-


A zase se ti do toho plánku místo Kouřimi zaběhla Toužim... :roll:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6115
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 06 říj, 2021 5:05 pm

hank píše:
milan ferdián píše:Koncová stanice Hradčovice. Železniční vlečka např. sklady potravin, hospodářské družstvo Včela, menší strojírenský podnik, atd.
810 - ex M152.0
-m-


A zase se ti do toho plánku místo Kouřimi zaběhla Toužim... :roll:

zdroj:2 Přijímací budovy a skladiště/LOBL Olomouc
-m-
Přílohy
OELEG 1.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod hank » stř 06 říj, 2021 6:23 pm

Milane, tak to má blbě i sám velký ing. Londin, už 40 nebo kolik let. Typický příklad toho, jak se neopravené omyly úporně a stále dokolečka tradují a blbnou hlavy už třetí generaci.

ÖLEG nikdy v Toužimi (= na lokálce Rakovník - Bečov postavené v r. 1897 a subvencované podle lokálkového zákona státem i zemí) nebyl. V Toužimi je budova 16/H bez verandy. Zato v Kouřimi stojí typická ÖLEGovská budova z roku 1881 dodnes. A myslím, že jsme tě tu dokonce na stejnou chybu už jednou před x lety upozorňovali. (Nechce se mi to teď hledat.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6115
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod medwa » stř 06 říj, 2021 7:09 pm

Ano, potvrzuji budovu 16/H v Toužimi. Pravidelně jí tam osobně potkávám :-)
medwa
 
Příspěvky: 24
Registrován: stř 28 kvě, 2014 6:37 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod milan ferdián » čtv 07 říj, 2021 7:42 am

OT
hank píše:Milane, tak to má blbě i sám velký ing. Londin, už 40 nebo kolik let. Typický příklad toho, jak se neopravené omyly úporně a stále dokolečka tradují a blbnou hlavy už třetí generaci.

ÖLEG nikdy v Toužimi (= na lokálce Rakovník - Bečov postavené v r. 1897 a subvencované podle lokálkového zákona státem i zemí) nebyl. V Toužimi je budova 16/H bez verandy. Zato v Kouřimi stojí typická ÖLEGovská budova z roku 1881 dodnes. A myslím, že jsme tě tu dokonce na stejnou chybu už jednou před x lety upozorňovali. (Nechce se mi to teď hledat.)

medwa píše:Ano, potvrzuji budovu 16/H v Toužimi. Pravidelně jí tam osobně potkávám :-)

Pánové souhlas, ale nadále trvám že přijímací budova se skladištěm v Močovicích, Drahanovicích a Hradčovice versus Kouřim nejsou stejné. Důvodem je že společnost OELEG měla dva typové výkresy.(viz.příloha). Rozdíly jsou v hloubka/šířka a v drobných detailech jak na přijímacích budovách, tak na skladišti.
Močovice - viz.příloha
Drahanovice - při stavbě použitá dvojnásobná délka př.budovy
Hradčovice - postupem doby byla přistavěna menší kamenná rampa

Poznámka:
Nejsem si jist délkou a hloubkou budovy v Kouřimi, zda měla 11,0 m nebo 12,0 m. Důvodem je že př.budova v Močovicích měla délku 12,0 m a přilehlý sklad 10,0 m.M.
-m-
Přílohy
OELEG porovnání DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod hank » čtv 07 říj, 2021 8:22 am

To přece nikdo netvrdí, že jsou stejné... Máš samozřejmě pravdu. Navíc spousta budov dostala při rozšíření dva okenní otvory navíc - např. Drahanovice (tzn., že i Drahanovice byly původně na 3 okna), Příkazy, Radonice u Kadaně, bývalá budova v Uherském Hradišti do r. 1928 - a většinou byla poloha okenních otvorů té dostavby oproti stávajícímu stavu poněkud pozměněná, takže nejsou uspořádány symetricky.

Ta širší budova je široká 11 m - viz třeba půdorys Čelechovic na Hané, v Kouřimi je stejná budova:

celechovice.jpg


A po přestavbě to vypadalo takhle - např. v Příkazech:

prikazy.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6115
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod hank » čtv 07 říj, 2021 8:27 am

Mám tu i ty Drahanovice, už na 5 oken (z ulice na 6):

drahanovice.jpg


Jak vidno, skladiště je stejně široké jako budova.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6115
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod radeksindy » čtv 07 říj, 2021 8:39 am

ÖLEG měla přijímací budovy ve zděném provedení s hrázděným skladištěm zpočátku pouze ve dvou provedeních. Větší, standardní 11 m široké, budovou 11 m a skladištěm 10 m dlouhým. Druhé menší bylo původně plánováno pouze 6 m široké, s polovičním skladištěm, ale nakonec to bylo příliš úzkéa a malé. Konečná verze je 7m široká, budova je 12 m dlouhá a skladiště 10 m. Třetí varianta vznikla poprvé prodloužením první verze v Třemošnici, ale později se to skreslilo jako běžný plán a budova se použila třeba v Brandýse nebo Č.Lípě městě. U těchot tří originálních budov ÖLEG je ovšem jedna přidaná osa fiktivní, z ulice i nádraží je jedno okno slepé. Pozdější přístavby už dělal někdo jiný, většinou kkStB a tam už je to pokaždé jiné, včetně vnitřního uspořádání a délky, což je na Příkazech třeba vidět.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod milan ferdián » čtv 07 říj, 2021 8:47 am

OT
Především hanku děkuji za chybějící výkresy přijímacích budov se skladištěm. Modelář, který bojuje o každý centimetr na kolejišti se mohou tyto podklady velmi hodit :wink: .
hank píše:Mám tu i ty Drahanovice, už na 5 oken (z ulice na 6):

Podle foto, opačně :wink: . Stav 1953, autor Pavel Klapil
-m-
Přílohy
fotka nádraží drahanovice.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod hank » čtv 07 říj, 2021 9:19 am

milan ferdián píše:Podle foto, opačně...

Moje chyba, omlouvám se... :oops:

Kdybyste někdo potřebovali podrobnější podklady ke stavbám ÖLEG, napište SZ.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6115
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Letní lokálka na přelomu tisíciletí okolo pracovny- H0

Příspěvekod hank » čtv 07 říj, 2021 9:22 am

radeksindy píše:Druhé menší bylo původně plánováno pouze 6 m široké, s polovičním skladištěm, ale nakonec to bylo příliš úzké a malé.


Tohle se někde postavilo? Jestli jo, tak kde?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6115
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků