Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 09 lis, 2021 5:17 pm

Po drobných úpravách zapojení detekcí (díky všem za rady) jsem postoupil ve stavbě "vrchního kusu" nad skrytým nádražím a zjistil jsem, že je potřeba udělat drobné úpravy.
Původně jsem chtěl mít výhybky nad výjezdem ze skrytého nádraží, ale asi bych bojoval s umístěním přestavníků a tak jsem (díky flexikolejím) trochu přetvožil křížení kolejí a posunul výhybky nad volný prostor. A také jsem tím utvořil více prostoru u nádraží.
staré.jpg
staré.jpg (53.38 KiB) Zobrazeno 3491 krát

A tady nové posunuté provedení
nové.jpg
nové.jpg (55.4 KiB) Zobrazeno 3491 krát
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » pát 26 lis, 2021 4:48 pm

Dnes jsem dozapojil hlavní okruh, tak jsem hned musel vyzkoušt jízdu. Nebyla to úplná tragédie, ale pár věcí se musí ještě doladit. Jednak výhybky zatím nemají přestavníky, takže na nich souprava párkrát vykolejila. Taktéž musím pořešit jednu výhybku, lokomotiva na ní zastavuje, asi nějaký problém v napájení jazyků, tak se na to musím důkladně mrknout. Sice jsem vše před instalací na panel měřil, ale teď jsem to měřil taky a vodivost nebyla ideální. Takže asi bude vhodné dodatečné propojení jazyků.
Photo 26.11.2021 16 47 43.jpg

Photo 26.11.2021 17 19 27.jpg
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » pát 26 lis, 2021 7:16 pm

Přemejšlím, jak nejlépe propojit jazyky od výhybek, aby bylo vše důkladně vodivé (což na stole vypadalo dobře, ale dnes na kolejišti při jízdě občas na výhybce lokomotiva "zakuckala" a na jedné dokonce zastavila (jak jsem psal v předchozím příspěvku). Tak mě napadlo propojení ohebným lankem AWG30 a připájet na koncích, aby střed zůstal ohebný.
drátek.jpg

Nebo máte někdo lepší nápad?
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod Pavel-HP » sob 27 lis, 2021 7:51 am

Přiletovat drátky na obě místa, kde je teď propojka, vyvést pod vyhybku a propojit s opornicí.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » sob 27 lis, 2021 9:07 am

Pavel-HP píše:Přiletovat drátky na obě místa, kde je teď propojka, vyvést pod vyhybku a propojit s opornicí.


To mě napadlo taky, ale má to 2 problémy. Prvním je, že výhybky jsou už na kolejišti (ale tob y šlo pořešit), ale když to vyvedu takhle dolů, tak se bojím, že po zaštěrkování se ten drátek brzo ulomí, protože tam nebude mít prostor, kde se může pohybovat.
Naposledy upravil chphoto dne sob 27 lis, 2021 11:52 am, celkově upraveno 1
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod Pavel-HP » sob 27 lis, 2021 11:34 am

Pohyb jazyka v blízkosti čepu není velký.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » sob 27 lis, 2021 11:52 am

Pavel-HP píše:Pohyb jazyka v blízkosti čepu není velký.


To je taky pravda, ještě to vyzkouším, ale místo pro protažení vodiče dolů je od čepu docela daleko, on tam je takovej plast a tak by se to dalo udělat až za ním a to už je dost daleko.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod Pavel-HP » sob 27 lis, 2021 11:58 am

A provrtat tam dírka by nešla??
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » sob 27 lis, 2021 4:07 pm

Pavel-HP píše:A provrtat tam dírka by nešla??

To jsem nezkoušel, ale tam bych se bál, abych něco nepodělal, nevím, jestli tam v tom plastu není něco zatavenýho, nějakej vodivej spoj k těm jazykům nebo tak, protože z vnějšku tam není nic vidět. Ale zkusím nad tím popřemýšlet.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod jafobe » ned 28 lis, 2021 12:43 pm

Pokud budeš vrtat vedle podloží u nepohyblivé části jazyka,a pokud by drát co bude natažený dolů byl přiletovaný k té části co se nehýbe, nemělo by to vadit snad ničemu a ani drátek by se meněl hýbat. A pokud by jsi i tak měl pocit že by se mohl ulomit, vyvrtáš dirku o něco vetší a okolí drátku necháš nezaštěrkované aby mohl být volně a dal se bez problémů vyměnit.
Ale to jsou věci na které není od věci myslet už před samotnou stavbou. ;)
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 698
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » ned 28 lis, 2021 3:20 pm

jafobe píše:Pokud budeš vrtat vedle podloží u nepohyblivé části jazyka,a pokud by drát co bude natažený dolů byl přiletovaný k té části co se nehýbe, nemělo by to vadit snad ničemu a ani drátek by se meněl hýbat. A pokud by jsi i tak měl pocit že by se mohl ulomit, vyvrtáš dirku o něco vetší a okolí drátku necháš nezaštěrkované aby mohl být volně a dal se bez problémů vyměnit.
Ale to jsou věci na které není od věci myslet už před samotnou stavbou. ;)


No právě, před stavbou jsem na to myslel, každou výhybku jsem měřil, jestli vše vede jak má. Ale asi jsem přespříliš věřil výrobci, že to má udělaný poctivě. A asi i při instalaci se to mohlo trochu hejbnout. Dneska jsem se na to koukal a to vrtání těsně u výhybky nejde, je to v tom místě sice plastový, ale uvnitř je zalisovanej kus nějakýho kovu a ten je k tomu přibodovanej (jako vodivé spojení). Takže jediná možnost je hrátek podél a zbytek k napájení taky, aby to bylo opravdu vodivé, protože tomuhle spoji nevěřím (a to jsem vidšl i u tyhle výhybky, co jsem pitval, ta na stole před instalací "neměřila".
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » pon 13 pro, 2021 4:41 pm

Tak po delší odmlce jsem nucen vyřešit výhybky a rozhodl jsem se vyřešit to radikálně a výhybky vyměnit za PECO code 80 a když už budu v těch úpravách, tak i mírně přetvořím detekční úseky na nádražích a ve skryťáku. Profil tratě zůstane skoro stejný až na jednu drobnou úpravu na nádraží, kde pro lepší průjezd je výhybka posunuta (na dobrou radu HonzyM) do oblouku a při testech lokomotiva projíždí lépe, to je fakt.
Koleje PECO.png
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod Jirkátor » pon 13 pro, 2021 6:21 pm

Nebudu hodnotit tvůj plán, to záleží na vkusu každého soudruha, co se mu líbí a co mu vyhovuje, ale nerozumím těm dvěma kusým kolejím ve vnitřní části kolejiště. Ale jak jsem řekl, tvoje volba, tvoje kolejiště, jen bych rád podotkl, že eNková spřáhla v oblouku nerozpojíš, takže odstavovat zde vozy bude problematické.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1038
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » pon 13 pro, 2021 6:59 pm

Jirkátor píše:Nebudu hodnotit tvůj plán, to záleží na vkusu každého soudruha, co se mu líbí a co mu vyhovuje, ale nerozumím těm dvěma kusým kolejím ve vnitřní části kolejiště. Ale jak jsem řekl, tvoje volba, tvoje kolejiště, jen bych rád podotkl, že eNková spřáhla v oblouku nerozpojíš, takže odstavovat zde vozy bude problematické.

Tam je počítána malá nakládací rampa na tom rovném konci, v oblouku to zapojovat nejde, to jsem si už vyzkoušel a tam to je počítáno jen na cosi krátkého (pár takových vozů mám). Ale v tuhle chvíli tyto 2 koleje nejsou úplně rozhodnutý, jestli tam budou nebo ne.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 14 pro, 2021 11:03 am

Tak jsem nakonec ještě víc upravil plán, ty 2 koleje fakt byly divný a vymyslel jsem něco, co snad i dává smysl.
Koleje PECO 2 nádraží.jpg

Takže jsem zrušil vratnou smyčku (to co bylo minule červeně) a trochu jsem upravil nájezd k vršku a umístím tam druhé viditelné nádraží, ze kterého bude malá odbočka do remízy (to už snad dává i smysl) a na spodním hlavním nádraží budou nahoře jen 2 odstavné koleje (delší než na plánku, tohle je jen jako že tam budou), ale rovné.Jediné co bude trochu divné, že začátek toho vrchního nádraží bude ještě asi 20cm jakoby ve stoupání (z pravé strany), než se dostane na úplnou rovinu. Ale tak to stoupání je pozvolné, tak by to nemuselo vadit.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 16 návštevníků