Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
Jirkátor píše:Jiri Dvoracek píše:Já bych řekl, že tam chybí seřaďovací návěstidla zastávají funkci označníku.
Pokud tam dá klasický Označník, tak ne.
HonzaM píše:Jirkátor píše:Jiri Dvoracek píše:Já bych řekl, že tam chybí seřaďovací návěstidla zastávají funkci označníku.
Pokud tam dá klasický Označník, tak ne.
Pokud jsem správně pochopil jirkátorovo vysvětlení (v SZ), tak pokud jsou ve stanici odjezdová návěstidla s návěstí “posun dovolen”, pak nejsou potřeba označníky a posunovat se může až k vjezdovému návěstidlu.
HonzaM píše:Pak ale Se1 a Se7 musí ukazovat stále “posun zakázán” .
JiriKTT píše:Ještě přidám zamyšlení k vzájemné poloze výhybek a návěstidel:
Pokud se vrátím k diskutovanému kolejišti tak z mého pohledu:
- kolejovou spojku v rovné dlouhé (na výkrese nahoře) bych pojal buď jako samostatnou odbočku a ze všech stran doplnil vjezdovými návěstidly, nebo přisunul k oblouku vlevo, prohlásil za součást stanice a vjezdová návěstidla stanice vysunul před spojku. Příkladem třeba stanice Libčice nad Vltavou, kde ve směru od Kralup jsou spojky vysunuty za oblouk.
JiriKTT píše:Ještě přidám zamyšlení k vzájemné poloze výhybek a návěstidel:
Pokud se vrátím k diskutovanému kolejišti tak z mého pohledu:
- kolejovou spojku v tunelu bych také klidně kryl vjezdovými návěstidly před tunelem. Já vím, je to skryťák. Ale pokud chceme modelovat i věrné řízení provozu, tak pokud tam návěstidla nebudou, tak při odjezdu z horního nádraží musí být cesta předem postavena až na konkrétní kolej ve skryťáku. Pokud před skryťákem návěstidla budou, tak lze z horního nádraží odjet k tunelu, tam zastavit před červenou a teprve po postavení cesty ve skryťáku se rozsvítí povolující znak a vlak vjede do tunelu. I v měřítku 1:1 máme stanice, která mají vjezdová návěstidla před tunelem. Třeba Praha hl.n. Přiznání skryťáku by mi nevadilo. Stejně je tam od toho, aby bylo možné vlaky předjíždět nebo střídat, takže je divákovi jasné, že tam je. A příkladů, kdy před tunelovým portálem jsou vjezdová návěstidla a výhybky tam nevidíme, protože jsou až za tunelem, máme na naší síti více.
JiriKTT píše:Ještě přidám zamyšlení k vzájemné poloze výhybek a návěstidel:
Pokud se vrátím k diskutovanému kolejišti tak z mého pohledu:
- vazbu mezi skryťákem a dolní stanicí bych vzhledem k blízkosti řešil jako stavění cest ze staničních kolejí skryťáku až na staniční koleje stanice a opačně.
chphoto píše:No hlavní nádraží a skryťák jsou opravdu blízko. Tady mě opravdu napadlo hodit vjezdová návěstidla až k té DKS, za skryťák a tunel, ale to mi taky přijde dost násilné, že by vjezd do spodní stanice byl přes skryťák. To mě ani nenapadá, jak bych naprogramovl logiku návěstidel, aby se rozlišil průjezd skryťákem a vjezd do stanice.
HonzaM píše:chphoto píše:No hlavní nádraží a skryťák jsou opravdu blízko. Tady mě opravdu napadlo hodit vjezdová návěstidla až k té DKS, za skryťák a tunel, ale to mi taky přijde dost násilné, že by vjezd do spodní stanice byl přes skryťák. To mě ani nenapadá, jak bych naprogramovl logiku návěstidel, aby se rozlišil průjezd skryťákem a vjezd do stanice.
Možná by bylo řešením se z provozního hlediska (programovaného provozu) a osazením návěstidly tvářit že tam skryťák není, že je to jen průjezdná kolej (skryťák by se protáhl tak aby se do něj schovala i celá DKS.)
Skryťák by pak sloužil jen k možnosti občasného prostřídání souprav bez vlivu na návěstidla).
JiriKTT píše:... Snižuje se propustnost trati ...
Jirkátor píše:Ale no tak, on neřeší koridor, ale bude si jezdit s vláčkama.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků