Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod Jirkátor » úte 14 pro, 2021 11:30 am

Ještě bych ty dvě kusé koleje natáhl co to půjde (musí okolo projet "patrák"). O smyslu depa na horním nádraží můžeme diskutovat, když se z něj nedá dostat na polovinu kolejí ve stanici jinak, než přes spojku na trati. To už je ale problém v základním návrhu.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1033
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 14 pro, 2021 12:05 pm

Jirkátor píše:Ještě bych ty dvě kusé koleje natáhl co to půjde (musí okolo projet "patrák"). O smyslu depa na horním nádraží můžeme diskutovat, když se z něj nedá dostat na polovinu kolejí ve stanici jinak, než přes spojku na trati. To už je ale problém v základním návrhu.


Koleje na tom horním nádraží povedou až do remízy (to je ten obdélník), a dole na nádraží taky budou ještě delší, právě aby tam projel. Remízu jsem vybral od Igry Hodolany, ta je dlouhá, protože všechny ostatní, na které jsem koukal jsou strašně krátké. Bohužel u dvojkolejky v takhle malém prostoru nejde udělat přezejd mezi kolejemi, to bych musel udělat v nádraží a to je nesmysl a tím by to horní nádraží ztratilo smysl úplně. Takhle sice odjede jen na polovinu trati, ale není místo, kam dát kdyžtak ještě jeden přejezd. Je to kompromis, ale zas mi přijde strašně násilný dávat kolejovou spojku ještě do pravé části na ten "svislý" úsek, když je spojka o půl panelu předtím. Zkusím ještě namodelovat obloukovku do pravé spodní části nájezdu, aby se z té remízy dalo přejet co jedříve i na druhou kolej.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 14 pro, 2021 12:37 pm

Tak jsem ještě domodeloval na tom nájezdu jednu dvojici výhybek na přejezd mezi kolejemi, aby se dalo z depa nahoře přejet i na druhou kolej.
Koleje PECO 2 nádraží.png
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod Ivan » úte 14 pro, 2021 12:45 pm

Koleje před vytopnou mi připadají dost natěsno. Výhybku z manipulační koleje bych posunul více doprava, pak hned rozvetveni a 2 koleje a před vytopnou bych nechal rovinu na délku aspoň jedné lokomotivy, může tam být třeba zbrojení.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 1697
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 pro, 2021 1:05 pm

Diskutovat o depu nemá smysl, tvoje věc. Co mě udivuje, je použití kolejiva PECA o dvou CODE 055 a 080. Nebylo by lepší na kolejišti sjednotit CODE :?:
Na obrázku kolejiště jsem označil chyby, které potřebují opravit. Co já vím, tak v SETRACKU/CODE80 lze vložit kolejové spojky viz. obrázek. Jakou funkci má dvojitá kolejová spojka, když kolejové spojky nemáš ani ve stanicích nemluvě o té spodní :?:
-m-
Přílohy
Koleje PECO 2 nádražíphoto.png
_vyr_3783ST-45-1-N setrack.jpg
_vyr_3783ST-45-1-N setrack.jpg (23.74 KiB) Zobrazeno 2831 krát
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 14 pro, 2021 2:14 pm

Code 80 a 55 jsem použil z toho důvodu, že v code 80 jsou výhybky s úhlem odbočení 14 stupňů, to v code 55 není ale zase v code 55 je kolejová spojka co v 80 není. Proto ty dva typy kolejí. Ty 2 strašné oblouky u toho horního úseku budou v reálu jinak, tam to bude pozvolna navazovat, jen jsem ti v počítači takhle nakreslil, že tam je jakoby ohnutá kolej. Ta kolejová spojka v tom obrázku, to jsem zatím nikde neviděl, tak na to se mrknu, jestli by se toto dalo použít, to v plánovači v počítači není. Jinak ta spojka nahoře je proto, aby se dalo se soupravou vůbec někde přejet z jednoho okruhu na druhý a v tom oválu dole to byla nutnost to takhle udělat, aby se dalo přejet taky, když se pojede z depa ven.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 pro, 2021 2:29 pm

chphoto píše:Code 80 a 55 jsem použil z toho důvodu, že v code 80 jsou výhybky s úhlem odbočení 14 stupňů, to v code 55 není ale zase v code 55 je kolejová spojka co v 80 není. Proto ty dva typy kolejí.

A nevadí vám, že jste použil výhybky H0e o úhlu 14°/SL-E495/496/délka 143 mm/ :?:
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 14 pro, 2021 2:32 pm

Použil jsem výhybky N - SL-E395 a E396 s vodivou srdcovkou.
https://www.itvlaky.cz/peco-n-code-80-v ... 7-code-80/
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 pro, 2021 2:40 pm

chphoto píše:Použil jsem výhybky N - SL-E395 a E396 s vodivou srdcovkou.
https://www.itvlaky.cz/peco-n-code-80-v ... 7-code-80/

Máte asi pravdu, protože v posledním novém katalogu mám napsáno úhel výhybky 12° a ve starém katalogu těch vašich 14°. Vypadá to na tiskovou chybu v mém novém katalogu. :oops:
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 14 pro, 2021 3:00 pm

Ano, úhel maj i na netu v katalogu psaný 12 stupňů a už jsem to i řešil s prodejcem, protože mi to nevycházelo a asi to maj opravdu tiskovou chybu.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 14 pro, 2021 4:08 pm

Tak jsem upravil koleje podle návrhu p. Ferdiána a vypadá to podstatně lépe.
Koleje PECO 2 nádraží.png

Dokonce zvažuju, jestli tu obloukovou kolejovou spojku neposunu o 1/4 oblouku nahoru (blíže k vrchnímu nádraží).
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod HonzaM » úte 14 pro, 2021 6:08 pm

Ta oblouková kolejová spojka ovšem nemá vodivou srdcovku, ale poměrně dlouhou plastovou srdcovku. To bych raději posunul kolejovou spojku o kousek dál a udělal ji z rovných výhybek s vodivou srdcovkou v té přímé časti trati. Kolejivu Setrack bych se vyhnul.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 14 pro, 2021 6:14 pm

HonzaM píše:Ta oblouková kolejová spojka ovšem nemá vodivou srdcovku, ale poměrně dlouhou plastovou srdcovku.

No to mě na tom taky trochu vadí, musím se na to podívat a zkontrolovat, jak budou vycházet kolečka na Vectronech a Taurusech, jestli to bude vycházet "přesně" nebo ne. A nejlepší bude samozřejmě nanečisto vyzkoušet jestli nebude problém s průjezdem.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod HonzaM » úte 14 pro, 2021 6:45 pm

chphoto píše:
HonzaM píše:Ta oblouková kolejová spojka ovšem nemá vodivou srdcovku, ale poměrně dlouhou plastovou srdcovku.

No to mě na tom taky trochu vadí, musím se na to podívat a zkontrolovat, jak budou vycházet kolečka na Vectronech a Taurusech, jestli to bude vycházet "přesně" nebo ne. A nejlepší bude samozřejmě nanečisto vyzkoušet jestli nebude problém s průjezdem.

To bude jistě lepší než na to přijít až bude kolejivo položené. Počítej i s tím, že ne všechna kovová kolečka budou stále stoprocentně vodivá, stačí trocha znečištění. Já bych tyhle výhybky na své kolejiště nedal.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 14 pro, 2021 7:05 pm

HonzaM píše:
chphoto píše:
HonzaM píše:Ta oblouková kolejová spojka ovšem nemá vodivou srdcovku, ale poměrně dlouhou plastovou srdcovku.

No to mě na tom taky trochu vadí, musím se na to podívat a zkontrolovat, jak budou vycházet kolečka na Vectronech a Taurusech, jestli to bude vycházet "přesně" nebo ne. A nejlepší bude samozřejmě nanečisto vyzkoušet jestli nebude problém s průjezdem.

To bude jistě lepší než na to přijít až bude kolejivo položené. Počítej i s tím, že ne všechna kovová kolečka budou stále stoprocentně vodivá, stačí trocha znečištění. Já bych tyhle výhybky na své kolejiště nedal.


Po minulých zkušenostech s výhybkami budu pečlivě testovat před pokládkou. Naštěstí to má stejnou geometrii, jakou mám použitou v tom stoupání, takže když to nebude optimální, tak to tam jen nedám a bude hotovo. škoda že tohle nemá PECO s vodivou srdcovkou, to by se hodilo hned.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 421
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků