Stránka 7 z 9

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: čtv 28 pro, 2023 10:09 am
od marwin
Jirkátor píše:A není škoda tu tramvajovou trať nechat jen jako nefunkční maketu? Mít na mém kolejišti místo, tak vůbec neváhám.


Kdybych měl na kolejišti místo, tak bych taky uvažoval o provozní tramvaji, ale tomu tak není.
Chci provozovat jednosměrné vozidla (konkrétně T2), tedy k otáčení je potřeba ideálně smyčka, případně by šel i triangl. Což u nádražní budovy by šlo udělat s odřenýma ušima, ale na druhé straně za depem se nemá šanci vejít.
Koleje budu mít napájené a pokud se někdy v budoucnu naskytne příležitost, tak bych mohl přidat dvě skryté smyčky.

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: čtv 28 pro, 2023 10:35 am
od marwin
Pokračování na kolejišti.
Na zkoušku jsem zakoupil stromy od firmy https://mbrmodel.eu/ z Polska. Musím říct, že sice je cena vysoká (450,- za 20 cm vysoký strom), ale vypadají pěkně a na solitérní stromy je to ideální cesta.
Vysázel jsem z nich zbytek nádražní ulice, kde budou sloužit jako plastická kulisa:

Obrázek

Obrázek

Taky jsem si nachystal další budovu do depa, jedná se o olejnu a předloha je opět z karlovarského depa. Ještě jí chybí rampa pro manipulaci s oleji a až bude na svém místě, tak přibudou schody do sklepa.
Zatím si ale nejsem jistý přesným umístěním. Je jasné, že musí být v této části depa, ale je to tam teď s vodárnou dost natěsno. Jedna z variant je olejnu šoupnout blíže k dílně a vodárně sebrat jednu kůlnu, aby tam bylo více místa.
Uvidím, ještě si to musím nechat projít hlavou.

Obrázek

Obrázek

A jeden panoramatický snímek na konec, tento pohled mám moc rád
Obrázek

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: čtv 28 pro, 2023 11:20 am
od jafobe
To snad radši ani nechci vidět hotové, když už teď to vypadá tak parádně, že nevím jestli to modelaření nemám radši zabalit... :oops: :wink:

Se stromy to pozvedne laťku zase o kus výš. :)

Jinak co jsem koukal na fotky stromů MBRmodel, tak to vypadá na ruční práci, kostra z drátů, kmen dodělaný nějakým tmelem... takže zhruba postup alá Mnitka apod... A s ohledem na velikost to není podle mě ani tak moc přemrštěná cena i když není nejmenší (ale za ty peníze seženeš i vzhldově horší kvalitu). Ale když si podle svých výtvorů (i když se s tím docela s...) vezmu čas co na tom strávíš, materiál na výrobu sám o sobě asi nemusí být tou největší položkou, ale i kvalitnější tmely, lepidka a olistění to mohou taky trochu prodražit... Sice je pravda že když jich budeš dělat víc a čas kdy čekáš na to až něco zaschne vyplníš tvořením dalších dílčích postupů ve výrobě, tak jich za den možná pár desítek naděláš i když to budeš mít rozložené do několika dní postupné práce a čekání...

Jaromír

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: čtv 28 pro, 2023 1:33 pm
od prcek
marwin píše:Chci provozovat jednosměrné vozidla (konkrétně T2), tedy k otáčení je potřeba ideálně smyčka, případně by šel i triangl. Což u nádražní budovy by šlo udělat s odřenýma ušima, ale na druhé straně za depem se nemá šanci vejít.
Koleje budu mít napájené a pokud se někdy v budoucnu naskytne příležitost, tak bych mohl přidat dvě skryté smyčky.


Co skryté točny? Nevešly by se? Ale chápu, že to není nejdůležitější problém k řešení.

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: čtv 28 pro, 2023 1:51 pm
od Zlámalík
No k tomuhle není co dodat a já se budu jen kochat.

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: pon 26 úno, 2024 9:24 pm
od marwin
Ahoj,
koukám, že už je to dva měsíce, co jsem sem naposledy přidal postup na kolejišti, tak zase malý update.

Konečně skončila výluka a všechny nové výhybky a koleje jsou zapojeny a jsou sjízdné, tedy mohlo se zase začít jezdit.

Založil jsem FB stránku Marwinova železnice, na které sdílím různá videa průjezdu vlaků, případně co mám zrovna na stole a na čem pracuji. Pokud má někdo FB, tak může začít sledovat.

Na zadní stranu kolejište jsem připevnil hliníkové jackely, které budou držet plastové desky určené pro přilepení fotokulisy. Zde je pohled na zadní část kolejiště.
Obrázek

Doba pokročila a tak jsem se přesunul do doby polystyrénové a začal jsem tvořit reliéf krajiny. První na řadu přišla strana s depem, které obkružuje neelektrifikovaná trať a mizí pod silničním mostem.

Obrázek

Nachystal jsem i budovy za mostem, které budou dokreslovat kulisu města.

Obrázek

V depu jsem začal pracovat na uhelných skládkách.

Obrázek

A nakonec oblíbený pohled na zhlaví stanice s depem a v pozadí nádražní ulice

Obrázek

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: úte 27 úno, 2024 4:16 pm
od jafobe
Dovolil bych si mít jednu malou připomínku. :roll:
Vím že kolejiště je vždy o kompromisech, takže to neber jako zásadní nedostatek, jen věc která mě trochu padla do oka při zmínce mostu pod ulicí města a fotce toho místa... Sice most bude pravděpodobně ještě trochu schovaný stromy za depem takže kolej, ani to kam směřuje, vidět moc nebude, ale osobně bych tam i tak asi nechal větší proluku mezi domy za ulicí aby to evokovalo že tam trať má kam vést (našikmo jakoby za šedý dům s rohovým vchodem)... je asi málo pravděpodobné že by vedla v tak stísněném prostoru mezi domy, že by pomalu domy museli stát na opěrné zdi hned vedle tratě i kdyby vedla kolmo mezi ně, a asi by bylo jedno jestli se stavěli až poté co tam už vedla trať...
Jaromír

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: úte 27 úno, 2024 4:27 pm
od Dusan
Přesně nad tím samým teď dumám :-) Stačí vypustit ten žlutý dům a strom dát místo něj :-) Jinak pěkný.

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: úte 27 úno, 2024 8:11 pm
od marwin
jafobe píše:Dovolil bych si mít jednu malou připomínku. :roll:
Vím že kolejiště je vždy o kompromisech, takže to neber jako zásadní nedostatek, jen věc která mě trochu padla do oka při zmínce mostu pod ulicí města a fotce toho místa... Sice most bude pravděpodobně ještě trochu schovaný stromy za depem takže kolej, ani to kam směřuje, vidět moc nebude, ale osobně bych tam i tak asi nechal větší proluku mezi domy za ulicí aby to evokovalo že tam trať má kam vést (našikmo jakoby za šedý dům s rohovým vchodem)... je asi málo pravděpodobné že by vedla v tak stísněném prostoru mezi domy, že by pomalu domy museli stát na opěrné zdi hned vedle tratě i kdyby vedla kolmo mezi ně, a asi by bylo jedno jestli se stavěli až poté co tam už vedla trať...
Jaromír


Ahoj,
ano, most bude schovaný za stromy a opěry mostu budou blíže koleji, aby tam nebylo tolik vidět.
Trať má jakoby mizet mezi domy, je pravda, že tam moc místa není. Asi zúžím ten bílý dům o jedno okno a šoupnu ten žlutý více doleva, aby to nebylo tak stísněné. To ale zatím nechávám být, dokud neuvidím, jak bude vycházet ten finální most.
Díky za připomínku.
Marek

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: úte 27 úno, 2024 8:18 pm
od marwin
Dusan píše:Přesně nad tím samým teď dumám :-) Stačí vypustit ten žlutý dům a strom dát místo něj :-) Jinak pěkný.


Žlutý dům néé, moc se mi líbí :-) , je to jediná prvorepubliková stavba v ulici. To radši vyhodím ten bílý dům vedle:-). Stromy tam přijdou nižší a jakoby po straně traťe, tyto jsou tam jen aby tam nebylo prázdné místo.

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: úte 27 úno, 2024 8:26 pm
od jafobe
Dusan píše:Přesně nad tím samým teď dumám :-) Stačí vypustit ten žlutý dům a strom dát místo něj :-) Jinak pěkný.

Raději bych to upravoval doprava... místo největšího vedle šedého rohového bych dal něco polovočníhoa šdé posunul, klidně za mostem nechal otvor nahoru aby tam šlo přirozené světlo zvrchu za most, o to víc by se tvářilo jako most a ne jako tunel. Strom by mohl zůstat kde je vedle toho žlutého a od stromu doprava zarostlý břeh do zářezu... (ale musel bych kouknout kus zpět jestli by to bylo konstrukčně možné... přecijen ta kolej jde skoro po zadní straně kolejištěa někde pod ní začíná SN...
EDIT:
Zhruba nějak takto bych se to představoval (drze jsem poupravil část tvé fotky s tím že v prodlevě by byli na tapetě další domy jakoby u kus dál napravo od stromu třeba ještě polostrom až u tapety jakoby víc vzadu za tímto, který by tomu tak dal trochu pocit většího prostoru a trať by dál pokračovala jakoby za šedý dům (rohový trolúhelníkového půdorysu) doprava směrem přírozeněji navazujícím na oblouk před mostem...

IMG_1891.jpg


Jaromír

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: úte 27 úno, 2024 10:32 pm
od Zlámalík
Jáááááá teda nevím... Jak je super pohled z druhé strany, tak tenhle detail je takovej divnej. Uvažuju různý lokality s drážním bincem ve městě - stará Hrabovka, areál okolo plzeňské Škodovky před tím, než to tam celé předělali a mnohé brownfieldy jinde. Když by trať šla takhle okolo, tak most by byl "průhlednej", jen pod silnicí a za ním by trať pokračovala volně. Tyhle ploché a tmavé podjezdy jsou tak v Londýně, kde na stropě půlky stanice stojí pár dalších ulic... Souhlasím s kolegy - zkusit to nějak zamaskovat, že by z většiny pohledů trať prostě mizela za vegetací a jen při pohledu "za depo" bylo vidět, že je tam most. Nwbo - nešlo by to vzadu nasvítit, aby to budilo dojem, že trať za těmi domy zase vyjíždí na denní světlo? Neumělá rychloúprava níže.

Snímek obrazovky 2024-02-27 232846.jpg

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: stř 28 úno, 2024 9:57 am
od marwin
jafobe píše:
Dusan píše:Přesně nad tím samým teď dumám :-) Stačí vypustit ten žlutý dům a strom dát místo něj :-) Jinak pěkný.

Raději bych to upravoval doprava... místo největšího vedle šedého rohového bych dal něco polovočníhoa šdé posunul, klidně za mostem nechal otvor nahoru aby tam šlo přirozené světlo zvrchu za most, o to víc by se tvářilo jako most a ne jako tunel. Strom by mohl zůstat kde je vedle toho žlutého a od stromu doprava zarostlý břeh do zářezu... (ale musel bych kouknout kus zpět jestli by to bylo konstrukčně možné... přecijen ta kolej jde skoro po zadní straně kolejištěa někde pod ní začíná SN...
EDIT:
Zhruba nějak takto bych se to představoval (drze jsem poupravil část tvé fotky s tím že v prodlevě by byli na tapetě další domy jakoby u kus dál napravo od stromu třeba ještě polostrom až u tapety jakoby víc vzadu za tímto, který by tomu tak dal trochu pocit většího prostoru a trať by dál pokračovala jakoby za šedý dům (rohový trolúhelníkového půdorysu) doprava směrem přírozeněji navazujícím na oblouk před mostem...

IMG_1891.jpg


Jaromír


Ahoj,
díky, to vypadá smysluplně, zkusím zkrátit ten vysoký dům a ten šedivý dům šoupnout doprava, tím vznikne smysluplnější fiktivní vedení tratě mimo kolejiště.
S tím odhalením trati za mostem si nejsem jistý, tím bych i z dálky viděl, že ta trať nevede mezi domy, ale stačí se pod ten šedivý.
Marek

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: stř 28 úno, 2024 1:00 pm
od marwin
Zlámalík píše:Jáááááá teda nevím... Jak je super pohled z druhé strany, tak tenhle detail je takovej divnej. Uvažuju různý lokality s drážním bincem ve městě - stará Hrabovka, areál okolo plzeňské Škodovky před tím, než to tam celé předělali a mnohé brownfieldy jinde. Když by trať šla takhle okolo, tak most by byl "průhlednej", jen pod silnicí a za ním by trať pokračovala volně. Tyhle ploché a tmavé podjezdy jsou tak v Londýně, kde na stropě půlky stanice stojí pár dalších ulic... Souhlasím s kolegy - zkusit to nějak zamaskovat, že by z většiny pohledů trať prostě mizela za vegetací a jen při pohledu "za depo" bylo vidět, že je tam most. Nwbo - nešlo by to vzadu nasvítit, aby to budilo dojem, že trať za těmi domy zase vyjíždí na denní světlo? Neumělá rychloúprava níže.

Snímek obrazovky 2024-02-27 232846.jpg


Neviděl bych to tak černě :D Ten most, co je tam teď je jen dočasný, vlastní most bude vypadat jinak, inspirací pro zábradlí a vršek je bývalý prašný most přes nádraží Praha Dejvice, opěry budou z kyklopského zdiva a hlavně prostor pro trať bude užší, takže tam nepůjde tolik vidět.
Černou díru musím ponechat, protože ta trať ve skutečnosti vede jinam, než jaký chci vyvolat dojem v divákovi - má mizet mezi stromy do kulisy. Nasvícením ze shora bych akorát vyvolal rozporuplné pocity.
Jak už jsem psal výše, celý tento díl nebude vidět, protože před něj přijdou ještě další stromy, aby tuto část zakryly.

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

PříspěvekNapsal: stř 28 úno, 2024 4:54 pm
od jafobe
marwin píše:Ahoj,
díky, to vypadá smysluplně, zkusím zkrátit ten vysoký dům a ten šedivý dům šoupnout doprava, tím vznikne smysluplnější fiktivní vedení tratě mimo kolejiště.
S tím odhalením trati za mostem si nejsem jistý, tím bych i z dálky viděl, že ta trať nevede mezi domy, ale stačí se pod ten šedivý.
Marek

Je mi jasné že vedení tratě pod šedý dům by trochu otevření za mostem mohlo zvýraznit, ale zase by to to mělo zvýraznit že most je opavdu jen mostem a ne tunelem. Tak dokonalou iluzi, aby to vypadalo že trať zatáčí až za domy, by se asi dělalo složitě. ale i když budou pohledy kolem mostu zastíněné stromy, jde jen o to že za mostem bude prosvítat světlo do zářezu kolem trati i když tam nebude vidět detaily, z vyššího pohledu bude vidět že za mostem je zářez a ne jen rovina... Tím směrem se snažím směřovat.
Zkusil jsem to trochu improvizovaně nasimulovat s tím co bylo zrovna po ruce, s menším poloměrem ( H0 r360) takže i to může trochu zkreslovat..., větší poloměr bude mizet pozvolněji takže se bude rychleji tlačit pod silnici před šedý dům (který na hloubku nebude mít před zadní stěnou víc než 5 cm hloubky) než dozadu jakoby za něj..
Pohled trochu prodobný Tvému... Fotky kdyžtak vyměním časem za lepší nebo smažu kdyby se nelíbili... ;)

DSC09288.jpg


...a pohled zvrchu aby bylo vidět rozmístění...

DSC09289.jpg


Ono když bude šedý dům dostatečně daleko, a pohled do zářezu zvrchu schovaný třeba ještě stromem nalevo od něj jakoby už nahoře v úrovni silnice, za ním něco jako zídka (modře) nad zářezem ale už nad kolejí, tak za roh diváci stejně neuvidí, jen to co je na náčrtu žlutě pod most a zvrchu, když trať klesá pomalu ani střechy vlaku neuvidí, zvlášť přes zídku... sice to mám asi ještě trochu nepoměrové a kolej do SN vede skoro pod ulicí...

IMG_1891u.jpg


Jaromír