Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Zlámalík » sob 25 bře, 2023 8:52 pm

marwin píše:Koukám, že se pasuješ na experta na kabelordnung, možná by se ti to hodilo dát do podpisu :D :D .

Pouvažuju :-D
Já jsem ještě na praxi ve Zbrojovce Brno (Consul) zažil, jak se provázkem vyvazovaly kabelové formy. Pak jsme to používali v zabezpečovacích zařízeních, kde se tahaly smyčky od senzorů i třicetipárovým SYKFY kabelem. Byl výkres a i poslepu jsem mohl odpočítat páry a vědět, že držím ten správný spoj. Pro servis neocenitelné. Dnes, kdy většina kabelů má jen 4 dráty, je to jinak, ale pořádek musí být.

Na kolejiště jsem zvědavý - jestli bude tak parádní, jako to z II. epochy, tak to bude zase bomba!
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1832
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » pon 26 čer, 2023 2:06 pm

Zlámalík: Tak to už chápu tvojí profesní deformaci :D , Consuly si pamatuji v naší počítačové učebně. Nezapomenu na osmi palcové diskety, to už byla dobrá plachta.

Zpět ke kolejišti.
Testovací jízdy na kolejišti probíhaly minulé dva měsíce. Motiv přechodové stanice mezi elektrifikovanou a neelektrifikovanou trakcí je opravdu velmi zábavný. Na kolejišti se zároveň zabaví tři lidi, přepřahání a odstavování lokomotiv do depa je super. Skrytá stanice pro deset vlaků se zdá být dostatečná.
Pustil jsem se tedy do zapojování dalších částí kolejiště.

Depo
* Nakonec bude použita točna Roco, kterou upravím pomocí konverzního kitu od http://www.stavbazeleznicnichmodelu.cz/ .
* Vzhledem ke stísněným podmínkám bude rotunda dle normálie 41/H upravena na segmenty po 15 stupních. Dočasně tam stojí rotunda od Kibri ze starého kolejiště, má taky výjezdy po 15 stupních.
* V depu se dělají i střední opravy, tak je zde umístěna klasická obdélníková remíza/dílny. Ta bude nahrazena nejspíše dřevěnou remízou.
* Z fotek je vidět uvažované rozmístění pomocných budov v depu, vlastní budovy budu stavět nové, tyto jsou stejně jako rotunda z původního kolejiště.
Obrázek

Obrázek

Pravé zhlaví
* Nachází se zde vlečka do továrny, která je o 12 mm výše než zbytek kolejiště stanice. Budovy jsou od Kibri a budou upraveny do poloplastické kulisy. Jsou tam zkusmo umístěny.
* Zaústěny jsou zde dvě tratě: elektrifikovaná a místní. Společně opouštějí nádraží pravým obloukem. Elektrifikovaná klesá, místní mírně stoupá a v místě vjezdových návěstidel bude výškový rozdíl mezi tratěmi 30mm. Za nimi se elektrifikovaná trať odklání a pokračuje zářezem do skrytého nádraží, kdežto místní vede dál po rovině mimo kolejiště.
* Před tratěmi je kolej pro odstavení elektrických lokomotiv čekajících na přepřah. Na kolej se vejdou za sebe dvě lokomotivy.
* Na kraji je manipulační kolej, na které bude probíhat nakládka štěrku z nákladních automobilů do sypáků.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod jafobe » pon 26 čer, 2023 6:09 pm

I když to je zatím jen taková "holostavba" v náznacích, je už na co koukat... Pěkná práce. ;)
Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 698
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod StandaR » úte 27 čer, 2023 8:51 am

Vypadá to moc parádně, osobně jsem moc zvědavý na tu elektrifikaci :) Bude to určitě hodně inspirativní pokoukání
StandaR
 
Příspěvky: 645
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Michal Dalecký » úte 27 čer, 2023 2:04 pm

Krásná práce a inspirace. Pokračování bude stát za to :wink:
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » ned 27 srp, 2023 8:47 pm

Přistoupil jsem k dalším úpravám kolejiště.
Depo se mi pořád nezdálo, hlavně se mi nelíbila přístupná dílna pouze přes točnu a taky jeho kapacita nestačila pro lokomotivy, které ve stanici končí a jejich vlaky přebírá elektrická trakce. Chvíli jsem hledal inspiraci, jak to přeskládat, až jsem narazil na bývalé depo Karlovy Vary dolní nádraží - bohužel už srovnané se zemí. Rozmístění depa je možné vidět na přiloženém plánku.
Dále mě trápila složitá cesta lokomotiv z pravé části nádraží do depa. Vzhledem k tomu, že kolej před budovou byla obsazena odstavenými vozy pro nakládku/vykládku u skladiště, tak se muselo jezdit úvratí na levém zhlaví a pak další úvratí před budovou. Rozhodl jsem se přemístit skladiště na kusou kolej a původní kusá kolej u volné skládky bude využívána na odstavování přípojných vozů k motorákům. Kolej před budovou se bude používat jako strojová. Vím, není to úplně ideální, ale tak jsou případy, kdy depo bylo zaústěno do koleje přímo před budovou (např. Kladno).

Obrázek

Marek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod look23 » pon 28 srp, 2023 8:33 am

Zrovna v Kladně se do/z depa kolem výpravní budovy jezdilo jenom mimořádně (asi kvůli bezpečnosti cestujících). Všechny posuny do depa se dělaly přes žehrovické zhlaví.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Jirkátor » pon 28 srp, 2023 12:33 pm

Vždyť to tak může Marwin dělat také. Faktem sice je, že většinově se depo stavělo na opačné straně od výpravní budovy, ale pravidlo to není a tak se někdy do depa po krajní koleji prostě jezdilo.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » stř 30 srp, 2023 9:18 pm

Ahoj,
začal jsem upravovat kolejiště podle výše zmíněného plánku.
Pustil jsem se do úprav kolejí kolem skladiště a volné skládky. Rozhodl jsem se přidat ještě jednu výhybku, tentokrát symetrickou (slibuji už snad poslední :-) ). Z výhybky se dostaneme ke skladišti a druhá kolej bude pokračovat k dalším skladištím a volné skládce mimo kolejiště. Je nutné si uvědomit, že nádraží se nachází ve větším městě a dříve chodilo vlakem všechno, tedy bylo nutné mít více kolejí pro vykládku/nakládku vozů. Na tuto kolej jsem umístil i kolejovou váhu. Vzniklo tak hezké zákoutí s váhou, obrysnicí a sloupem.

Obrázek

Obrázek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » ned 03 zář, 2023 9:35 pm

Ahoj,
v minulém příspěvku jsem slíbil, že už nebudu přidávat výhybky, ale moc dlouho to nevydrželo :D . Kolega look23 příšel se zajímavým nápadem. Navrhl přidat výjezdovou kolej z depa napojenou pomocí výhybky do výtažné koleje a na točnu napojit i uhelnou kolej.
Dneska jsem vyzkoušel přímo na kolejišti, aby tato úprava šla provést budu muset posunout točnu o 8cm směrem od stanice, díky tomu bude mít výjezdová kolej 650mm poloměr, což by mohlo být přijatelné i pro delší páry. Na výjezdovou kolej se vejde dlouhá lokomotiva a nebude překážet provozu na výtažné koleji nebo točně.
Vypadá to zajímavě, zde je plánek:
Screenshot_1.jpg

Marek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 14 zář, 2023 6:07 pm

Ahoj, další moc hezký projekt. A já budu zase protivný. :D
Váha obvykle bývala hned vedle obrysnice. Já bych ji dal na kolej k obrysnici.
Výtopnu bych postavil jinde ale budiž. Kombinace obdélníka a výseče je celkem vzácné. Zvolil bych spíš situaci KVary, nebo Podmokly. Tyhle a podobné remízy dělá Resin. mod. "Hanušovice"... Remíz je všude spousta. Osobně bych raději k výseči přidal nízkou přístavbu jako staré Domažlice, Veselí n/L... Případně depo Margecany.
Méně je někdy více. Nedělal bych tak rozsáhlé depo na tak malém prostoru. Pak tu máme výtopnu a stanici Púchov, kde se přepřahalo z Albatrosů na Bobiny. Tam byla vedle depa kolej s trolejí a lávkami na odstav a kontroly elektrik...
Jsou i celkem menší depa, kde se provádějí větší prohlídky - TTeplá, Plešivec... Nebo ten obdélník udělat moderní halu. A ještě Turnov... A ještě venkovní zvedákové pracoviště s malým portálovým jeřábem...
Uzavřu to vzpomínkou na velkého učitele a jednu jeho legendární knihu. Kolejiště nemusí mít až takový rozsah, protože kolik tam bude obratů za hodinu? Několik... Stačil by jeden vjezd do depa. Výhybku za angličanem bych otočil a udělal výtah podél nádraží a z něj napojil jednotlivé koleje depa... A paprsky bývaly obvykle po celém obvodu...
A ještě by mohla být v depu kolej na nářaďák... :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1224
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Jirkátor » čtv 14 zář, 2023 8:03 pm

Na druhou stranu, mně se to depo líbí. Jestli ho máš čím naplnit, tak proč ho neudělat větší.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » pon 23 říj, 2023 3:06 pm

Ahoj,
pokročil jsem na oblasti kolem depa, ale nejdřív odpovím Vladimírovi.
Vladimír_B píše:Váha obvykle bývala hned vedle obrysnice. Já bych ji dal na kolej k obrysnici.

Váha a obrysnice budou u sebe, ale bude na koleji, která vede do zadních skladů, tam to dává větší smysl.

Vladimír_B píše:Kombinace obdélníka a výseče je celkem vzácné.

K depu: Rozložení budov a kolejového uspořádání v depu je inspirovaná právě tebou zmíněnými Karlovými Vary dolním. Také budova dílny je podle té Varské, rotunda je typu 41, tak jak byla ve Varech. Nízkou přístavbu na pět stání se mi nechce dělat, líbí se mi ta vysoká. Vše je pochopitelně o kompromisu a mých potřebách a požadavcích, kdybych měl o metr více místa, tak tam vyšvihnu celé varské depo a budu happy :-).

Budovy jsem si nakreslil ve Fusionu a vytiskl na 3d tiskárně. Zatím to jsou jen nahrubo vytištěné modely budov, abych si s nima mohl šoupat a viděl, jak to ve finále bude vypadat.

Ke kolejovému uspořádání: Nakonec jsem se rozhodl jít cestou menšího množství kolejí a výhybek a zvolil jsem jednodušší variantu bez výjezdu na výtažnou kolej. Přeci jenom je tam dost málo místa a nechci to přehustit kolejemi.

Za depem stoupá nádražní ulice s městskými domy, po které budou jezdit tramvaje - nejspíš jednokolejka o metrovém rozchodu, tak jak bylo zvykem v Čechách (Liberec, Teplice...). Mezi depem a nádražní ulicí bude opěrná zeď, tak jak byla na Masaryčce.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Hungry Bear » ned 29 říj, 2023 8:44 pm

hlodací červíček ke konceptu: depo přesunout tam, kde je teď nakládka štěrku (logičtější připojení do stanice), tam kde je nyní depo udělat nakládkový obvod včetně překladište na 1000mm tramvaj (inspirováno Brandlem v Jablonci n.N.), tím skladiště u výpravní budovy bude pro spěšiny a poštu (neboli nepotřebuje volnou skládku na kterou tam není místo)
:wink:
Hungry Bear
 
Příspěvky: 8
Registrován: sob 05 srp, 2023 9:24 am

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Střelec » pon 30 říj, 2023 6:43 am

Situace ten karlovarský Dolňák hodně připomíná. Asi by neškodilo, kdyby ho někdo postavil, protože z něj zbyla jen holá pláň + ohavné betonové monstrum a cca polovina kolejí (momentálně se tam totálně rekonstruuje svršek).
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků