Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod look23 » pon 23 srp, 2021 8:03 pm

Pěkná práce.
Mě by zajímala spotřeba překližky pak ve finále.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » úte 24 srp, 2021 11:18 am

look23 píše:Pěkná práce.
Mě by zajímala spotřeba překližky pak ve finále.


To vím naprosto přesně, na kolejišti toho bude použito tolik :-)

Obrázek

A teď vážně:
5x 18mm (152x152cm) - použité na základní rám a držáky nohou
10x 12mm (152x152cm) - žebra a podklad pod koleje.

Marek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod look23 » úte 24 srp, 2021 11:41 am

Fajn odpověď i s důkazem :D
Dík
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » pon 21 bře, 2022 4:18 pm

Ahoj,
přidám pár fotek z pokračování stavby. Pracuji na hlavní stanici, kde už mám většinu kolejí položenou. Zbývá položit poslední čtyři výhybky a nadraží kromě depa bude komplet.
Pak přijde na řadu zapojení všech kolejí a připrava ovladacího pultu, který bude postaven na MGP komponentách. Poté nejspíš produktivita práce klesne, začne se konečně jezdit:-).
Pár fotek:
Obrázek

Obrázek

Obrázek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod adix » pon 21 bře, 2022 10:32 pm

Vypadá to opravdu impozantně. Jak budeš řešit organizaci provozu ve skrytém nádraží, třeba zabezpečení proti vjezdu na obsazenou kolej nebo zabezpečení proti odjezdu vlaku, nejsou-li správně postaveny všechny výhybky?
Naposledy upravil adix dne stř 23 bře, 2022 8:40 am, celkově upraveno 1
adix
 
Příspěvky: 80
Registrován: pon 01 dub, 2019 11:30 am

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Jirkátor » úte 22 bře, 2022 6:21 am

Psal, že využije elektroniku MGP. Ta takové věci zvládne.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1039
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » úte 22 bře, 2022 10:06 pm

adix píše:Vypadá to opravdu impozantně. Jak budeš řešit organizaci provozu ve skrytém nádraží, trhová zabezpečení proti vjezdu na obsazenou kolej nebo zabezpečení proti odjezdu vlaku, nejsou-li správně postaveny všechny výhybky?


Ovládání skryté stanice je již delší dobu hotové a popisuji ho na předchozí stránce, zde je link na konkrétní příspěvek: viewtopic.php?p=297234#p297234

Je tam i video, na kterém je možné vidět ovládání: https://photos.google.com/share/AF1QipN ... EyWlRDTS1B
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod adix » stř 23 bře, 2022 8:45 am

Tak to je parádní zabezpečení, pak není třeba se bát karambolů.
adix
 
Příspěvky: 80
Registrován: pon 01 dub, 2019 11:30 am

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » pon 28 bře, 2022 7:09 am

Malý pokrok ve stanici. Položil jsem další výhybky (už zbývá poslední obloukovka na vedlejší trati). Dále jsem položil všechny koleje, které ve stanici budou. Zhlaví s vedlejší tratí vypadá zajímavě. Koleje vycházející směrem z nádraží jsou (zleva doprava): Nakládka kamení, výtažná kolej, hlavní traťová, vedlejší trať, vlečka do obilného sila.
Obrázek

Začal jsem plánovat depo, bude hlavně pro parní provoz na vedlejší trati - zauhlování výtahem Vosáhlo a kolem něj budou rozsáhlé uhelné figury, kusá kolej vycházející z trojcestné výhybky slouží pro odstavení otevřených vozů pro vykládku uhlí. Točna bude krátká od Fleischmanna. Zbrojení pro motoráčky bude u koleje vedle rotundy, tedy dostupné přes točnu. Budova rotundy je tam jen na zkoušku, chtěl bych tam Benešovskou rotundu, upravenou na tři stání s paprsky po 15 stupních.

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil marwin dne pon 28 bře, 2022 8:49 am, celkově upraveno 1
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Michal Dalecký » pon 28 bře, 2022 8:48 am

Tohle je veliká paráda jak konstrukcí tak námětem. Radost sledovat.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1823
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » pon 04 dub, 2022 12:46 pm

Michal Dalecký píše:Tohle je veliká paráda jak konstrukcí tak námětem. Radost sledovat.

Díky. Uvidíme, jak se to povede. Hlavní námět je stanice umístěná ve středně velkém městě. Vzorem pro městskou zástavbu je mi kolejiště francouzského modeláře, kolejiště bylo v jednom díle časopisu od EJ. Bude nutné námět transformovat do českého prostředí a pak by to mohlo být fakt dobrý.
Obrázek

O víkendu jsem zase trochu pokročil. Konečně jsem se odhodlal k přeřezání kolejnic na spojích rámů. Použil jsem žiletkovou pilku a celkem to s ní šlo. Je potřeba dobře plánovat, pokud vyjdou výhybky na rozhraní, tak musí být správně umístěné. Nutné myslet na jazyky a taky na přestavníky.
Ve stanici jsem rozmístil ruské světelné návěstidla. Trochu jsem upravil jejich umístěné a označení od posledně - plánek v příloze. Návěstidla jsou od Dvořáčka z Peček, vypadají moc pěkně, už se těším, až budou svítit.

Obrázek

Obrázek

Nakonec jsem první dva díly otočil na bok a začal zapojovat hromadu drátů. Nutné myslet na detekci úseků, aby fungovalo stavění cest a jejich následné rušení po projetí vlaku. Díky tomu, že je kolejiště rozdělené na díly, tak se to celkem dá. Doba, kdy jsem ležel pod kolejištěm a pájel drátky nad hlavou je už pryč.

Obrázek
Přílohy
Navestidla_v2.png
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 676
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod RadekH0 » pon 04 dub, 2022 5:06 pm

Z kusých kolejí a na kolejové spojce (pravé zhlaví) ranžírky nebudou?
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod look23 » úte 05 dub, 2022 11:58 am

RadekH0 píše:Z kusých kolejí a na kolejové spojce (pravé zhlaví) ranžírky nebudou?

Odpovědi jsou zde a zde.
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1180
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Zlámalík » úte 05 dub, 2022 12:14 pm

Ta francouzská stanice je nádhera, to kdyby klaplo...

Ale takový vrabčí hnízdo tam zespodu nezůstane, že ne? :D
To by dost degradovalo precizní práci nahoře, totiž.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 1830
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Trixt » úte 05 dub, 2022 12:16 pm

Také na to koukám ... Pěkná změť drátů. Bude to fuška to nějak uspořádat. ;)
TT, panel 2520x1010 mm, epocha V, centrála DR5000, sběrnice LocoNet, sw RocRail, TC, MP1
Trixt
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř 13 čer, 2018 9:44 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků