šínyště 2x1m H0,H0e,H0f

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Malé jednoduché kolejiště H0 (+H0e) 2x1 metr

Příspěvekod hank61 » ned 09 kvě, 2021 5:16 am

Sandy píše:To DOVI::

Naklonění panelu. To jsem samozřejmě nemyslel doslova... Myslel jsem tím stoupání terénu k zadní straně panelu. Aby to nebyla úplná placka.



Sandy. Také jsem chvíli přemýšlel, jak jsi to s tím nakloněním myslel a v prvé fázi mě napadlo totéž, co Doviho... :D :D :D
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Malé jednoduché kolejiště H0 (+H0e) 2x1 metr

Příspěvekod Sandy » ned 09 kvě, 2021 7:51 am

hank61 píše:
Sandy píše:To DOVI::

Naklonění panelu. To jsem samozřejmě nemyslel doslova... Myslel jsem tím stoupání terénu k zadní straně panelu. Aby to nebyla úplná placka.



Sandy. Také jsem chvíli přemýšlel, jak jsi to s tím nakloněním myslel a v prvé fázi mě napadlo totéž, co Doviho... :D :D :D

"Dyť" to bylo v uvozovkách ....! :roll:
Sandy
 
Příspěvky: 1486
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Malé jednoduché kolejiště H0 (+H0e) 2x1 metr

Příspěvekod jirkan » ned 09 kvě, 2021 8:33 am

Pár poznámek:
V hlavním nádraží bych tu spodní kolej napojil na obou stranách tak, aby vznikla regulérní dopravní kolej. Odpovídalo by to kolejím ve skryťáku a mohla by to výrazně zpestřit provoz.
Koleje v tom odstavném (nákladním) nádraží jsou dost krátké. Když je to "dětské" kolejiště, tak bych zvážil možnost použití trojcestých výhybek, které by v tomto případě tolik neurážely.
A už úplná šílenost - kdyby ten skryťák byl oddělen od zbytku světa trochu jinak, tak bych propojil pomocí dvou dvojic výhybek tu střední kolej s vnitřním okruhem, takže by předjíždění vlaků bylo možné na obou okruzích.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Malé jednoduché kolejiště H0 (+H0e) 2x1 metr

Příspěvekod jirkan » ned 09 kvě, 2021 8:43 am

A ještě mně napadlo - co kdyby se ta úzká nechala vystoupat tak, aby mohla tvořit velký okruh, který by přemostil ten vjezd do odstavného nádraží? Jednak by oddělil přirozeně zadní stanici a jednak by mohla v hlavní stanici vzniknout i druhá kolej, takže by zde mohly jezdit dva vlaky - zábava pro dalšího nezávislého člena rodiny. Rampa by klidně mohla být primitivní např. na bázi polotovarů od NOCHa, případně orámovaná zdí.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Malé jednoduché kolejiště H0 (+H0e) 2x1 metr

Příspěvekod Dovi » pát 14 kvě, 2021 10:22 am

Sandy píše:- naklonění panelu. To jsem samozřejmě nemyslel doslova... Myslel jsem tím stoupání terénu k zadní straně panelu. Aby to nebyla úplná placka.

OK a díky, tím je to vysvětleno.
Mysleli jsme to tedy vlastně stejně nebo hodně podobně.

Cituji z příspěvku sob 08 kvě, 2021 6:48 am (respektive 08:48 našeho SELČ):
"A možná se trošku zvedne (až pak dál v hloubce kolejiště) i ten vnější okruh hlavní širé trati včetně SN - uvidíme."



Sandy píše:- levá ruka: To jsem myslel to rozvětvení kusých kolejí nahoře : pořadí - levá výhybka odbočení z hlavní trati, levá výhybka kolej (kusá - "malíček") rovnoběžně s hlavní tratí a navazující na úzkou (podvalníková jáma), pak další rozvětvení kolejí (já bych jednu ubral)

Vrátím se k tomu event. přímému propojení normálního a úzkého rozchodu podvalovou jámou, jak mi čas dovolí. Honím teď pracovní termíny a bohužel skoro nestíhám nic jiného.

Ale stejně je ta lidská představivost kouzelná - levá ruka a její malíček, proč ne?

Já tam zase v té vlečce a jejích odstavných kolejích vidím žirafu - dlouhý krk, hřbet a 4 dlouhé nohy, a ty šturcy jako kopyta..



Sandy píše:- kostel: Nevím jestli už máš vybráno, ale do rohu by se malý na půdorysu 10 x 15 cm vešel

Právě že vybráno je, a už najisto.
"Musí" to zkrátka být on (první skupina obrázků dole pod příspěvkem).

Jednak naše rodinná kunsthistorička a moje švagrová o něm kdysi jako ještě velmi mladá dělala nějakou studii na škole, a taky v něm byl pokřtěn náš tehdy novorozený synek (teď už téměř končí studia na VUT a budou tak další promovaní inženýři, hlavy študované - je to strašný, jak ten čas letí).

Cvičně jsem ale přece jenom zkusil ten roh znovu ještě jednou, tentokrát i s modelem kostelíka výjimečně v měřítku 1:100 (druhá skupina obrázků dole pod příspěvkem):

Prostorově je to samozřejmě o trošku lepší, ale není to úplně ono. Něco menšího (třeba kaplička a spol.) by se tam do toho rohu klidně umístit dalo, ale ten kostel se tam (celý) nevejde - a "zaslouží si", aby nebyl ufiknut. Takže asi zůstane uvnitř kolejiště - a pan farář může od vchodu popatřit na tu úzkou 600mm pionýrskou drážku pod kostelem a případně i požehnat šotoušům a jejich dětem přišedším z blízka i z daleka.

___

P. S.
Kluci (hank61, Ivan a jirkan), děkuji i vám za reakce a náměty k přemýšlení.
Jakmile budu zase jen trochu pánem svého času, ozvu se a "dořešíme to".
 
Přílohy
goticky_kostelik.jpg
kostel_v_rohu_1ku87_vs_1ku100.jpg
kostel_v_rohu_1ku87_vs_1ku100.jpg (31.58 KiB) Zobrazeno 8238 krát
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: Malé jednoduché kolejiště H0 (+H0e) 2x1 metr

Příspěvekod Dovi » čtv 20 kvě, 2021 6:52 am

hank61 píše:Dovi. Co ubrat nějaké koleje? Myslím že výsledku by to prospělo. Více krajiny kolejiště mimo jiné i opticky zvětší :wink:

Ivan píše:Dovi, je to slušně vlakodromiální, ale proč ne na hraní? :wink:
Já bych však taky něco ubral, navrhuji například zrušit ten druhý viditelný souběžný okruh. Prostě by to končilo tou rozvětvenou vlečkou a už se nevracelo zpět do stanice.

Jenže zrušením toho vnitřního normálně rozchodného okruhu bychom se vzdali možnosti překonfigurování (ve volitelném analogovém režimu) v případě potřeby na ten dětmi žádaný dvoukolejný provoz.
Bylo to v zadání (čtv 01 dub, 2021 6:46 am, bod "b") jako občasné zpestření pro dětskou obsluhu - jen někdy, ne trvale.
(i když jsem si vědom, že na tomto miniaturním prostoru je to v hánule na hraně).

Pro fundamentalisty (tím nemyslím nikoho v této diskuzi) to bude dost našlapaný (budou mít pravdu, je tomu tak).
Ale pro běžný lid včetně dětí to bude myslím docela pěkný a provozními možnostmi hodně zajímavý i pro řízení více lidmi současně...

__

Jinak samozřejmě souhlasím, že někdy méně bývá více, a že by redukce kolejí mohla přispět k větší modelovosti, to ale nebylo (není) prioritou (čtv 01 dub, 2021 6:37 am, bod "4").

Na druhou stranu, dojem té větší hustoty umocňuje i způsob vykreslení plánků - jinak vypadá nákres jen s osami kolejí a jinak s oběma kolejnicemi nebo dokonce i včetně náspu (podloží) pod pražcovým polem:
 
Přílohy
H0+H0e_196x99cm_v3.7.4_XTrackCAD_(u_H0_s_podlozim).png
H0+H0e_196x99cm_v3.7.4_XTrackCAD_(u_H0_s_podlozim).png (10.27 KiB) Zobrazeno 8002 krát
H0+H0e_196x99cm_v3.7.4_(koleje_bez_podlozi).png
H0+H0e_196x99cm_v3.7.4_(koleje_bez_podlozi).png (7.66 KiB) Zobrazeno 8002 krát
H0+H0e_196x99cm_v3.7.4_OtherCAD_(u_H0_jen_osy_koleji).png
H0+H0e_196x99cm_v3.7.4_OtherCAD_(u_H0_jen_osy_koleji).png (6.35 KiB) Zobrazeno 8002 krát
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Malé šínyště H0, H0e, H0f

Příspěvekod Dovi » čtv 20 kvě, 2021 6:55 am

 
P. S.
Ve skutečnosti je to "vzdušnější", než by se na první pohled mohlo zdát; ta normálně rozchodná trať totiž má v geometrii MATRIXu poměrně velkou osovou vzdálenost paralelních kolejí 77,5 mm, což je myslím nejvíce z běžně používaných typů H0 kolejiva. V reálu (1:1) by to bylo cca 6,75 metru. Z historických důvodů je to dáno geometrií výměn přizpůsobených používané řadě poloměrů (např. v současnosti nejmenší R1 = 360 mm, nejbližší vyšší R2 = 437,5 mm atd.)

/přikládám pro představu dvě fotografie/


Info o poloměrech kolejí zachycených na těch dvou rychlých výcvacích

H0 s rozchodem 16,5 mm:
  - na fotkách poloměry oblouků (vyrovnávacího a výhybek) R2 = 437,5 mm

H0e s rozchodem 9 mm:
  - na fotkách "běžný setový Roco" poloměr oblouku 261,8 mm

H0f s rozchodem 6,5 mm:
  - na fotkách "standardní BUSCH" poloměr oblouků 115 mm


Navíc u tý ouzký jsou úzký nejenom šíny, ale i vozy a mašíny.. :-)
(a u polní-lesní-pionýrský dráhy už tuplem)
 
Přílohy
koleje_a_vozidla_H0+H0e+H0f.jpg
koleje_a_vozidla_H0+H0e+H0f.jpg (31.81 KiB) Zobrazeno 8002 krát
koleje_H0+H0e+H0f.jpg
koleje_H0+H0e+H0f.jpg (31.98 KiB) Zobrazeno 8002 krát
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: Malé jednoduché kolejiště H0 (+H0e) 2x1 metr

Příspěvekod Dovi » stř 26 kvě, 2021 6:31 am

 
jirkan píše:V hlavním nádraží bych tu spodní kolej napojil na obou stranách tak, aby vznikla regulérní dopravní kolej. Odpovídalo by to kolejím ve skryťáku a mohla by to výrazně zpestřit provoz.

I toto bylo zvažováno v několika návrzích, a jeden z nich - vytvoření "spodní" dopravní koleje pomocí obloukových výhybek - je zachycen na předchozí stránce ve druhém příspěvku diskuze (čtv 01 dub, 2021 6:40 am), a to na náhledu plánku v pravém horním rohu posledního (třetího) souboru obrázků s názvem "Planovani_(4).jpg". Nakonec ale ta čtveřice obloukovým výhybek (2x levá, 2x pravá) byla použita na začátcích obou zhlaví.

Takže tu staniční čtvrtou dopravní kolej by šlo zařídit dvěma dvojicemi klasických přímých výhybek, a to geometricky čistě takto:

ve_stanici_4_dopravni_H0_koleje.png
ve_stanici_4_dopravni_H0_koleje.png (4.59 KiB) Zobrazeno 7642 krát

- dvě přímé pravé by se získaly z dosavadního napojení té dlouhé spodní kusé koleje

- jedna levá byla před časem odložena do rezervy, takže by se nyní použila
  (původně tvořila na "severovýchodě" odbočku z vnitřního okruhu na kusou kolej)

- potřebnou druhou levou výměnu je možno získat z "kratší zadní nohy žirafy" tvořící odstavné koleje vlečky
  (a její náhradu tam lze zařídit pravou výhybkou - je už objednána)


P. S.
Celkově těch různých variant a jejich nuancí bylo nepočítaně, a z nich bylo vybráno několik desítek blížících se k optimu možného (dle zadání projektu jednoúrovňového layoutu na takto malém prostoru). Zevrubně tedy jde jen o zlomek z celkového množství v úvahu přicházejících variant řešení.



jirkan píše:Koleje v tom odstavném (nákladním) nádraží jsou dost krátké. Když je to "dětské" kolejiště, tak bych zvážil možnost použití trojcestných výhybek, které by v tomto případě tolik neurážely.

Přiznám se, že z důvodů spolehlivosti a bezpečnosti trpím "předsudečnou nenávistí" :-) k trojcestným výhybkám (a částečně i k anglickým křižovatkovým).
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: Malé jednoduché kolejiště H0 (+H0e) 2x1 metr

Příspěvekod Dovi » stř 26 kvě, 2021 6:48 am

 
jirkan píše:A už úplná šílenost - kdyby ten skryťák byl oddělen od zbytku světa trochu jinak, tak bych propojil pomocí dvou dvojic výhybek tu střední kolej s vnitřním okruhem, takže by předjíždění vlaků bylo možné na obou okruzích.

Zkoušeno bylo toto všechno, zde tedy jen malá ukázka - např. A, B, C s možností zachovat tu občasnou dvoukolejnou trať (event. propojení výhybkami navíc jsou nakreslena zeleně), a též varianta D rušící však definitivně možnost "dětské" dvoukolejky.

varianty_A,B,C,D_196x99cm.png
varianty_A,B,C,D_196x99cm.png (5.17 KiB) Zobrazeno 7634 krát

Poznámka:
V návrzích byly i další obloukové výhybky "nahoře", a také i tyto Tebou navrhované kolejové spojky pomocí přímých výhybek, a tam bylo lze napočítat v maximu něco mezi 25 až 30 výměnami jen v normálně rozchodné trati, čímž by bylo dokonce překonáno (a navíc na o trochu menším prostoru) i podobné jednoúrovňové H0 kolejiště s námětem (malé chemické) továrny prošpikované a obkroužené kolejemi - viz Modelové kolejiště - průmyslové předměstí:

viewtopic.php?f=43&t=12775&start=105#p291200

https://www.youtube.com/watch?v=JXjvoD1Bh_U

Takže z technicky možného maxima jsem pak samozřejmě odebíral to, co pro vyhovění zadání nebylo nezbytně nutné použít.

I tak je tam toho až až, ale s tím se na takto malém prostoru počítalo.
Navíc nyní po Tvém návrhu - díky Ti za něj, pomohlo to opětovně v rozhodnutí - tam přece jenom (za cenu dvou výhybek navíc) přijde do stanice nyní už definitivně i ta čtvrtá "spodní" dopravní kolej, přestože se tím ty odstavné kusé koleje výrazně zkrátí. Ale on nakonec i pouhý jeden nebo dva vagony u skladiště v levém spodním rohu pro ten náznak reality bude stačit..

A ještě je objednán další výhybkový set obsahující mj. levou a pravou přímou výhybku - tyto dvě nové výměny se použijí zcela nahoře pro rozšíření skryťáku na celou dvoumetrovou šířku (resp. délku) kolejiště, a kulisa se protáhne až ke krajům. Celá viditelná část kolejiště (jeho hloubka) se tím o pár cm zúží, a tím se kolejiště opticky prodlouží. Ty nové dvě krátké kusé koleje nahoře ve SN za oponou budou mít sice použitelnou odstavnou délku jen asi 26 cm, ale pojme to loko s dvouosým vozem či dvěma Talboty anebo třeba krátkou parní gláskisnu se dvěma vagónky apod. A to samé na protější straně, takže tam v tom skryťáku bude nejenom výhybna, ale i dvě kusé odstavné koleje, byť krátké. Navíc s možností rozšíření/napojení v budoucnu na něco dalšího.

Plánek už (asi) konečné podoby celého tohoto šínyště příležitostně přiložím.



jirkan píše:A ještě mně napadlo - co kdyby se ta úzká nechala vystoupat tak, aby mohla tvořit velký okruh, který by přemostil ten vjezd do odstavného nádraží? Jednak by oddělil přirozeně zadní stanici a jednak by mohla v hlavní stanici vzniknout i druhá kolej, takže by zde mohly jezdit dva vlaky - zábava pro dalšího nezávislého člena rodiny. Rampa by klidně mohla být primitivní např. na bázi polotovarů od NOCHa, případně orámovaná zdí.

EE, z ještě jakž takž přijatelného vlakodromu by byl tuplovaný supervlakodrom..
(a taky by opuštěním jednoúrovňového řešení byly překročeny projektantovy kompetence vymezené v zadání)
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: Malé jednoduché kolejiště H0 (+H0e) 2x1 metr

Příspěvekod Dovi » stř 26 kvě, 2021 7:16 am

 
Sandy píše:- levá ruka: To jsem myslel to rozvětvení kusých kolejí nahoře : pořadí - levá výhybka odbočení z hlavní trati, levá výhybka kolej (kusá - "malíček") rovnoběžně s hlavní tratí a navazující na úzkou (podvalníková jáma), pak další rozvětvení kolejí (já bych jednu ubral)

Geometricky by to z úzkorozchodného kusového kolejiva sice úplně přesně nevyšlo, ale dalo by se to snadno ošetřit flexi kolejí.

Nebo i při zachování kusového H0e kolejiva - jeho vyjetím více na sever a pak zase kousek zpět, a následným malým protiobloukem západním směrem se tečně napojit na odbočnou větev normálně rozchodné výhybky.

Anebo si pomoci malým trikem a v dané oblasti (týkalo by se to maximálně 3 kusů 30stupňových oblouků) ty úzké koleje lehce zmodifikovat prořezáním jejich pražcových polí - a tím to pevné kusové kolejivo trochu zflexibilnit, v tomto případě poloměrově do minusu. A pak přiměřeně zkrátit vnitřní kolejnice dotčených kolejových oblouků.

Přikládám dílčí variantu E (včetně toho zmenšení počtu odstavných kolejí vlečky - viz "já bych jednu ubral"):

varianta_E_196x99cm+detail_podvalnikove_rampy_nebo_jamy_H0+H0e.png
varianta_E_196x99cm+detail_podvalnikove_rampy_nebo_jamy_H0+H0e.png (10.35 KiB) Zobrazeno 7627 krát


Jsou ale také v záloze ještě další 2 možnosti, a to:

- vrátit (nahoře vpravo) na vnitřní normálně rozchodný okruh levou výhybku a na její přímou větev napojit úzkou kolej

- na "nejjižnější" odstavné koleji vlečky vyrobit úvrať pomocí pravé výhybky, a na ni napojit úzkou kolej navazující na úzkorozchodný oblouk v levé polovině kolejiště:

varianta_podvalnikove_rampy_H0+H0e.png
varianta_podvalnikove_rampy_H0+H0e.png (3.44 KiB) Zobrazeno 7627 krát


A možná spíš než podvalovou jámou by se to propojení úzkého a normálního rozchodu zařídilo podvalníkovou rampou; normálně rozchodný H0 vagon by se jednoduše nakolejil na přistavený úzkorozchodný podvalníkový H0e vůz (nasunutý těsně k rampě).

Bylo by to sice pro obecenstvo ne až tak třeskutě efektní jako s jednotlivými samostatnými malými podvaly (kdy nápravy normálně rozchodných vozů postupně za jízdy jedna za druhou klesají v jámě do vidlic/klepet předpřipravených spolu se pohybujících úzkorozchodných podvalníků), ale zase prostorově méně náročné - podvalníkový H0e vůz by zkrátka stačilo jen přisunout "pod" přímou větev H0 výhybky zakončenou nízkou rampou.

__

Dobře použitelné malé a nízké 9mm podvozky, vhodné pro výrobu podvalů nebo podvalníkového vozu, jsem vyštrachal v šuplíku, kde jsem na ně mezitím už téměř pozapomněl (zakoupeno náhodně z druhé ruky loni v létě u p. Klepárníka v RK MODEL BRNO).

Vyfoceno na čtverečkovaném papíře s rastrem 5 mm - původní majitel třeba na fotce pozná své "patinované" dílo:
 
Přílohy
podvozky_H0e_pro_vyrobu_podvalu_nebo_podvalnikovych_vozu.jpg
podvozky_H0e_pro_vyrobu_podvalu_nebo_podvalnikovych_vozu.jpg (31.89 KiB) Zobrazeno 7627 krát
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: šínyště 2x1m H0,H0e,H0f

Příspěvekod Dovi » pát 04 čer, 2021 6:02 am

Plánek už (asi) konečné podoby celého tohoto šínyště příležitostně přiložím.


Tak v rychlosti aspoň hardcopy obrazovky...

Zobrazeno je zde řešení normálně rozchodné (H0) železnice a s ní se stýkající úzkorozchodné (H0e).

poznámka: ta nejužší (H0f) polní drážka - v danou chvíli nedůležitá - je ve vypnutém (neviditelném) layeru


H0-TRIX+H0e-Roco_198x99cm_v3.7.5c_OtherCAD.png
H0-TRIX+H0e-Roco_198x99cm_v3.7.5c_OtherCAD.png (25.52 KiB) Zobrazeno 7311 krát


Skryťák nahoře bude rozšířen na celou šířku (délku) kolejiště a k výhybně ve SN přibudou 2 kusé koleje.

Ty dvě kusé navíc umožní:

 - buďto odstavení 2 lokomotiv plus 2 až 4 vagonků nebo např. 2 až 5 lokomotiv + drezíny apod.

 - anebo dokonce skrytí/vykřižování/předjetí soupravy o délce až 130+ cm, a to i bez jejího rozpojování a spojování (jen pouhým jejím tažením/sunutím od jednoho šturcu SN ke druhému)

 - vznik dalších styčných míst případného externího propojení s čímkoliv jiným (zadní vrátka pro event. budoucí uživatelsky volitelná rozšíření např. o segmenty s posuvnou-přesuvnou, o Fiddle Yard, Inglenook či obecně o nějaký pěkný Timesaver)


A s přispěním kolegů Sandyho, hanka61, Ivana a jirkana (kluci, díky za všechny vaše reakce, připomínky, náměty a návrhy) byla přijata ještě i tato další vylepšení a změny:

 - propojení úzkorozchodné železnice s normálně rozchodnou
   (z prostorových důvodů nakonec nejspíš pomocí podvalníkové rampy)

 - event. redukce počtu odstavných kolejí vlečky

 - dole ve stanici až 4 dopravní koleje, z nichž dvě budou mít užitnou délku ~110 cm
   (příjemný to luxus vzhledem k takto malému kolejišti a ke skladbě provozního vozového parku s povětšinou kratšími dvounápravovými vagony)

__

Pro porovnání varianta ještě bez redukce počtu odstavných kolejí vlečky a s mírně delší kusou kolejí v levé části SN:
 
Přílohy
H0-TRIX+H0e-Roco_198x99cm_v3.7.5dR_OtherCAD.png
H0-TRIX+H0e-Roco_198x99cm_v3.7.5dR_OtherCAD.png (25.66 KiB) Zobrazeno 7311 krát
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: šínyště 2x1m H0,H0e,H0f

Příspěvekod Dovi » pát 11 čer, 2021 8:24 am

 
H0+H0e_v3.7.5c_2021-06.png
H0+H0e_v3.7.5c_2021-06.png (11.08 KiB) Zobrazeno 6882 krát


Finální verze po úspěšné kontrole geometrie (v XTrackCADu):

 
Přílohy
H0+H0e_v3.7.5c_XTrackCAD-OK_2021-06.png
H0+H0e_v3.7.5c_XTrackCAD-OK_2021-06.png (15.08 KiB) Zobrazeno 6882 krát
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: šínyště 2x1m H0,H0e,H0f

Příspěvekod Zippich » pát 11 čer, 2021 11:16 am

Mám obavu, že pan farář bude muset mít na polici hned vedle kancionálu také aktuální sešitové jízdní řády všech místních dopravců, aby se mší svatou vždy trefil do období dopravního klidu. Bude to pro něj dost náročné. Možná bys mu to mohl usnadnit vybudováním alespoň krátkého tunelu...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Re: šínyště 2x1m H0,H0e,H0f

Příspěvekod Dovi » pon 14 čer, 2021 5:59 am

 
Nasypat v lautr rovině na překližku krtinec o výšce chaloupky na Starém Bělidle, a tímto krtincem prorazit malý tunel pro železného oře, to byl můj celoživotní sen... :-)

Takže neéé, tunel fakt ne. A ani trpaslíka a model Karlštejnu v přednostovic zahrádce.

__

Jinak ovšem Tvoje obavy jsou zcela na místě a sdílím je.
V přítomnosti 87x větších obrů (řídících celý ten provoz) bude moci pan farář opravdu asi jenom sledovat okolní ruch..

K tomuto hemžení všelikému bude ale v průběhu celého roku docházet jen občas
(v poměru tak asi 1:30 ve prospěch naprostého dopravního klidu)
 
- v dětství H0 a následně N
- teď už si jen hraju (nemodelařím) s H0, H0e a H0f, analog+digi
Uživatelský avatar
Dovi
 
Příspěvky: 544
Registrován: pon 25 kvě, 2020 5:47 am

Re: šínyště 2x1m H0,H0e,H0f

Příspěvekod Zippich » pon 14 čer, 2021 10:36 am

Dovi píše: 
Nasypat v lautr rovině na překližku krtinec o výšce chaloupky na Starém Bělidle, a tímto krtincem prorazit malý tunel pro železného oře, to byl můj celoživotní sen... :-)
Takže neéé, tunel fakt ne. A ani trpaslíka a model Karlštejnu v přednostovic zahrádce.
 

Zdá se, Dovi, že Tvůj sen byl postavit dětský vlakodrom, na kterém krouží vláčky různých rozchodů smysluplně dokolečka kolem přesného modelu gotického kostelíčka. Modelovost tohoto zobrazení pak zaručí absence trpaslíka...
Jistě Dovi, postav si samozřejmě co se Ti líbí. Nikterak mě to nepohoršuje. Jen jsem se ve své skromnosti dovolil domnívat, že kdyby alespoň normálně rozchodné koleje na své trase vytyčené jasnozřivě inženýrem Pernerem prorážely hřeben skalního masivu táhnoucí se od severozápadu na panel v úhlu zhruba 60°, tak by z toho měl radost nejen pan farář, ale mohlo by to trochu prospět modelovosti provozu na kolejišti, jejíž absence je ještě o něco zřejmější, než, absence zmíněného trpaslíka. Z Tvých příspěvků je patrné, že v rovinách vašeho bydliště nejste zvyklí na skály, které železnice v jiných částech planety, třeba u nás v Sudetech, musí občas na své cestě prorážet. Věřím ale, že kdybys vylezl na střechu vašeho stavení, jistě bys alespoň na obzoru spatřil Pálavské vrchy, nebo Malé Karpaty, které by mou evidentně kacířskou myšlenku poněkud ospravedlnily.
Ale jinak už opravdu mlčím a za vyslovení neslušného slova tunel se omlouvám...
Zippich
 
Příspěvky: 385
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků